Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012
Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012
De gemeente Amsterdam heeft nu plannen om de meeste touringcars naar een nieuw te bouwen parkeergarage onder PTA deel 2 te verbannen en vanaf daar met pendelbusjes te pendelen naar de Prins Hendrikkade want de tramlijn wordt ingekort. Het is een volkomen idioot plan verder, want je hebt twee pendelbusjes nodig voor 1 touringcar en bij de excursies elke ochtend staan er soms wel 300 man voor het Victoriahotel te wachten op touringcars naar bijvoorbeeld de Keukenhof, Volendam en Alkmaar. Ook het PTA schijnt het te betreuren. Wellicht kunnen een mooi dealtje maken met de GVB, bijvoorbeeld de inzet van een speciale tramlijn PTA - Plantage Kerklaan als er cruiseschepen afgemeerd liggen :)
De verlegging van het eindpunt van lijn 16 en 24 bij de VU is als ik mij niet vergis deels betaald door de VU volgens mij, op de plek waar de oude keerlus lag komt een uitbreiding van het VUMC volgens mij. Overigens moet ik er nog altijd een keertje gaan kijken.
Verder niet echt relevant voor Amstelland-Meerlanden, maar goed.
De verlegging van het eindpunt van lijn 16 en 24 bij de VU is als ik mij niet vergis deels betaald door de VU volgens mij, op de plek waar de oude keerlus lag komt een uitbreiding van het VUMC volgens mij. Overigens moet ik er nog altijd een keertje gaan kijken.
Verder niet echt relevant voor Amstelland-Meerlanden, maar goed.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012
Ik denk dat dit soort evenementspecifieke ritten de kosteneffectiviteit van het ov kan verbeteren terwijl het nog goed voor de klant is ook....Vinny schreef:Ben je een keer flexibel als vervoerder, is het weer niet goed... (A) (zoveel kost de verleninging naar PTA nou ook weer niet, de trambaan door de Boelelaan is vele malen onzinniger, maar goed...)
Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012
Tja het GVB heeft nog steeds niet de dienstregelingswijzigingen op haar website gepubliceerd. Ze zijn altijd erg laat, terwijl er best wel aanzienlijke wijzigingen op stapel staan...Verder niet echt relevant voor Amstelland-Meerlanden, maar goed.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 4085
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012
De verlenging van lijn 16/24 naar DBLV maakt volgens mij qua personeel en dienstwagens niks uit. Het zal misschien 1 minuutje langer zijn dan naar de Gustav Mahlerlaan.Vinny schreef:Ben je een keer flexibel als vervoerder, is het weer niet goed... (A) (zoveel kost de verleninging naar PTA nou ook weer niet, de trambaan door de Boelelaan is vele malen onzinniger, maar goed...)
Het inkorten van lijn 25 scheelt wel één hele dienstwagen plus het gaat betekenen dat er op 25 max 7 (i.p.v. de huidige 6) ritten worden gemaakt door het personeel. Grote besparing dus.
Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012
Het echte drama komt nog hoor. Ik voorspel voor 2013 frequentieverlagingen op het volledige front, zowel bij tram als bus. De metro krijgt ze volgens mij al komende maand :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 6424
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012
De metro krijgt alleen maar frequentieverlaging in het weekend.
Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012
Dat is inderdaad een forse besparing, had ik niet verwacht van dat kippeeindje, temeer daar het "rondje CS" er al sinds 2006 uit is volgens mij.hauptbahnhof schreef:Het inkorten van lijn 25 scheelt wel één hele dienstwagen plus het gaat betekenen dat er op 25 max 7 (i.p.v. de huidige 6) ritten worden gemaakt door het personeel. Grote besparing dus.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012
PTA moet inderdaad gewoon een extra tram laten inzetten als pendeldienst in samenwerking met het GVB.
-
- Berichten: 4085
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012
Het stukje naar PTA heen en weer duurt 10 minuten langer dan als de tram zou keren op CS, plus de lange buffertijd dat deze meebrengt op PKL (die wordt wsl gehalveerd), kan er een hele rit van worden gemaakt met al die losse minuten. Maar jah, dat zal dus ook gaan betekenen dat er minder diensten op de lijn zelf zijn.Vinny schreef: Dat is inderdaad een forse besparing, had ik niet verwacht van dat kippeeindje, temeer daar het "rondje CS" er al sinds 2006 uit is volgens mij.
Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012
Begrijp ik nu goed dat er straks geen rechtstreekse verbinding meer is tussen station Lelylaan en Nieuw Sloten? De nieuwe route van de 195 gaat via de Oude Haagseweg waar vrijwel niemand woont en de 247 rijdt alleen in de spits (een paar ritten?).
Normaal reis ik met tram 2 tussen Nieuw Sloten en het centrum. Bij een verstoring heb ik nu nog als alternatief tram 1 naar de Lelylaan en dan met de 63/95/195.
Normaal reis ik met tram 2 tussen Nieuw Sloten en het centrum. Bij een verstoring heb ik nu nog als alternatief tram 1 naar de Lelylaan en dan met de 63/95/195.
Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012
Wel naar Sloterdijk of Schiphol. Dan heb je een verbinding met Lelylaan in principe toch niet nodig?tgv2 schreef:Begrijp ik nu goed dat er straks geen rechtstreekse verbinding meer is tussen station Lelylaan en Nieuw Sloten? De nieuwe route van de 195 gaat via de Oude Haagseweg waar vrijwel niemand woont en de 247 rijdt alleen in de spits (een paar ritten?).
Normaal reis ik met tram 2 tussen Nieuw Sloten en het centrum. Bij een verstoring heb ik nu nog als alternatief tram 1 naar de Lelylaan en dan met de 63/95/195.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012
Bij de Louwesweg is het maar 120 meter lopen naar een bushalte van lijn 62 naar station Lelylaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012
Dat wordt dan nu lijn 1 naar Meer en Vaart en daar overstappen op bus 61/69.tgv2 schreef:Begrijp ik nu goed dat er straks geen rechtstreekse verbinding meer is tussen station Lelylaan en Nieuw Sloten?
(...) Normaal reis ik met tram 2 tussen Nieuw Sloten en het centrum. Bij een verstoring heb ik nu nog als alternatief tram 1 naar de Lelylaan en dan met de 63/95/195.
Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012
Straks kan je dus inderdaad gewoon naar Meer en Vaart i.p.v. Lelylaan en heb je alsnog een uitvlucht naar T1/17 vanuit Nieuw Sloten als T2 niet rijdt.
Maar die combinatie 61/69 lijkt me prima eigenlijk als ik dat zo bekijk. Helemaal de 15 minuten-dienst naar Schiphol is natuurlijk top t.o.v. die 195 die maar 1x in het half uur gaat buiten de spits. Dat is echt bagger.
Maar die combinatie 61/69 lijkt me prima eigenlijk als ik dat zo bekijk. Helemaal de 15 minuten-dienst naar Schiphol is natuurlijk top t.o.v. die 195 die maar 1x in het half uur gaat buiten de spits. Dat is echt bagger.
Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012
Ik vraag mij eerlijk gezegd hardop af of een kwartiersdienst van de 69 naar Schiphol wel echt nodig is, zeker omdat die dienst ook nog wordt aangevuld met de 192 vanaf Osdorpplein en de 195 vanaf Lelylaan. Er gaan wel heel erg veel bussen naar Schiphol vanaf Nieuw-West zo
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012
Persoonlijk denk ik dat je zo meer mensen de bus in krijgt. Ik reis met grote regelmaat over Schiphol en Nieuw Sloten en laat Schiphol vaak als overstappunt naast me liggen. Puur omdat ik geen zin heb om 20-30 minuten die 195 te wachten naar Lelylaan. Een kwartier is makkelijk te overbruggen, helemaal het psychologische effect van een half uur t.o.v. kwartiertje.Bee schreef:Ik vraag mij eerlijk gezegd hardop af of een kwartiersdienst van de 69 naar Schiphol wel echt nodig is, zeker omdat die dienst ook nog wordt aangevuld met de 192 vanaf Osdorpplein en de 195 vanaf Lelylaan. Er gaan wel heel erg veel bussen naar Schiphol vanaf Nieuw-West zo
Daarnaast moet je niet onderschatten hoeveel mensen in Nieuw-West wonen die in of rondom Schiphol werken of gebruik maken van de trein daar. Ik zet wel redelijk mijn vraagtekens bij het voortbestaan van 195, maar goed dat business park in Slotervaart ligt een beetje knullig en zul je toch mee moeten pakken. De huidige constructie waar de 195 vanuit Nieuw Sloten omrijdt voor IBM is bagger.
-
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012
Toch stappen er bij de halte IBM in de ochtend spits meer reizigers in dan bij de haltes Brusselsingel en Hageland samen.R-Flow schreef:De huidige constructie waar de 195 vanuit Nieuw Sloten omrijdt voor IBM is bagger.
Wat mij betreft terecht dat deze haltes in leven worden gehouden.
For Your Railroad Adventures
Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012
Ik zeg toch ook niet dat ze moeten worden opgeheven? Het is alleen bagger dat de 195 tegenwoordig een extra detour maakt om dat kantoorpark mee te pakken. Dan is straks de situatie beter waar zowel 69 als 195 rechtstreeks rijden met ieder een eigen route en geen rare lussen meer hoeven te volgen omdat één lijn alles moet dekken. Overigens rijdt de 195 straks niet meer in het weekend (of iig zondag niet).find_your_spot schreef:Toch stappen er bij de halte IBM in de ochtend spits meer reizigers in dan bij de haltes Brusselsingel en Hageland samen.
Wat mij betreft terecht dat deze haltes in leven worden gehouden.
-
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012
De 195 gaat vanaf 11 december gewoon 7 dagen per week rijden. Er moet immers een backup zijn wanneer het treinverkeer plat gaat op Schiphol.R-Flow schreef:Overigens rijdt de 195 straks niet meer in het weekend (of iig zondag niet).
For Your Railroad Adventures
Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012
Dat lijkt mij geen reden om een bus 7 dagen per week te laten rijden...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012
Heb van de week gekeken, de datum op 4 januari gezet en toen stonden er geen vertrektijden onder zondag. Als ik nu hetzelfde doe blijf ik de oude GVB-route zien, krijg geen toegang meer tot de dienstregeling van het nieuwe jaar.find_your_spot schreef:De 195 gaat vanaf 11 december gewoon 7 dagen per week rijden. Er moet immers een backup zijn wanneer het treinverkeer plat gaat op Schiphol.
Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012
Want de 197 is niet goed genoeg meer voor de reiziger?find_your_spot schreef:De 195 gaat vanaf 11 december gewoon 7 dagen per week rijden. Er moet immers een backup zijn wanneer het treinverkeer plat gaat op Schiphol.R-Flow schreef:Overigens rijdt de 195 straks niet meer in het weekend (of iig zondag niet).
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012
310 doet het ook altijd goed.Vinny schreef:Want de 197 is niet goed genoeg meer voor de reiziger?
Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012
Lijn 195 rijdt alleen maar op werkdagen overdag tot ongeveer acht uur. Dus tussen 11 december en 1 januari geen bus tussen Schiphol en Nieuw Sloten. zie CXX:
Buslijn 195 Amsterdam Lelylaan - Schiphol Zuid
Buslijn 195 rijdt niet meer in de avonduren en in het weekend.
Buslijn 195 rijdt niet meer via Nieuw Sloten.
Buslijn 195 Amsterdam Lelylaan - Schiphol Zuid
Buslijn 195 rijdt niet meer in de avonduren en in het weekend.
Buslijn 195 rijdt niet meer via Nieuw Sloten.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten