Pagina 39 van 167

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 23 okt 2018, 09:15
door Daniel
@Meltrain: U-OV heeft alleen niet bepaald veel midibussen.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 23 okt 2018, 13:05
door Jonkervoort
Dat is als het goed is met ingang van december niet meer helemaal waar. Op dit moment rijden lijn 2 (3x) en 14/15/16 (3x) met midi's en is er een reserve. 14 en 15 wordt taxi (-2), maar er komen de verlengde lijn 11, lijn 13 en 122 (samen minstens 4x denk ik), 127 (1x) en 5 op de 6 bussen op lijn 43/44 (dus 5). Tel daarbij ook een reservebus op, en ik kom tot 15 midibussen, die 's avonds alleen op lijn 2 en avondbus 138 ingezet worden

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 23 okt 2018, 16:24
door Daniel
Dan nog niet heel efficiënt inzetbaar gezien de laatste rit van 90 uit Utrecht richting Gelkenes rijdt en de ritten van 94 dan dus al eerder vanuit Ameide beginnen. En met de laatste rit geldt dat natuurlijk andersom en moet je weer MAT vanuit Ameide terug.
Dan ligt Gorinchem nog meer in de richting.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 25 okt 2018, 21:27
door Gerben
De haltes Noordeloos/N214, Molenaarsgraaf/N214 en Bleskensgraaf/N214 op de route van lijn 388 worden vanaf volgende week t/m begin december aangepakt door de provincie Zuid-Holland waarbij de voorzieningen worden uitgebreid (o.a. digitale reisinformatie, K+R strook in Noordeloos en P+R terrein bij Molenaarsgraaf). Voor reizigers daar betekent dat in de komende maanden dat de bushaltes soms iets worden verplaatst en dat de bussen op de rijbaan stoppen.

Zie hier dat nieuwsbericht van de provincie Zuid-Holland: https://www.zuid-holland.nl/actueel/nie ... bushaltes/

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 26 okt 2018, 14:56
door ArnoArriva
AS maandag 29 oktober start nieuwe bushalte Station Sliedrecht Baanhoek een nieuwe halte voor R-net.
Lees hieronder verder!
Nieuwe R-net halte Baanhoek

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 27 okt 2018, 19:37
door CSA2
The Greyhound schreef:
CSA2 schreef:
Je kan volledig elektrisch rijden niet vergelijken met hybride of diesel bussen qua inzet. Stadsdienst Hoorn reed vroeger met 2 Dieselbussen en sinds juli met 3 elektrische omdat de actiradius maar 70km per bus is. Denk je dan vervolgene eens Dordrecht in waar de frequenties hoger zijn en men veel meer lijnen heeft. Dan heb je automatisch ook veel meer bussen nodig om diezelfde aantal kilometers volledig elektrisch te rijden.


Het rijden op elektra zit een rekenmodel achter en wanneer dat niet zou lonen zou dat ook 1 2 3 niet snel gebeurden. Uiteindelijk zijn vervoerders gewoon bedrijven die winst willen maken.
In Hoorn wordt gereden met chineese busjes die niet voorzien zijn van snelladers. Die moeten aan de stekker in de garage wat erg veel tijd kost. De EBUSCO's zijn net als de meeste VDL's geschikt voor snelladen via een pantograaf en kunnen in principe tijdens de eindpunt rust worden bijgeladen. Je moet er als vervoerder dan wel voor zorgen dat die eindpuntrust er ook daadwerkelijk is.
De byd's kunnen gewoon snellader aan een stekker, echter is de actieradius 70km dus er moet meerdere keren geladen en gewisseld worden.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 31 okt 2018, 20:16
door intercity02
Is er al iets meer bekend over het materieel dat op lijn 1 in Gorinchem gaat rijden? 2 Citeaatjes en wat Sprintertjes lijken mij namelijk niet echt voldoende, vooral niet doordeweeks

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 31 okt 2018, 20:53
door Suus
Met die twee Citea's kan je uit. Lukt Arriva nu ook met de huidige lijnen 1 t/m 4 trouwens. Eén bus krijgt 25 minuten voor Station - Lingewijk - Station en 27 minuten voor Station - Evenementenhal - Station, daar staat de bus 8 minuten per uur stil (7 richting Lingewijk, 1 richting Evenementenhal), precies 60 minuten voor één omloop. Aangezien er 2x/uur wordt gereden kan je lijn 1 precies met twee bussen rijden. Met vijf minuten opladen op het station (ik weet niet of die paal er al staat) kan je de bus bovendien minstens een uur laten rijden.

Edit: zie dat de vergunning voor het aanpassen van het busstation op 17 oktober is verleend.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 31 okt 2018, 20:58
door Daniel
Bij mijn weten hebben de Gorinchemse E-Citea's geen pantograaf, dat wordt lastig opladen aan een laadpaal op het station dan.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 31 okt 2018, 23:26
door Stefan
Zo ver ik weet zijn ze desondanks wel voorbereid.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 01 nov 2018, 21:33
door Daniel
De provincie Utrecht heeft het vervoerplan voor Vijfheerenlanden nu officieel vastgesteld. Via de link is het vervoerplan zelf ook te downloaden.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 02 nov 2018, 17:38
door Globetrotter
Vanochtend op de stalling aan de Europalaan in Utrecht stond dit voertuig. Plaatje is met een telefoon gemaakt, maar wilde hem toch even laten zien. Vermoedelijk is dit een nieuw aangeschafte bus die vanaf December in DAV gaat rijden.

Afbeelding

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 02 nov 2018, 17:45
door Daniel
Zeker weten dat die voor DMG is, aan de filmbak te zien dus inderdaad een Civitas trouwens.
Zal voor lijn 5 in Gorinchem zijn als er Stadsbuzz stickers op komen, en voor 21/22 als er Streekbuzz stickers op komen.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 02 nov 2018, 17:46
door busfanNL
Wat een gave 8 personenbus zeg. Heel mooi. Neem aan dat dit is voor de lijntaxi ritten is met betaald personeel (door de stads/streek buzz kleuren)?Heel mooi busje in iedergeval. De kleuren staan het busje goed en de stickers vast ook. *bus*

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 02 nov 2018, 17:49
door Daniel
busfanNL schreef:voor de lijntaxi ritten is met betaald personeel
Mag ik hopen ja, dat de chauffeurs op die busjes ook salaris krijgen :P

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 02 nov 2018, 17:55
door StefanRijnhoutjes
Ziet er straks op lijn 5 in ieder geval beter uit dan die taxibusjes van Haars :wink:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 02 nov 2018, 18:01
door busfanNL
Daniel schreef:
busfanNL schreef:voor de lijntaxi ritten is met betaald personeel
Mag ik hopen ja, dat de chauffeurs op die busjes ook salaris krijgen :P
Ja das inderdaad te hopen ja haha. :lol: Maar je hebt ook buurtbusjes natuurlijk dus vandaar dat ik het even vroeg. :wink: Weet niet of het oorspronkelijke plan van gele buurtbusjes nog bestaat? Daarom even opheldering.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 02 nov 2018, 19:01
door Daniel
Buurtbusjes zijn geen lijntaxi ritten je ;)

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 02 nov 2018, 19:11
door Stefan
In Alblasserdam zag ik vanmiddag de eerste R-Net Iveco inmiddels bestickerd staan. Ook zijn er al een aantal van een kenteken voorzien. Ik verwacht dat de stickers op de Streek- en Snelbuzz wagens snel zullen volgen.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 02 nov 2018, 19:19
door Meltrain
Daniel schreef:Zeker weten dat die voor DMG is, aan de filmbak te zien dus inderdaad een Civitas trouwens.
Zal voor lijn 5 in Gorinchem zijn als er Stadsbuzz stickers op komen, en voor 21/22 als er Streekbuzz stickers op komen.
Of lijn 77 (en 78) toch? Of komen daar weer andere bussen voor?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 02 nov 2018, 19:50
door busfanNL
Meltrain schreef:
Daniel schreef:Zeker weten dat die voor DMG is, aan de filmbak te zien dus inderdaad een Civitas trouwens.
Zal voor lijn 5 in Gorinchem zijn als er Stadsbuzz stickers op komen, en voor 21/22 als er Streekbuzz stickers op komen.
Of lijn 77 (en 78) toch? Of komen daar weer andere bussen voor?
Misschien dat die bestelbuzz busjes daarvoor gebruikt worden??? Daar zit namelijk op het voorbeeld in de Qbuzz powerpoint aan de voor en zijkant kleine lijnbordjes op. Dus misschien dat die daarvoor ook ingezet gaan worden??

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 02 nov 2018, 19:55
door Daniel
77 en 78 waren idd ook 8-persoonslijntjes ja, ik had iets te snel gedacht dat al die 7x-lijntjes Rosero-lijnen waren.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 02 nov 2018, 20:28
door nvdw
Tribus (van de Civitas) zit in Utrecht aan de Proostwetering (naast Louwman Exclusive, die met de showroom in de geluidswal aan de A2), dus logisch dat de dingen dan bij de Europalaan terecht komen voor de laatste klusjes.

En als we dan toch gaan mierennöken over de inzet van het spul: vergeet de avondritten van lijn 74 niet, daar rijdt straks ook zo'n ding op.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 02 nov 2018, 21:01
door busfanNL
Hé mede ov in NL'ers wisten we dit al: http://www.tcr.nu/vacatures/buschauffeur-dav-gebied
Onze zeeuwse taxiboer gaat hier ook rijden. Dat vind ik ook wel weer een beetje jammer (ze worden wel erg groot nu), dat betekent ook weer dat hun bussen niet onderhouden en uit elkaar rammelen. Tevens ook de eerste keer dat Qbuzz een contract sluit met TCR.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 02 nov 2018, 21:05
door Daniel
Ja dat wisten we al, staat een paar pagina's terug. Heb zo'n vermoeden dat ze op de 190, 191 en 192 gaan rijden die qua bedieningsperiode precies op de vacaturetekst passen.