Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door Daniel »

Wat dacht je van www.arriva.nl :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door regenmaker »

Daniel schreef:Wat dacht je van http://www.arriva.nl :wink:
Ja, maar staat nergens dat er wijzigingen worden doorgevoerd voor HWGO? Of zit ik niet goed te kijken? En wat is de ingangsdatum?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door Daniel »

Uw reis plannen > Raadpleeg dienstregeling > onder "Dienstregeling per lijn" voor "met bus" kiezen > Plaats invullen > Lijn selecteren > in geval van een bestaande lijn rechtsboven "vanaf 25 januari 2015" kiezen.

Er wordt hier alleen gezegd dat de dienstregeling online staat, niet dat de pagina met de wijzigingen online staat :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door regenmaker »

Daniel schreef:Uw reis plannen > Raadpleeg dienstregeling > onder "Dienstregeling per lijn" voor "met bus" kiezen > Plaats invullen > Lijn selecteren > in geval van een bestaande lijn rechtsboven "vanaf 25 januari 2015" kiezen.

Er wordt hier alleen gezegd dat de dienstregeling online staat, niet dat de pagina met de wijzigingen online staat :wink:
Oké dankje. ;) Dan kan ik het dit weekend mooi doorvoeren op de wijzigingspagina. Even alle lijnen langslopen kost wel wat tijd, maar dan heb je ook wat.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door Etienne »

Zo, het kostte wat puzzeltijd, maar alle wijzigingen staan online op de wiki.
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Conce ... akkee_2015
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

Jammer dat lijn 167 nog niet online staat want ik had begrepen dat die wordt samengevoegd met lijn 267.
Dus dat wordt dan Strijen - Maasdam - Heinenoord Busstation - Rotterdam Zuidplein. In de avonduren en op zondag wordt volgens mij wel de oude route via Puttershoek gereden.
OVwatcher
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 10 dec 2014, 22:51
Locatie: Leiden

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVwatcher »

OV Hoekschewaard schreef:Jammer dat lijn 167 nog niet online staat want ik had begrepen dat die wordt samengevoegd met lijn 267.
Dus dat wordt dan Strijen - Maasdam - Heinenoord Busstation - Rotterdam Zuidplein. In de avonduren en op zondag wordt volgens mij wel de oude route via Puttershoek gereden.
Dat zou inderdaad wel verklaren waarom de korte ritten van de 166 vanaf Maasdam worden doorgetrokken naar Heinenoord.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door CamilleKreemers »

kan aan mij liggen, maar er lijkt stevig bezuinigd te worden in de spitsuren. Delen jullie ook die mening?
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

CamilleKreemers schreef:kan aan mij liggen, maar er lijkt stevig bezuinigd te worden in de spitsuren. Delen jullie ook die mening?
Denk het wel, want als ze meestal spitsbussen opheffen... wat is er dan anders.
Maar in het HWGO is er niet veel te veranderen qua lijnennet.

Hoe zit het met lijn 167/267 trouwens
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

OVwatcher schreef:
OV Hoekschewaard schreef:Jammer dat lijn 167 nog niet online staat want ik had begrepen dat die wordt samengevoegd met lijn 267.
Dus dat wordt dan Strijen - Maasdam - Heinenoord Busstation - Rotterdam Zuidplein. In de avonduren en op zondag wordt volgens mij wel de oude route via Puttershoek gereden.
Dat zou inderdaad wel verklaren waarom de korte ritten van de 166 vanaf Maasdam worden doorgetrokken naar Heinenoord.
Maar nog over die nieuwe 167. Lijn 267 heeft maar 2 ritten in de ochtend richting oud-Beijerland/Heinenoord die om 7:08 en 7:37 vetrekken. Dus dat betekend dat er maar 2 spitsritten zijn eigenlijk en ik zie nu dat hij online staat.

hier de link: http://www.arriva.nl/uw-reis/raadpleeg-dienstregeling/

Nu dit gezien te hebben, is dit de conclusie:
- lijn 167 rijdt overdag tussen 7:00 en 7:30 6x per uur(om de 10 minuten)
- lijn 167 rijdt daarna tot 19:00 om het uur als lijn 177 en 267(tot Heinenoord)
- lijn 167 rijdt na 19:00 gewoon normaal
Laatst gewijzigd door OmniLezer op di 13 jan 2015, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door Etienne »

Inmiddels is deze online gezet. Lijn 167 gaat van maandag t/m zaterdag overdag na Heinenoord Busstation rechtstreeks naar Maasdam Lageweg rijden. In de avonduren en op zondag wordt de oude route via Puttershoek gevolgd.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

CamilleKreemers schreef:kan aan mij liggen, maar er lijkt stevig bezuinigd te worden in de spitsuren. Delen jullie ook die mening?
In de Hoekschewaard vallen de bezuinigingen wel mee. De enige echte bezuiniging is dat lijn 165 vervalt in het weekend, wat gezien de magere bezitting volkomen terecht is. Verder rijden er iets minder bussen tussen Heinenoord Busstation en Rotterdam Zuidplein zodat er meer overgestapt moet worden.

Wat op een bezuiniging lijkt is dat de lijnen 174 en 177 minder gaan rijden maar daar komen versnelde ritten op de lijnen 164 en 167 voor terug.

Op Flakkee gaat de Qliner vanaf 25 januari in de ochtendspits 4x per uur richting Rotterdam rijden terwijl er nu 6 bussen per uur rijden. Dus daar verwacht ik nog wel wat capaciteitsproblemen wat hopelijk opgelost gaat worden door gericht te gaan versterken. Daarvoor in plaats wordt de frequentie van de 396 tijdens de daluren verhoogd naar 2x per uur.

In de middagspits vervallen de versterkingsritten van lijn 136 tussen Rotterdam en Oude-Tonge. Aangezien de bezitting van de lijnen 139 en 396 wat magertjes is tussen 16 00 en 18 00 uur kan ik dit nog wel begrijpen.

Nu maar hopen dat Arriva coulant is en geen toeslag gaat rekenen op de Qliner want daar ga je de passagiers echt onaangenaam mee verrassen.

Verder wordt het ook wel tijd dat de dienstregeling promoot gaat worden want er veranderd toch wel het een en ander. Zelfs het personeel heeft nog geen lijstje met wijzigingen gehad van de baas. :cry:
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door CamilleKreemers »

Is het geen concessie-eis dat er op de Qliner een hoger tarief wordt gehanteerd?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door Daniel »

Concessie-eis lijkt me sterk, bij de start van de concessie bestond die Qliner namelijk nog niet. Die is later pas geintroduceerd (per dienstregeling 2009).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

Waarom laten ze dan de 174 en 177 dan niet bij Heinenoord halteren. En de 164 en 167 standaard 1x per uur naar Zuidplein. Bij die 174 is de sneldienst er dan een beetje uit, maar bij de 177 zal dat best werken. Als die dan ook nog om de 20/40 minuten rijdt naar Zuidplein en dan 1x per uur naar Heinenoord. Bijvoorbeeld;

08: 10, 30, 50a
a; Tot Heinenoord

Maar ik zeg eerlijk dat ik eerder verwachte dat de 167 dan rond 7, 8 uur om het kwartier ging rijden met 2x per uur spitsritten naar Heinenoord als je kijkt naar de 267.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

Omdat het niet nodig is om alle ritten van de 174 en de 177 via Heinenoord te laten rijden. Maar ze hadden voor de duidelijkheid beter de lijnnummers 264 en 267 kunnen blijven gebruiken.

En maak jij je over de snelheid maar geen zorgen want het ommetje via Heinenoord Busstation zal hooguit om een minuutje extra zijn.
OVwatcher
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 10 dec 2014, 22:51
Locatie: Leiden

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVwatcher »

De lijnennetkaart staat ook online zie ik.
Kan iemand hier een verklaring geven waarom Arriva bedacht heeft om lijn 169 (een ook de 669) in de richting Oud-Beijerland vanaf de halte Viaduct/A29 rechtstreeks via de Hallinxweg naar de halte Hallinxweg te sturen?
-je slaat 2 haltes over. Willen daar geen passagiers mee.
-Vanaf de halte Viaduct/A29 kan er niet Linksaf de Hallinxweg opgereden worden zo te zien op Maps, dus zou er dan een nieuwe halte moeten komen.
-De Hallinxweg ziet er heel smal uit op Maps. Ik ken de drukte niet, maar zo te zien bij tegenliggers houdt dat de bus op.
Dit alles voor 2 minuten rijtijdwinst?

Op zaterdag rijdt de belbus wel de huidige route.

Het komt erg onlogisch over.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

Dat komt namelijk omdat de Voorstraat waar de lijnen 164 en 169 jarenlang in beide richtingen doorheen reden sinds dit jaar eenrichtingsverkeer is geworden. Dus je kunt er alleen vanuit Numansdorp richting de A29 gebruik van maken. Een alternatief was om in de richting van Numansdorp via Koninginneweg te rijden die parrallel aan de voorstraat loopt maar dat wilden de gemeente niet hebben. :neg:

De enige manier om met een grote bus vanaf het viaduct naar Numansdorp te gaan is via de Hallinxweg die vooral buiten Numansdorp vrij smal is. Lijn 194 rijdt overigens wel via de koninginneweg omdat die lijn met een kleiner busje wordt gereden.

Voor de Qliner geldt overigens het normale tarief volgens het nieuwe busboekje. :pos:
arjano1978
Berichten: 95
Lid geworden op: wo 06 aug 2014, 10:28

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door arjano1978 »

Wijzigingen staan nu ook online bij Arriva.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

OV Hoekschewaard schreef:Omdat het niet nodig is om alle ritten van de 174 en de 177 via Heinenoord te laten rijden. Maar ze hadden voor de duidelijkheid beter de lijnnummers 264 en 267 kunnen blijven gebruiken.

En maak jij je over de snelheid maar geen zorgen want het ommetje via Heinenoord Busstation zal hooguit om een minuutje extra zijn.
Over de snelheid is waar. Maar dan is de route een soort van spitsrit van de 164. Maar hoe loopt die versnelde route van de nieuwe 164 dan.

P.s. wat me wel opviel en opvalt, is dat de spitsbussen vaker per uur rijden dan de standaard bussen. Hadden de rest van de bewoners geen behoefte aan frequent busvervoer.

P.p.s. Werk je voor Arriva?
Zo ja. Dan vraag ik veel aan jou
Zo nee. Dan niets

P.p.p.s. Het hele constructie 166/168/176/178/276 is verneukt zo ver, want je gaat van 166/176 naar 5 lijnen waarvan er 2 nutteloos zijn. Lijn 176/276 kan gewoon onder 176. Lijn 178 kan gewoon onder lijn 168, want bij lijn 166 heb je toch tig variaties. Dus waarom niet bij lijn 176 en 168?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door Stefan »

De 'snelle' ritten van de 164 gaan rijden zoals de 264 nu rijdt. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

OmniLezer schreef:
OV Hoekschewaard schreef:Omdat het niet nodig is om alle ritten van de 174 en de 177 via Heinenoord te laten rijden. Maar ze hadden voor de duidelijkheid beter de lijnnummers 264 en 267 kunnen blijven gebruiken.

En maak jij je over de snelheid maar geen zorgen want het ommetje via Heinenoord Busstation zal hooguit om een minuutje extra zijn.
Over de snelheid is waar. Maar dan is de route een soort van spitsrit van de 164. Maar hoe loopt die versnelde route van de nieuwe 164 dan.

Eigenlijk heeft Arriva de huidige lijn 264 uitgebreid wat ten koste is gegaan van de lijnen 164 en 174. Het makkelijkste was natuurlijk om het nummer 264 te blijven gebruiken maar er is voor het nummer 164 gekozen.
OmniLezer schreef:P.s. wat me wel opviel en opvalt, is dat de spitsbussen vaker per uur rijden dan de standaard bussen. Hadden de rest van de bewoners geen behoefte aan frequent busvervoer.

De frequentie blijft gelijk in vergelijking met de huidige dienstregeling.
OmniLezer schreef:P.p.s. Werk je voor Arriva?
Zo ja. Dan vraag ik veel aan jou
Zo nee. Dan niets

ja ik ben buschauffeur van de stalling Heinenoord
OmniLezer schreef:P.p.p.s. Het hele constructie 166/168/176/178/276 is verneukt zo ver, want je gaat van 166/176 naar 5 lijnen waarvan er 2 nutteloos zijn. Lijn 176/276 kan gewoon onder 176. Lijn 178 kan gewoon onder lijn 168, want bij lijn 166 heb je toch tig variaties. Dus waarom niet bij lijn 176 en 168?
Ik vindt deze constructie juist duidelijk want je hebt voor elke route een apart nummer.
Lijn 166 Rotterdam Zuidplein - Heinenoord Busstation - Puttershoek - Maasdam - 's-Gravendeel - Dordrecht CS
Lijn 168 Rotterdam Zuidplein - Heinenoord Busstation - N217 - 's-Gravendeel - Dordrecht CS
Lijn 176 Rotterdam Zuidplein - Puttershoek - Maasdam Gemeentehuis
Lijn 178 Rotterdam Zuidplein - Heinenoord Busstation - N217 - Dordrecht CS
Lijn 276 Rotterdam Zuidplein - Maasdam Gemeentehuis (deze lijn moet je gewoon als een verkapte materiaalrit zien)
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

Dus net zoals ze in DAV hebben gedaan. Bijvoorbeeld 90, 93, 94, 190(ik weet niet of die erbij hoort)

Thanx voor de info. Ik hoop je tegen te komen
Laatst gewijzigd door Gekko123 op wo 14 jan 2015, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige lange quote van voorgaand bericht verwijderd
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door nvdw »

Van mij hoeven al die verschillende lijnnummers ook niet zo, maar in de praktijk kijken reizigers daar toch het eerste naar (of juist alleen naar het nummer) en dan is het een goede manier om verschillende lijnvoeringen op hetzelfde globale traject te communiceren. Ik denk dat dat ook de gedachte achter die nummerbrij is.

Het nadeel is alleen dat je in diezelfde praktijk voor elk nummer een aparte haltevertrekstaat krijgt, en weer een extra nummer op een haltebord. Voor wie op de bonnefooi reist en op de vertrekstaat kijkt wordt het er niet handiger op.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door zone5324bericht... »

er zijn dagen, dat het niet bij te houden is, dat mensen vragen of de bus naar een bepaalde plaats gaat, terwijl het duidelijk voorop en aan de zijkant vermeld staat, of dat men niet snapt, dat een bus niet verder rijdt, omdat die rit nirt het hele traject rijdt.
men kijkt inderdaad meer naar het lijnnummer, dan naar de bestemming...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 91 gasten