Pagina 387 van 471

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Geplaatst: ma 12 okt 2020, 18:19
door StefanRijnhoutjes
En in DMG ook met een kuchscherm, maar je merkt wel dat Syntus (Keolis) heel verandwoordelijk is in deze tijd en ook denk in oplossingen bijv. door de buurtbussen gewoon te laten rijden.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Geplaatst: ma 12 okt 2020, 18:47
door KoenN
Rijden de bussen In DMG al met kuchschermen?

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Geplaatst: ma 12 okt 2020, 18:52
door Wannes
De 8-tax bussen en Rosero's rijden al maanden met kuchschermen :D

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Geplaatst: ma 12 okt 2020, 19:53
door Jasper073
Wanneer gaan die verlengde gele Heuliez bussen rijden in Utrecht ????

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Geplaatst: di 13 okt 2020, 19:01
door Bumzle
Voor de zesde keer op rij werkt de ov-chipapparatuur niet in de bussen van lijn 77 die ik steeds tref. Bij de ov-chip terminals die wat kleiner en zwart zijn staat er “Geen positie” en bij bussen met de oudere en wat grotere witte ov-chip terminal is het display uit. Scheelt wel wat centen steeds :trein:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Geplaatst: wo 14 okt 2020, 12:32
door Casper
In de 28 verliezen ze hun positie vaak net als ze het busstation aan de centrumzijde oprijden. Niet handig als je er daar uit moet en iedereen zich bij de deuren ophoopt.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Geplaatst: wo 14 okt 2020, 18:45
door Ferdinand
Het heeft even geduurd, maar sinds vandaag heeft De Dreef/Panweg richting Utrecht ook een (werkend) digitaal vertrektijdenbord. Opmerkelijk dat de halte het bord zo laat heeft gekregen, terwijl er al jaren geleden van die borden overal in Zeist geplaatst werden. De halte is nou ook niet bepaald rustig te noemen.

Maar ach, beter laat dan nooit.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Geplaatst: wo 14 okt 2020, 19:23
door rooddolfijn
Laatst zat ik in de 28 tussen Vredenburg en Utrecht CS en riep de chauffeur om: 'Waarschijnlijk werken de kaartlezers op Utrecht Centraal zo direct niet, dus check alvast nu uit'. Kennelijk is het een probleem wat vaker voor komt.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Geplaatst: wo 14 okt 2020, 20:30
door Etienne
Klopt; de grote betonkolos dat voor Centrumzijde en Jaarbeurszijde moet doorgaan blokkeert wel vaker de signalen. Ook op de 77 dit al meerdere malen meegemaakt.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Geplaatst: wo 14 okt 2020, 22:45
door hauptbahnhof
Hebben we het dan over GPS-signaal? Toch vreemd dat er niet in- of uitgecheckt kan worden bij gebrek aan GPS-signaal? :roll:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Geplaatst: wo 14 okt 2020, 22:48
door Aking
Dan weet de siesteem niet waar je bent hè, en straks schrijven ze te weinig af. :roll:
Dan kunnen ze beter je borg afschrijven in de hoop dat je die niet terug claimt natuurlijk.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Geplaatst: wo 14 okt 2020, 22:57
door hauptbahnhof
Waarom niet gewoon zo doen dat zolang de bus op halte M staat, het systeem dus ook op halte M staat. Op het moment dat hij vertrokken is van halte M (de virtuele haltebox), hij automatisch verspringt naar halte N. Dus alle handelingen vinden dan plaats op halte N, ook al kan het systeem niet zien dat hij op halte N is want geen GPS-signaal. Op het moment dat hij naar halte O rijdt pikt hij vanzelf wel het signaal wel op, en vinden de handelingen al direct op halte O plaats.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Geplaatst: wo 14 okt 2020, 23:22
door marvinkok
Dat is precies hoe het systeem al zou moeten werken. Alleen wordt in basis de afstand gebruikt vanaf de odometer, en is de GPS er ter controle.
Hij zou dus bij gebrek aan GPS gewoon de afstand meten tot de volgende halte, en bij "deur open" weten dat de eerstvolgende halte bereikt is. Maakt voor de lezers niet uit, want die springen na vertrek al direct op de volgende halte, ook om "vroeg uitchecken" te voorkomen.
(dit geldt iig voor infoxx bij CXX en Ebs bij Keolis/Syntus...)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Geplaatst: do 15 okt 2020, 00:02
door TimoD
Het chipkaartsysteem van Thales (de wit-grijze bliepers) hadden dat principe inderdaad. Infoxx (gewoon een standaard systeem van IVU, hetzelfde als Qbuzz gebruikt) werkt ook op die manier. De nieuwe chipapparatuur wordt geleverd door Telexis (ook bij Connexxion) en vertrouwt blijkbaar op een constant GPS-signaal. Ook verwerkt dat systeem de checkins direct, zonder dat de bus op de stalling moet uploaden. Dat is allemaal erg leuk, maar bij geen signaal wel problematisch. Ik kan me ook niet herinneren dat dit langer speelde dan de laatste maand, dus misschien Is het een softwareprobleem dat ervoor zorgt dat de laatste locatie niet actief blijft.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Geplaatst: ma 19 okt 2020, 21:19
door Aking
Ik spotte eerder vandaag (actuele) vertrektijden op de DRIP's van de SUNIJ-lijn, daar rijden toch nog helemaal geen trèms in reizigersdienst?

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Geplaatst: di 20 okt 2020, 08:04
door Z2N
Nee, maar die dingen doen wel vaker vreemd. Toen de Uithoftram nog in testbedrijf was vorig jaar verschenen ook die ritten op de schermen (op de Heidelberglaan tussen de ritten van de 12 door), dat is nu in de weekenden ook zo.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Geplaatst: di 20 okt 2020, 12:58
door Mdk
Ik zag afgelopen zaterdag oof heel wat lijn 22 niet instappen op de DROPS op de uithoflijn, er werd toen testgereden.

Overigens wat opvallende dingen de laatste tijd, er rijden veel enkele vijfjes op de 22, lijkt me dat het nu inderdaad vaak niet nodig is om dubbel te rijden, maar deze worden ook wel eens afgewisseld door een enkel zeventje of een subbel vijfje.
Daarnaast is de frequentie op het moment elke 4 minuten (15x pu) waar dat volgensmij eerstnog elke 5 minuten (12xpu) was.

Heeft iemand eigenlijk een idee hoe het in de toekomst gaat zitten met de frequentieverdeling tussen de drie lijnen? Als ik het goed onthouden heb gaan lijn 20 en 21 altijd doorrijden naar de Uithof, aangevuld door de 22 om de frequentie hoog te houden waarmee dacht ik 20x pu een tram moet rijden. Maar heeft iemand hier meer info over?

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Geplaatst: di 20 okt 2020, 13:02
door Bemined
De SUN lijn zou toch dezelfde frequenties van 4x per uur per lijn behouden? Dus gezamenlijk 8x per uur, en dan 8x een lijn 22 erbij is 16x per uur naar De Uithof.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Geplaatst: di 20 okt 2020, 14:03
door BrengMe
Mdk schreef: di 20 okt 2020, 12:58 Ik zag afgelopen zaterdag oof heel wat lijn 22 niet instappen op de DROPS op de uithoflijn, er werd toen testgereden.
Wat zijn DROPS?

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Geplaatst: di 20 okt 2020, 14:56
door teun
DRIPs waarbij je iets te ver naar links uitgeschoten bent.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Geplaatst: di 20 okt 2020, 16:53
door BrengMe
Niet naar rechts?

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Geplaatst: di 20 okt 2020, 16:57
door teun
Inderdaad, ik zat weer niet goed na te denken.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Geplaatst: di 20 okt 2020, 18:55
door rooddolfijn
Terugkomende op de frequentie, de tram rijdt nu zelfs 16x/uur (elke 3,75 minuten).

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Geplaatst: wo 21 okt 2020, 05:57
door trolly
BrengMe schreef: di 20 okt 2020, 14:03 Wat zijn DROPS?
Lekker voor als je staat te wachten.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Geplaatst: ma 02 nov 2020, 08:43
door StefanRijnhoutjes
Rijden er ook S18 Setra's bij Syntus zelf, want zag de 1724 op de 295 rijden met omloopnummer 50456