Pagina 38 van 135

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: do 07 mar 2013, 19:46
door Michael 1988
Als dat zo is lijkt het Arriva in Brabant en Rivierenland wel. Vanuit Brabant rijden sommige chauffeurs ook wel eens voor de stalling Tiel.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: do 07 mar 2013, 19:56
door Suus
Ja, maar dat is binnen hetzelfde bedrijf :idea:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: do 07 mar 2013, 20:41
door Karl
Bee schreef:Weet je dat zeker, dat zou vrij uniek zijn?
Met CXX ZHN en Qbuzz SRR streek (tot december jl. dus) gebeurde dat ook wel eens; maar volgens mij hadden die personen twee deeltijdbanen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: do 07 mar 2013, 20:45
door mijack1985
Karl schreef:
Bee schreef:Weet je dat zeker, dat zou vrij uniek zijn?
Met CXX ZHN en Qbuzz SRR streek (tot december jl. dus) gebeurde dat ook wel eens; maar volgens mij hadden die personen twee deeltijdbanen.

Of het zijn chauffeurs van Randstad Transport. Dan zou het denk ik wel kunnen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: do 07 mar 2013, 22:20
door Tristan
Bee schreef: Weet je dat zeker, dat zou vrij uniek zijn?
Ik had al enige tijd een vermoeden dat dat zo was, want ik zag regelmatig een chauffeur in een Connexxionbus rijden waarvan ik 100 % zeker was dat ik hem/haar een paar dagen eerder als Arriva-chauffeur had, maar een buschauffeur die ik vrij goed ken, heeft dit aan mij bevestigd.

Het gaat voornamelijk om chauffeurs uit Schoonhoven en omgeving die liever fulltime op de weg zitten dan technisch onderhoud plegen. Het wisselen is misschien niet letterlijk om de dag, maar wel om de zoveel tijd.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: do 07 mar 2013, 22:29
door Michael 1988
Bee schreef:Ja, maar dat is binnen hetzelfde bedrijf :idea:
Wel twee concessies.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: do 07 mar 2013, 23:20
door Gekko123
Ik meen zelf ook wel eens dit verhaal gehoord te hebben van een chauffeur van (toen nog) Connexxion die voor zowel Connexxion als Veolia reed op buslijnen rondom Leidschendam.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: do 07 mar 2013, 23:32
door Michael 1988
Overigens, dit gaat niet over de ZHN, maar het gebeurt ook wel eens dat een chauffeur van een touringcarbedrijf wel eens in kleding en materieel rijdt voor een openbaar vervoerbedrijf. Dit gebeurde bij OAD met Breng en bij Diamond Tours bij Arriva en het gebeurt wel bij meer bedrijven denk ik. Maar het gaat hierover ZHN en niet over welke chauffeurs waarbij rijden.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: ma 11 mar 2013, 22:22
door Z2N
Nieuws in de R-net saga: volgens dit foldertje gaat lijn 365 eind dit jaar als R-net lijn rijden! Verder staat daar de rest van de R-net planning ook in.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: di 12 mar 2013, 00:24
door Meltrain
Ik vraag me dan af of Arriva nu al enkele Volvo 8900's gaat omschilderen in het rood of daarmee wacht totdat het gehele R-Net in die concessie is uitgerold.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: di 12 mar 2013, 01:40
door Michael 1988
Het meest logische is het laatste, al hoewel het waarschijnlijk verstandiger was geweest als Arriva al wat bussen in het rood/grijs had. Zijn alle Volvo's trouwens al in dienst? Anders zou ik zeggen laat de laatste volvo's dan meteen in het rood/grijs in dienst gaan. Maar ik denk toch dat Arriva enkele wagens speciaal voor lijn 365 zal gaan gebruiken en dus zal gaan omspuiten/stickeren.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: di 12 mar 2013, 13:38
door nvdw
Volgens mij is het foldertje al opgesteld voordat Arriva van start ging in ZHN. Zo is de problematiek in Leiden met de Breestraat alweer achterhaald omdat de voorgestelde oplossing (rijden via Hooigracht en Langegracht) alleen door kan gaan na aanleg van een oostelijke ringweg voor het autoverkeer die er nu dus niet komt.

Als de provincie zo graag rood-grijze bussen wil, dan moet ze die opdracht wel hebben gegeven aan de vervoerder. Voor de treinverbindingen zie ik daar wel concrete aanwijzingen voor in het foldertje (want daar gaat het om concessies die op de middellange termijn opnieuw worden aanbesteed) maar bij de bussen lees ik niets. Nu zal het allemaal best mogelijk zijn om de hele handel over te plakken maar dan zal het waarschijnlijk de provincie zijn die daarvoor de knip moet trekken als dat niet reeds is geregeld in de concessievoorwaarden.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: di 12 mar 2013, 14:15
door ODRAIL
Z2N schreef:Nieuws in de R-net saga: volgens dit foldertje gaat lijn 365 eind dit jaar als R-net lijn rijden! Verder staat daar de rest van de R-net planning ook in.
Weet iemand ook toevallig hoe ik aan een papieren versie van deze folder kan komen?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: do 14 mar 2013, 16:07
door Broodtrommel
Een printer gebruiken? Sorry, maar ik kon het niet laten *O*

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: ma 18 mar 2013, 00:48
door Michael 1988
Afgelopen dagen zag ik op OVinboskoop een aantal foto's voorbij komen van de Keukenhofbussen. Voor zover ik kon zien waren het 6 MAN's van TCR en minimaal één Citea van Arriva. Echter stickers plakken kunnen ze schijnbaar niet zo goed, getuige de scheve stukken/cijfers, bobbels en de nog Connexxionblauwe bumpers bij de MAN's.

De volgende bussen gaan sowieso gebruikt worden voor de Keukenhof

TCR 467 (ex Connexxion 3826)
TCR 468 (ex Connexxion 3828)
TCR 470 (ex Connexxion 3842)
TCR 478 (ex Connexxion 3893)
TCR 480 (ex Connexxion 3898)
TCR 485 (ex Connexxion 3940)
Arriva 8805 (getuige de vermelding achter de voorruit dat de bus niet inzetbaar is en ze die moeten laten staan).

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: ma 18 mar 2013, 16:19
door Jelmer
Michael 1988 schreef:Afgelopen dagen zag ik op OVinboskoop een aantal foto's voorbij komen van de Keukenhofbussen. Voor zover ik kon zien waren het 6 MAN's van TCR en minimaal één Citea van Arriva. Echter stickers plakken kunnen ze schijnbaar niet zo goed, getuige de scheve stukken/cijfers, bobbels en de nog Connexxionblauwe bumpers bij de MAN's.

De volgende bussen gaan sowieso gebruikt worden voor de Keukenhof

TCR 467 (ex Connexxion 3826)
TCR 469 (ex Connexxion 3828)
TCR 470 (ex Connexxion 3842)
TCR 478 (ex Connexxion 3893)
TCR 480 (ex Connexxion 3898)
TCR 485 (ex Connexxion 3940)
Arriva 8805 (getuige de vermelding achter de voorruit dat de bus niet inzetbaar is en ze die moeten laten staan).

De ex-3828 is de TCR 468 (BT-LR-17). Op de foto's op http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/ ... dkeesmaat/
is duidelijk de 468 te zien.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: ma 18 mar 2013, 19:02
door Michael 1988
Klopt, ik had de lijst overigens daar deels van overgenomen, maar zag de fout ook, maar nog maakte ik die typfout.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: di 19 mar 2013, 16:33
door iraj-smile
Ik heb een vraag!!

Sinds 9 december 2012 arriva is gekomen, rijd er weer en bus naar station hillegom de 90 en de 9,
maar zijn er daarvoor ook al lijnbussen geweest bij station hillegom???
en
zijn er nog andere buslijnen in hillegom geweest, buiten de 9 - 50 - 51 - 57 - 90???

gr jari

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: di 19 mar 2013, 17:22
door Etienne
Hillegom Station is bij mijn weten nooit eerder bediend door lijnbussen. In Hillegom zelf is de lijnvoering bijna altijd hetzelfde geweest, tot de wijzigingen van Arriva laatst.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: do 21 mar 2013, 18:59
door Meltrain
Met Pasen kun je voor €1,50 een dag lang met de bus in ZHN reizen.
Ook geldig in de Qliners, niet geldig in de buurtbus, belbus, nachtbus en de Keukenhof Express.
Bron: Arriva.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: do 21 mar 2013, 23:21
door Z2N
Met een kaartje? :shock: Dat wordt een dag rondtoeren dan op 2e paasdag. *O*

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: vr 22 mar 2013, 14:10
door RoelZ1
Mij is op de site van Arriva opgevallen dat lijn 370 op Koninginnedag rijdt "zoals op een zaterdag". Dit betekent 2x per uur. In de Connexxion-tijd had lijn 370 nog een aparte Koninginnedagdienstregeling die ook hard nodig was, waarbij 8-12x per uur gereden werd. Ik weet nog dat ik een keer 2 haltes richting het station ben gelopen omdat er bij Het Oude Ambacht al 5 volle bussen langs waren gereden. Dit zal wel flink wat problemen gaan opleveren.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: vr 22 mar 2013, 15:42
door Z2N
Ze zullen toch niet! Wat een eikels!! :shock:

Ik kan me vorig jaar ook nog wel herinneren. Zelf ook naar Amsterdam geweest, wat een drukte toen! En dat in 2x/uur? Dat past domweg niet. :evil:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: vr 22 mar 2013, 16:42
door Klaasje
Ze zetten vast zesdekkers in.. *O*

Stapelen!

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: vr 22 mar 2013, 19:19
door RoelZ1
Of in plaats van 12x per uur gewoon 5 versterkingsbussen achter elke rit ;)