Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Ik vind die lichtdoorlatende geleding een leuke toevoeging, zo wordt wat normaal gesproken een beetje een onguur stukje van de bus is toch overdag heel goed belicht. Met de geblindeerde ramen is het als de verlichting uitstaat zelfs een stuk lichter daar dan in de rest van de bus
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
Het interieur en exterieur vin ik zelf beter geslaagd dan in Groningen. Geblindeerde ramen blijf ik toch wel altijd een minpuntje vinden. Maar het blijven (tekort gebakken) Franse stokbroden op wielen..
Ziet er goed uit! Al vraag ik me ook af waarom de schermen in de Utrechtse bussen niet zo breed zijn. Ik zie trouwens ook geen schermen boven de deuren (die heeft de GD-bussen wel, al ben ik eerlijk gezegd vergeten wat de bedoeling ervan is).
Z2N schreef: ↑do 04 feb 2021, 17:12
Niet om het een of ander, maar wat is er dan mis met de bussen?
In Groningen rijden ze al vanaf het begin met veel storingen rond. Vallen vaak stil langs de weg, waardoor er geregeld een stad e-citea of een Mercedes moet komen invallen.
omaylie schreef: ↑do 04 feb 2021, 17:41
Ziet er goed uit! Al vraag ik me ook af waarom de schermen in de Utrechtse bussen niet zo breed zijn. Ik zie trouwens ook geen schermen boven de deuren (die heeft de GD-bussen wel, al ben ik eerlijk gezegd vergeten wat de bedoeling ervan is).
Lange_Dre schreef: ↑do 04 feb 2021, 17:49
In Groningen rijden ze al vanaf het begin met veel storingen rond. Vallen vaak stil langs de weg, waardoor er geregeld een stad e-citea of een Mercedes moet komen invallen.
Zijn dat dan niet gewoon opstartproblemen, die wel meer busseries hebben? De Heuliez was voor Nederland nieuw in Groningen, dat is even wennen. Dat er nu veel is proefgereden in Utrecht zou daarbij moeten helpen, bovendien zal Qbuzz geleerd hebben van de eerdere fouten in het noorden.
omaylie schreef: ↑do 04 feb 2021, 17:41
Ziet er goed uit! Al vraag ik me ook af waarom de schermen in de Utrechtse bussen niet zo breed zijn. Ik zie trouwens ook geen schermen boven de deuren (die heeft de GD-bussen wel, al ben ik eerlijk gezegd vergeten wat de bedoeling ervan is).
Was een eis van de opdrachtgever, het OVbureau
Oh ja, dat was het dus. Hoog tijd dus om, wanneer het weer verantwoord is, zelf een kijkje te nemen in de bussen.
Draaien alle deuren naar binnen of openen de achterste 2 naar buiten?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Z2N schreef: ↑do 04 feb 2021, 17:55
Zijn dat dan niet gewoon opstartproblemen, die wel meer busseries hebben? De Heuliez was voor Nederland nieuw in Groningen, dat is even wennen. Dat er nu veel is proefgereden in Utrecht zou daarbij moeten helpen, bovendien zal Qbuzz geleerd hebben van de eerdere fouten in het noorden.
Die “opstart”problemen zijn nog steeds aanwezig bij die bussen in Groningen. En die rijden hier al ruim een jaar, je zou verwachten dat de “opstart” problemen dan wel verholpen zouden zijn
Ik dacht eerst nog wat zijn er een hoop abri's vernield in Amersfoort... maar naar nu blijkt worden de ruiten in het dak van de oude abri's ruim van tevoren verwijderd voorafgaand aan het vervangen van de abri.
Bij halte Nijenstede stond bijvoorbeeld al ruim een week een abri zonder dak voordat die vandaag vervangen werd door een nieuwe, of dat nou zou reizigersvriendelijk is in dit seizoen.
Overigens is er ook nog een buitenbeentje... halte Ursulineweg in Leusden heeft ook een Amersfoortse abri gekregen. Die halte had altijd al eenzelfde type abri als in Amersfoort stond, maar nu met het gemeentelogo op de ruiten valt het wat meer op.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Wij gingen met het huis lekker illegaal naar buiten en toen kwam een amba op lijn 73 langs, dat was voor een zondag best vol. Maar ondertussen kan ik me voorstellen dat iedereen die ergens naartoe moest gewoon thuis blijft, dus misschien valt het wel mee met de drukte op de 50 enzo.
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
Ze zijn wel lekker toegewijd ja, ik denk niet dat er veel mensen gebruik van gaan maken. Misschien een unieke kans voor hun om de spaanse trams in de sneeuw te testen?
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
Ferdinand schreef: ↑zo 07 feb 2021, 14:40
Terwijl bijna alle vervoerders in Nederland het voor gezien houden vandaag, gaat U-OV rustig verder met de normale dienstregeling
Qbuzz is daarmee best uniek: dat is de enige streekvervoerder die in al zijn concessie nog rijdt momenteel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Er wordt opgegeven wegens storing wissels Jaarbeursplein. Kan er dan niet worden gekeerd aan de andere zijde van CS onder de bebouwing? Of liggen daar alleen overloopwissels aan de Uithofzijde van het station.
Laatst gewijzigd door Anne op zo 07 feb 2021, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Dan nog kan je er niet keren want er liggen geen wissels in de tram/busbaan langs spoor 1. En ten noorden van tramstation centrumzijde ligt het busstation tussen beide tramsporen in.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...