Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Bemined
Berichten: 6030
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Bus 1124 stond net defect bij het Alexandrium, stond met alarmlichten aan langs de halte. Reisinformatie meld een defecte bus op lijn 31, erg onhandige lijn voor rituitval want dit is een halfuurdienst met weinig alternatieven. Verder zag ik net sneltram 5401 bij Oosterflank rijden, leek alsof deze net uit de revisie was gekomen want de onderzijde was opvallend schoon :) Mogelijk het stel dat onlangs op de Kleiweg gespot was?
Bemined
Berichten: 6030
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Voor de derde keer deze week rituitval op lijn A door materieeltekort...
Matt5154
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Matt5154 »

Van wat ik begreep is dat het probleem niet ontstaan is door materieeltekort. Materieel is er wel, maar management begrijpt dat niet blijkbaar.
Bemined
Berichten: 6030
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Bedoel je daarmee dat er wel materieel is maar bijvoorbeeld op de verkeerde plek, of dat materieel "verkeerd" ingezet wordt, bijvoorbeeld om tweetjes tot drietjes te verlengen terwijl dat elders voor een tekort zorgt?

Overigens zijn er nu nog twee metro's uitgevallen door defecten, 2 uitgevallen diensten op A en 1 op B dus nu.
HSG3
Berichten: 165
Lid geworden op: do 24 jun 2021, 13:32

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 »

Door alle vervallen ritten krijg ik de impressie dat het materieel ontzettend storingsgevoelig is. Of heeft dat nog steeds te maken met het achterstallig onderhoud?
Bemined
Berichten: 6030
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Om 17:05 kwamen de 5602+5613 buiten dienst door Prinsenlaan richting de 's-Gravenweg, waarbij de 5613 dood meegesleept werd met stroomafnemer plat. Amper een minuut later volgde de solo 5607 die ook buiten dienst richting de remise reed. De gepland rit van 17:05 naar Schiedam viel uit, nadat iets eerder de rit van 16:41 naar Steendijkpolder ook al was uitgevallen. Mogelijk dat men na het afleveren van de 5613 bij de werkplaats van de overige twee rijtuigen nog een vervangende trein kan samenstellen, al is dat te laat voor de middagspits.
Chollo
Berichten: 144
Lid geworden op: di 27 feb 2018, 19:59
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chollo »

In Capelle op het oude traject van lijn 37 tussen Capelsebrug en Capelle Centrum is er nu de volgende situatie: Arriva lijn 383 en RET Buurtbus 607 rijden dit traject voor een groot gedeelte parallel, maar lijn 383 neemt op sommige delen van het traject een directere route en rijdt in de spits vaker.

Eigenlijk komt dit dus neer op een experiment waar de reiziger meer aan toe is: een hogere frequentie, en misschien wat verder moeten lopen vanaf de halte (lijn 383), of een lagere frequentie, langere reistijd maar wel minder hoeven lopen (lijn 607).

Het valt me op dat lijn 607 (voor een buurtbus) altijd goed gevuld is, en lijn 383 bijna altijd leeg of met slechts één passagier rondrijdt. Het zou me dan ook niet verbazen als lijn 383 binnenkort weer gaat wijzigen, en er op het busvervoer in Capelle nog meer bezuinigd wordt.
Let op: links uitstappen!
Bemined
Berichten: 6030
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Zelfs op zaterdag rituitval op lijn A, al de hele middag valt er een wagendienst uit. Ook minstens twee wagendiensten ingekort tot een tweetje 5400. De 's-Gravenweg stond een stuk voller dan afgelopen maandag, en dan met name met losse en dus waarschijnlijk defecte stellen voor de werkplaats of op de 360 sporen.
HSG3 schreef: za 19 feb 2022, 20:36Oud onderwerp, maar zo te zien is de 5351 nu wel gesloopt, hij stond niet meer op zijn plek bij de Kleiweg.
Weet je dat heel zeker? Toen ik vanmiddag langs de Kleiweg kwam stonden er nog steeds twee halve metro's naast de werkplaats. Door de laagstaande zon kan ik niet bevestigen dat het de 5351 was, maar zoveel gehalveerde metro's zijn er niet.
HSG3
Berichten: 165
Lid geworden op: do 24 jun 2021, 13:32

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 »

Dat zou dan wel kunnen kloppen ja, de laatste keer dat ik erlangs reed was het donker en stond de verlichting uit, dus dan is het ook niet zo gek dat ik hem niet gezien heb. Maar, als dat de 5351 nog niet gesloopt is dan duurt het wel heel lang, het ongeval is al meer dan een jaar geleden...
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Opvallend: door een stremming op lijn 2 bij Randweg gaat deze helemaal omrijden tot over de Westzeedijk. Je zou zeggen dat het hele gebeuren ingekort werd tot Wilhelminaplein maar dat is dus niet zo. Kan driehoeken dan ook niet meer?
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
PHS

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door PHS »

In Rotterdam is de metro niet alleen openbaar vervoer, maar helaas ook een openbaar toilet: Dumpert: 'Ondertussen op Rotterdam CS'
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

"Als je moet, dan moet je" :')
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Matt5154
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Matt5154 »

Er is een toilet op Rotterdam CS, maar daar moet je 50 cent voor hebben bij de metro. Dat wordt een flinke boete voor deze gozer.
Matt5154
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Matt5154 »

Het schijnt dat het van afgelopen vrijdag is. Want er staat "12" bij de Omloopbord, dus 912. Er zijn niet veel omlopen op lijn D in het weekend.
HSG3
Berichten: 165
Lid geworden op: do 24 jun 2021, 13:32

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 »

Zo te zien staan er momenteel twee 5600jes bij Tussenwater op het keerspoor. Iemand enig idee wat hiermee aan de hand is?
Bemined
Berichten: 6030
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Zou ook gewoon instructie kunnen zijn, met het materieeltekort kun je eigenlijk alleen nog op zondag wat SG3 stellen missen voor instructie.
Bemined
Berichten: 6030
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Spitsdiensten op lijn D rijden vanmiddag weer met drietjes, terwijl er vanmiddag op de sneltram maar liefst 3 wagendiensten uitvallen en volgens mij zag ik ook nog een enkeltje langsschuiven op lijn E. Staat materieel op de verkeerde plek of is dit een bewuste actie? :s
MetroRET
Berichten: 3840
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MetroRET »

Niet alles was met drietjes, de 910 reed vanochtend nog met een lekker knus 2tje. De 909 en 911 reden wél netjes op lengte, de 901 heb ik niet gezien.
Bemined
Berichten: 6030
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Ik had het ook over vanmiddag, alle vier de uitrukkers net waren drietjes. Wel zat er nog een tweetje in een dagdienst eerder, mogelijk dat die er nog tussen zit. Op de sneltram twee wagendienstn al vanaf aanvang dienst uitvallen, een derde sinds het middaguur. Op de sneltram ook nog de 5405+5408 (met nieuwe pantograaf).
Daelea
Berichten: 1113
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daelea »

Ook C wordt nog met te kort materieel gereden: net richting De Terp om 17.48 vanaf Schiedam en richting De Akkers om 17.53 vanaf Schiedam beide met tweetjes. Geen idee welke wagendiensten dat zijn
Bemined
Berichten: 6030
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Weekoverzichtje van tekorten bij de metro:
Maandag: wagendiensten 657 en 762 hele dag opgeheven en 651 vanaf het middaguur opgeheven.
Dinsdag: wagendienst 654 opgeheven.
Woensdag: wagendiensten 654 en 657 opgeheven.
Donderdag: wagendiensten 654, 657, 909 en 915 opgeheven.
Vrijdag: wagendiensten 654, 657 opgeheven, 767 en 769 als enkeltje.

Vandaag ook geen SG2/1 meer op de sneltram gezien wat er eerder deze week nog wel reed, vandaar er vandaag dus naast uitval op lijn A ook enkeltjes op lijn B reden omdat het al schaarse SG3 het wegvallen van SG2/1 stellen moest opvangen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21507
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Is dit overzicht van de wagendiensten nog steeds kloppend?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 6030
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Je link werkt niet dus controleren kan ik het niet, maar de dienstnummers bij de metro zijn dit jaar niet gewijzigd volgens mij. Wel wijzigen volgende week de diensten van de bussen op Zuid. Geen idee of ook de dienstregeling anders wordt maar de omlopen worden in ieder geval wel compleet overhoop gehaald en het worden er ook minder, Sluisjesdijk gaat van 109 naar 105 diensten op werkdagen en Ridderkerk van 56 naar 54.
Bemined
Berichten: 6030
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Er vertrok zojuist een losse RSG3 vanaf Capelsebrug in oostelijke richting. Kon verder niet zien waarheen. Overigens rijdt lijn A vandaag weer volledig en er zit zelfs een drietje tussen die na gisteravond is overgekomen van de Waalhaven.
Laatst gewijzigd door Bemined op za 12 mar 2022, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
HSG3
Berichten: 165
Lid geworden op: do 24 jun 2021, 13:32

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 »

Een aantal dagen geleden kwam ik deze vage foto tegen van een 5600 of 5700 met een reclame-interieur. Weet iemand welk rijtuig dit is?

Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 34 gasten