Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Interessante hersenkronkel van het AD en de SP. Zij redeneren dat de vertraagde ebusco's beter alsnog ingezet hadden kunnen worden in het Groene Hart, in plaats van op hun normale inzetgebied: https://archive.ph/Ku2FV
buschauffeurDH schreef: ↑wo 23 okt 2024, 21:49
In Katwijk staan sinds kort twee bussen uit Groningen/Drenthe.
Dit zijn instructiebussen voor arriva chauffeurs die onbekend zijn met 15-meterbussen. Daarnaast gaan ze richting Fryslân als Qbuzz daar gaat rijden. In het fryslân topic zijn ze denk ik beter op hun plaats
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Marijnvdm schreef: ↑wo 23 okt 2024, 20:16
Kan het kloppen dat ze ook Volvo 8900en gaan inzetten? Ik zag een kanariegeel geval (uit IJsland??) staan op de Weverstraat in Katwijk ('t Heen). Ben overigens de nieuwe stalling/remise niet tegengekomen.
Die voor GD waren rood/wit en komen uit Zweden. HJG is volgens mij de enige die gele heeft.
Intern is sinds vandaag het totale lijnenpakket en routeboek gedeeld.
Interessant daarin is dat lijn 385 toch wel in Wassenaar via de Katwijkseweg staat ingedeeld, terwijl in het Vervoersplan stond dat deze via de N44 zou gaan om Wassenaar heen. Daarnaast is lijn 90 niet in het routeboek verschenen, terwijl deze in het laagseizoen ook zou gaan rijden tussen Noordwijkerhout en Sassenheim. Als laatste staat er een lijn in die nog niet eerder vermeld was: lijn 996 tussen Gouda Sation en Gouderak, Essendreef.
Buschauffeur ZHN schreef: ↑do 24 okt 2024, 20:52
Daarnaast is lijn 90 niet in het routeboek verschenen, terwijl deze in het laagseizoen ook zou gaan rijden tussen Noordwijkerhout en Sassenheim. Als laatste staat er een lijn in die nog niet eerder
Wellicht dat lijn 57 tweemaal per uur dit stuk doet?
Interessant daarin is dat lijn 385 toch wel in Wassenaar via de Katwijkseweg staat ingedeeld, terwijl in het Vervoersplan stond dat deze via de N44 zou gaan om Wassenaar heen. Daarnaast is lijn 90 niet in het routeboek verschenen, terwijl deze in het laagseizoen ook zou gaan rijden tussen Noordwijkerhout en Sassenheim.
Nou, in het vervoerplan staat:
De bus [lijn 385] voegt immers pas in Wassenaar in op de N44 en heeft deels de mogelijkheid om files voorbij te rijden.
Anders zou de directe verbinding Katwijk - Wassenaar verdwijnen.
En over de nieuwe lijn 90:
Wij bieden deze lijn op zaterdag en zondag vanaf Pasen tot en met de herfstvakantie in de regio midden van het voortgezet onderwijs. In de zomervakantie van het voortgezet onderwijs rijdt deze verbinding ook op werkdagen.
Ik denk dat die daarom nog niet in het pakket te vinden is.
As long as I know how to love, I know I'll stay alive.
Daniel schreef: ↑do 24 okt 2024, 20:57
996 lijkt op een flexbus, die zitten in Utrecht althans ook in die 9xx-reeks.
Verderop in het vervoerplan, bij de Krimpenerwaard, staat dit:
Alleen in Gouderak is de vervoervraag te klein om een vaste ov-verbinding ’s avonds laat te verantwoorden. Reizigers van en naar Gouderak kunnen elk uur gebruik maken van de flexBuzz.
Dat zal die 996 wel zijn.
Interessant daarin is dat lijn 385 toch wel in Wassenaar via de Katwijkseweg staat ingedeeld, terwijl in het Vervoersplan stond dat deze via de N44 zou gaan om Wassenaar heen. Daarnaast is lijn 90 niet in het routeboek verschenen, terwijl deze in het laagseizoen ook zou gaan rijden tussen Noordwijkerhout en Sassenheim. Als laatste staat er een lijn in die nog niet eerder vermeld was: lijn 996 tussen Gouda Sation en Gouderak, Essendreef.
Zijn alle lijnen en routeboeken te vinden op het internet of niet?
Op de genoemde dagen rijdt lijn 90 elk uur van globaal 8:30 uur tot 18:30 uur tussen Noordwijkerhout en Wassenaar. Buiten deze periodes is dit alleen tussen Sassenheim en Noordwijkerhout.
Dat laatste lijkt toch op altijd Sassenheim - Noordwijkerhout v.v.
Men is er toch nog van teruggekomen om Boerenburg het eindpunt te maken van lijn 385, dit wordt nu weer het Picképlein zoals het tussen 2012 en 2016 was. Ook is er een routevariant van deze lijn tussen de ESTEC en Den Haag Centraal, interessant
Edit: 385 rijdt in de tegenspits extra ritten Den Haag - Katwijk.
De extra ritten in de omgekeerde richting rijden daarom niet de hele route, maar eindigen bij ESA ESTEC in Katwijk.
Laatst gewijzigd door Sleutelstad op vr 25 okt 2024, 08:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zie in het vervoerplan zo even niet waar lijn 361 in Noordwijk het eindpunt heeft, en ik ging ervan uit dat 361 en 385 beiden op Picképlein zouden eindigen gezien daar een logische halte voor een knip is. Maar als 361 inderdaad doorrijdt tot aan Boekerslootlaan komt dat mij zeer goed uit als semi-frequente reiziger tussen Noordwijk Binnen-zuid en Voorhout
Een harde knip op één punt in Noordwijk is gezien de geboden relaties juist niet zo logisch. Immers zal er beide kanten op wel vraag zijn vanuit Noordwijk en dan moet je niet zorgen dat je uit een deel van Noordwijk altijd moet overstappen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Zeker omdat het relatief lange lijnen zijn is dat de meest verstandige optie. Dan kunnen bussen na hun ritten leeg naar de stalling om daar bij te laden.
Er is welgeteld 1 E-Way daadwerkelijk gezien in Nederland. Qbuzz mag het weten of er meer zijn
@Sleutelstad, Gouda gaat volledig diesel beginnen. De SnelBuzzen worden ook volledig door Citea's gereden totdat de 13m Yutongs er zijn, alsmede het deel van de R-NET diensten die nog niet door de 17 Yutongs gereden worden.
Sleutelstad schreef: ↑do 24 okt 2024, 22:16
Over lijn 90 staat dit in het vervoerplan:
Op de genoemde dagen rijdt lijn 90 elk uur van globaal 8:30 uur tot 18:30 uur tussen Noordwijkerhout en Wassenaar. Buiten deze periodes is dit alleen tussen Sassenheim en Noordwijkerhout.
Dat laatste lijkt toch op altijd Sassenheim - Noordwijkerhout v.v.
Ah, dan heb ik het anders geïnterpreteerd.
Ik lees dat namelijk zo:
vanaf Pasen t/m herfstvakantie (m.u.v. zomervakantie):
Sassenheim - Noordwijkerhout, alleen in het weekend
zomervakantie:
Sassenheim - Noordwijkerhout - Wassenaar Duinrell/Mansveltkade, elke dag