Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door Hendrik »

Gisteren zag ik ook ander materieel op lijn 173. Onder andere een busje van Vanderwou.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door Etienne »

En vandaag een VDL Midcity (volgens Busposities deze).
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door MetroRET »

Laatste locatie lijn 194 op 30/4 :mrgreen:
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door Etienne »

Op de lijnfilm stond overigens nog steeds VDL MidCity; maar de bus reed zeker wel op de 173.
Overigens was dat lijntje maar slecht bezet. Meerdere keren zag ik de busjes leeg vertrekken en ook weer leeg terugkeren.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door Milco »

Gisteren ben ik met lijn C vanaf Heinenoord naar Barendrecht gereisd door de tunnel...

Omdat deze buis waar de bussen doorheen rijden veel smaller is dan op de snelweg, rijdt er met iedere bus verplicht een Bhv'er mee. Deze komt dan met een elektrische step vanuit de tunnel aanvliegen, voordat hij instapt gaat ie vliegensvlug op zijn step een rondje om de bus om te kijken of deze technisch in orde is (alsof je dat binnen een paar seconden kan zien :') ) om vervolgens naast de chauffeur te staan (hoezo: voor de streep geen staanplaatsen?) en mee te rijden.

Nadat die Bhv’er is meegereden door de tunnel vliegt hij weer op z’n elektrische step terug de tunnel door om weer met de volgende bus mee te rijden… Wat een poppenkast :X
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door Hendrik »

Het is niet zozeer omdat de langzaamverkeersbuis smaller is, maar vooral ook omdat de veiligheidsvoorzieningen in die buis niet zijn afgestemd op grote aantallen mensen. Dat is ook de reden dat er maar één bus tegelijk in de tunnel aanwezig mag zijn. Of die BHV'er echt nodig is, kan ik niet zo goed inschatten. Ik constateer dat het daardoor toegestaan is om toch door de tunnel te rijden, en dat vind ik fijn. :D
Er zijn trouwens (overdag althans) zo'n drie BHV'ers tegelijk actief. Het is dus niet zo dat steeds dezelfde BHV'er meerijdt. Dan zou hij of zij bijna duizelig worden... :p
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door BusFreakRotterdam »

Loopt wel soepel vandaag... hele Hoeksche Waard staat vast en ook de omliggende snelwegen staan helemaal vol!
Lijn 166 heeft meer dan een uur vertraging en ook lijn 167 loopt op naar ruim drie kwartier... er zal toch echt wat gedaan moeten worden als de hele maand Augustus de tunnel dicht is.

Buurtbuslijn 715 reed ook niet vandaag, weet iemand wat daar de reden van is? Geen officiele feestdag en heeft de andere 4 dagen wel gereden volgens de dienstregeling...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door Meltrain »

Milco schreef: do 04 mei 2023, 08:41 Nadat die Bhv’er is meegereden door de tunnel vliegt hij weer op z’n elektrische step terug de tunnel door om weer met de volgende bus mee te rijden… Wat een poppenkast :X
Kan hij dan niet gewoon met een bus in de tegengestelde richting reizen? :s
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door Milco »

Nee, want dan zou hij over de vangrails moeten klimmen naar de andere buis toe…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door Hendrik »

De bus rijdt alleen in noordelijke richting door de langzaamverkeersbuis. In zuidelijke richting reden ze door een 'gewone' buis, zij het door de buis die normaal gesproken door verkeer in noordelijke richting wordt gebruikt.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door Hendrik »

Volgens 9292.nl rijdt lijn 104 morgen elk uur i.p.v. elk half uur. :o (Op het gedeelte Renesse - Ouddorp is het altijd een uurdienst, maar op het gedeelte Ouddorp - Spijkenisse is het een halfuurdienst.)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door Meltrain »

Hendrik schreef: vr 05 mei 2023, 22:13 De bus rijdt alleen in noordelijke richting door de langzaamverkeersbuis. In zuidelijke richting reden ze door een 'gewone' buis, zij het door de buis die normaal gesproken door verkeer in noordelijke richting wordt gebruikt.
Aha, dat wist ik niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Aadovhw
Berichten: 1
Lid geworden op: di 14 feb 2023, 08:55

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door Aadovhw »

Milco schreef: do 04 mei 2023, 08:41 Gisteren ben ik met lijn C vanaf Heinenoord naar Barendrecht gereisd door de tunnel...

Omdat deze buis waar de bussen doorheen rijden veel smaller is dan op de snelweg, rijdt er met iedere bus verplicht een Bhv'er mee. Deze komt dan met een elektrische step vanuit de tunnel aanvliegen, voordat hij instapt gaat ie vliegensvlug op zijn step een rondje om de bus om te kijken of deze technisch in orde is (alsof je dat binnen een paar seconden kan zien :') ) om vervolgens naast de chauffeur te staan (hoezo: voor de streep geen staanplaatsen?) en mee te rijden.

Nadat die Bhv’er is meegereden door de tunnel vliegt hij weer op z’n elektrische step terug de tunnel door om weer met de volgende bus mee te rijden… Wat een poppenkast :X
Ik begrijp dat de lijnen A, B en C alleen rijden tijdens de tunnelafsluiting, maar waar rijden zij precies naar toe Zuidplein of Barendrecht? Ik meen zowel een lijn B als C naar Barendrecht te hebben gezien.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door MetroRET »

A naar Zuidplein
B naar Rlb
C naar Brd
010rdamm
Berichten: 46
Lid geworden op: ma 27 aug 2018, 12:29

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door 010rdamm »

Afgelopen weekend een tour gedaan over Goeree Overflakkee. Viel me op dat lijn 436 maar 1x per uur rijdt op zondag -0- Hoe is dit mogelijk voor een R-Net lijn? Het was echt mega druk. Daarbij vielen er dus ook nog eens ritten uit waardoor er gaten van twee uur ontstonden.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door Hendrik »

Bus 5900 is vanmorgen betrokken geweest bij een aanrijding met een fietser op het kruispunt N59 Schaapsweg.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door ArrivaBas »

Vandaag reden volgens Busposities maar liefst 18 van de 20 Solarissen op dienst. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Education
Berichten: 69
Lid geworden op: zo 14 okt 2018, 17:18

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door Education »

Vandaag was de bediening van de alternatieve lijn 439 een chaos.. Soms reden er twee uur geen bussen.
Wat zal dat de eerste werkdag gaan worden?
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door BusFreakRotterdam »

Het is veel langer een chaos in vooral de weekenden vanaf garage Dirksland. Lijn 104 rijdt ook al weken in het weekend op zaterdag een uurdienst ipv half uur dienst...

Zo slecht dat nu de Haringvlietbrug dicht is lijn 439 gewoon 2 uur niet rijdt... regel rechte afgang!

Neem allemaal de bus voor een mooi tarief... ja moet die wel rijden!

Rijdt op dit moment 1 (!!!) bus op lijn 439....
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door CamilleKreemers »

Kan Dirksland veel problemen hebben, omdat er relatief weinig afwisseling is die diensten zitten?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door ArrivaBas »

Het rondje om de kerk is wel het laatste dat de personele problemen in dit weekend kan verklaren. Normaliter zit er immers geen knip in dit concessiegebied qua lijnennet, en kunnen Dirkslandse chauffeurs ook eventueel een slagje naar Dordrecht maken met de 166.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door PatrickM »

CamilleKreemers schreef: za 10 jun 2023, 21:44 Kan Dirksland veel problemen hebben, omdat er relatief weinig afwisseling is die diensten zitten?
Enige wat ik kan bedenken wat de personele problemen zou kunnen verergeren ten opzichte van de situatie zoals 'ie was is dat het door de brugsluiting niet meer mogelijk is om personeel van stalling Heinenoord naar Dirksland te halen om open diensten te vullen. Weet niet in welke mate dat normaal gebeurt maar het is in ieder geval een beperkende factor.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door BusFreakRotterdam »

Situatie is dermate vervelend omdat CXX een grote promotie campagne had opgezet om de auto te laten staan en het OV te nemen maar gisteren reed lijn 439 gewoon 2 uur niet... vandaag wordt er een uurdienstregeling gereden maar dat is ook vaker een 2 uursdienstregeling omdat er weer veel uitvalt... vrees het ergst voor morgen!
jv0088
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 11 jun 2023, 19:29

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door jv0088 »

Ik ben dit weekend een aantal keer heen en weer geweest met lijn 439. Ik zag inderdaad ook al dat er veel uitval was, soms 3 ritten tegelijk die niet reden. De chauffeurs die er wel zaten, kregen veel reizigers die niet zo blij zijn dan ze vaak een uur op de bus staan te wachten.. echter verbaasd dit me niks, er zijn gewoon al te weinig chauffeurs voor de reguliere dienstregeling van de 436, en als je dan de 439 meer ritten (vooral ‘s avonds) laat rijden, met alleen de chauffeurs van Dirksland, dat gaat ‘m niet worden.

Ik weet wel dat er in de doordeweekse dienst ook chauffeurs van Van Oeveren de 439, 835 en 869 zullen gaan rijden met hun eigen bussen. Of CXX ook nog ergens anders chauffeurs vandaan haalt weet ik niet, ze hadden toen in mei met de afsluiting van de Heinenoordtunnel een weekje mensen van een of ander bedrijf van partyvervoer ingezet.

Er zijn een aantal diensten waarin een chauffeur met de 439 op Oude-Tonge eindigt en direct door gaat met de 835 of 869. Er vindt daarbij geen buswissel plaats. Ik denk dus dat de chauffeurs dan gewoon de eerste beste bus pakken die er staat op Dirksland, en niet specifiek bijv. een R-net bus kiezen. Hoop wel dat ze op Dirksland überhaupt genoeg bussen hebben, stonden er van de week nog 5 met het briefje “defect” voor het raam, en gister hadden we met de 5901 in Oude-Tonge de slang van de airco in de motorruimte die losklapte…

Wat betreft de drukte op de weg, ik vond het wel mee vallen, via de N497 en N494 haalden we een minuutje tijd in, via de N57 langs Zwartewaal 7 minuten (wel zonder tegenslagen). Vanmiddag rond een uur of 2 werd het alweer drukker op de N57, met name het eiland af, het begon al langzaam te gaan rijden vlak na de Haringvlietdam. Ben dan toch ook wel benieuwd naar de drukte morgen. We gaan het mee maken, dat Van Oeveren morgen mee gaat rijden weet ik zeker, dat van de diensten ook, de rest heb ik via meerdere chauffeurs gehoord..
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door OVFlakkee »

Vanwege de files op de N57 zie ik dat een chauffeur van lijn 439 ervoor gekozen heeft om via de Amnesty Internationallaan van Hellevoetsluis te rijden en daarna via de Kanaalweg Westzijde richting Spijkenisse rijdt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten