Gouda heeft op dit moment 28 bussen, waarvan 6? Geloof ik voor de stadsdienst. Stadsdienst gaat naar verluid gereden worden met elektrische bussen vanuit de stalling Krimpen, daarnaast gaat de 497 R-NET vaker per uur gereden worden, dus laten ze 30 bussen nodig hebben voor Gouda dan zijn er nog 40 bussen voor de rest van de concessie. Zolang als de diensten en omlopen nog niet bekend zijn blijft het koffiedik kijken.ThatPCDude schreef: ↑zo 03 nov 2024, 21:22 Is nog een lastige rekensom als de dienstregeling nog niet bekend is![]()
Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
-
- Berichten: 286
- Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10202
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geen idee, al kan ik mij voorstellen dat er wellicht al begonnen is of binnenkort wordt begonnen met de ombouw en dat er dan dus Volvo’s buiten dienst gaan. Anwar verluidt is die ombouw ook de reden dat Volvo 7299 momenteel in ZHN rijdt en die schijnt dan ook mee te gaan naar Qbuzz.Zeelandman schreef: ↑zo 03 nov 2024, 21:38 Is er eigenlijk ook bekend of die Volvo 7900 die ze willen ombouwen per 15 december in dienst gaan of later zal wel later zijn neem ik aan want Arriva heeft ze nodig tot 14 december neem ik aan
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
- Lijn 45
- Berichten: 5833
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
De 4817 is nu een kleine maand niet ingezet volgens Busposities. Misschien zijn ze die nu aan het aanpassen?
Edit: Hoeveel van die 70 Citea's zijn Berlijners en hoeveel zijn er IJslanders? Ik zag dar er in totaal maar 30 IJslanders zijn, komen die allemaal naar ZHN?
Edit: Hoeveel van die 70 Citea's zijn Berlijners en hoeveel zijn er IJslanders? Ik zag dar er in totaal maar 30 IJslanders zijn, komen die allemaal naar ZHN?
Laatst gewijzigd door Lijn 45 op zo 03 nov 2024, 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 162
- Lid geworden op: wo 23 okt 2024, 18:34
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Als je dat afzet tegen de oorspronkelijke bestelling dan zijn het weinig bussen die over zijn voor Snelbuzz en R-Net. Daar zit een beetje mijn vraag.Speedmaster schreef: ↑zo 03 nov 2024, 21:44Dus laten ze 30 bussen nodig hebben voor Gouda dan zijn er nog 40 bussen voor de rest van de concessie. Zolang als de diensten en omlopen nog niet bekend zijn blijft het koffiedik kijken.ThatPCDude schreef: ↑zo 03 nov 2024, 21:22 Is nog een lastige rekensom als de dienstregeling nog niet bekend is![]()
-
- Berichten: 209
- Lid geworden op: za 14 mar 2020, 13:38
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
De concessie volledig starten met e-bussen was de eis. De provincie is gewoon slappe hap zeg.ThatPCDude schreef: ↑zo 03 nov 2024, 20:52 Ziet er niet verkeerd uit, alleen lijkt de kleur grijs ietsje lichter dan voor de rest van de bussen?
@metroRET, op sommige plekken kán nog niet elektrisch gereden worden omdat er nog geen capaciteit is op het stroomnet. in Gouda wordt bijvoorbeeld volledig diesel gestart en op de vestigingen Alphen/Katwijk/Lisse/Leiden gaat een mix gereden worden. In hoeverre deze StreekBuzz citea's ook op andere plekken dan iig Gouda te zien zijn, weet ik niet.
-
- Berichten: 668
- Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
- Locatie: Groningen-Den Haag
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Dat er capaciteits problemen zijn op het stroomnet kon de provincie natuurlijk zelf al jaren zien aankomen. Dat ze een zwakke hap zouden zijn lijkt mij een voorbarige conclusie, tenzij je intern bij de provincie bronnen hebt die dat kunnen bevestigen. Welicht is dit in goed overleg gegaan.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10202
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Wat is de termijn waarin uiteindelijk wel verwacht wordt volledig elektrisch te rijden, even los van de tijdelijke dieselbussen in afwachting van de Yutongs?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
- OV-Ambtenaar
- Berichten: 53
- Lid geworden op: do 11 jul 2024, 13:11
- Locatie: [Rotterdam & Londen][+ Metropoolregio Amsterdam]
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Als een van de belangrijkste busbouwers van Europa plots failliet gaat (en de 2e staat ook op omvallen) dan is dat overmacht. Dan kan je met contracten gaan zwaaien, maar uiteindelijk heeft de reiziger maar bij 1 ding belang: Vervoer.
Of die bus paars, groen, groot of klein is doet er dan wat minder toe. Als het maar veilig, betrouwbaar en tot op zekere hoogte comfortabel is. Ik denk dat PZH best een pluim verdient hiervoor door meteen met Qbuzz om tafel te zitten, te zoeken naar manieren om van start te kunnen met tijdelijke bussen en afspraken te maken hoe zsm wél op ZE over te kunnen stappen. De spoedbestelling bij Yutong laat zien dat Qbuzz in ieder geval niet nalatig wil overkomen.
Een ander ding waar álle vervoerders tegenaan lopen is netcongestie op het stroomnet in Nederland. Ook dat is deels overmacht (iig aan de kant van de vervoerders). Het is daarom ergens ook wel verwijtbaar aan de overheidszijde om voor alle nieuwe concessies ZE te eisen, wetende dat er tekorten zijn op het stroomnet en dat op sommige plekken tot 2030 geen nieuwe netaansluiting/grootverbruiksaansluiting toegestaan wordt.
Of die bus paars, groen, groot of klein is doet er dan wat minder toe. Als het maar veilig, betrouwbaar en tot op zekere hoogte comfortabel is. Ik denk dat PZH best een pluim verdient hiervoor door meteen met Qbuzz om tafel te zitten, te zoeken naar manieren om van start te kunnen met tijdelijke bussen en afspraken te maken hoe zsm wél op ZE over te kunnen stappen. De spoedbestelling bij Yutong laat zien dat Qbuzz in ieder geval niet nalatig wil overkomen.
Een ander ding waar álle vervoerders tegenaan lopen is netcongestie op het stroomnet in Nederland. Ook dat is deels overmacht (iig aan de kant van de vervoerders). Het is daarom ergens ook wel verwijtbaar aan de overheidszijde om voor alle nieuwe concessies ZE te eisen, wetende dat er tekorten zijn op het stroomnet en dat op sommige plekken tot 2030 geen nieuwe netaansluiting/grootverbruiksaansluiting toegestaan wordt.
We gaan in Nederland van openbaar vervoer naar publieke mobiliteit
-
- Berichten: 1310
- Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Het bedrijf Business4cars werkt voor Qbuzz aan enkele bussen. Zo zijn daar de tweedehands Volvo’s voor GD heen gegaan.
Nu hebben ze een foto geplaatst van de IJslandse VDL Citea’s voor deze concessie die rood aan het worden zijn voor R-net. Daarnaast staan enkele drie deurs Volvo 7900 hybrid bussen. Lijkt te gaan om deze bussen. Zouden die ook voor Qbuzz ZHN zijn?
https://www.facebook.com/share/p/54p6Cd ... tid=WC7FNe
Nu hebben ze een foto geplaatst van de IJslandse VDL Citea’s voor deze concessie die rood aan het worden zijn voor R-net. Daarnaast staan enkele drie deurs Volvo 7900 hybrid bussen. Lijkt te gaan om deze bussen. Zouden die ook voor Qbuzz ZHN zijn?
https://www.facebook.com/share/p/54p6Cd ... tid=WC7FNe
-
- Berichten: 2004
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Nou ja, deze concessie eiste het dus niet direct. Overmacht zou ik het voor de vervoerders niet noemen, het is een probleem wat ze al aan konden zien komen bij inschrijving.OV-Ambtenaar schreef: ↑ma 04 nov 2024, 15:31 Een ander ding waar álle vervoerders tegenaan lopen is netcongestie op het stroomnet in Nederland. Ook dat is deels overmacht (iig aan de kant van de vervoerders). Het is daarom ergens ook wel verwijtbaar aan de overheidszijde om voor alle nieuwe concessies ZE te eisen, wetende dat er tekorten zijn op het stroomnet en dat op sommige plekken tot 2030 geen nieuwe netaansluiting/grootverbruiksaansluiting toegestaan wordt.
- ThatPCDude
- Donateur
- Berichten: 1242
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
In de loop van 2025.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
-
- Berichten: 162
- Lid geworden op: wo 23 okt 2024, 18:34
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Foto is weggehaald ivm mogelijk copyright.
Laatst gewijzigd door Sleutelstad op di 05 nov 2024, 18:24, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 271
- Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Hebben de Ijslandse Citea's een voorzitplaats waar je naar buiten kan kijken of is er alleen een voorzitplaats direct achter de chauffeur?
-
- Berichten: 162
- Lid geworden op: wo 23 okt 2024, 18:34
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Deze foto kwam ik elders tegen dus durf je het niet te zeggen
-
- Berichten: 1310
- Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
De Rotterdamse VDL Citea LLE bussen met dubbele voordeur hebben geen voorzitsplaats/bijrijdersstoeltje tussen de voordeur en wielkast omdat er simpelweg geen ruimte is. Ik denk dat dat bij deze bussen net zo is.
- ThatPCDude
- Donateur
- Berichten: 1242
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Aan de andere kant zijn deze dubbele voordeurtjes aan de krappe kant. Ze lijken me even breed als (of net ietsje breder dan) de enkele voordeuren van de huidige Zuid-Hollandse Citea's of, voor de kenners, de dubbele deurtjes van de eerste generatie Amba's.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
-
- Berichten: 668
- Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
- Locatie: Groningen-Den Haag
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Ik vermoed dat de foto een beetje vervormd is en het daardoor wat smaller lijkt. Zover ik op de foto kan zien als ik inzoom, is er wel een stang en om aan vast te houden te zien, maar geen zitplaats. Die tweede uitstap deur is wel bijzonder in Nederland. Ik ben heel benieuwd hoe die gaat werken in Nederland.
- Lijn 45
- Berichten: 5833
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Ze zijn dan weer even groot als de voordeuren van de RET LLE's. 

-
- Berichten: 49
- Lid geworden op: di 21 mei 2019, 14:28
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Waarschijnlijk is het al eerder ter sprake gekomen, maar is het aannemelijk dat Qbuzz nu 'weer' de Qliner naam blijft handhaven nu de concessie overgaat van Arriva naar Qbuzz? Volgens wikipedia gebeurde dit voor het eerst in 2008 en nu lijkt het mij zeer voor de hand liggend. Daarmee hoeft er feitelijk niets aan de bussen te worden aangepast, lijkt mij.
Ik vind het overigens best vreemd dat de dienstregeling pas 15 december officieel wordt gepubliceerd. Lijkt mij dat de OV-info app al eerder de dienstregeling erin heeft staan.
Ik vind het overigens best vreemd dat de dienstregeling pas 15 december officieel wordt gepubliceerd. Lijkt mij dat de OV-info app al eerder de dienstregeling erin heeft staan.
- Lijn 45
- Berichten: 5833
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
De Qliner wordt vervangen voor Snelbuzz.
-
- Berichten: 49
- Lid geworden op: di 21 mei 2019, 14:28
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Dan ben ik benieuwd welke bus de Volvo 8900 gaat evenaren..
- Z2N
- Donateur
- Berichten: 13790
- Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
- Locatie: Zeist
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
De dienstregeling zal ongetwijfeld eerder komen, logischerwijs zal die in de komende pak hem beet 10 dagen wel bekend worden (net als bij de andere vervoerders die in december de dienstregeling wijzigen).jorawesome schreef: ↑di 05 nov 2024, 17:21 Ik vind het overigens best vreemd dat de dienstregeling pas 15 december officieel wordt gepubliceerd. Lijkt mij dat de OV-info app al eerder de dienstregeling erin heeft staan.
-
- Berichten: 1310
- Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Op de Qbuzz ZHN site staat dat je daar je reis kan plannen vanaf 18 november, nog twee weekjes dus.
-
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
De uitvoering is weliswaar anders, maar er zijn meerdere driedeurs Citea's in Nederland toch?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
- ArrivaBas
- Berichten: 9522
- Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
TGVia heeft een paar jaar terug zo'n LLE met drie deuren geïmporteerd en rijdt ermee in de buurt van Deventer. Verder zijn alle driedeurs Citea's van de SLF-serie.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten