Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
De U-Link lijnen 50 en 34 zijn echt geen fijn aansluitende lijnen op elkaar... De 34 rijdt het perron af als de 50 erop komt rijden, handig die overstap _O-
Dagelijkse reiziger van U-Link 50 (Syntus) & U-Link 34 (U-OV)
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Ben je mooi op tijd voor de volgende :X _O-
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Haha dat zeker :@
Ik zag vanmiddag, omstreeks 14:50, een ongestickerde Setra van Syntus Utrecht voorbij rijden op de Uithof, richting Rijnsweerd/Utrecht. Helaas geen kenteken kunnen spotten...
Ik zag vanmiddag, omstreeks 14:50, een ongestickerde Setra van Syntus Utrecht voorbij rijden op de Uithof, richting Rijnsweerd/Utrecht. Helaas geen kenteken kunnen spotten...
Dagelijkse reiziger van U-Link 50 (Syntus) & U-Link 34 (U-OV)
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Je kunt toch aan de chauffeur vragen of hij wil vragen of lijn 34 even wil blijven wachten? (A)PBO01 schreef:De U-Link lijnen 50 en 34 zijn echt geen fijn aansluitende lijnen op elkaar... De 34 rijdt het perron af als de 50 erop komt rijden, handig die overstap _O-
Maar lijn 50 heeft ook een hogere frequentie, dus het is best logisch dat niet alle ritten van lijn 50 een goede overstap op lijn 34 hebben.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Dat kan, mits minimaal 5 minuten (liefst 10) van tevoren aangevraagd. Wij (Syntus) kunnen elkaar onderling oproepen met de mobilofoon, maar wij kunnen niet met U-OV praten. Dat moet dus via onze verkeersleiding (KRC) die dan de verkeersleiding van U-OV belt, en die belt weer met lijn 34 om te vragen of hij kan wachten. Daar zit logischerwijs gewoon tijd tussen, dus als het ruim op tijd wordt aangevraagd kunnen we vaak iets regelen.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Lijn 50 heeft een hogere frequentie, maar het idee is juist dat alle ritten vanaf de heuvelrug en verder aansluiten op de 34. Die vertrekt in theorie 3 minuten na aankomst 50, maar de 50 heeft nog wel eens wat meer vertraging dan dat, en dan ben je weg. "Ooit" (Soon™) komt er systeem waarmee er via de boordcomputer gecommuniceerd kan worden over overstappen, maar voordat dat zover is moet het inderdaad zoals Tom aangeeft via de verkeersleiding. Dat kost tijd en gaat nogal eens mis. Er zijn chauffeurs die standaard even wachten als de 50 wat vertraging heeft, maar dat gebeurt lang niet altijd... En ja, dan gaan mensen dus toch lekker over Utrecht Centraal of Oorsprongpark reizen (en geef ze ongelijk). :)Meltrain schreef:Je kunt toch aan de chauffeur vragen of hij wil vragen of lijn 34 even wil blijven wachten? (A)PBO01 schreef:De U-Link lijnen 50 en 34 zijn echt geen fijn aansluitende lijnen op elkaar... De 34 rijdt het perron af als de 50 erop komt rijden, handig die overstap _O-
Maar lijn 50 heeft ook een hogere frequentie, dus het is best logisch dat niet alle ritten van lijn 50 een goede overstap op lijn 34 hebben.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Vanaf/naar de Heuvelrug kun je toch gewoon overstappen op Driebergen-Zeist en dan met bus 35 mee?
Ik dacht juist dat die 34 voor de instappers in bus 50 in Zeist bedoeld was.
Ik dacht juist dat die 34 voor de instappers in bus 50 in Zeist bedoeld was.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Ja dat is zeker een mooie oplossing en de buschauffeurs zijn zeker bereid dat te doen! Maar het is niet helemaal foutloos ;)Meltrain schreef: Je kunt toch aan de chauffeur vragen of hij wil vragen of lijn 34 even wil blijven wachten? (A)
Namelijk:
Tom98 schreef:Dat kan, mits minimaal 5 minuten (liefst 10) van tevoren aangevraagd. Wij (Syntus) kunnen elkaar onderling oproepen met de mobilofoon, maar wij kunnen niet met U-OV praten. Dat moet dus via onze verkeersleiding (KRC) die dan de verkeersleiding van U-OV belt, en die belt weer met lijn 34 om te vragen of hij kan wachten. Daar zit logischerwijs gewoon tijd tussen, dus als het ruim op tijd wordt aangevraagd kunnen we vaak iets regelen.
Doordat alle handelingen samen best wel wat tijd kosten, gaat het inderdaad ook nog wel eens mis.TimoD schreef: "Ooit" (Soon™) komt er systeem waarmee er via de boordcomputer gecommuniceerd kan worden over overstappen, maar voordat dat zover is moet het inderdaad zoals Tom aangeeft via de verkeersleiding. Dat kost tijd en gaat nogal eens mis. Er zijn chauffeurs die standaard even wachten als de 50 wat vertraging heeft, maar dat gebeurt lang niet altijd... En ja, dan gaan mensen dus toch lekker over Utrecht Centraal of Oorsprongpark reizen (en geef ze ongelijk). :)
Nee klopt dat is inderdaad te begrijpen en het is ook lastig te plannen i.v.m verkeer. Ik heb het idee (maar ik heb het niet helemaal precies nagekeken o.i.d., so correct me if I'm wrong) dat de lijnen 50 gereden door U-OV beter aansluiten op de 34 dan de 50 gereden Syntus. Dan loont het soms om op Driebergen (dat vind ik persoonlijk fijner wachten, dan de halte Jordanlaan) te wachten op de volgende 50 gereden door U-OV (een verdichtingsrit?), waarbij er een betere aansluiting is op de 34.Meltrain schreef: Maar lijn 50 heeft ook een hogere frequentie, dus het is best logisch dat niet alle ritten van lijn 50 een goede overstap op lijn 34 hebben.
Ja dat klopt en dat werkt in de praktijk prima. Maar die rijdt niet de gehele dag (wel meer dan wat vroeger met de 371 het geval was) waardoor de meesten waarschijnlijk buiten de rijtijden om, op de 34 zullen uitkomen als ze de kant van Utrecht Science Park/Rijnsweerd/Westraven op willen gaan.Ferdinand schreef:Vanaf/naar de Heuvelrug kun je toch gewoon overstappen op Driebergen-Zeist en dan met bus 35 mee?
Dagelijkse reiziger van U-Link 50 (Syntus) & U-Link 34 (U-OV)
-
- Berichten: 193
- Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
1 van de gelede bussen van Syntus heeft een "deukje" opgelopen:
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/2024961/
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/2024961/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Hij is bij die aanrijding ook gelijk spontaan een stadsbus geworden
Zelf kwam ik vanmiddag ongevraagd in een achtervolging terecht...
Weliswaar groeit het gebruik van de X80 van 16.07 uur vanaf De Klomp langzaam, maar zo druk dat er twee bussen nodig zijn is 'ie nou ook weer niet
Zelf kwam ik vanmiddag ongevraagd in een achtervolging terecht...
Weliswaar groeit het gebruik van de X80 van 16.07 uur vanaf De Klomp langzaam, maar zo druk dat er twee bussen nodig zijn is 'ie nou ook weer niet
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Het wachten op Klp is net nòg ellendiger geworden. Die kiosk is gesloten.
https://www.gelderlander.nl/veenendaal/ ... ~a9549f39/
https://www.gelderlander.nl/veenendaal/ ... ~a9549f39/
Ik heb geen onderschrift
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Gesloten was 'ie toch al het grootste deel van de dag. Zag er eigenlijk ook zelden veel klanten op de momenten dat hij 's ochtends wel open was.
En zoals gezegd in het artikel komt er dus een nieuwe huurder in, viel mij ook al op vandaag dat er verbouwd werd.
En zoals gezegd in het artikel komt er dus een nieuwe huurder in, viel mij ook al op vandaag dat er verbouwd werd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Rijden de ex-Connexxion Citaro's uit de 43xx-reeks nog bij Qbuzz en Pouw?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Voor zover ik weet wel. kwam ze laatst nog gewoon tegen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Is dit een nieuwe uit Groningen of was deze eral en is omgestickerd?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Dat die bus zulke kleuren heeft komt hierdoor.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Ritten van U-OV keren vrijwel allemaal op station Driebergen-Zeist, soms in Doorn. Dan heb je al een stuk minder kans op vertraging.PBO01 schreef:Ik heb het idee (maar ik heb het niet helemaal precies nagekeken o.i.d., so correct me if I'm wrong) dat de lijnen 50 gereden door U-OV beter aansluiten op de 34 dan de 50 gereden Syntus. Dan loont het soms om op Driebergen (dat vind ik persoonlijk fijner wachten, dan de halte Jordanlaan) te wachten op de volgende 50 gereden door U-OV (een verdichtingsrit?), waarbij er een betere aansluiting is op de 34.
Tussen de spitsen rijdt lijn 34 elke 10 minuten en lijn 50 elke 7,5 minuut. Dan past het inderdaad niet altijd, ook al rijdt alles strak op tijd.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Het hele idee van die hoge frequenties was toch ook juist dat je geen reisplanner meer nodig zou hebben? Dat je gewoon kan uitstappen uit lijn 50 en dat er dan altijd binnen enkele minuten een 34 komt voorrijden (en andersom)? Dat het dan ''niet allemaal aansluit'' is met zulke frequenties geen probleem, omdat de volgende er toch al bijna aankomt
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Dat was het prachtige plan op de tekentafel van de menedžjer, maar is dat in de praktijk ook zo? (A)
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Geen idee. Ik weet wel dat ik de afgelopen twee maanden slechts 4 keer een 34 ben tegengekomen rond de Jordanlaan als ik op de 50 zat.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Probleem is overigens nog niet eens de aansluiting, maar de capaciteit van de bussen op de 34. Heb afgelopen week twee in een 34 te komen, maar hij zat te vol, waardoor reizigers blijven staan en moesten wachten op de volgende. Ik blijf in de 50 zitten nu en pak de 28 vanaf Oorsprongpark. Kost 5 minuten meer in reistijd, maar in werkelijkheid geeft het 10 minuten versnelling
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
- Pascal1998
- Berichten: 682
- Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Ik heb vandaag opnieuw de U-OV 4417 gespot in Almere, bij dezelfde halte als maandag, maar nu heb ik hem ook op foto
Instagram: https://www.instagram.com/ovspotter_pascal/
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Gisteren is een Ebusco 2.2 op kenteken gezet (72-BPJ-3). Is dat de eerste voor U-OV?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Hoe staat het met de invoering van de U-link huisstijl op de voertuigen? Is er al een definitieve beslissing over het uiterlijk genomen?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Er was hier toch al een foto van een Setra met het definitieve U-link uiterlijk langsgekomen? Wordt ook wel tijd nu de nieuwe bussen eraan zitten te komen, die kunnen ze moeilijk met alleen een laag grondverf in gaan zetten
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten