Pagina 242 van 294

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: di 30 okt 2018, 16:20
door regenmaker
Gaat Syntus Utrecht de korte ritten tussen Hoevelaken en Amersfoort per december op lijn 102 rijden?

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: di 30 okt 2018, 20:26
door Maxim
Nee

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: di 30 okt 2018, 20:46
door regenmaker
Het wordt dan niet echt handig qua exploitatie. Ik ben benieuwd hoe men dit gaat oplossen.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: di 30 okt 2018, 20:48
door Lijn 45
Door een onderaannemer in te huren?

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: di 30 okt 2018, 21:06
door Milco
Rijdt Besseling nog in opdracht van Syntus op de Veluwe? Zij zitten immers in Amersfoort. ;)

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: di 30 okt 2018, 23:41
door cassie127
De nieuwe dienstregeling staat in OVinfo, ook is deze in te zien op de website van Syntus Utrecht (onder Reizen)

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: wo 31 okt 2018, 07:49
door Lijn 45
Dat was al bekend. :wink:
Milco schreef:Rijdt Besseling nog in opdracht van Syntus op de Veluwe? Zij zitten immers in Amersfoort. ;)
Besseling heeft al hun lijnbussen verkocht of overgedragen aan Van Kooten.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: wo 31 okt 2018, 08:10
door Daniel
Lijn 45 schreef:Dat was al bekend. :wink:.
Niet dat hij ook al op de Syntus-site staat, daar stond hij gisteren eerder op de avond nog niet op namelijk.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: wo 31 okt 2018, 20:43
door Daniel
Ik blijf die nieuwe dienstregeling toch opmerkelijk vinden, nu ook met de exacte tijden erbij... als ik 'ns kijk naar de ritten waar ik vrijwel dagelijks in zit dan zie ik dat de bewuste X80 twee minuten extra de tijd krijgt om Amersfoort - Scherpenzeel De Molen af te leggen, geen idee waar die twee minuten voor nodig zijn gezien de betreffende rit dagelijks op Woudenberg De Poort z'n tijd staat af te wachten omdat 'ie te vroeg is :roll:
Op Scherpenzeel - De Klomp heeft 'ie die minuten door drukte met grote aantallen instappers harder nodig, maar daar blijft de rijtijd exact gelijk aan wat 'ie nu is.

Op de terugweg dan juist een inkorting van de rijtijd tussen Woudenberg en Amersfoort, dat oogt toch verre van realistisch aangezien de rijtijd daar zelfs nu er geen opstoppingen meer zijn juist precies of net niet gehaald wordt. De bus op dat stuk juist zelden te vroeg.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: vr 02 nov 2018, 23:07
door Daniel
Terwijl het vervoerplan het heeft over uitbreiding van frequenties op de Uithoflijnen kom ik net in de dienstregeling juist het tegenovergestelde tegen: in de middagspits gaan ze allemaal terug naar 2x/uur i.p.v. 3x/uur en in de ochtendspits vervalt er op 204 en 206 meer dan er bij komt.
Wel wordt de bedieningsperiode aardig uitgebreid met tot ca. 17.30 uur nog ritten van Amersfoort naar Utrecht. Naar Amersfoort reizen kan voortaan ook vroeger, maar niet in de ochtendspits.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: za 03 nov 2018, 13:14
door slingermonyet
Het valt me ook steeds op dat er minder ritten worden gereden met het nieuw v plan. Maar je krijg er in spitsen extra 200 lijnen tog. Zo rijden minder ritten in spitsen voor de 2 en 4 vanwege drukte in t verkeer en op tijd komen. Maar dan zou de extra 200 lijnen ook te laat komen door drukte. En het verbaas me dat er nog niks word gedaan voor Leusden centrum zuid drama.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: vr 14 dec 2018, 17:05
door dnmw2705
Ik gok dat er ergens iets mis gaat bij Syntus. Op geen enkele halte tussen Utrecht Archimedeslaan en Station Driebergen Zeist hangen vertrekstaten van de N8.. Ook de KV1 geeft aan dat ze niet op de haltes stoppen, maar in vervoersplan stond dit wel degelijk. Ook klantenservice van Keolis zegt dat ze stoppen op die haltes

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: vr 14 dec 2018, 17:16
door SuperGhost
Mag je op die haltes wel instappen dan? Anders zijn de vertrektijden natuurlijk ook niet relevant.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: vr 14 dec 2018, 17:29
door Daniel
Volgens de dienstregeling wordt daar niet gestopt, dat deed de oude N81 ook al niet trouwens.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: vr 14 dec 2018, 18:19
door dnmw2705
Ik zou hierbij denken dat ie gewoon stopt. Vooral omdat er over dat gedogen staat. Afbeelding

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: vr 14 dec 2018, 18:21
door Meltrain
Heeft die lijn het lijnnummer N8 of N08?
In mijn herinnering heeft Syntus namelijk een jaar eerder alle nachtlijnen een drie”cijferig” lijnnummer gegeven, omdat anders de systemen het niet aan konden. Lijn N3 werd toen N03.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: vr 14 dec 2018, 18:55
door sirvinniei
Hoe gaat het overigens met Syntus flex?

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: vr 14 dec 2018, 19:33
door Daniel
@Meltrain: Het is meer dat de DRIPs geen lijnnummer van vier tekens kunnen tonen.

@dnmw2705: Dat hele stukje is achterhaald, 428 rijdt bv. ook niet naar Zeist zoals daar staat.
Er wordt wel vaker nog een kleine aanpassing gedaan na het vaststellen van het vervoerplan.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: vr 14 dec 2018, 19:49
door dnmw2705
Daniel schreef:@dnmw2705: Dat hele stukje is achterhaald, 428 rijdt bv. ook niet naar Zeist zoals daar staat.
Er wordt wel vaker nog een kleine aanpassing gedaan na het vaststellen van het vervoerplan.
Ik had het Maxim gevraagd en die gaf aan dat het wel nog zou gaan. Wellicht alsnog aangepast idd

Persoonlijk had ik gekozen voor wat tijdsverschil, maar dat lukte niet ivm de eerste rit van N8 naar Wageningen. Nu N50 en N8 allebei vanaf Utrecht CS om 4:00

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: za 19 jan 2019, 16:52
door sirvinniei
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 71977.html
https://veenendaalsekrant.nl/lokaal/aan ... ort-537727

Vanaf 13 april gaat de voorpoort tunnel open in Veenendaal en krijgt lijn 83 een nieuwe route en 2 extra haltes. 1 komt net onder de kruising ravelijn/voorpoort en de andere komt bij de rotonde ten oosten van de McDonalds.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: za 19 jan 2019, 20:10
door Daniel
Deels oud nieuws, dat lijn 83 die route zou gaan krijgen was al bekend sinds het moment dat hij via de Klompersteeg is gaan rijden in plaats van door het tunneltje bij De Klomp. Alleen het tijdstip waarop dat zou gebeuren was tot nu toe nog niet bekend.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: di 05 mar 2019, 21:08
door Daniel
SYNTUS UTRECHT VERDIENT EEN COMPLIMENT
Goed en toegankelijk openbaar vervoer is belangrijk voor iedereen. Voor studenten en forensen, maar ook voor ouderen en mensen met een beperking. Syntus Utrecht maakt werk van toegankelijkheid. Zo leveren zij een waardevolle bijdrage aan mobiliteit en zelfstandigheid. Dat verdient een compliment. Arne Schaddelee, lijsttrekker voor de ChristenUnie bij de Provinciale Statenverkiezingen in Utrecht, en kandidaten Kees de Heer en Arjan Koerts deelden het compliment uit.
De eisen die aan de vervoerder worden gesteld door de provincie als opdrachtgever staan toegankelijkheid en voldoende tijd voor assistentie soms in de weg. Ondanks dat besloot Syntus van toegankelijkheid een prioriteit te maken. Dat verdient waardering en een compliment.

Lees verder

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: di 19 mar 2019, 23:32
door dennistd
Een tweet van de gemeente Scherpenzeel:
Syntus is van plan om de dienstregeling van buslijn (x)80 te wijzigen. Daardoor wordt de eindhalte station Veenendaal-De Klomp. Wat vindt u ervan? Laat het ons weten via: https://nl.surveymonkey.com/r/TSCP57T
https://twitter.com/_Scherpenzeel/statu ... 7752035328

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: di 19 mar 2019, 23:51
door sirvinniei
Interessant. Komt er dan wel een vervanging voor Veenendaal-Amersfoort (door bijvoorbeeld uitbreiding 280).

Edit: er komt ook weer een lijn naar Veenendaal Oost volgens de enquete :D

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: wo 20 mar 2019, 00:01
door Durashift
sirvinniei schreef:Interessant. Komt er dan wel een vervanging voor Veenendaal-Amersfoort (door bijvoorbeeld uitbreiding 280).

(..)
Het kan ook zijn dat Rhenen = Veenendaal de Klomp geschrapt wordt?