Pagina 34 van 161

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: di 13 okt 2015, 16:01
door OmniLezer
Hendrik schreef:Vind je het heel erg als ik je totaal niet kan volgen? :-?
Niet zo, ik ga verbeteren wat ik kan.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: di 13 okt 2015, 16:43
door Michael
De ex Veolia 5301 staat op de TCR stalling in Breda. Nog in Brabantse kleuren maar zonder logo's. Ik denk dat hij voor HWGO bedoeld is. En anders is ie voor Zeeland waarschijnlijk.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: di 13 okt 2015, 17:30
door OmniLezer
Ik wist niet dat het opheffen van lijn 190 veel ophef levert. Het is zelfs in het AD gekomen. Er zijn dus veel protest voor een buslijn.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: di 13 okt 2015, 18:01
door BusFreakRotterdam
Lijn 190 zorgt voor een noord-zuidverbinding tussen HWGO en Spijkenisse. Dalijk moeten de reizigers via Zuidplein, dubbele tarief en 2 keer zo lang reizen... hoe jaag ik de reiziger de auto in? Weet iemand hoeveel reizigers deze lijn vervoerd??? Als dat heel laag is, is het logisch. Misschien een idee om als buurtbus uit te voeren? :wink: :roll:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: di 13 okt 2015, 18:20
door OV Hoekschewaard
Hoeveel reizigers er precies tussen Oud-Beijerland en Spijkenisse reizen weet ik niet, maar tijdens de spits wordt de Mercedes Vito altijd vervangen door de Mercedes Sprinter City. Dus dat zijn sowieso meer dan 8 reizigers. Het zal me niks verbazen als lijn 190 tijdens de spits per rit meer reizigers vervoert dan lijn 197 per dag. :!:

Maarja zolang Connexxion blijft volhouden dat omreizen via Rotterdam Zuidplein een prima alternatief is om in Spijkenisse te komen zal er niks veranderen. Bovendien hadden de gemeentes Oud-Beijerland en Korendijk (waar Nieuw-Beijerland onder valt) best wel wat eerder in actie mogen komen want de plannen zijn al een tijdje bekend bij de gemeentes.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: di 13 okt 2015, 18:47
door OpReis
Vorige week heb ik hierover aan de gemeente Korendijk gevraagd hoe ze daar tegenover staan. Ik kreeg als antwoord:
Wij proberen er het beste voor onze inwoners uit te halen, maar Provincie ZH beslist over het openbaar vervoer.
Een teleurstellend antwoord. Anders dan de gemeente Moerdijk, waar Willemstad onder valt, hebben ze het zo te lezen snel (te) opgegeven.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: di 13 okt 2015, 18:59
door Michael
Michael schreef:De ex Veolia 5301 staat op de TCR stalling in Breda. Nog in Brabantse kleuren maar zonder logo's. Ik denk dat hij voor HWGO bedoeld is. En anders is ie voor Zeeland waarschijnlijk.
Misschien wordt hij toch niet voor Connexxion ingezet. Hij is vorige week ingezet voor versterkingsvervoer in Breda. Wellicht dat hij in Brabant blijft. En anders misschien op een later moment naar Connexxion.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: di 13 okt 2015, 19:04
door OV Hoekschewaard
OpReis schreef:Vorige week heb ik hierover aan de gemeente Korendijk gevraagd hoe ze daar tegenover staan. Ik kreeg als antwoord:
Wij proberen er het beste voor onze inwoners uit te halen, maar Provincie ZH beslist over het openbaar vervoer.
Een teleurstellend antwoord. Anders dan de gemeente Moerdijk, waar Willemstad onder valt, hebben ze het zo te lezen snel (te) opgegeven.
Ik snap die reactie wel een beetje want volgens de eisen van de provincie hoeven dorpen als Goudswaard en Piershil helemaal niet bediend te worden en Nieuw-Beijerland alleen tijdens de spitsuren. Dus als je het zo bekijkt komen deze dorpen er nog goed vanaf en gaan er tijdens de daluren nog op vooruit omdat lijn 160 dan 2x per uur gaat rijden.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: wo 14 okt 2015, 08:01
door OVFlakkee
In meerdere Arriva Amba's (83xx serie) zag ik dat het "STOP" armatuur iets naar links verplaatst en lager gemonteerd is. Ook zitten er tegen het plafond twee rvs driehoeken in de buurt van de "lichtkrant". Het lijkt wel of het de bedoeling is dat er een ander systeem o.i.d. in die bussen opgehangen gaat worden.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: wo 14 okt 2015, 08:11
door Hendrik
Dat zijn dan vast Amba's waar al Albatros 2 ingebouwd is en die al voorbereid zijn voor inzet in concessie DAV. Aan de driehoeken zullen dan wel schermen komen te hangen.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: wo 14 okt 2015, 08:45
door OmniLezer
:cry:
OVFlakkee schreef:In meerdere Arriva Amba's (83xx serie) zag ik dat het "STOP" armatuur iets naar links verplaatst en lager gemonteerd is. Ook zitten er tegen het plafond twee rvs driehoeken in de buurt van de "lichtkrant". Het lijkt wel of het de bedoeling is dat er een ander systeem o.i.d. in die bussen opgehangen gaat worden.
Ik reis al tijden met de 163 en ik dacht dat het normaal was dat die RVS driehoeken daar hingen. Was dat stop armatuur dan rechts eerst.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: wo 14 okt 2015, 08:49
door OmniLezer
Hendrik schreef:Dat zijn dan vast Amba's waar al Albatros 2 ingebouwd is en die al voorbereid zijn voor inzet in concessie DAV. Aan de driehoeken zullen dan wel schermen komen te hangen.
Bij sommige 83xx bussen hangt dat Albatros kastje aan de bovenkant achter het lichtkrans en bij sommige staat het op de wielkast.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: wo 14 okt 2015, 09:53
door OVFlakkee
OmniLezer schreef:Ik reis al tijden met de 163 en ik dacht dat het normaal was dat die RVS driehoeken daar hingen. Was dat stop armatuur dan rechts eerst.
Het Stop armatuur hangt normaliter al links maar dan net boven de lichtkrant.
Die Albatros boxen heb ik idd ook weleens op de linker wielkast zien liggen, wat een groot onhandig ding is dat... Dan kan daar niemand meer zitten (wat nogal vaak gebeurt) :neg:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: wo 14 okt 2015, 10:06
door Hendrik
Blijkbaar zijn de nieuwe Albatros-kasten groter ofzo? Maar erg handig is het inderdaad niet...

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: wo 14 okt 2015, 10:12
door OVFlakkee
Waarschijnlijk is de lichtgrijze Albatros bak L50 x B40 x H20 cm.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: wo 14 okt 2015, 10:45
door nvdw
De 'computerbak' van Albatros 2 is inderdaad zodanig veel groter dan de oude dat hij niet meer op de oude plek teruggehangen kan worden. Daarom staat hij op de plek van het voormalige krantenrekje. Bij de Irisbus-midi's van Arriva en de 8400-serie Ambassadors is dat net zo.

Prima, zeg ik dan, dan heb ik daar ook geen passagiers meer die vrolijk de boel voor de andere instappers staan te blokkeren 8-)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: wo 14 okt 2015, 10:47
door OVFlakkee
nvdw schreef:Prima, zeg ik dan, dan heb ik daar ook geen passagiers meer die vrolijk de boel voor de andere instappers staan te blokkeren 8-)
Dat is inderdaad zo :Y

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: wo 14 okt 2015, 11:30
door Pim-AllianceB95
O ja, de Albatrosbox, die heeft door zijn omvang nog tot gevolg gehad dat er werd geroepen dat de Alliances en O408'en er nooit mee zouden worden uitgerust (stoot je hoofd voorzichtig). Waarom moet dat eigenlijk zo'n grote doos zijn? Waar laat Cxx de apparatuur van Infoxx bijvoorbeeld?

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: wo 14 okt 2015, 13:36
door PatrickM
Connexxion heeft hier de tarieven voor volgend jaar online gezet. Er vallen mij een paar dingen op:
Reizen op saldo blijft ongeveer even duur.
De kaartsoorten blijven precies hetzelfde.
Er komt een combikaart zeeland/ goeree overflakkee. De kaart gaat €16 kosten. Gemiste kans dat hij niet geldig is naar rotterdam en voor de interliner een toeslag van €5 gaat gelden.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: wo 14 okt 2015, 14:07
door Meltrain
Voor €5,- meer is die Combikaart dus wel geldig op lijn 395 naar Rotterdam? (Overigens is dat veel duurder dan nu.)
Dan zou ik met die toeslag de Combikaart ook geldig laten zijn op lijn 436.

Overigens heeft Connexxion nu ook een (voorlopige / globale) lijst met wijzigingen op haa site ezet. Dit is gewoon hetzelfde wat eerder in dit topic ook al genoemd werd.
OV Hoekschewaard schreef:Hoeveel reizigers er precies tussen Oud-Beijerland en Spijkenisse reizen weet ik niet, maar tijdens de spits wordt de Mercedes Vito altijd vervangen door de Mercedes Sprinter City. Dus dat zijn sowieso meer dan 8 reizigers. Het zal me niks verbazen als lijn 190 tijdens de spits per rit meer reizigers vervoert dan lijn 197 per dag. :!:

Maarja zolang Connexxion blijft volhouden dat omreizen via Rotterdam Zuidplein een prima alternatief is om in Spijkenisse te komen zal er niks veranderen. Bovendien hadden de gemeentes Oud-Beijerland en Korendijk (waar Nieuw-Beijerland onder valt) best wel wat eerder in actie mogen komen want de plannen zijn al een tijdje bekend bij de gemeentes.
Ik denk dat er al een hoop verbeterd kan worden als lijn 106 in Hekelingen via de veerpont gaat rijden.
OV Hoekschewaard schreef:Van de lijnen 171 en 172 kan je heel makkelijk R-Net maken hoor. Gewoon een kwestie van rode bussen op die lijnen inzetten, het lijnnummer met 400 verhogen en van die dure R-Net bushaltes plaatsen. De routes en frequenties voldoen al aan de lage R-Net eisen van de provincie Zuid-Holland.

Voordeel is ook dat je de R-Net bussen vooral s'avonds en in het weekend veel efficiënter kan inzetten omdat je dan 3 R-Net lijnen hebt die op Rotterdam Zuidplein komen.
Hoe meer R-Net lijnen je hebt, hoe meer R-Net bussen je ook nodig hebt. Ik denk dat Connexxion deze concessie voor een belangrijk deel gewonnen heeft doordat ze de aanschaf van nieuwe bussen tot een minimum wist te beperken, dus extra bussen is dan niet erg logisch.
Overigens zal het in de praktijk misschien best kunnen voorkomen dat een bus van lijn 436 even een rondje 171 / 172 doet. Een R-Net bus op een niet-R-Net lijn is immers minder erg dan andersom.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: wo 14 okt 2015, 14:22
door PatrickM
De combikaart is nu ook al geldig op lijn 395, gebruik hem regelmatig.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: wo 14 okt 2015, 15:23
door OpReis
Vandaag staat er een berichtje in het Kompas, ook met een verwijzing naar die enquête.

http://hetkompasonline.nl/nieuws/zwartb ... -1.5335218

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: wo 14 okt 2015, 16:29
door OV Hoekschewaard
Meltrain schreef:
OV Hoekschewaard schreef:Van de lijnen 171 en 172 kan je heel makkelijk R-Net maken hoor. Gewoon een kwestie van rode bussen op die lijnen inzetten, het lijnnummer met 400 verhogen en van die dure R-Net bushaltes plaatsen. De routes en frequenties voldoen al aan de lage R-Net eisen van de provincie Zuid-Holland.

Voordeel is ook dat je de R-Net bussen vooral s'avonds en in het weekend veel efficiënter kan inzetten omdat je dan 3 R-Net lijnen hebt die op Rotterdam Zuidplein komen.
Hoe meer R-Net lijnen je hebt, hoe meer R-Net bussen je ook nodig hebt. Ik denk dat Connexxion deze concessie voor een belangrijk deel gewonnen heeft doordat ze de aanschaf van nieuwe bussen tot een minimum wist te beperken, dus extra bussen is dan niet erg logisch.
Overigens zal het in de praktijk misschien best kunnen voorkomen dat een bus van lijn 436 even een rondje 171 / 172 doet. Een R-Net bus op een niet-R-Net lijn is immers minder erg dan andersom.
Voor het R-Net heeft de provincie ook geen nieuwe bussen geëist, dus Connexxion had makkelijk een paar Veolia Citea's kunnen aanpassen voor R-Net.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: wo 14 okt 2015, 16:44
door Hendrik
Heeft Connexxion dan niet alle Veolia Citea's gekocht?

Is overigens al bekend op welke punten de R-Net Citea's verschillen van de 'gewone' Citea's?

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: wo 14 okt 2015, 16:45
door PatrickM
Volgens mij zijn ze allemaal weg uit limburg, maar er zijn er 7 naar TCR.