Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

De ArenA wordt omgedoopt tot het Johan Cruijff Stadion.

Krijgen we dan Station Amsterdam Bijlmer Johan Cruijff Stadion? Of misschien toch weer het good old Bijlmerstation *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door JWM »

Het zal waarschijnlijk de Johan Cruijff ArenA worden. ArenA is inmiddels ook een sterk merk.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13684
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Vinny »

fred1954 schreef:Ja, en? Als je verder moet dan Amstelveen Centrum? Dan verplicht in de tram?
Het lijkt me zinvol dat de tram niet wordt afgekapt op Amsterdam Zuid, maar (voor mensen die niet tegen krassende langspeelplaten of hinnkende stokpaardjes kunnen oren dicht) verder via de route van lijn 5 de stad binnengaat. En wat mij betreft worden dat dan (evt. gekoppelde) conventionele stadstrams. Een metro of S-bahn had me beter geleken, maar dit is dan de next-best optie wat mij betreft.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
pedaalemmerzak
Berichten: 527
Lid geworden op: za 29 okt 2016, 16:32

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door pedaalemmerzak »

Suus schreef:De ArenA wordt omgedoopt tot het Johan Cruijff Stadion.

Krijgen we dan Station Amsterdam Bijlmer Johan Cruijff Stadion? Of misschien toch weer het good old Bijlmerstation *O*
Van mij mag die naam ook wel een stuk korter. Of gewoon Bijlmer, of ArenA.

Zuid heette vroeger ook Zuid/WTC (en dit staat soms ook nog steeds zo aangegeven) maar tegenwoordig is de officiele naam toch echt Zuid volgens mij. Een stuk beter vind ik.
n-evo
Berichten: 3417
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Station Amsterdam Zuidoost lijkt mij het meest simpele en doeltreffende, maar oké. Laten we het anders vooral doen met Amsterdam Bijlmer Johan Cruiff ArenA Stadion. :P
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13064
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Ardan »

Amsterdam Bijlmer Johan Cruijff Stadion ArenA Park, natuurlijk :pos:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10650
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

Of iets specifieker: Amsterdam Zuidoost Bijlmer Johan Cruijffstadion ArenA Park :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13064
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Ardan »

De simulator waarmee de metrobestuurders alvast digitaal kunnen gaan wegleren op de NZ wordt omgebouwd naar een spelletje *O*
Noord/Zuidlijn The Game bijna klaar…
Ik doe ook maar wat
VIRM
Berichten: 7711
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door VIRM »

Op die pagina staat dat je uit de bocht kunt vliegen met de metro. Mag je je M5 dan laten knuffelen met een tunnelwand? :mrgreen:

Ben benieuwd! :)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13064
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Ardan »

VIRM schreef:Mag je je M5 dan laten knuffelen met een tunnelwand?
Dat is toch keigaaf jonguh? BAM!
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1264
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Frank93 »

Ongeluk met een lijnbus op de kruising Molukkenstraat/Zeeburgerdijk. Volgens RTVNH zijn er meerdere gewonden. De bus zou de bestelbus van de zijkant geraakt hebben.

Afbeelding
Chrysa
Berichten: 8020
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Chrysa »

Die bus moet redelijk hard gereden hebben als je een busje zo op zijn kant krijgt... :shock:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10650
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

Denk dat dat busje nòg harder gereden heeft, maar nèt niet hard genoeg om voor die bus langs te komen :?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10650
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

Het worden halfjes.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8924
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door ArrivaBas »

Frank93 schreef:Ongeluk met een lijnbus op de kruising Molukkenstraat/Zeeburgerdijk. Volgens RTVNH zijn er meerdere gewonden. De bus zou de bestelbus van de zijkant geraakt hebben.

-Foto-
Dat wordt geen gratis vloerlegservice meer :Y :X .
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
n-evo
Berichten: 3417
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

trolly schreef:Het worden halfjes.
Ach, als ze in de praktijk toch gaan rijden met 2 gekoppelde stellen die in totaal een metro van 120 meter vormen zoals in het artikel staat. :roll: Ik denk persoonlijk dat de tegenstanders gelijk hebben. Amsterdam groeit als kool en kans is erg groot dat die halfjes te klein zijn om los te rijden het gros van de tijd.

Waardeloos dat er iedere keer een nieuwe wind waait.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10650
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

Och man toch. Hier, kies er één uit. D'r kan toch nog altijd een zielig Gaasperplasstompje gemaakt worden, zodat iedereen daar de metro uitgejaagd wordt? Kunnen ze er daar eentje op heen-en-weer laten pendelen, net als in de oertijd.
Verder is het wel een beetje jammer van de centjes natuurlijk, maar daar kan dan weet lering uit getrokken worden *O*
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door IC140 »

Als op de westelijke ring 20x per uur een halve metro te weinig is, zou 10x per uur een hele metro op lijn 54 een veel groter probleem zijn. Er moet heel veel aan de demografie veranderen wil de Ringlijn niet altijd ongeveer de helft van de bezetting van de Oostlijn hebben. Als de reizigers echt tegen de plinten klotsen zit er niets anders op dan een ontvlochten net rijden en hou je nog steeds een gelijke frequentie op de Ringlijn als op de Oostlijn voor de overstappen, waardoor je op de Ringlijn met half materieel wil rijden, zij het in een (flink) hogere frequentie dan in 2019.
VIRM
Berichten: 7711
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door VIRM »

Ardan schreef:
VIRM schreef:Mag je je M5 dan laten knuffelen met een tunnelwand?
Dat is toch keigaaf jonguh? BAM!
Als je Marc Clardie dan maar even "Uitstappen bovenzijde" aan de automatische omroep wil laten toevoegen. :D
Beul van de blindegeleidelijn
Natorious
Berichten: 459
Lid geworden op: di 17 jun 2014, 14:27
Locatie: Groningen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Natorious »

trolly schreef:Gaasperplasstompje
Ik voel zowaar agressie opborrelen bij deze term :?:
(heb ik ook namelijk :evil: )
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10650
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

Nou, 't is maar een stompje, hoor. Maarre... doe er wat mee!
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Pooh
Berichten: 151
Lid geworden op: ma 17 okt 2016, 12:27

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Pooh »

IC140 schreef:Als op de westelijke ring 20x per uur een halve metro te weinig is, zou 10x per uur een hele metro op lijn 54 een veel groter probleem zijn. Er moet heel veel aan de demografie veranderen wil de Ringlijn niet altijd ongeveer de helft van de bezetting van de Oostlijn hebben. Als de reizigers echt tegen de plinten klotsen zit er niets anders op dan een ontvlochten net rijden en hou je nog steeds een gelijke frequentie op de Ringlijn als op de Oostlijn voor de overstappen, waardoor je op de Ringlijn met half materieel wil rijden, zij het in een (flink) hogere frequentie dan in 2019.
Is dat zo? Ten eerste denk ik dat de oostlijn rustiger wordt door de NZL, en ten tweede wordt er als een gek gebouwd tussen de ring west en het spoor. De drukte daar zal de komende jaren echt nog fors toenemen, verwacht ik.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

GVB rijdt vanwege de kerstvakantie op 22, 23, 27, 28, 29 en 30 december de DDDR op lijn 2, 4, 5 en 9. De frequenties in de daluren worden dan opgehoogd tot de spitsfrequentie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 8020
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Chrysa »

Suus schreef:de DDDR
Uuuhm... Wat bedoel je?
Natorious
Berichten: 459
Lid geworden op: di 17 jun 2014, 14:27
Locatie: Groningen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Natorious »

Chrysa schreef:
Suus schreef:de DDDR
Uuuhm... Wat bedoel je?
de Dolle Dwaze DienstRegeling? :Y
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 45 gasten