Pagina 261 van 294

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: zo 08 dec 2019, 16:23
door Maxim
Iedereen heeft gelijk: in principe wijzigen we 1x per jaar maar als er hoge urgentie is kan dat ook tussentijds. Of dat hier zo is, dat denk ik niet, ik verwacht inderdaad sowieso best wat bezetting van/naar Amersfoort.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: zo 08 dec 2019, 16:27
door henrivanderweijden
Maxim schreef:Ik ben ook heel benieuwd! Je houdt ons wel op de hoogte neem ik aan? :mrgreen:

Overigens duurt gewenning altijd een paar weken, dus de eerste weken zijn nooit zo representatief. Zelf ga ik in de loop van januari en februari analyseren wat er gebeurt, om aan de hand daarvan wijzigingen voor te stellen voor het volgende dienstregelingjaar.
Nou dan geef ik je vast de eerste analyse: deze reiziger van lijn 80 tussen Veenendaal en Rhenen ben je kwijt.
Reden: veel ritten rijden niet meer door Veenendaal maar beginnen/eindigen op station Centrum en een frequentie van 1 bus per 70 minuten overdag vind ik wel heel mager.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: zo 08 dec 2019, 17:12
door sirvinniei
Volgens mij zijn er toch nauwelijks reizigers die over Vndc heen reizen. Sterker nog: er zijn nauwelijks reizigers in Rhenen. De uurdienst is puur een sociale voorziening, in ieder geval totdat er toestemming is om naar Kesteren door te rijden, dan biedt hij buiten de spits daadwerkelijk meerwaarde.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: zo 08 dec 2019, 18:03
door Durashift
henrivanderweijden schreef:
Maxim schreef:Ik ben ook heel benieuwd! Je houdt ons wel op de hoogte neem ik aan? :mrgreen:
(..).
Nou dan geef ik je vast de eerste analyse: deze reiziger van lijn 80 tussen Veenendaal en Rhenen ben je kwijt.
(..).
Hoe ga je dan reizen? Met de trein?
Volgens mij is dat ook de bedoeling.. dus dan voldoe je wel aan de planning/sturing vanuit de beleidsmakers. :wink:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: zo 08 dec 2019, 19:22
door henrivanderweijden
De eerste 2 weken met de trein en daarna heb ik mijn werk kunnen verplaatsen naar Veenendaal dus dan wordt t fiets.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: zo 08 dec 2019, 20:00
door Durashift
Beter. :pos:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: zo 08 dec 2019, 22:45
door dennistd
Maxim schreef:Het is nog steeds de bedoeling dat de halte op verzoek wordt bediend in de nieuwe dienstregeling :Y maar hoe dat er precies buiten uit komt te zien, daar weet ik de laatste stand van zaken niet van.
Helaas gaat dat niet gehaald worden, in de omleidingen staat nu een bericht dat elke rit via de Eemgaarde moet rijden en dat de drukknop 'in de loop van begin 2020' gereed moet zijn.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: ma 09 dec 2019, 05:40
door Daniel
Tja, men is dan ook nog niet eens begonnen met werk om dat ding te plaatsen ;)

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: ma 09 dec 2019, 17:24
door slingermonyet
Was vandaag in vathorst na lange tijd zag ik meerdere negenogen bij Rieseberg en voor linksaf richting de Laak.nieuw voor mij. Weet iemand misschien welk buslijn daar gaat rijden? Zover ik weet zijn er geen nieuwe buslijn beschikbaar gesteld in vathorst

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: ma 09 dec 2019, 17:33
door Daniel
Waarschijnlijk vooruit lopend op de toekomstige uitbreidingen van Vathorst aan de westkant (richting Zevenhuizen). Het schijnt dat de gedachte is dat lijn 7 daar dan heen gaat afbuigen in plaats van alleen maar te doubleren met lijn 3 op de ringweg.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: ma 09 dec 2019, 17:34
door marvinkok
Daar zijn toch alleen rotondes?

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: ma 09 dec 2019, 17:37
door Daniel
Bij de bocht precies tussen halte Bergenboulevard en Riesenberg niet. En precies daar moet lijn 7 uiteindelijk het nieuwe stuk Vathorst in gaan rijden.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: ma 09 dec 2019, 18:15
door marvinkok
Ah kijk, nu snap ik hem..
Maar dan zou die wijk dus geen verbinding krijgen met station vathorst, of is het idee dan een ruime bocht door de noordkant van vathorst met eindpunt station?

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: ma 09 dec 2019, 18:25
door isadora
Nou, ik snap er niks van......eerst; wat is een verving?

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: ma 09 dec 2019, 19:41
door Daniel
marvinkok schreef:Maar dan zou die wijk dus geen verbinding krijgen met station vathorst, of is het idee dan een ruime bocht door de noordkant van vathorst met eindpunt station?
Nee bij mijn weten juist een verbinding richting centrum en station. Naar station Vathorst kan je natuurlijk altijd nog overstappen op lijn 3.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: di 10 dec 2019, 09:27
door Maxim
Er is nog geen enkel concreet idee welke lijn er de nieuwe wijk gaat bedienen. 7 zou logisch kunnen zijn, dan kan de helft van lijn 3 op zichzelf keren op station Vathorst. Maar andere ideeën zijn welkom :mrgreen:

Overigens, het duurt nog wel even voordat daar echt een grote wijk ligt (of een redelijk beginnetje wordt gemaakt), dus ik verwacht geen aanpassing binnen een jaar...

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: do 12 dec 2019, 21:32
door Daniel
Syntus Utrecht start met proef Whats App
WhatsApp wordt door steeds meer Nederlanders gebruikt. Het is inmiddels zelfs het nummer 1 social media-kanaal van Nederland en is daarmee nog populairder dan Facebook, Instagram en YouTube. Ook uit het eerder gehouden Jij blij - Wij blij onderzoek onder reizigers van Syntus Utrecht, blijkt dat 20% van de reizigers graag via WhatsApp contact willen kunnen opnemen met de klantenservice van Syntus Utrecht. Daarnaast wil 11% van de ondervraagden via WhatsApp op de hoogte worden gehouden van verstoringen.

Om in te spelen op deze behoefte van de reiziger, start Syntus Utrecht per december met een pilot. Tijdens deze pilot kunnen reizigers van lijn 56, 80, X80, 120 en 280 via WhatsApp actuele reisinformatie opvragen. Denk hierbij aan vragen als ““Waar blijft mijn bus?, “Hoe laat vertrekt mijn bus?” en “Kan ik mijn overstap halen?”. Door deze pilot kan er worden getest of er inderdaad behoefte is bij reizigers om via dit kanaal contact op te nemen. En ook hoe dit kanaal zo goed mogelijk ingericht kan worden zodat reizigers snel en volledig antwoord kunnen ontvangen.

Het WhatsApp-nummer wordt vertoond op de schermen in de bus van deze lijnen en in een iets later stadium ook op de halteborden van lijn 80, X80

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: za 04 jan 2020, 13:36
door Lijn 45
De actiegroep binnen het Soesterkwartier die pleit voor het behoud van de bus wil op zondagen gaan testen met een klein busje als alternatief voor lijn 1. (derde punt in de opsomming).

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: za 04 jan 2020, 14:18
door sirvinniei
Lijn 45 schreef:De actiegroep binnen het Soesterkwartier die pleit voor het behoud van de bus wil op zondagen gaan testen met een klein busje als alternatief voor lijn 1. (derde punt in de opsomming).
Dus het wordt een buurtbus?
Met de huidige vorm van syntusflex begrijp ik waarom ze daar geen behoefte aan hebben. Als het alleen vraagafhankelijk wordt zakken de reizigersaantallen waarschijnlijk nog verder weg.
Daniel schreef:Syntus Utrecht start met proef Whats App
WhatsApp wordt door steeds meer Nederlanders gebruikt. Het is inmiddels zelfs het nummer 1 social media-kanaal van Nederland en is daarmee nog populairder dan Facebook, Instagram en YouTube. Ook uit het eerder gehouden Jij blij - Wij blij onderzoek onder reizigers van Syntus Utrecht, blijkt dat 20% van de reizigers graag via WhatsApp contact willen kunnen opnemen met de klantenservice van Syntus Utrecht. Daarnaast wil 11% van de ondervraagden via WhatsApp op de hoogte worden gehouden van verstoringen.

Om in te spelen op deze behoefte van de reiziger, start Syntus Utrecht per december met een pilot. Tijdens deze pilot kunnen reizigers van lijn 56, 80, X80, 120 en 280 via WhatsApp actuele reisinformatie opvragen. Denk hierbij aan vragen als ““Waar blijft mijn bus?, “Hoe laat vertrekt mijn bus?” en “Kan ik mijn overstap halen?”. Door deze pilot kan er worden getest of er inderdaad behoefte is bij reizigers om via dit kanaal contact op te nemen. En ook hoe dit kanaal zo goed mogelijk ingericht kan worden zodat reizigers snel en volledig antwoord kunnen ontvangen.

Het WhatsApp-nummer wordt vertoond op de schermen in de bus van deze lijnen en in een iets later stadium ook op de halteborden van lijn 80, X80
Gaat het dan hier om een geautomatiseerd systeem of ook contact met de klantenservice? Ben verder benieuwd waarom juist deze lijnen gekozen zijn. Tussen 80, x80 en 280 snap ik de samenhang, maar die andere 2? Welke overstappen gaat het eigenlijk over? Overstappen van de genoemde lijnen? Overstappen naar de genoemde lijnen? Overstappen tussen de genoemde lijnen?

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: za 04 jan 2020, 14:41
door Daniel
sirvinniei schreef:
Lijn 45 schreef:De actiegroep binnen het Soesterkwartier die pleit voor het behoud van de bus wil op zondagen gaan testen met een klein busje als alternatief voor lijn 1. (derde punt in de opsomming).
Dus het wordt een buurtbus?
Met de huidige vorm van syntusflex begrijp ik waarom ze daar geen behoefte aan hebben. Als het alleen vraagafhankelijk wordt zakken de reizigersaantallen waarschijnlijk nog verder weg.
Sowieso is puur het verflexen hier geen oplossing, maar een klein busje ook niet. Dat lost immers de reden waarom lijn 1 niet loopt niet op: als je nog steeds een omweg naar je bestemming maakt blijft lopen of fietsen sneller.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: za 04 jan 2020, 14:49
door Lijn 45
De bewoners willen allen door de wijk rijden, waarschijnlijk met de route die Connexxion in de laatste jaren reed. In dat geval is er van een omweg nauwelijks sprake. :wink:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: za 04 jan 2020, 15:38
door Daniel
Ook met die route rechtdoor door de wijk, die er in de spitsrichting nog steeds is, maak je een gigantische omweg naar het station ;)

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: za 04 jan 2020, 16:15
door SuperGhost
Het probleem is dat de achterzijde van het station gewoon zeer slecht bereikbaar is met een grote bus. Dus dan zou je toe moeten naar een kleine bus, alleen is die dan denk ik weer te klein als je de Isselt ook mee wilt nemen in de bediening?

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: za 04 jan 2020, 16:25
door Tom98
Mooie route voor de Optare's van Twente :Y

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: za 04 jan 2020, 17:05
door Daniel
SuperGhost schreef:Het probleem is dat de achterzijde van het station gewoon zeer slecht bereikbaar is met een grote bus.
Dat valt toch wel mee? Meest voor de hand liggend is dan een route door de Bomen- en Bloemenbuurt en dan de Soesterweg op, die is richting Wagenwerkplaats net zo breed als het het stukje wat lijn 1 nu al mee pakt richting Birkhoven Park dus dat moet gewoon passen. Vanaf de Soesterweg dan de Wagenwerkplaats op, daar zien de bochten er eerlijk gezegd vrij ruim uit, en dan eindigen met een lusje Piet Mondriaanplein.
Het oostelijke deel van het Soesterkwartier blijven bedienen is hoe dan ook kansloos, dat ligt gewoon veel te dicht op het station om een bus aantrekkelijk te maken door de omweg die je per bus naar datzelfde station moet maken.
Op zo'n manier zou je de Isselt gewoon kunnen blijven bedienen, en mogelijk lukt zelfs inzet van een Rosero nog omdat je de piek Isselt-station dan over twee rijrichtingen kunt verdelen.

Edit: Zoiets dus, waarbij je als alternatief de lus nog kunt sluiten over de Piet Mondriaanlaan naar het Eemplein met omkering van de rijrichting halverwege de dag. Enkele haltes in het westen van de wijk aan de Noordewierweg die je nu mist zou je bij deze route door een nieuwe halte op de Soesterweg (en deels ook het Isseltseveld) kunnen vervangen.