Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door ArrivaBas »

Vandaag hebben vijftien waterstofbussen gereden. Bijna alles wat vandaag niet is ingezet staat al vijf dagen of langer stil.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Education
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 14 okt 2018, 17:18

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door Education »

Het pendelvervoer tussen HO en Zuidplein verloopt vrij soepel. Soms weleens een kleine file maar ben er content over.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door Hendrik »

Volgens de dienstregeling op connexxion.nl is vanaf maandag 4 september de in 2021 toegevoegde extra rijtijd van lijn 436 verleden tijd. De extra rijtijd van zo'n 5 minuten is destijds toegevoegd i.v.m. het versmallen van de rijstroken en het verlagen van de maximumsnelheid op de Haringvlietbrug. Na de renovatiewerkzaamheden hebben de rijstroken weer de gebruikelijke breedte en is de maximumsnelheid weer 100 km/h overdag en 130 km/h 's nachts.
Gek genoeg geldt op 1, 2 en 3 september nog de 'oude' dienstregeling, dus mét extra rijtijd.

Verder is een nieuw overzicht van vervallen ritten gepubliceerd, voor de periode 4 september t/m 22 oktober. Vooral op zaterdag wordt veel geschrapt. Veel lijnen hebben dan een uurdienst, als ik het goed zie.
PatrickM
Berichten: 1979
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door PatrickM »

Klopt, vanaf 4 september wordt een nieuw dienstenpakket gereden waarbij ipv het vervallen van ritten frequenties verlaagd worden. Hierdoor kan volgens CXX consequenter en duidelijker afgeschaald worden.
Education
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 14 okt 2018, 17:18

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door Education »

Weet er iemand waar de busbaan van de N59 naar de A29 is gebleven? Het zorgde in elk geval voor enige tijdswinst.
Education
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 14 okt 2018, 17:18

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door Education »

Hendrik schreef: wo 23 aug 2023, 11:07 Volgens de dienstregeling op connexxion.nl is vanaf maandag 4 september de in 2021 toegevoegde extra rijtijd van lijn 436 verleden tijd. De extra rijtijd van zo'n 5 minuten is destijds toegevoegd i.v.m. het versmallen van de rijstroken en het verlagen van de maximumsnelheid op de Haringvlietbrug. Na de renovatiewerkzaamheden hebben de rijstroken weer de gebruikelijke breedte en is de maximumsnelheid weer 100 km/h overdag en 130 km/h 's nachts.
Gek genoeg geldt op 1, 2 en 3 september nog de 'oude' dienstregeling, dus mét extra rijtijd.

Verder is een nieuw overzicht van vervallen ritten gepubliceerd, voor de periode 4 september t/m 22 oktober. Vooral op zaterdag wordt veel geschrapt. Veel lijnen hebben dan een uurdienst, als ik het goed zie.
Toch blijft het draaien van een zondagsdienst op zaterdag niet wenselijk. Soms zijn de bussen op de zondag al overvol. Wie weet wat de toekomst gaat brengen..
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door Hendrik »

Education schreef: wo 23 aug 2023, 18:23 Weet er iemand waar de busbaan van de N59 naar de A29 is gebleven? Het zorgde in elk geval voor enige tijdswinst.
Je bedoelt de linkerbaan van de aansluiting van de N59 naar de A29? Die is gemarkeerd als busbaan toen het aantal rijstroken per richting op de Haringvlietbrug werd teruggebracht naar één en de snelheid werd beperkt tot 50 km/h. Dat had monsterfiles tot gevolg. Toen er na veel protest alsnog twee (zij het smallere) rijstroken kwamen, waren de files al voor een groot deel verdwenen. Nu hebben de rijstroken weer hun normale breedte en is de maximumsnelheid weer normaal. Het is dus logisch dat de twee rijstroken weer voor al het verkeer beschikbaar zijn. Een aparte busbaan is daar onder normale omstandigheden ook niet echt nodig.
Etienne schreef: di 22 aug 2023, 15:22 Via Facebook werd met beeldmaterieel gedeeld dat de ambassadors 3333 en 3356 vanuit Eindhoven, alsmede de 9241 vanuit Breng opgedoken zijn in Heinenoord vanwege problemen met de waterstofbussen.
En de 9246 en 9247.
Lijn 45 schreef: di 22 aug 2023, 16:43 Ook Vvolo 5744 is uit IJsselmond in HWGO gaan rijden volgens Busposities.
Evenals de 5745.
Etienne
Donateur
Berichten: 7948
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door Etienne »

En vandaag heb ik al die tijdelijke bussen ook op foto kunnen zetten; kostte me wel 2,5 uur overbruggen op Heinenoord Busstation, maar het is weer gelukt. :)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door Hendrik »

Aha, stond jij daar foto's te maken! :D
Daniël S
Berichten: 241
Lid geworden op: za 17 mar 2018, 09:54

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door Daniël S »

Vandaag zat de 9241 nog op oa. lijnen 160, 166 & 167. Morgen gaat hij weer retour naar z’n thuisbasis Nijmegen, de andere wagens blijven de aankomende week nog wel rijden.
marcel.nl
Berichten: 643
Lid geworden op: do 06 feb 2014, 13:59

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door marcel.nl »

Hendrik schreef: di 22 aug 2023, 15:39 Zijn het steeds dezelfde problemen met de waterstofbussen? Of telkens weer iets anders?
Ja ben ik ook benieuwd, zijn er zoveel problemen met zoveel bussen?

Aanvang bij Arriva met die bussen was ook geen succes destijds in Achterhoek
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 648
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door DPDelft »

Wat ik begreep zijn de bussen nu niet zozeer het probleem maar de levering van de waterstof. Geen waterstof dan doet de bus het niet ;) .
marcel.nl
Berichten: 643
Lid geworden op: do 06 feb 2014, 13:59

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door marcel.nl »

oke, ja dat is ook een goede reden :D
aadvannijen
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 29 nov 2015, 17:28

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door aadvannijen »

Morgen, 7 september 2023, is het busvervoer in HWGO de gehele dag gratis ( inclusief lijn 395 ). OV-op-Maat is niet gratis. Dit alles om de reizigers te bedanken voor het geduld tijdens de afsluitingen van de Haringvlietbrug en de Heinenoordtunnel.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door MetroRET »

En vervolgens rijdt er niks tot nauwelijks door personeels te kort :mrgreen: :roll: .
aadvannijen
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 29 nov 2015, 17:28

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door aadvannijen »

Valt wel mee hoor ! Sinds afgelopen maandag een nieuw rooster ( en dus ook dienstregeling ), en de uitval is echt minimaal.
Helaas zijn veel sneldiensten ( voorlopig ) geschrapt, waardoor er soms (zeer ) volle bussen zijn. Maar de betrouwbaarheid dat er ook daadwerkelijk een bus komt op de beloofde tijd, is groot. Positief is ook dat er momenteel een flink aantal ( in potentie ) nieuwe collega's wegwijs worden gemaakt in dit gebied.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door Hendrik »

Lijn 436 en 437 zouden volledig moeten rijden, maar er is helaas toch uitval. Vanmorgen nog twee ritten achter elkaar rond 7.00 uur. Erg onhandig, zeker omdat de rituitval vanmorgen pas in de reisplanner zichtbaar was...
BusFreakRotterdam
Berichten: 960
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door BusFreakRotterdam »

Dat zou goed kunnen als een paar chauffeurs zich op het laatste moment ziek melden. Dat kan altijd gebeuren of weet jij als je nog niet ziek bent dat je morgen niet komt werken? CXX heeft geen blik chauffeurs die bij ziekte van andere chauffeurs klaar zitten om in te vallen Hendrik.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door Hendrik »

Ik vraag me af of het door ziekte komt. Het lijkt er meer op dat het op bepaalde dagen niet lukt om het rooster rond te krijgen. Eerder vielen elke dag dezelfde ritten uit. Of elke week op bepaalde dagen dezelfde ritten. Het lijkt me wel heel toevallig dat er telkens precies op dezelfde dagen een ziekmelding is... En het lukt op de een of andere manier niet (meer) om rituitval al eerder dan de dag zelf in de reisinformatie te tonen.
jv0088
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 11 jun 2023, 19:29

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door jv0088 »

Er zijn nou eenmaal niet genoeg chauffeurs om de volledige dienstregeling van voor corona te rijden. Echter is er nu met de nieuwe dienstregeling van 3 september inderdaad wel meer betrouwbaarheid. Bussen komen op de beloofde tijd en er is weinig uitval. Ook worden ritten die uitvallen gemeld in de OVinfo app. Het feit dat dat wel pas laat gebeurt zal met een aantal dingen te maken hebben, ziekte, maar ook chauffeurs die onderling van dienst ruilen. Ook de planning kan nog wel eens bellen of je een andere dienst wilt rijden om er voor te zorgen dat er een goede dienstregeling onstaat, en er bijv. niet meerdere ritten achter elkaar uitvallen. Voor zover ik weet is het bij de planning de bedoeling dat de eerste en laatste ritten zoveel mogelijk rijden en dat er in het weekend minimaal een uurdienst wordt geboden. Voor zover ik zie lukt dat wel. Ja, het is wat drukker, maar voor zover ik meegemaakt heb kon iedereen gewoon mee, de bus reed op tijd dus mensen kunnen op tijd op school/werk zijn en terug naar huis gaan. Prima lijkt mij! Ze zijn nu op Goeree ook weer wat nieuwe chauffeurs aan het inwerken zag ik, er rijden al genoeg nieuwe gezichten, er zouden er nog een paar komen heb ik gehoord, dat is opzich niet verkeerd voor de dienstregeling voor 2024!
Education
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 14 okt 2018, 17:18

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door Education »

De gebrekkige reisinfo blijft maar voort duren. Mensen staan te wachten op bussen die niet komen. Aangekondige halfuurdienstregeling is er helemaal niet en soms valt er zelfs bij de concrete uurdienst een bus uit. Gewoon amateurisme ten top.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door Hendrik »

Dit weekend rijdt lijn 439 (Oude-Tonge - Spijkenisse metro centrum) weer i.v.m. een weekendafsluiting van de Haringvlietbrug. Realtime informatie van deze lijn is nergens te vinden; dus bij 9292, ovinfo, ovzoeker.nl noch busposities.nl.
jv0088
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 11 jun 2023, 19:29

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door jv0088 »

Info uit de apps komt allemaal van dezelfde bron.
Alleen op de website van Connexxion kan je een overzicht van uitval op lijn 439 vinden, nadat je een 20 minuten bezig bent geweest met het overzicht überhaupt hebt gevonden…

Vraag me wel af waarom er geen actuele reisinfo wordt getoond in de apps, de boordcomputer in de bus werkt gewoon, en de actuele positie komt bij het ROV ook gewoon binnen. Waarom kan dat dan niet doorgezet worden naar de afnemers van Open Data?
Education
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 14 okt 2018, 17:18

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door Education »

Vandaag ( 09:55) functioneerde DRIS wel.
BusFreakRotterdam
Berichten: 960
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door BusFreakRotterdam »

Lijkt er op dat er in HW weer meer reizigers in de bus stappen, vanmorgen zat ik in lijn 166 die puilde helemaal uit, op het busstation Heinenoord meerdere bussen gezien die vol zaten inclusief staanplaatsen naar Zuidplein. Mijn overstap op lijn 716 ging net, met 8 reizigers waren alle stoelen bezet naar Barendrecht. Volgens mij wel goedlopende buurtbuslijn.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 175 gasten