Pagina 26 van 750

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Geplaatst: di 13 nov 2012, 14:22
door R-Flow
Klaasje schreef:De halte ligt na de kruising.

De laatste is geen verkeersveiligheidsmaatregel (eerder omgekeerd) maar in de praktijk is dat helemaal geen probleem door die andere twee punten.
Haltes Laan van Vlaanderen en Kasterleepark hadden in de beginjaren van Nieuw Sloten beiden één perron die ná de kruising kwam. Die zijn toen binnen paar jaar verplaatst naar vóór de halte zodat trams relatief langzaam over de kruising rijden. Dat hebben ze toen gedaan naar aanleiding van een ongeluk.

De heggen beïnvloeden het gezichtsveld trouwens niet en aan weerszijden ervan heb je ook nog iets van twee meter gras. De kruispunten zijn extra goed verlicht door vier zuilen met elk twee lichten: vier die lager hangen voor fietsers en voetgangers, vier die hoger hangen voor autoverkeer. In het midden van de rails heb je sinds paar jaar hekken staan die ervoor zorgen dat je niet halverwege de trambaan kunt oversteken.

En toch worden mensen met enige regelmaat aangereden. Onbegrijpelijk.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Geplaatst: di 13 nov 2012, 14:33
door Klaasje
Het nadeel van de halte voor de kruising is dan weer dat er sneller het idee ontstaat dat je er nog wel even voor langs kunt piepen. Dat is echt niet het geval als je weet dat zo'n ding komt aanscheuren.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Geplaatst: di 13 nov 2012, 14:36
door R-Flow
Klaasje schreef:Het nadeel van de halte voor de kruising is dan weer dat er sneller het idee ontstaat dat je er nog wel even voor langs kunt piepen. Dat is echt niet het geval als je weet dat zo'n ding komt aanscheuren.
Daarom staat er ter ondersteuning een circus van in totaal 18 verkeerslichten inclusief bellen. Dan hoef je zelf geen ideeën te hebben. :twisted:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Geplaatst: di 13 nov 2012, 14:56
door Klaasje
Ik denk niet dat je de illusie moet hebben dat mensen niet eigenwijs zijn.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Geplaatst: di 13 nov 2012, 14:59
door R-Flow
Klaasje schreef:Ik denk niet dat je de illusie moet hebben dat mensen niet eigenwijs zijn.
Dat is een eigen keuze die zo'n iemand maakt. Trams winnen dat gevaarlijke spelletje alleen in de meeste gevallen. Als regering kan je ook maar tot zover gaan om een overgang te beveiligingen en het moet wel binnen de perken blijven. Wat Nieuw Sloten betreft hebben ze dan echt genoeg gedaan.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Geplaatst: di 13 nov 2012, 21:59
door hauptbahnhof
Op dit moment ligt het tramnet op z'n gat wegens een ontsporing op De Dam. Dit betekent wel langer pauze voor mij dus want mij tram die ik nu moet hebben staat gestremd.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Geplaatst: wo 14 nov 2012, 00:05
door R-Flow
Gaat lekker vandaag. :D

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Geplaatst: wo 14 nov 2012, 11:00
door VIRM
Wat is dat toch met al die ontsporingen met de trams de laatste tijd?
Staat GVB inmiddels voor Geen Vaste Baan?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Geplaatst: wo 14 nov 2012, 11:28
door hauptbahnhof
Het was een aanrijding en is de aanrijdende tram ontspoord...

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Geplaatst: do 15 nov 2012, 12:26
door Suus
Vandaag worden de perrons van Overamstel grondig gereinigd met een hogedrukspuit. Er spoelde een hoop zwart water en onkruid over de rand het spoor op.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Geplaatst: do 15 nov 2012, 12:45
door VIRM
Bee schreef:Vandaag worden de perrons van Overamstel grondig gereinigd met een hogedrukspuit. Er spoelde een hoop zwart water en onkruid over de rand het spoor op.
Houden ze dan rekening met eventueel watercontact met de derde rail?

Ik ben benieuwd (of eigenlijk niet :D) wat er in de loop der jaren zich allemaal ophoopt op/in/onder een perron.
Op Sloterdijk hebben ze net nieuwe tegels gelegd op de treinperrons, en het ziet er een stuk frisser uit zonder al die kauwgomresten. :mrgreen:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Geplaatst: do 15 nov 2012, 17:35
door R-Flow
VIRM schreef:Houden ze dan rekening met eventueel watercontact met de derde rail?
Ze spuiten op het perron, niet direct op de derde rail lijkt mij. Verder zijn er ook geen problemen als het regent.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Geplaatst: do 15 nov 2012, 21:51
door Suus
2-jarige peuter gered tijdens kaartcontrole
Tijdens een kaartcontrole in de ochtend van dinsdag 13 november bij station Holendrecht hebben OV-zorg medewerkers van GVB en medewerkers van Veiligheidsteam OV van de politie een 2-jarige peuter gered. Door snel handelen zorgden zij ervoor dat het blauw aangelopen kind weer lucht kreeg en snel in het AMC behandeld kon worden.

"De peuter viel voor me op de grond. Na 1-2 seconden voelde ik al dat er iets niet goed was. Toen ik het kind oppakte voelde het helemaal slap, ik dacht dat het stikte of dat het een epileptische aanval had", aldus Gerrie, OV-zorg medewerker bij GVB.

Medewerkers van het Veiligheidsteam OV schoten ook direct te hulp. Zij stonden de geschrokken moeder bij, terwijl een andere medewerker het kind op de kop hield en probeerde een stukje oliebol uit de keel te krijgen. Gerrie deed een noodoproep, maar het kind werd ondertussen nog blauwer aan lippen en handen. OV-zorgmedewerker Hans, vertelt: "Ik riep: in die auto, in die auto, de ambulance duurt te lang!, we waren immers heel dicht bij het AMC. Met de GVB auto zouden we binnen enkele seconden bij de eerste hulp zijn. Dus snel brachten mijn collega Yvonne en ik moeder en kind naar de auto. Gerrie belde ondertussen de ambulance af."
Bron: GVB.nl

Heel goed natuurlijk, maar het leest wel als een verhaal uit de Televaag :?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Geplaatst: do 15 nov 2012, 21:55
door JWM
Vind het ook een beetje borstklopperij omdat op de eigen webpagina als nieuws te zetten...

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Geplaatst: do 15 nov 2012, 22:49
door VIRM
Is de juiste EHBO-techniek niet om iemand in dit soort gevallen bij de navel in te drukken op een bepaalde manier (even lastig om het te verwoorden)? Niet om vervelend te zijn, maar ik neem aan dat medewerkers in het OV toch een EHBO-training krijgen?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Geplaatst: vr 16 nov 2012, 03:12
door STF
Ik snap ook niet zo goed waarom zo'n bericht op de voorpagina van de GVB website moet staan, het heeft zo weinig met het vervoersbedrijf van doen...
Dan kan ik ook wel op onze camping website een bericht plaatsen over hoeveel koplampen bij auto's van kampeerders ik dit jaar belangeloos heb vervangen...

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Geplaatst: vr 16 nov 2012, 03:37
door Ardan
Gewoon doen dus :) Als GVB het kan..

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Geplaatst: vr 16 nov 2012, 12:45
door hauptbahnhof
VIRM schreef: Niet om vervelend te zijn, maar ik neem aan dat medewerkers in het OV toch een EHBO-training krijgen?
Ben je wel ;-). Maareh nee. De meesten krijgen dat niet, behalve de mensen die BHV moeten hebben, veelal mensen die niet op straat werken maar in vestigingen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Geplaatst: vr 16 nov 2012, 14:52
door R-Flow
JWM schreef:Vind het ook een beetje borstklopperij omdat op de eigen webpagina als nieuws te zetten...
Helemaal mee eens.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Geplaatst: vr 16 nov 2012, 14:54
door hauptbahnhof
Denk dat aangezien iedereen wel wat te klagen heeft over GVB, moeten ze maar proberen om het bedrijf ook in positief daglicht te zetten.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Geplaatst: vr 16 nov 2012, 20:47
door hauptbahnhof
Leuk trouwens, als je 's ochtends vroeg in de metro richting ITW zit en bij Van der Madeweg komt alle lichten uitgaan totdat de metro hoog en droog op de flyover rijdt. Het schijnt ook te gebeuren als de metro's 's avonds richting Gein gaan. (Gaat hier dus om CAF-materieel).

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Geplaatst: za 17 nov 2012, 09:13
door Thom91
Wat een stelletje negatievelingen hier..
Die mensen van het GVB hebben het leven van een kind gered. Die moeder zal ze eeuwig dankbaar zijn en die mensen hebben top werk verricht. Waarom zou je als bedrijf niet trots mogen zijn op je werknemers en ze op deze manier in het zonnetje zetten? Doe ff normaal man..

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Geplaatst: za 17 nov 2012, 11:31
door 010jongen
Helemaal mee eens :).

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Geplaatst: za 17 nov 2012, 13:08
door Mojito
Die lichtsensoren van de CAF's zijn een van mijn grootste ergernissen. Dan is 's ochtends de zon nog niet eens zichtbaar boven de horizon of de sensor zegt: kan wel uit, dat licht. Tussen twee stations brandt de verlichting dan weer wel, dan stop je ergens waar er veel TL licht wordt gevangen van het perron en denkt hij weer: kan wel uit. Rij je een tunnel in (tussen RAI en Overamstel bijvoorbeeld) dan duurt het tien seconden voordat hij eindelijk reageert. Dan ben je dat tunneltje al weer uit. Als ik dan kijk naar de Combino's... De verlichting van een 26 die de Piet Heintunnel inrijdt reageert meteen, zo snel dat je het niet eens merkt. Hoe duur zouden 37 x 2 = 74 nieuwe lichtsensoren voor de CAF's, die nog 15 jaar mee moeten, nou eigenlijk zijn?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Geplaatst: za 17 nov 2012, 15:55
door VIRM
Mojito schreef:Die lichtsensoren van de CAF's zijn een van mijn grootste ergernissen. Dan is 's ochtends de zon nog niet eens zichtbaar boven de horizon of de sensor zegt: kan wel uit, dat licht. Tussen twee stations brandt de verlichting dan weer wel, dan stop je ergens waar er veel TL licht wordt gevangen van het perron en denkt hij weer: kan wel uit. Rij je een tunnel in (tussen RAI en Overamstel bijvoorbeeld) dan duurt het tien seconden voordat hij eindelijk reageert. Dan ben je dat tunneltje al weer uit. Als ik dan kijk naar de Combino's... De verlichting van een 26 die de Piet Heintunnel inrijdt reageert meteen, zo snel dat je het niet eens merkt. Hoe duur zouden 37 x 2 = 74 nieuwe lichtsensoren voor de CAF's, die nog 15 jaar mee moeten, nou eigenlijk zijn?
Ik opteer gewoon voor een simepele aan/uit-knop! *O*
Het is ook een van mijn grote ergernissen in de metro. Overdag kan een metro ook nog behoorlijk donker zijn als de verlichting het niet doet. Maarja, what's new?