Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
1,8 miljoen km is echt niet veel voor een bus van 19 jaar oud...
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Veolia ambassadors op de veluwe (lange ritten en relatief hoge snelheid) deden een ton per jaar. (bron: Veluwe topic in 2010 ofzo) Maar die reden dan zo ongeveer elke dag.
TCR rijdt dat zeker niet; hooguit 2 ritjes per dag. Oke, ze slepen dat ding wel overal naar toe en je weet niet wat ze in Duitsland met dat ding hebben gedaan, maar dan nog is een ton per jaar erg veel...
TCR rijdt dat zeker niet; hooguit 2 ritjes per dag. Oke, ze slepen dat ding wel overal naar toe en je weet niet wat ze in Duitsland met dat ding hebben gedaan, maar dan nog is een ton per jaar erg veel...
Bij twijfel: gebruik beton.
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Hij wordt nu natuurlijk alleen in de spits en bij evenementen gebruikt, maar hij heeft zijn eerste jaren gewoon full-time op stadsdiensten gereden.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
De SVD 45 uit '92 heeft ook nog nèt geen miljoen op de klok, hoor. Al hebben enkele Wrights uit mijn streek wel een miljoen, volgens sommige forumleden.Hendrik schreef:1,8 miljoen km is echt niet veel voor een bus van 19 jaar oud...
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Een ton is 100.000 km?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
@Meltrain: Ja. Twijfel je daaraan?
De Integro's (nrs. 450 en 452) die TCR in 2009 voor lijn 396 nieuw heeft aangeschaft, hebben ook al een kilometerstand die richting een miljoen gaat, zei een chauffeur een tijdje geleden. Niet zo gek ook natuurlijk, als je bedenkt dat een retourtje Dirksland - Rotterdam al 100 km is. Een bus rijdt dus makkelijk bijvoorbeeld 600 km per dag.
De Integro's (nrs. 450 en 452) die TCR in 2009 voor lijn 396 nieuw heeft aangeschaft, hebben ook al een kilometerstand die richting een miljoen gaat, zei een chauffeur een tijdje geleden. Niet zo gek ook natuurlijk, als je bedenkt dat een retourtje Dirksland - Rotterdam al 100 km is. Een bus rijdt dus makkelijk bijvoorbeeld 600 km per dag.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Ja, ik ken een ton niet anders dan 1000 kg of €100.000. Als afstandsmaat kende ik het nog niet.Hendrik schreef:@Meltrain: Ja. Twijfel je daaraan?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Stadsbussen maken dan ook vooral korte ritjes, dat duurt jaren voordat die bij de miljoen in de buurt komen.ArrivaBas schreef:De SVD 45 uit '92 heeft ook nog nèt geen miljoen op de klok, hoor. Al hebben enkele Wrights uit mijn streek wel een miljoen, volgens sommige forumleden.Hendrik schreef:1,8 miljoen km is echt niet veel voor een bus van 19 jaar oud...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Vanmorgen had een (Arriva?) bus op de A29 last van een oververhitte motor. De melding hoorde ik via de Kort Verkeer mobilofoon bij de chauffeur.
Laatst gewijzigd door OVFlakkee op do 08 okt 2015, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Wel bijzonder dat hij dat volhoudt (met dezelfde motor (?)).Hendrik schreef:1,8 miljoen km is echt niet veel voor een bus van 19 jaar oud...
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Ik heb dat document (vervoerplan 2016) doorgespit. En ik vindt het allemaal prima als de tijden van de bussen niet veranderen.
Zou lijn 436 niet doorrijden naar Ouddorp? Want dan verandert er helemaal niets aan Ouddorp-Stellendam. Lijn 396 geeft toch ook een directe verbinding in de spits.
En jammer dat het net overhoop is gegooid, maar ja... bezuinigen boys!!
Zou lijn 436 niet doorrijden naar Ouddorp? Want dan verandert er helemaal niets aan Ouddorp-Stellendam. Lijn 396 geeft toch ook een directe verbinding in de spits.
En jammer dat het net overhoop is gegooid, maar ja... bezuinigen boys!!
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Voor lijn 639 worden de tijden wel aangepast aan de schooltijden in Middelharnis (Bron: Vervoersplan 2016).OmniLezer schreef:Ik heb dat document (vervoerplan 2016) doorgespit. En ik vindt het allemaal prima als de tijden van de bussen niet veranderen.
Zou lijn 436 niet doorrijden naar Ouddorp? Want dan verandert er helemaal niets aan Ouddorp-Stellendam. Lijn 396 geeft toch ook een directe verbinding in de spits.
En jammer dat het net overhoop is gegooid, maar ja... bezuinigen boys!!
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Dat zijn ze nu al (op de tijden dat de meeste leerlingen van de RGO uit zijn), van de andere 2 scholen zou ik het niet weten.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Het gebeurt nu inderdaad ook al, ook bij andere scholen.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Ik bedoelde te zeggen dat ze niet meer een geregelde (half-)uurdienst gaan rijden maar nog beter aansluiten op de schooltijden. Nu vertrekt er precies op het hele en op het halve uur een bus vanuit de beide beginpunten. En dat zullen ze gaan loslaten (volgens het Vervoersplan 2016).henk1234 schreef:Dat zijn ze nu al (op de tijden dat de meeste leerlingen van de RGO uit zijn), van de andere 2 scholen zou ik het niet weten.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Super idee, dit heb ik inmiddels 2x doorgegeven aan Connexxion :YOmniLezer schreef:Zou lijn 436 niet doorrijden naar Ouddorp? Want dan verandert er helemaal niets aan Ouddorp-Stellendam. Lijn 396 geeft toch ook een directe verbinding in de spits.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
De papieren editie Hoeksche Waard van AD/Rotterdams Dagblad schreef vanmorgen dat de PvdA in de HW nu ook aandacht heeft voor verdwijnende lijnen, zoals lijn 190, en een enquête voorbereidt.
Ook op internet: http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/a ... aard.dhtml
Ook op internet: http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/a ... aard.dhtml
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Beetje laat alleen, ik heb daarom niet direct de indruk dat zo'n enquete effect gaat hebben.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
TCR 431 is overgespoten in zijn nieuwe kleuren.
-
- Berichten: 966
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Nu lijn 104 nog doortrekken van Renesse naar Vlissingen Haven en de oude ZWN tijden herleven weer! Prima besluit van de MRDH om deze lijn te verlengen naar Spijkenisse. Nu lijn 190 nog behouden, misschien een idee om deze als buurtbus uit te voeren?
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
R-net... doet ook niet wat het hoort te doen.
Deze vraag is al meerdere keren beantwoord, denk ik. Maar de verbinding Oud-Beijerland- Rotterdam is geen R-net of daar zit geen plan voor bij. En dat terwijl er toch in de spits veel lijnen rijden(160/170/171/172) en dat is in de spits(2x/2x/6x/6x) 14x per uur. Dat valt dan wel op als je het zo bekijkt. Lijn 130/136/(139)396 rijden gezamelijk (2x/4x/4x) 10x per uur naar Middelharnis. En R-netlijn 436 gaat 8x per uur rijden. 2x per uur verlies, tenzij je lijn 130 meetelt als een legestoelen lijn.
De topic is wel rond met lijnen denk ik. Nu nog wachten op het materieel.
In mijn transitmixmap stop ik lijn 160/170/171/172 als R-net erin.
Deze vraag is al meerdere keren beantwoord, denk ik. Maar de verbinding Oud-Beijerland- Rotterdam is geen R-net of daar zit geen plan voor bij. En dat terwijl er toch in de spits veel lijnen rijden(160/170/171/172) en dat is in de spits(2x/2x/6x/6x) 14x per uur. Dat valt dan wel op als je het zo bekijkt. Lijn 130/136/(139)396 rijden gezamelijk (2x/4x/4x) 10x per uur naar Middelharnis. En R-netlijn 436 gaat 8x per uur rijden. 2x per uur verlies, tenzij je lijn 130 meetelt als een legestoelen lijn.
De topic is wel rond met lijnen denk ik. Nu nog wachten op het materieel.
In mijn transitmixmap stop ik lijn 160/170/171/172 als R-net erin.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Vind je het heel erg als ik je totaal niet kan volgen? :-?
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Ik vraag me af wat Cxx hiermee bedoelt. 4x richting Dirksland en 4x richting Rotterdam of echt 8x per rijrichting (tijdens de spits)? Er wordt wel iets aangegeven over "drukste spitsrichting".OmniLezer schreef: En R-netlijn 436 gaat 8x per uur rijden.
R-net website http://www.rnet.nl/zuid-holland/dit-is- ... van-r-net/ vermeldt dat je niet meer dan 10 minuten hoeft te wachten op de volgende bus. Dan moet de 436 minimaal 6x per uur (in de spits) naar Zuidplein rijden om dat waar te maken.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Deze lijnen hebben elk hun eigen route in Oud-Beijerland en vallen dus niet makkelijk onder één lijn samen te brengen. Heel misschien dat lijn 171 en 172 in de toekomst nog eens samengevoegd worden en dan R-Net worden, maar ik denk het eigenlijk niet.OmniLezer schreef: Deze vraag is al meerdere keren beantwoord, denk ik. Maar de verbinding Oud-Beijerland- Rotterdam is geen R-net of daar zit geen plan voor bij. En dat terwijl er toch in de spits veel lijnen rijden(160/170/171/172) en dat is in de spits(2x/2x/6x/6x) 14x per uur. Dat valt dan wel op als je het zo bekijkt.
Nee, lijn 136 rijdt maar 2x/uur. Alleen in de vroege ochtendspits rijdt lijn 136 soms 4x/uur tussen Rotterdam en Oude-Tonge, maar die ritten rijden in plaats van of op hetzelfde tijdstip als lijn 130.Lijn 130/136/(139)396 rijden gezamelijk (2x/4x/4x) 10x per uur naar Middelharnis. En R-netlijn 436 gaat 8x per uur rijden. 2x per uur verlies, tenzij je lijn 130 meetelt als een legestoelen lijn.
Lijn 436 rijdt tijdens de spitsuren vermoedelijk:
2x/uur Stellendam - Dirksland - Middelharnis - Oude Tonge - Rotterdam
2x/uur Dirksland - Middelharnis - Oude Tonge - Rotterdam
2x/uur Dirksland - Middelharnis - Rotterdam
4x/uur Oude Tonge - Rotterdam
Ik neem aan dat dit ook in de tegenspitsrichting zal zijn, de bussen moeten immers toch weer op hun beginpunt komen.
Doe wat je niet laten kunt. :)In mijn transitmixmap stop ik lijn 160/170/171/172 als R-net erin.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 300
- Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Van de lijnen 171 en 172 kan je heel makkelijk R-Net maken hoor. Gewoon een kwestie van rode bussen op die lijnen inzetten, het lijnnummer met 400 verhogen en van die dure R-Net bushaltes plaatsen. De routes en frequenties voldoen al aan de lage R-Net eisen van de provincie Zuid-Holland.
Voordeel is ook dat je de R-Net bussen vooral s'avonds en in het weekend veel efficiënter kan inzetten omdat je dan 3 R-Net lijnen hebt die op Rotterdam Zuidplein komen.
Voordeel is ook dat je de R-Net bussen vooral s'avonds en in het weekend veel efficiënter kan inzetten omdat je dan 3 R-Net lijnen hebt die op Rotterdam Zuidplein komen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten