Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Eigenlijk wel makkelijk, want volgens Wikipedia heeft Solaris precies vier elektrische modellen: de Urbino LE 8.9 Electric, Urbino 12 Electric, Urbino 18 Electric en Urbino 24 Electric
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Daar dacht ik zelf ook aan, alleen ik denk niet dat een 15 meterbus veel meerwaarde heeft in een concessie met voornamelijk stadslijnen. Er zijn nauwelijks (streek)lijnen waarop een 15 meterbus meerwaarde heeft in de binnen concessie, enige lijn waar ik snel aan denk is lijn 85.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Ik zie in Utrecht eerder lijnen die nu nog met 12 meter rijden over gaan op 18 meter (voor de stad maakt vooral de capaciteit uit, niet het aantal zitplaatsen). En zoals hier al eerder aangegeven: de Altas'en moeten ook ergens door vervangen worden.
Schapekop in de Keistad
Opmerkelijk in het persbericht van Volvo is dat ze schrijven dat Volvo niet alleen de bussen levert, maar ook zorgt voor stroom in de komende 10 jaar. Zou dat onderdeel zijn van het 'overtuigende' plan van Transdev waar de Provincie melding van maakte over hoe Transdev de elektrische transitie gaat doen, waar QBuzz nu moeilijk over doet?
sneltram schreef: ↑vr 25 okt 2024, 22:48
Opmerkelijk in het persbericht van Volvo is dat ze schrijven dat Volvo niet alleen de bussen levert, maar ook zorgt voor stroom in de komende 10 jaar.
Ik lees het dat ze garanderen dat de accucapaciteit niet terugloopt, ze hebben het immers over "usable energy".
Schapekop in de Keistad
Ik ben heel benieuwd wat deze nieuwe maand gaat brengen aan nieuws, aangezien de commissie met een uitslag komt.
Ik hoop ook op meer informatie over welke bussen voor UBus en ULink bestemd zijn die van Volvo, VDL & Solaris afkomen.
Favoriete bussen: VDL SLFA-181 Electric, MB eCitaro G, Setra S418 LE Business, Van Hool newAGG300, MB CapaCity L.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
sneltram schreef: ↑vr 25 okt 2024, 22:48
Opmerkelijk in het persbericht van Volvo is dat ze schrijven dat Volvo niet alleen de bussen levert, maar ook zorgt voor stroom in de komende 10 jaar.
Ik lees het dat ze garanderen dat de accucapaciteit niet terugloopt, ze hebben het immers over "usable energy".
Volgens mij is het dit:
(..)Om te voldoen aan de energiebehoefte voor het voltooien van de dagelijkse werking van uw busconfiguratie en de batterijcapaciteit, bieden wij een energiecapaciteitsbelofte: onze inzet voor bruikbare energie. Op basis van uw specifieke route en operationele parameters bepalen wij samen de behoefte aan energiecapaciteit. En dan garanderen wij dat uw bussen met dat aantal kilowattuur opgeladen kunnen worden - gedurende de gehele contractperiode.(..)
Een batterijcapaciteit loopt altijd (iets) terug. Volvo Buses beloofd een ondergrens van X percentage, iets dat mede bereikt kan worden door de beste / gezondste laadstrategie en conditionering van het batterijpakket.
(..)Met onze inzet voor bruikbare energie, zijn de gezondheid van de batterij en de maatregelen om het beloofde niveau te behouden, de verantwoordelijkheid van Volvo. Wij monitoren het systeem en ondernemen de nodige acties om een ononderbroken werking te garanderen. Een toegewijd team van experts zorgt ervoor dat uw bussen vanaf de eerste dag en gedurende de hele contractperiode blijven rijden.
Door het woord required wordt je een beetje op het verkeerde been gezet, want ik dacht ook dat Volvo Buses een energiebedrijf aangekocht zou hebben om stroom te leveren.
Trouwens, ik zag al de formules U-bus, U-tram, U-link, U-flex en U-liner. Maar zie ik nou goed dat er nog geen U-buurt bestaat voor de buurtbussen? Klinkt als een gemiste kans (je hebt immers al buurtBuzz en brengbuurt).
Buurtbussen zullen gewoon de benaming U-bus krijgen, om ze wat meer gelijk te trekken met de andere bus. Het is ten slotte een "reguliere" buslijn die volgens een normale dienstregeling door de regio rijdt.