Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)
Niet alleen TCR heeft touringcarbedrijf Contiki uit Stellendam "gevonden" om chauffeurs in te huren. Deze week heb ik meerdere keren gezien dat Connexxion ook chauffeurs van Contiki inhuurt.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)
Denk dat het bij meerdere vervoerders wel gebeurd. Zo heeft Arriva in Brabant chauffeurs van Kras Reizen rondrijden.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)
Het gebeurd nu heel veel inderdaad, in allerlei verschillende regio's. Reden is denk ik dat de bus weer meer gebruikt wordt en dat er nog steeds veel afwezigheid is. De uitzendkrachten rijden niet meer voor de vervoerder sinds corona en de afgeschaalde dienstregeling en in plaats van uitzendkrachten terug te halen helpen ze nu touringcarbedrijven door deze chauffeurs in te zetten. Erg nobel al zeg ik het zelf.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)
Ja klinkt heel nobel, je eigen uitzendkrachten thuis laten zitten zonder salaris en dan chauffeurs inhuren die waarschijnlijk nog goedkoper zijn omdat de tour ondernemer blij is dat hij ze kan uitlenen.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)
Er is weer wat geschoven met TCR bussen. Ik zag vanmorgen op het bussatation Heinenoord de Giethoornexpress vanuit de stalling voorbijkomen.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)
Ze hebben de Citaro die op lijn 160 tussen Almere en Zeewolde reed dan dus weer geruid met Citea 5892 die een tijd in HWGO heeft gereden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 963
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)
Misschien een domme vraag die ik zelf had kunnen vinden maar tot wanneer rijdt lijn 680 van Barendrecht naar Heinenoord?
Wellicht staat het online maar kon het nergens vinden. Bedankt alvast!
Wellicht staat het online maar kon het nergens vinden. Bedankt alvast!
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)
Tenzij het veranderd is, rijdt lijn 680 tot aan de zomervakantie en niet meer in het nieuwe schooljaar.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)
OVInfo toont voor lijn 680 geen ritten meer na 9 juli.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)
Flinke tegenslag voor het R-NET in deze concessie. De Haringvlietbrug in de A29 wordt tot de renovatie over een paar jaar versmald. Ook gaat de maximumsnelheid omlaag naar 50 km/uur. Dat lijkt mij files gegarandeerd.
Rijnmond bericht: https://www.rijnmond.nl/nieuws/1283957/ ... s-te-komen
Rijnmond bericht: https://www.rijnmond.nl/nieuws/1283957/ ... s-te-komen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)
Dan zouden ze de "vrijkomende" rijbaan als busbaan kunnen gebruiken, en vóór de brug de bus over de vluchtstrook laten rijden?
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)
De gemeentes zijn,al in opstand gekomen https://www.gemeentehw.nl/actueel/gemee ... nvaardbaar
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)
Deze maatregelen zijn echt een donderslag bij heldere hemel. Het was wel duidelijk dat de Haringvlietbrug er slechter aan toe is dan eerder gedacht, maar dit zijn wel héél draconische maatregelen. Met deze maatregelen zal het verkeer twee jaar lang (ook buiten de spits) vaststaan. En dan moet in 2023 de renovatie nog gaan beginnen...
Als het al nodig is om de maximumsnelheid te begrenzen tot 50 km/h, zou ik denken: dwing dat af door een flitspaal neer te zetten. Dan kunnen beide rijstroken gewoon open blijven. Dan is de hinder een stuk minder groot, zou ik denken.
Als het al nodig is om de maximumsnelheid te begrenzen tot 50 km/h, zou ik denken: dwing dat af door een flitspaal neer te zetten. Dan kunnen beide rijstroken gewoon open blijven. Dan is de hinder een stuk minder groot, zou ik denken.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)
En wat te denken nu de Kiltunnel in renovatie gaat en aansluitend de Heinenoordtunnel.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)
@Hendrik: het probleem zit 'm vooral en de beperkte draagkracht die nog gegarandeerd kan worden. Door van 2 naar 1 rijstrook te gaan, beperk je de belasting op 1 punt in de lengte van de brug. De lagere snelheid beperkt vooral de trilling.
Bussen hebben een grotere aslast dan auto's, maar er rijden er (in praktijk) wel veel minder van tegelijk. Toch is de kans klein dat de vrijgemaakte rijstrook als busstrook gebruik kan gaan worden. Om dit soort dingen toe te kunnen staan, moet namelijk gerekend worden met de slechtste scenario's die theoretisch mogelijk zouden kunnen zijn. Dus de ene rijstrook vol vrachtwagens met maximale last, terwijl de busstrook vol staat met bussen met maximale last. Dat dit in praktijk niet voor zal komen doet er niet toe voor de verantwoordelijkheden, vergunningen en inspecties.
Soms voelt het alsof we in Nederland absurde normen en marges gebruiken, maar het voorkomt ook dat we te maken krijgen met instortende bruggen zoals in Italië.
De meeste winst voor de bussen valt waarschijnlijk te halen door vluchtstrookgebruik voor de brug. De files zullen namelijk vooral voor de brug ontstaan, terwijl het op de brug zelf waarschijnlijk nog redelijk door kan stromen (zij het dan met slechts 50 km/u).
Bussen hebben een grotere aslast dan auto's, maar er rijden er (in praktijk) wel veel minder van tegelijk. Toch is de kans klein dat de vrijgemaakte rijstrook als busstrook gebruik kan gaan worden. Om dit soort dingen toe te kunnen staan, moet namelijk gerekend worden met de slechtste scenario's die theoretisch mogelijk zouden kunnen zijn. Dus de ene rijstrook vol vrachtwagens met maximale last, terwijl de busstrook vol staat met bussen met maximale last. Dat dit in praktijk niet voor zal komen doet er niet toe voor de verantwoordelijkheden, vergunningen en inspecties.
Soms voelt het alsof we in Nederland absurde normen en marges gebruiken, maar het voorkomt ook dat we te maken krijgen met instortende bruggen zoals in Italië.
De meeste winst voor de bussen valt waarschijnlijk te halen door vluchtstrookgebruik voor de brug. De files zullen namelijk vooral voor de brug ontstaan, terwijl het op de brug zelf waarschijnlijk nog redelijk door kan stromen (zij het dan met slechts 50 km/u).
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)
Uit het bericht van Rijkswaterstaat leidde ik af dat het versmallen naar één rijstrook alleen nodig is om de lage snelheid af te dwingen.
Wil de maatregel effect hebben, dan is handhaving essentieel. Omdat de snelheid van 50 km/u per uur niet past bij het wegbeeld van een autosnelweg zullen automobilisten zich hier niet aan houden als er alleen borden staan. Mede op advies van de politie wordt de inrichting van de weg daarom aangepast door op en rond de brug per rijrichting van 2 naar 1 rijstrook te gaan.
-
- Berichten: 300
- Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)
Lijn 680 rijdt volgende week vrijdag inderdaad voor het laatst. In de toekomst wordt er gekeken naar een buurtbus of leenfietsen op Heinenoord Busstation als alternatief.BusFreakRotterdam schreef: ↑di 22 jun 2021, 17:31 Misschien een domme vraag die ik zelf had kunnen vinden maar tot wanneer rijdt lijn 680 van Barendrecht naar Heinenoord?
Wellicht staat het online maar kon het nergens vinden. Bedankt alvast!
Lijn 680 wordt opgeofferd om uitbreidingen vanaf 29 augustus mogelijk te maken. De lijnen 160, 164, 166 en 167 gaan tijdens de daluren en op zaterdag weer 2x per uur rijden. Daarnaast zullen ook de 104 en de 436 op zaterdag weer 2x per uur rijden.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)
Heeft lijn 680 zoveel DRU dat al die uitbreidingen ermee betaald kunnen worden?
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)
Dan is het toch een optie om met een fysieke barrière de tweede rijstrook te reserveren voor bussen/hulpvoertuigen? Daarmee ben je als bus natuurlijk helemaal snel de brug over. Kwestie van een flitscamera installeren en de doorstroming is gelijk nóg beter.Hendrik schreef: ↑vr 02 jul 2021, 15:28 Uit het bericht van Rijkswaterstaat leidde ik af dat het versmallen naar één rijstrook alleen nodig is om de lage snelheid af te dwingen.Wil de maatregel effect hebben, dan is handhaving essentieel. Omdat de snelheid van 50 km/u per uur niet past bij het wegbeeld van een autosnelweg zullen automobilisten zich hier niet aan houden als er alleen borden staan. Mede op advies van de politie wordt de inrichting van de weg daarom aangepast door op en rond de brug per rijrichting van 2 naar 1 rijstrook te gaan.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)
https://www.hoekschnieuws.nl/2021/07/07 ... -in-actie/
Benieuwd wat dit concreet gaat beteken qua lijnen, routes en haltes.
Benieuwd wat dit concreet gaat beteken qua lijnen, routes en haltes.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)
Wellicht dagdekkend de 264-route rijden ipv 164?
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)
Wat ik concreet verwacht (op basis van dit artikel):
* Lijn 164 gaat volgens de route van lijn 264 rijden.
* In Klaaswaal komt de halte Kreupeleweg te vervallen
* In Puttershoek wordt via de Groeneweg gereden (met hopelijk een nieuwe halte bij de Sportlaan).
* In Heinenoord vervallen de haltes Noordseweg en Sporthal. Ik hoop wel dat er een nieuwe halte langs de busbaan ter hoogte van Tienvoet komt.
* Lijn 164 gaat volgens de route van lijn 264 rijden.
* In Klaaswaal komt de halte Kreupeleweg te vervallen
* In Puttershoek wordt via de Groeneweg gereden (met hopelijk een nieuwe halte bij de Sportlaan).
* In Heinenoord vervallen de haltes Noordseweg en Sporthal. Ik hoop wel dat er een nieuwe halte langs de busbaan ter hoogte van Tienvoet komt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)
De aanpassing in Heinenoord waren wel te verwachten, met R-net op Oud-Beijerland - Rotterdam.
De versnelling in Mijnsherenland is een logische, die leidt tot veel reistijdwinst voor doorgaande reizigers (ook al moeten bewoners van Mijnsherenland-oost dan wel een stuk lopen/fietsen naar de halte). Ook is de Raadhuislaan / Wilhelminastraat niet geschikt ingericht voor doorgaand busverkeer. Wellicht kan er een 167-halte kunnen komen op de hoek N217/Blaakseweg?
Eventueel zou er een buurtbus kunnen gaan rijden die de woonwijken van Mijnsherenland en Heinenoord met het busstation verbindt?
De wijziging in Klaaswaal lijkt mij niet zo ingrijpend, de (te vervallen) halte Kreupeledijk ligt maar een paar honderd meter van de doorgaande Molendijk vandaan. Rijtijdwinst 1 à 2 minuten?
Een versnelling in Puttershoek lijkt mij lastiger. De Groeneweg is (volgens Google maps) niet echt geschikt voor doorgaand busverkeer, en de halte huidige Kastanjelaan ligt wel erg mooi midden in het dorp.
De versnelling in Mijnsherenland is een logische, die leidt tot veel reistijdwinst voor doorgaande reizigers (ook al moeten bewoners van Mijnsherenland-oost dan wel een stuk lopen/fietsen naar de halte). Ook is de Raadhuislaan / Wilhelminastraat niet geschikt ingericht voor doorgaand busverkeer. Wellicht kan er een 167-halte kunnen komen op de hoek N217/Blaakseweg?
Eventueel zou er een buurtbus kunnen gaan rijden die de woonwijken van Mijnsherenland en Heinenoord met het busstation verbindt?
De wijziging in Klaaswaal lijkt mij niet zo ingrijpend, de (te vervallen) halte Kreupeledijk ligt maar een paar honderd meter van de doorgaande Molendijk vandaan. Rijtijdwinst 1 à 2 minuten?
Een versnelling in Puttershoek lijkt mij lastiger. De Groeneweg is (volgens Google maps) niet echt geschikt voor doorgaand busverkeer, en de halte huidige Kastanjelaan ligt wel erg mooi midden in het dorp.
-
- Berichten: 963
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)
Wordt er serieus gekeken naar een buurtbus? Wat als er ineens veel leerlingen bij de school staan?OV Hoekschewaard schreef: ↑vr 02 jul 2021, 19:04Lijn 680 rijdt volgende week vrijdag inderdaad voor het laatst. In de toekomst wordt er gekeken naar een buurtbus of leenfietsen op Heinenoord Busstation als alternatief.BusFreakRotterdam schreef: ↑di 22 jun 2021, 17:31 Misschien een domme vraag die ik zelf had kunnen vinden maar tot wanneer rijdt lijn 680 van Barendrecht naar Heinenoord?
Wellicht staat het online maar kon het nergens vinden. Bedankt alvast!
Lijn 680 wordt opgeofferd om uitbreidingen vanaf 29 augustus mogelijk te maken. De lijnen 160, 164, 166 en 167 gaan tijdens de daluren en op zaterdag weer 2x per uur rijden. Daarnaast zullen ook de 104 en de 436 op zaterdag weer 2x per uur rijden.
Lijn 680 vervoerde bijna alleen maar scholieren, dan is een 7- of 8 persoons taxibusje niet toereikend.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)
Via een taxibedrijf een groter busje inzetten à 15-persoons?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten