Pagina 35 van 66

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: wo 14 mar 2018, 13:48
door Hainje
Het verschil tussen de trambel en 'busbel' is overduidelijk. Dus dat gevaar zal wel meevallen.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: wo 14 mar 2018, 16:03
door fred1954
Vandaag heeft CXX eindelijk de info op hun website aangepast in aanloop naar de instroom van de ZE bussen:

https://www.connexxion.nl/connexxion-in ... erder/1435

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: wo 14 mar 2018, 21:17
door Visgraatmodel
Ben benieuwd naar de Citea BRT, binnenkort even een ritje naar P30 maken 8-) .

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 15 mar 2018, 12:54
door n-evo
Zonnig schreef:Gaat straks lekker verwarring opleveren,
hoor je een trambel is de tram in geen velden of wegen te bekennen.
Nee maar je ziet wel een dikke bus staan waar het geluid vandaan komt. 1+1=2.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 15 mar 2018, 12:57
door Chrysa
Wat als die achter je is? Als ik een bel hoor en ik bevind me niet op de tramrails zou ik denken dat de tram er gewoon langskan. Dat de bel dan opeens van een bus blijkt te komen verwacht ik niet.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 15 mar 2018, 13:04
door n-evo
De bussen hebben ook nog steeds een claxon mocht het gebel de eerste keer niet duidelijk zijn...

De mens heeft gedemonstreerd over een opmerkelijk aanpassingsvermogen te bezitten. We hebben als soort meerdere klimaatveranderingen overleefd en een vrij pittige meteoorinslag doorstaan las ik laatst. We leren vast ook wel omgaan met de VDL-busbel. Zelfs in Amsterdam e.o.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 15 mar 2018, 18:02
door trolly
't Is ook wel een zalige Amsterdamse, die Chrysa van ons. Bus nog niet gezien, bel al helemaal niet gehoord, maar wel alvast beginnen te miepen dat de melk er zuur van wordt :pos:

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 15 mar 2018, 18:41
door Chrysa
trolly schreef:'t Is ook wel een zalige Amsterdamse, die Chrysa
:evil: :evil: :evil:

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 15 mar 2018, 18:52
door fred1954
Ik kan Chrysa geruststellen, de busbel werkt. Vanmiddag zelf geconstateerd op de kruising Marnixstraat/Rozengracht, waar fietsers werden gewaarschuwd voor de achteropkomende SLFA, middels meerdere malen te bellen door de chauffeur van de testbus. De links afslaande fietsers keken netjes om en lieten de rechtdoor gaande bus voorgaan. :Y

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 15 mar 2018, 19:03
door nvdw
De elektrische Citea's in Gorinchem hebben een belletje als een ijscowagen, deze SLFA's ook?

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 15 mar 2018, 19:04
door fred1954
Nee hoor, ze zijn best wel duidelijk hoorbaar. Klinken wel iets anders dan een trambel......

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 15 mar 2018, 19:24
door Mdk
De combinatie tram(bus) bel en claxon is wel een goeie eigenlijk, eentje voor een beetje een "hoi ik ben er ook" bericht, en gewoon lekker lomp een noodwaarschuwing geven met de toeter. Eigenlijk best raar dat er geen claxons zitten op trams, je ziet toch best vaan dat er ongelukken gebeuren met trams, waar ze druk zitten te klungelen, maar dit is soms gewoon niet agressief genoeg.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 15 mar 2018, 19:50
door n-evo
fred1954 schreef:Ik kan Chrysa geruststellen, de busbel werkt. Vanmiddag zelf geconstateerd op de kruising Marnixstraat/Rozengracht, waar fietsers werden gewaarschuwd voor de achteropkomende SLFA, middels meerdere malen te bellen door de chauffeur van de testbus. De links afslaande fietsers keken netjes om en lieten de rechtdoor gaande bus voorgaan. :Y
Ach natuurlijk werkt het. Een beetje normaal mens hoort waar die bel vandaan komt en legt link. Maar kennelijk heeft Chrysa er moeite mee. Ze/hij zal wel een minderheid vormen, maar gelukkig kan de bus ook nog keihard toeteren. Speciaal voor dit soort types. :D

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 15 mar 2018, 19:55
door trolly
Hoezo "natuurlijk werk het"? Ik vind het verhaal van fred1954 niet erg plausibel. Niet dat die fietsers die bel niet zouden horen, of niet de goede kant uit zouden kijken, maar dat ze ook nog wachten :X

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 15 mar 2018, 19:58
door fred1954
Als zo een grote grijs-rode gelede olifant de kruising oversteekt, wacht je echt wel...... :D

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 16 mar 2018, 00:06
door Hainje
nvdw schreef:De elektrische Citea's in Gorinchem hebben een belletje als een ijscowagen, deze SLFA's ook?
Om een indruk te geven: https://youtu.be/ZR1MWh4-6vA?t=49s
Dat geouwehoer van die Duitser moet je maar even wegdenken, het belletje is 'IRL' minimaal 2x zo hard als in het filmpje overigens. Je moet echt flink doof zijn wil je die niet horen. :D
Het lijkt overigens alsof de chauffeur last heeft van een dwangneurose o.i.d., maar dit resultaat krijg je al met één druk op de knop. De meeste andere filmpjes die ik op YT kon vinden hadden nog het oude belletje.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 16 mar 2018, 07:30
door The Greyhound
nvdw schreef:De elektrische Citea's in Gorinchem hebben een belletje als een ijscowagen, deze SLFA's ook?
De trolleybussen in Arnhem hebben al bijna 70 jaar geen belletje en dat bevalt prima. Ongelofelijk dit gezeur over (te) stille bussen.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 16 mar 2018, 07:37
door fred1954
De trolleybussen in Arnhem zijn ook duidelijk hoorbaar, kun je niet vergelijken met de SLFA’s. Ik denk dat men die bel niet voor niets inbouwt, toch?

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 16 mar 2018, 08:11
door n-evo
trolly schreef:Hoezo "natuurlijk werk het"? Ik vind het verhaal van fred1954 niet erg plausibel. Niet dat die fietsers die bel niet zouden horen, of niet de goede kant uit zouden kijken, maar dat ze ook nog wachten :X
Gewoon een gevalletje Wie heeft de grootste bel die wint.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 16 mar 2018, 09:30
door Lange_Dre
In Groningen hebben de SLFA's volgens mij geen bel, of ze worden gewoon niet gebruikt.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 16 mar 2018, 09:42
door dylanwild94
Die hebben geen bel inderdaad. Ligt daar een beetje gevoelig. :')

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 16 mar 2018, 09:48
door fred1954
Ik moest er even over nadenken, maar het kwartje is gevallen..... :lol:

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 16 mar 2018, 10:21
door n-evo
dylanwild94 schreef:Die hebben geen bel inderdaad. Ligt daar een beetje gevoelig. :')
Haha :mrgreen:

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 16 mar 2018, 10:36
door fred1954
Ik begreep overigens van een chauffeur gisteren, dat de SLFA na 1 complete omloop als 342/347 aan de paal moet om op te laden.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 16 mar 2018, 10:45
door n-evo
Niet onder de paal?