Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Hendrik schreef:@Stefan: Daf is natuurlijk de vraag. Wellicht volgt er dan opnieuw een dwangsom...
Er zal vast wel in het contract staan onder welke voorwaarden er een dwangsom opgelegd kan worden. Als dit volgens het contract maar 1 of 2 keer mag met een maximum van x euro, dan is de rekensom snel gemaakt. Als Limburg contractueel het recht had om 10x een dwangsom van een half miljoen te eisen, dan had Transdev die wagens echt nog wel in Limburg gelaten.
OmniLezer schreef:
Weet ik. Alle Arriva bussen van VDL behalve serie 89xx hebben een Voith-bak, maar in vergelijking met ZF-bussen is deze veel sneller. Volgens mij ligt het aan het geluid. Die 82xx/83xx voelen als raketten als ze optrekken.
Als ik instap, loop ik meestal door naar de achterbank. De meeste chauffeurs vertrekken meestal al als ik nog aan het lopen ben. In een 82xx bus kan ik me prima staande houden, loop ik echter door een optrekkende 89xx, dan wordt dit behoorlijk lastig. Die ZF bakken brengen het koppel echt wel goed over.
Vandaag met de 8343 met lijn 92 naar Dordrecht vanuit Rotterdam meegereden en ik vind ze stiller dan de 8xxx. En het schakelt soepeler vind ik.
En vanochtend kwam er een dordse stadsbus 5412 aanrijden op lijn 88 de eerste rit van de dag. en vanmiddag zag ik er een op lijn 92 rijden.
Is dat normaal tegenwoordig of zijn er zoveel bussen defect?
nvdw schreef:Wright 6200 blijft in elk geval in Nederland: die is nu deel van de collectie van Busmuseum van IJsseldijk.
Hij stond vanmiddag rond vijf uur op de buffer in Leiden *bus*.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
arjano1978 schreef:Vandaag met de 8343 met lijn 92 naar Dordrecht vanuit Rotterdam meegereden en ik vind ze stiller dan de 8xxx. En het schakelt soepeler vind ik.
En vanochtend kwam er een dordse stadsbus 5412 aanrijden op lijn 88 de eerste rit van de dag. en vanmiddag zag ik er een op lijn 92 rijden.
Is dat normaal tegenwoordig of zijn er zoveel bussen defect?
Misschien hebben niet alle 83xx bussen nog een display met Albatros 2 erop en dat willen denk ik ze dan in de vakantie grootschalig aanpakken.
Die 5412 zag ik ook op lijn 92.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Rijden er nu alleen nog maar 83xx Ambassadors op de streeklijnen of zijn er ook nog oudere bussen gebleven?
Deze vraag is mede naar aanleiding van deze vraag.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Meltrain schreef:Oke, is het aantal 8300's dan (ongeveer) gelijk aan het aantal bussen dat ze vervangen hebben?
Als alle Wrights (51) en 80**- series (28) uit DAV vervangen worden, dan kom je op een totaal van 79. In HWGO reden 82 Amba's met een 83**- nummer. Theoretisch zou het dus moeten kunnen. Ik weet niet of al deze 83**- Amba's ook daadwerkelijk naar DAV zijn gegaan.
Bij de komst van spitslijn 6 is juist voor dat nummer gekozen, omdat de lijn samenloopt met lijn 76. Eigenlijk best logisch en makkelijk te onthouden voor reizigers.
Het is hier nog niet gemeld geloof ik.. Maar tussen de spitsen door (dus na de ochtend- en voor de avondspits) rijdt de komende 4 tot 6 weken een elektrische BYD eBus op de lijnen 2, 11 en 12 tussen Dordrecht en Zwijndrecht. Althans, dat is de bedoeling. Bus is helaas niet te volgen op Ovzoeker/Ovradar of wat dan ook, maar als je de 'ontbrekende' bus op deze 3 lijnen gevonden hebt, dan heb je de BYD te pakken. :)
Heb er zelf ook al een stukje mee kunnen sturen en het rijdt serieus beter dan ik zelf had verwacht. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Stefan schreef:Het is hier nog niet gemeld geloof ik.. Maar tussen de spitsen door (dus na de ochtend- en voor de avondspits) rijdt de komende 4 tot 6 weken een elektrische BYD eBus op de lijnen 2, 11 en 12 tussen Dordrecht en Zwijndrecht. Althans, dat is de bedoeling. Bus is helaas niet te volgen op Ovzoeker/Ovradar of wat dan ook, maar als je de 'ontbrekende' bus op deze 3 lijnen gevonden hebt, dan heb je de BYD te pakken. :)
Heb er zelf ook al een stukje mee kunnen sturen en het rijdt serieus beter dan ik zelf had verwacht. :)
Ik vermoed van wel. Aangezien hij dezelfde kleur heeft. Alleen had hij bij Qbuzz een handelaarskenteken terwijl hij bij Arriva een regulier kenteken heeft. (06-BGR-5)
En nee, hij zal alleen doordeweeks buiten de spitsen gaan rijden. Is overigens wel onder voorbehoud, vrijdag heeft 'ie bijvoorbeeld al heel de dag stil gestaan.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Bedankt voor je reactie. Als ik een keer (zo goed als) zeker weet dat hij rijdt, kom ik wel een keer die kant op. Wel op een woensdag; mijn doordeweekse vrije dag. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 25-05-2025NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam! 14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Kwam die bus vandaag tegen. Hij reed om ±16:10 de N3 op richting de stalling naar mijn idee. Ik zal proberen een foto te maken als ik hem nogmaals tegen kom.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
ArrivaBas schreef:Kwam die bus vandaag tegen. Hij reed om ±16:10 de N3 op richting de stalling naar mijn idee. Ik zal proberen een foto te maken als ik hem nogmaals tegen kom.