Pagina 23 van 195

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: za 20 dec 2014, 17:30
door Etienne
Per uur komen er tig bussen voorbij: R-Net dat gezamenlijk 20x/uur rijdt, Schiphol Sternet en het GVB ook wel 4x/uur per lijn.

En die 15km ook :')

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: za 20 dec 2014, 17:49
door Suus
Bus 356 stopt bij de voormalige noodhalte die gebruikt kon worden als de Schiphol-Bustunnel gesloten is.

De bushalte die er al lag wordt gebruikt voor alle lijnen die er voor 14 december al stopten, de extra bushalte is alleen voor lijn 300, 310 en N30 :')

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: za 20 dec 2014, 19:57
door Daniel
Ezra schreef:Zijn zij daadwerkelijk de eerste. Volgens mij doen u- ov in Utrecht en Arriva in Brabant het sowieso ook.
U-OV was bij mijn weten inderdaad de eerste die ook aansluitingen van andere busvervoerders toont. Treinen had Connexxion er al langer bij staan in sommige regio's.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: zo 21 dec 2014, 18:41
door jesperhaverkamp
Voor de liefhebber heeft de RAR alle adviezen van AML, Zaanstreek, Waterland en Amsterdam op haar website gezet. Helaas zijn niet meer de hele adviezen te lezen, maar zijn het nu brieven waarin men zegt dat de adviezen besproken zijn. De meeste info staat eigenlijk vooral in de verslagen van de vergaderingen.

Jammer. Vroeger kreeg je door de adviezen van de RAR nog wel eens een vleugje mee van plannen van de vervoerders. Nu dus helemaal niet meer.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: di 30 dec 2014, 09:50
door fred1954
Ik vraag me af of CXX een groot aantal ritten van lijn 142 uitbesteed heeft aan de TCR. Ik zie bijna alleen de TCR (Mercedes) bussen op deze lijn? Overigens m.i. één van de mooiste types bussen die er op dit moment in dit gebied rondrijden.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: di 30 dec 2014, 10:07
door Mike
Ja, TCR rijdt nu de 142 en de 171.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: vr 09 jan 2015, 14:24
door CamilleKreemers
Hoeveel soorten kaartjes hebben chauffeurs eigenlijk standaard bij zich daar?
Ik meen me een foto te herinneren, waarbij de chauffeur aardig wat kaartjes mee moest nemen.

Daarnaast zijn zoals ik van iemand begreep niet alle toekomstige R-net corridors ver-R-net? Welke corridors zullen nog meer tot het R-net gaan horen?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: za 10 jan 2015, 10:46
door fred1954
CamilleKreemers schreef:Hoeveel soorten kaartjes hebben chauffeurs eigenlijk standaard bij zich daar?
Ik meen me een foto te herinneren, waarbij de chauffeur aardig wat kaartjes mee moest nemen.

Daarnaast zijn zoals ik van iemand begreep niet alle toekomstige R-net corridors ver-R-net? Welke corridors zullen nog meer tot het R-net gaan horen?
Ik zag gisteren 2 soorten kaartjes bij de bestuurder op zijn plank. In ieder geval de 5 euro kaartjes (2 ritten) en die andere waarschijnlijk de "buzzer", als die nog bestaat.

Wat je tweede vraag aangaat: volgens mij is er een R-net buscorridor gepland Uithoorn/Aalsmeer-Amstelveen-Amsterdam. Maar dat zal m.i. pas gaan spelen als de NZL klaar is, immers, er wordt nu onderzoek gedaan naar doortrekking van de Amstelveenlijn naar UTH.Dus kortom, het is nog gissen wat er gaat gebeuren.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: za 10 jan 2015, 10:49
door Suus
Dat andere kaartje is waarschijnlijk het kidskaartje van 1 euro. :)

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: ma 12 jan 2015, 20:48
door Globetrotter

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: vr 23 jan 2015, 15:44
door Busfoto.nl
Afbeelding

Definitieve busstation Schiphol-Noord in aanbouw.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: za 31 jan 2015, 19:42
door Daniel
Mike schreef:Ja, TCR rijdt nu de 142 en de 171.
Ook deels de 145 zag ik vandaag (en ook op 149 zag ik een TCR-Citaro rijden)

Is de 356 zo druk geworden op zaterdag trouwens dat ze er ook op zaterdag geledes voor nodig hebben? D'r zat vanmiddag zelfs een Zuidtangent-gelede op. R-net MANs zag ik echter nog in voldoende hoeveelheden in de stalling Schiphol Noord staan.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: za 31 jan 2015, 21:27
door Natorious
Daniel schreef: Is de 356 zo druk geworden op zaterdag trouwens dat ze er ook op zaterdag geledes voor nodig hebben? D'r zat vanmiddag zelfs een Zuidtangent-gelede op. R-net MANs zag ik echter nog in voldoende hoeveelheden in de stalling Schiphol Noord staan.
Sinds de nieuwe dienstregeling rijden er in de spits sinds kort ook structureel een paar geledes. Ik weet niet of de reizigersaantallen zijn gestegen aangezien ik er niet vast mee reis. Maar ik weet wel dat Badhoevedorp-Oost goed loopt. Verbaast me niet heel erg, aangezien dat dorp opeens een snelbus kreeg met 8x/u. De 145 die in de ochtend 4x/u daar rijdt is al spectaculair :')

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: za 31 jan 2015, 21:36
door Daniel
Nouja, het viel me eigenlijk vooral op dat het een Zuidtangentwagen was terwijl er ook nog een aantal CXX-groene geledes ver-R-net zijn. Maar dat zal er wel net aan gelegen hebben wat er vooraan stond in de stalling, tenzij er nu toch meer geleed nodig is dan dat er geledes rood/grijs gemaakt zijn.
't was ook een van de korte ritten (tot Amstelveen) waar hij op zat trouwens, dus met eventuele drukte tussen Amstelveen en Amsterdam-Zuidoost had het ook niet direct te maken.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: za 31 jan 2015, 23:02
door Mike
Op Ma - Vr rijden er in de spits de 910x in de 356. Indien niet voldoende bussen beschikbaar rijden er ook zuidagend wagens tussen. Overdag rijdt er misschien nog 1 rond verder.

In het weekend is op haarlem de 300 en 356 soms aan elkaar gekoppeld. Dan rijden er dus zuidagend wagens ook op.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: zo 01 feb 2015, 10:56
door OVwatcher
Mike schreef:Op Ma - Vr rijden er in de spits de 910x in de 356. Indien niet voldoende bussen beschikbaar rijden er ook zuidagend wagens tussen. Overdag rijdt er misschien nog 1 rond verder.

In het weekend is op haarlem de 300 en 356 soms aan elkaar gekoppeld. Dan rijden er dus zuidagend wagens ook op.
[/zeurmodus aan] Even een paar keer oefenen op het woord "Zuidtangent" [/zeurmodus uit]

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: wo 11 feb 2015, 12:54
door Mike
Ik zag op Busfoto.nl dat de 9260 op Schiphol staat. Ik heb deze nog niet zien rijden? Ook niet via OVzoeker, staat deze daar nog en wat gaan ze er mee doen?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: do 12 feb 2015, 09:05
door fred1954
Wat me opvalt bij de Amstellandlijnen is, dat de Amba's allemaal verdwenen zijn op deze lijnen, er rijden nu op 170/172/272/174 uitsluitend nog MAN bussen en 142/241/242 merendeels TCR -Mercedes bussen.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: do 12 feb 2015, 09:17
door Milco
Mike schreef:Ik zag op Busfoto.nl dat de 9260 op Schiphol staat. Ik heb deze nog niet zien rijden? Ook niet via OVzoeker, staat deze daar nog en wat gaan ze er mee doen?
De 9259 en 9260 zijn een tijd geleden in Almere gespot, waarbij de 9259 ook één dag op de stadsdienst heeft gereden. Via Facebook las ik dat de 8427, 9259 en 9260 in Almere zouden rijden, maar behalve die ene dag van de 9259 heb ik de drie nog niet zien rijden hier, dus misschien zijn de plannen gewijzigd...

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: za 14 feb 2015, 00:38
door Milco
Misschien heb ik wat gemist, maar volgens de wiki loopt deze concessie eind dit jaar af. Ik dácht te herinneren dat deze concessie echter verlengd was, of vergis ik me? Moet er anders nu niet een aanbestedingsproces plaatsvinden?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: za 14 feb 2015, 01:52
door JWM
Verlengd tot eind 2017 omdat men de opening van de Noord/Zuidlijn wil afwachten.

http://www.stadsregioamsterdam.nl/nieuw ... mstelland/

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: za 14 feb 2015, 09:25
door CamilleKreemers
Is deze verlenging de in de concessie opgenomen verlenging of een extra verlenging?

Indien deze een tweede verlenging is, RECHTZAAK. Het OVBureau in GD wordt ook aangeklaagd wegens een tweede verlenging.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: ma 16 feb 2015, 19:54
door Ruben
Daarover circuleert het gerucht dat de FMN-bedrijven Arriva en Veolia hier geen rechtszaak aanhangig maken omdat het om vriendje Connexxion gaat.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: ma 16 feb 2015, 19:58
door Mike
Veolia = Connexxion

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: ma 16 feb 2015, 21:21
door CamilleKreemers
Kakkerlakken als het waar is. Dat valt toch onder kartelvorming dan als je onderscheid maakt tussen collegabedrijven.