Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
BasGeluk

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Bericht door BasGeluk »

Niet. Of iemand met Insta vragen een screenshot te maken waarbij de vraag is of dat netjes is.
Gr BasG
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Volgens mij werkt de link dan wel via de computer maar niet via mobiel. Dat was met de vorige foto ook zo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
T-hijs

Bericht door T-hijs »

Ik keek via mijn laptop, maar inmiddels kan ik op die link niets meer zien... Als ik het inlogscherm wegklik krijg ik een foutmelding.
Nou ja, dan maar wachten tot ze hier écht zijn. -0-
F.k.a. Bollenstad
omaylie

Bericht door omaylie »

Daniel schreef: di 11 feb 2025, 16:08 Volgens mij werkt de link dan wel via de computer maar niet via mobiel. Dat was met de vorige foto ook zo.
Die link heb ik op mijn telefoon geopend en daar werd ik gelijk naar de Instagram app gestuurd. Daar heb ik de foto wel kunnen zien.
BasGeluk

Bericht door BasGeluk »

Daniel schreef: di 11 feb 2025, 16:08 Volgens mij werkt de link dan wel via de computer maar niet via mobiel. Dat was met de vorige foto ook zo.
Nee dat is alleen met een post op Insta, niet met een story. Een story verdwijnt na een dag en is niet te zien zonder account. De laatste post is wel te zien zonder account door de pop-up om in te loggen weg te klikken.
Gr BasG
T-hijs

Bericht door T-hijs »

Dan is dat waarschijnlijk aan de hand en is de foto nu niet meer te zien. Hoe dan ook heb ik geen Instagram en dat komt er ook niet. Ben juist zo blij dat ik van Facebook en X af ben...
F.k.a. Bollenstad
T-hijs

Bericht door T-hijs »

omaylie schreef: di 11 feb 2025, 16:38
Die link heb ik op mijn telefoon geopend en daar werd ik gelijk naar de Instagram app gestuurd. Daar heb ik de foto wel kunnen zien.
Dan moet je wel Instagram hebben (of in ieder geval de app). Zoals in al eerder schreef heb ik geen Instagram, en de app natuurlijk ook niet...
F.k.a. Bollenstad
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

@BasGeluk De vorige Yutong-foto was toch echt ook een story en die heb ik zonder account weten te bekijken, maar dat lukte toen dus niet op mobiel.
Schapekop in de Keistad

Negen

Bericht door Negen »

Bij mij lukt(e) dat dus niet op zowel laptop als mobiel..
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Kun je ook een beschrijving geven bij de foto?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Lijn 45
Contacteer:

Bericht door Lijn 45 »

Dit keer gaat het om een Yutong U18 in Ubus huisstijl.
...op het fabrieksterrein in de nacht. De bus heeft alle opschriften al en is zoals de huidige U-bussen volledig geel. Net als de andere bussen op de beelden die ik eerder heb gezien lijkt deze (zo goed als) klaar om de oversteek naar NL te maken.

Ik heb ook een directe link die misschien werkt zonder inloggen. :p
Zeelandman

Bericht door Zeelandman »

Is deze foto genomen in Nederland?
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Meltrain schreef: di 11 feb 2025, 17:44
Klik de link aan en beschrijf wat je ziet… ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
omaylie

Bericht door omaylie »

Het is een bus met de Qbuzz Fryslân huisstijl, maar dan is het donkerblauw onder de ruiten vervangen door grijs, is er boven de ruiten GEEN lichtblauwe rand en zijn er U-bus/U-OV logo's (vergelijk deze foto maar eens met deze. Zijn wel twee verschillende bussen, maar het gaat meer om de huisstijl).
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Milco schreef: di 11 feb 2025, 18:17
Meltrain schreef: di 11 feb 2025, 17:44
Klik de link aan en beschrijf wat je ziet… ;)
Een scherm dat zegt dat ik moet inloggen op Instagram. _O-
Waarom denk je dat ik het vraag? :mrgreen:
Lijn 45 schreef: di 11 feb 2025, 17:57
...op het fabrieksterrein in de nacht. De bus heeft alle opschriften al en is zoals de huidige U-bussen volledig geel. Net als de andere bussen op de beelden die ik eerder heb gezien lijkt deze (zo goed als) klaar om de oversteek naar NL te maken.

Bedankt. *bus*
Jouw reactie is een stuk nuttiger dan die van Milco.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
RW2104

Bericht door RW2104 »

Meer geel dan de huidige bussen, mooi
T-hijs

Bericht door T-hijs »

De directe link werkt bij mij; dank je wel!
F.k.a. Bollenstad
Lange_Dre

Bericht door Lange_Dre »

Doet idd veel denken aan de kleuren op de bussen in Friesland. Maar ik vind het wel een beetje jammer dat die grijze strook onder de ramen niet iets verder door liep naar de voorkant a, of juist niet een stukje meer naar de achterkant begon. Nu is er een sneu en storend stukje geel te zien, komt doordat het raam bij de bestuurder een stukje lager is dan de rest van de ramen aan de zijkant van de bus.
Niwa ter Els

Bericht door Niwa ter Els »

Lijkt er meer op dat het in de haven was en er dus al bussen onderweg zijn.
Chauffeur Syntus Utrecht.
Kopri
Donateur

Bericht door Kopri »

Hopelijk zijn dit die proefbussen waar eerder over gepraat is.
Favoriete bussen: VDL SLFA-181 Electric, MB eCitaro G, Setra S418 LE Business, Van Hool newAGG300, MB CapaCity L.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
BasGeluk

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Bericht door BasGeluk »

Amersfoort krijgt 10 procent méér bussen, maar het is niet voor iedereen feest: deze wijk gaat er juist op achteruit

https://archive.ph/5BjhY
Gr BasG
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Die 10% is voor de hele concessie Utrecht Buiten overigens, niet gegarandeerd in Amersfoort. En wat betreft lijn 1 in het Soesterkwartier: dat is alleen nog een onderzoeksrichting die vanuit de gemeente wordt voorgesteld om DRU voor elders vrij te maken, dus nog allesbehalve een vaststaand feit.

(Al ligt er wel een wens om Soest - Isselt te herstellen als verbinding en dat gaat makkelijker als die bus over de Isselt niet meer ook het Soesterkwartier moet bedienen)
Jonkervoort schreef: do 13 feb 2025, 19:12 Is er hier toevallig iemand die weet wat voor idee men oorspronkelijk had voor de ontsluiting per bus van Veenendaal-Oost? De Van Essenlaan is geschikt voor bussen, er ligt/lag zelfs een halte aan die met een verhoogd perron en fietsbeugels toch de indruk werkt bestemd te zijn voor grootstere dingen dan 'spitsbuurtbus' 580, de enige lijn die er ooit gereden heeft. Maar die weg eindigt dan ook halverwege de wijk zonder logische vervolgroute voor een bus, die er dan ook nooit gekomen is.
Ik heb ooit wel iets van de gemeente Veenendaal gehoord dat de bus uiteindelijk daar door de wijk moet gaan rijden. Als ik zo op de sattelietbeelden van Google kijk is er langs het Van Barnevelderf best een brede groenstrook die busbaan zou kunnen worden. Die komt ook precies uit op de Oostersingel in aanleg in het noordelijk deel van de wijk.
Schapekop in de Keistad

ovVeluwe

Bericht door ovVeluwe »

Over de mogelijke verbinding met Schothorst en Kattenbroek, opzich zou het een slimme zet zijn om lijn 7 door te trekken en een rondje Kattenbroek te laten rijden. Dan kunnen alle recent vervallen haltes ook weer aangedaan worden. Eventueel zou men nog kunnen overwegen om ook lijn 203 door te trekken door Kattenbroek.
Marijnvdm
Donateur

Bericht door Marijnvdm »

Daniel schreef: do 13 feb 2025, 21:35
Jonkervoort schreef: do 13 feb 2025, 19:12 Is er hier toevallig iemand die weet wat voor idee men oorspronkelijk had voor de ontsluiting per bus van Veenendaal-Oost? De Van Essenlaan is geschikt voor bussen, er ligt/lag zelfs een halte aan die met een verhoogd perron en fietsbeugels toch de indruk werkt bestemd te zijn voor grootstere dingen dan 'spitsbuurtbus' 580, de enige lijn die er ooit gereden heeft. Maar die weg eindigt dan ook halverwege de wijk zonder logische vervolgroute voor een bus, die er dan ook nooit gekomen is.
Ik heb ooit wel iets van de gemeente Veenendaal gehoord dat de bus uiteindelijk daar door de wijk moet gaan rijden. Als ik zo op de sattelietbeelden van Google kijk is er langs het Van Barnevelderf best een brede groenstrook die busbaan zou kunnen worden. Die komt ook precies uit op de Oostersingel in aanleg in het noordelijk deel van de wijk.
Deze groenstrook ligt naast een sloot/singel en staat vol met bomen. Op de plankaart van Groenpoort is te zien dat ook de Oostersingel een dergelijke singel moet worden met groen/bomen aan weerszijden, dus het lijkt me sterk dat ze hier nog een busbaan willen aanleggen.
Ik heb me er eerder ook al over verbaasd dat ze hier niet vanaf het begin een centraal gelegen busbaan hebben aangelegd, en ik zie nou ook niet een logische route voor een buslijn door de wijk lopen.
sirvinniei

Bericht door sirvinniei »

Was er niet een bussluis ter hoogte van het kloppend hart huis?
Voor zover ik weet zijn historisch gezien altijd de plannen geweest om de 85 om te leggen via Veenendaal oost.
Hier werden 3 mogelijke optie voor geopperd met alledrie hun problemen:
-een route centraal via de wijken (via de van essenlaan, dan noordelijk en aansluiten op de buurt Laan oost), probleem hiervan is dat de bus langzamer moet rijden, omdat het 50 en 30 wegen zijn.
-een route via de Rondweg oost naar de buurtlaan oost, maar daar heb je een doorsteek voor de bus nodig
-een route via de A12(/A30?) maar de gemeente Ede wil dit niet, omdat het bedrijventerrein dan niet meer wordt bediend

Is wel al een tijdje terug dat ik het dossier gevolgd heb, dus misschien zijn er inmiddels wel definitieve keuzes gemaakt.
Ik heb geen onderschrift
Plaats reactie