Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5316
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Ik heb vorige week Citaro's met die sticker op de foto gezet en vandaag nog in een gereden.
yordietje
Berichten: 371
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door yordietje »

als de x80 dan maar weer via de tabakssteeg gaat rijden
dennistd
Berichten: 5579
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dennistd »

Dat gaat niet gebeuren omdat de bewoners anders klagen over teveel bussen door de wijk...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39319
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Het is zelfs een concessie-eis dat daar maximaal 2x/uur een bus per richting rijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8946
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door ArrivaBas »

HJDrost schreef:[Foto's]
Heden morgen op de stalling Amersfoort.
Die rode bus heeft ook al als demo in Utrecht en Dordrecht gereden. Weer emplooi gevonden dus?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
sirvinniei
Berichten: 3645
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Daniel schreef:Het is zelfs een concessie-eis dat daar maximaal 2x/uur een bus per richting rijdt.
overigens is het in de nieuwe concessie volgens mij wel zo dat deze maar tot 22:00 hoeft te rijden, maar inderdaad bizar zo'n hoge eis voor zo'n klein wijkje.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9201
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door regenmaker »

Het is juist maximaal, dus niet meer dan 2x/uur. Dus zo hoog is die eis nu ook weer niet. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
sirvinniei
Berichten: 3645
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Maximaal èn minimaal volgens het PvE, er moet 2x per uur een bus rijden op alle momenten.
Ik heb geen onderschrift
Durashift
Berichten: 5719
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Durashift »

koekje schreef:idd 6 stuks.
Afbeelding
Ik zag vanmiddag rond half 3 nummer 5 op lijn 50 vlak voor de routesplitsing op die lijn, naar Veenendaal. :)

Ik stapte later zelf in de Setra 1074, richting Leersum.
Eíndelijk eens de Setra kunnen proberen. Heen in het lage deel, terug helemaal achterin én in de gordels. :Y Dochter had die direct ontdekt en wees mij er fijntjes op. :D

Fijne bus, geen gepiep, gekraak, veel power, stil maar relatief hoog zwaartepunt, denk ik.
Die stoplamp zou, voor de passagiers in het achterste deel, best op links aan de kopse kant van het bagagerek geplaatst kunnen worden?

In Amerongen een dienstwissel meegemaakt.
Globetrotter
Berichten: 1588
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Globetrotter »

dnmw2705 schreef:
Ik kan mij overigens maar 2 geledes herinneren: 9261 en 9262. :p
Het waren er 4: 9256, 9261-9263.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39319
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

En die reden soms op de meest merkwaardige lijnen (ooit een keer eentje op lijn 8 aangetroffen), dus Connexxion wist destijds ook al niet wat ze met die geledes aan moesten :P
sirvinniei schreef:Maximaal èn minimaal volgens het PvE, er moet 2x per uur een bus rijden op alle momenten.
Dat zal wel door de investering in de busbaan door het weiland komen. Tevens bedient halte Maximaplein natuurlijk heel Leusden-Zuid aangezien er 's avonds en in het weekend geen bus over de Arnhemseweg rijdt, dus heel redelijke eis om dan 2x/uur door Tabaksteeg te moeten rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dylanwild94
Berichten: 6193
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dylanwild94 »

Ezra schreef:
dnmw2705 schreef:
Ik kan mij overigens maar 2 geledes herinneren: 9261 en 9262. :p
Het waren er 4: 9256, 9261-9263.
volgens mij zijn de 9254,9255,9257 en 9258 ook in de provincie Utrecht begonnen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Globetrotter
Berichten: 1588
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Globetrotter »

In 2015 reden er maar liefst 12: 9258, 9264-9274. In 2016 nog maar 6.
Laatst gewijzigd door Ardan op za 03 jun 2017, 00:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post quoten is niet nodig.
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door NG²7²™ »

In 2008 zijn de 9254-9263 nieuw begonnen in de concessie Utrecht (de 9264-9274 zijn MAN's...).
Groeten,
Nick
Wageningen1998
Berichten: 1002
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Wageningen1998 »

9261-9263 stonden altijd op stalling Wageningen... werd niet veel mee gereden. Af en toe een rondje 50. Overigens konden ze wel de tunnel bij de Klomp passeren, zelf meegemaakt :P

9261-9262 (9263 wellicht ook) zijn overigens verhuisd naar stalling Uithoorn en rijden dus bij cxx AML.
sirvinniei
Berichten: 3645
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Daniel schreef:
sirvinniei schreef:Maximaal èn minimaal volgens het PvE, er moet 2x per uur een bus rijden op alle momenten.
Dat zal wel door de investering in de busbaan door het weiland komen. Tevens bedient halte Maximaplein natuurlijk heel Leusden-Zuid aangezien er 's avonds en in het weekend geen bus over de Arnhemseweg rijdt, dus heel redelijke eis om dan 2x/uur door Tabaksteeg te moeten rijden.
Dan kan je je afvragen waarom deze busbaan dan is aangelegd. Ik denk niet dat er veel mensen van Leusden-Zuid richting Woudenberg reizen. Had deze lijn niet gewoon in het huidige net van Leusden geïntegreerd kunnen worden?
De frequentie is sowieso belachelijk, voor pak 'm beet 2000 inwoners moet er verplicht 's avonds en op zondag een halfuursdienst rijden. Er zijn wijken en dorpen die veel groter zijn en helemaal geen bus hebben in de avond en op zondag. Speciaal voor deze eis rijden er zelfs op zondag tot 's avonds laat omloopjes Woudenberg-Amersfoort. Kan me niet voorstellen dat deze rendabel zijn, DRU verspilling door provinciaal beleid als je het mij vraagt.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5316
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

De BYD's zijn in meerdere opzichten afwijkend ten opzichte van de rest van het materieelpark: ze hebben 3 deurpartijen, een grote matrix achterop en een afwijkend interieur.
Ik kan niets vinden over de geschiedenis van de grijze BYD, weet iemand meer?
yordietje
Berichten: 371
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door yordietje »

Inderdaad afwijkend interieur. Links al die stoeltjes naast elkaar :p
Ik ben benieuwd hoe ze rijden, zal ze zeker testen als ze in dienst komen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39319
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

sirvinniei schreef:Dan kan je je afvragen waarom deze busbaan dan is aangelegd. Ik denk niet dat er veel mensen van Leusden-Zuid richting Woudenberg reizen. Had deze lijn niet gewoon in het huidige net van Leusden geïntegreerd kunnen worden?
Hoe dan? In Tabaksteeg kan je sowieso niet keren en je zou voor één halte speciaal een bus die kant op moeten laten rijden. Die busbaan is trouwens aangelegd met het idee dat alle bussen via Tabaksteeg zouden gaan rijden na afsluiting van de Maanweg in Leusden Zuid (waar overigens bussen als enige als doorgaand verkeer overheen mochten tot die afsluiting), maar na vele bezwaren van omwonenden is er die eis van maximaal 2x/uur gekomen. Eigenlijk waren door de bezwaren van de bewoners van de nieuwbouw de bewoners van het oude deel van Leusden-Zuid slechter af: die halte aan de Maanweg lag heel mooi centraal en Maximaplein op zich ook, maar de meeste bussen rijden nu doordeweeks overdag juist over de Arnhemseweg. En die haltes zijn met het oversteken van zo'n drukke weg ook lastiger te bereiken.
De frequentie is sowieso belachelijk, voor pak 'm beet 2000 inwoners moet er verplicht 's avonds en op zondag een halfuursdienst rijden. Er zijn wijken en dorpen die veel groter zijn en helemaal geen bus hebben in de avond en op zondag. Speciaal voor deze eis rijden er zelfs op zondag tot 's avonds laat omloopjes Woudenberg-Amersfoort. Kan me niet voorstellen dat deze rendabel zijn, DRU verspilling door provinciaal beleid als je het mij vraagt.
Blijkbaar is er, in elk geval 's avonds, wel vraag naar. De avondtussenritten Amersfoort - Woudenberg rijden namelijk uitgaand van de wiki al sinds 2001 :wink:
Alleen de zondagse tussenritten zijn nieuw sinds de komst van Syntus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurre
Berichten: 1052
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Jurre »

Nee toch? De zondagse tussenritten reden ook al onder Connexxion als lijn 80 tot Woudenberg De Poort.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39319
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Je hebt gelijk, ik heb een tussenvariant gemist. De zondagse tussenritten zijn op 11 december 2011 ingevoerd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5316
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Citea 1182 is in dienst gekomen.

Hoe staat het eigenlijk met de (ex) HTM lion's city's, worden die al gebruikt?
Durashift
Berichten: 5719
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Durashift »

BasFrancken schreef:9261-9263 stonden altijd op stalling Wageningen... werd niet veel mee gereden. Af en toe een rondje 50. Overigens konden ze wel de tunnel bij de Klomp passeren, zelf meegemaakt :P
(..).
Werd vaak als 'scholieren versterkings rit) op de 80 gebruikt, naar mijn weten.

~~~~~

Enfin, wie, op leeftijd zijnde, gelede CXX Citaro's in de provincie wil spotten: die rijden nu de Panda pendelritten voor Ouwehands zag ik vanmiddag. Ik heb wel nummertje gezien, niet onthouden helaas. Minimaal en stuk of 6.. want zag er 2 richting dierentuin rijden terwijl ik er 4 op de parking zag te 'niksen'.. Eentje is zilvergrijs van kleur.. in die kleur stond er ook nog een Volvo 8600 (denk ik)..

Je zal het maar als chauffeur moeten doen.. dat stukje heen en weer pendelen.. en dan weer ff 'wachten'.. :X
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39319
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Volgens een melding op de Busfoto-mailgroep rijdt de 1181 rond maar is die in de apps als 1154 te zien. De 1154 staat dan juist weer bij Evobus, dus het lijkt erop dat de eerste tijdelijke bus inmiddels buiten dienst is gegaan om apparatuur af te staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
yordietje
Berichten: 371
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door yordietje »

Welke apps zijn er allemaal om dat te zien!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten