Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
bartjemestrom schreef:Hebben die Citea's dat systeem niet van begin af ingebouwd?
Sorry voor mijn late reactie.
Het heeft niks met inbouw te maken, want Hoorn en Den Helder zijn 1 plaats voor chauffeurs, vanuit hoorn eindigen doordeweeks 3 omlopen in Den Helder, een chauffeur had de 3978 op een omloop gezet die in Den Helder endigden.
En chauffeurs in Den Helder pakken vervolgens gewoon die bus.
Weet iemand waarom er vanavond rond 22:30 uur een gelede bus (9375) werd in gezet op lijn 165 van Egmond aan Zee naar Alkmaar? Is het zo druk op zondagavond dat een gelede bus ingezet moet worden op deze lijn?
Er rijden weer Zomerbussen rond, dit keer zijn het alleen maar Citea's.
Het zijn alleen maar Connexxion bussen, geen TCR bussen maar er rijdt wel weer TCR personeel op, komt het door dat TCR niet genoeg bussen heeft voor de Zomerlijnen Rond Alkmaar?
Vanaf 19 augustus start lijn 407 (buurtbus) met rijden tussen Heerhugowaard en Langedijk. Dit als vervanging van lijn 10 en deels 150 die sinds juli vorig jaar zijn opgeheven. De lijn zal worden uitgevoerd door HugoHopper.
Ah die had ik nog niet gezien. Ik kreeg zelf dus alleen het nieuwtje over lijn 164 en 407 binnen in apart verspreide berichten. Sinds de nieuwe website kan ik ook geen overzicht meer zien van alle nieuwsberichten die er verschijnen dus vandaar dat ik het heb gemist denk ik.
Laatst gewijzigd door Frank93 op za 17 aug 2019, 12:40, 2 keer totaal gewijzigd.
De vorige site was slecht. De nieuwe is niet veel beter, gelukkig komt er wel steeds meer functionaliteit terug.
Het grote gemis is dat een dienstregelingsperiode nog niet op te vragen is.
Nee, op de vorige site kon je al jaren niet meer per regio selecteren op de Connexxion website. Je moest dus altijd via een omweg bij het lokale nieuws uitkomen. Nu deze functionaliteit weer werkt is dat een verademing. Voor de website van Hermes gold dit natuurlijk niet. Sinds de routevarianten weer normaal op de site staan, krijgt de website een dikke :pos:. De dienstregelingsperiode haal ik toch altijd uit de kv1 data of OVInfo.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Het terrein naast de fabriek stond vol met Midcity's in Connexxion kleuren, Citea's voor De Lijn, RET en ASEAG en dus elektrische Citea's voor Connexxion.
Hier staan nog wat meer foto's van de nieuwe bussen.
julsteren schreef:
Zien er wel gek uit, niet het gebruikelijke hoge dak, enkel wat rare bulten achterop waardoor ze wat op de oude 10,6m ambassador's lijken *bus*
Was het ook niet zo dat deze bussen met een stekker opgeladen worden in plaats van met een pantograaf?
Dat zou verklaren waarom het dak lager is.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Ze worden inderdaad met een stekker opgeladen, net als de 9641 en 9642 van Arriva Gorinchem, al hebben die wel een opbouw op het dak. Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat de opbouw niet meer nodig is door verbeterde technieken of dat de bussen van Connexxion nog een opbouw gaan krijgen.