Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
De in het IJssel-Vecht topic genoemde update van de systemen bij Keolis laat de boel ook in Utrecht foutlopen...
Zojuist in de 298 waren alle aansluitingen in Woudenberg op lijn "P...."
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Lijn 45 schreef: ↑vr 04 dec 2020, 08:56
Die rijtuigen zijn volgens die stichting al voor een ander (te ontwikkelen) transportmuseum in Lelystad. Het Spoorwegmuseum heeft vorig jaar aan die stichting aangeboden om twee rijtuigen over te nemen en te restaureren, maar daarbij is de communicatie vastgelopen.
Zie hier voor het op te richten museum in Lelystad. Nog nooit eerder van gehoord, al heeft het wel de media gehaald.
Het museum in Nieuw-Vennep heeft al wel een aardige collectie, maar een trein hebben ze inderdaad (nog) niet.
E&R Opleidingen uit Nieuwegein rijdt tegenwoordig busrijlessen met een ex-Qbuzz Ambassador, nog geheel in U-OV kleuren en bestickering (+ een paar L-stickers). Geinig gezicht.
De concessiegrensoverschrijdende overstapinformatie lijkt momenteel ook stuk bij Keolis: bij Veenendaal-De Klomp verschijnen in lijn X80 bijvoorbeeld alleen de met een Utrechtse bus gereden ritten op lijn 5 als aansluiting. Ritten met een Veluwse bus op 83 staan er dan weer wel op, waarschijnlijk omdat die gewoon in het Utrechtse dienstregelingsbestand staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Tom98 schreef: ↑ma 07 dec 2020, 14:14
E&R Opleidingen uit Nieuwegein rijdt tegenwoordig busrijlessen met een ex-Qbuzz Ambassador, nog geheel in U-OV kleuren en bestickering (+ een paar L-stickers). Geinig gezicht.
Ja, die moest ik tijdens mijn 1e rijles ophalen bij de stickerboer. Reed nog prima hoor!
Halte De Eemgaarde in Amersfoort is nu uitgerust met een drukknop die je moet indrukken als je met de bus mee wilt. Hoe werkt dit eigenlijk? Door middel van een buslicht eerder op de route of staat de drukknop in verbinding met de boordcomputer van de eerstvolgende bus?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 25-05-2025NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam! 14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Als het goed is krijgen wij van de centrale een tekstbericht als iemand op de knop heeft gedrukt. Bij geen bericht mogen we de halte overslaan. Of het echt werkt weet ik niet. Gisteren 2x lijn 9 gehad en 2x geen bericht (dus 2x de halte overgeslagen). Ik hoor het vanzelf als er een klacht komt dat er toch iemand stond
Zit voor de wiki de nieuwe dienstregelingen van U-OV door te nemen, waarbij ik toch wel een opmerkelijke tekst tegen kwam...
U-OV schreef:Lijn (2)85 rijdt in de ochtendspits elk kwartier, in plaats van elk kwartier.
...dat klopt overigens volledig. Lijn 85 rijdt nu elk kwartier in de spitsrichting en dat doet 'ie in 2021 ook
Ik zou alleen wat minder woorden gebruikt hebben om dat op te schrijven
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ook op de website van U-OV staat de dienstregeling van lijn 60 er bij. Zo te zien gaan alle trams nu voorlopig naar Nieuwegein-Zuid, waardoor er hier tijdelijk een hogere frequentie zal zijn. Apart, want heeft men dan nog trams beschikbaar voor het proefbedrijf naar IJsselstein?
De nieuwe dienstregeling van Qbuzz stond al dagen op de website overigens (middels de lijnfolders). En de trams zouden pas eind januari weer gaan rijden, het proef- en instructiebedrijf met de nieuwe trams is net vandaag begonnen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Klopt, Tramlijn 60 is vandaag begonnen aan het proefbedrijf, in IJsselstein wordt er nog gewerkt omdat dat de ondergrond te zwak is voor de nieuwe zwaardere trams en aan de toegankelijkheid voor mindervaliden op de haltes.
Overigens blijkt nadat ik het vanmiddag vroeg op het Twitter account van de Regiotram dat de lijnnummers voorlopig zo blijven totdat de koppeling naar USP een feit is, dan worden de lijnnummers omgenummerd naar 20/21.
Dat is toch geen nieuws? De nummers 20 en 21 zijn alleen "logisch" als het trams betreft die naar De Uithof gaan, zolang het eindpunt Utrecht Centraal is is er geen reden om om te nummeren. Lijn 8 krijgt met de Heuliez-bussen ook niet ineens een nieuw lijnnummer.
Nee, dat snap ik ook nog wel, maar van de zomer was dit nog onduidelijk bij zowel U-OV als Regiotram Utrecht. Dus nu vroeg ik het nog ff voor de zekerheid na.
Overigens vind ik de lijnenlogica van Qbuzz best meevallen, alhoewel ze soms een of twee lijnen vergeten. Zo is de hele 30-reeks nu streeklijnen naar de uithof, behalve de 38 want die stamt nog uit de tijd dat de 12 de 36 was, en de 73 de 37...
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
Z2N schreef: ↑wo 09 dec 2020, 23:34
Dat is toch geen nieuws? De nummers 20 en 21 zijn alleen "logisch" als het trams betreft die naar De Uithof gaan, zolang het eindpunt Utrecht Centraal is is er geen reden om om te nummeren.
Maar als je van plan bent ze om te nummeren, dan je dat dan beter niet op het moment doen dat de lijn omgebouwd wordt en na een maandenlange buitendienststelling terugkeert?
Waarom zou je? Als een buslijn drie maanden niet rijdt verander je het nummer toch ook niet? Dat doe je pas als er iets wezenlijks verandert aan de lijn, bijvoorbeeld een andere route of in dit geval een verlenging naar een ander eindpunt. Dit alles buiten de discussie over 'logische' lijnnummering, waarbinnen de nummers 20 en 21 passen binnen de logica van U-OV lijnen naar De Uithof.
Waarom ik het eens ben met Bemined is omdat de lijnnummers nooit getoond zijn op de bestemmingsfilm, als er nu lijn 60 en 61 opkomt te staan en men heeft genoeg trams dan begint men met gekoppeld rijden, daarna komt de koppeling naar USP en worden lijnen 60 en 61 omgenummerd naar 20 en 21, dit zal nog wel eens vrij snel kunnen gebeuren, aangezien op het moment 19 van de 22 bestelde trams binnen zijn, dat is dan min de extra bestelling van de 5 extra trams. Dus is het onlogisch als deze “oude” lijnnummers blijven bestaan, als ze misschien binnen grofweg 4 maanden worden ingeruild voor nieuwe.
Aan de andere kant klopt het wat Z2N zegt. Er verandert op het moment nog niks aan die lijn behalve nieuwe voertuigen en lagere/langere perrons. Daarmee is het nog onnodig om de lijnen 60 en 61 om te nummeren naar 20 en 21, dit ook omdat lijnnummers in de 20 serie bedoeld zijn voor (stads)lijnen die naar of via USP rijden en lijnnummers in de 30 serie zijn juist bedoeld voor (streek)lijnen die naar of via USP rijden.
Dus ja, het had een mogelijkheid geweest kunnen zijn, maar het is voor nu onnodig.
Nota bene: de bestemmingsaanwijzers hebben de lijnnummers nooit getoond, maar de nummers zijn wel al eventjes bekend bij de reizigers. Op de Qbuzz-schermen werden de nummers gewoon getoond, en ook bij Connexxion werden de nummers getoond in de dienstregelingboekjes en in de reisplanners. Het is dus niet alsof het 'nieuwe' nummers zijn.
Je zou ook kunnen denken, noem de lijnen nu alvast 20 en 21 dan kunnen de reizigers alvast wennen aan die nieuwe nummers. Een nieuwe dienstregeling lijkt mee een mooi moment om die nieuwe nummers te introduceren. Had men gelijk kunnen gebruiken voor promotie: "tram 21 rijdt binnenkort door naar De Uithof USP".
Pascal1998 schreef: ↑do 10 dec 2020, 11:09Er verandert op het moment nog niks aan die lijn behalve nieuwe voertuigen en lagere/langere perrons.
Ik vind dat anders best een grote verandering.
Z2N schreef: ↑wo 09 dec 2020, 23:34Lijn 8 krijgt met de Heuliez-bussen ook niet ineens een nieuw lijnnummer.
Welke wezenlijke verandering is er gepland in de lijnvoering van lijn 8?