Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door Meltrain »

Is Connexxion in dat geval niet verplicht om die lijn zelf te rijden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door BusFreakRotterdam »

Als Connexxion al geneens voldoende chauffeurs heeft voor de eigen diensten waarom zouden ze dan een lijn die vroeger door TCR gereden werd zelf moeten rijden? Lijn 635 rijdt ook nog en die wordt door TCR gereden.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door Hendrik »

Door uitgelopen werkzaamheden blijft de Heinenoordtunnel richting Bergen op Zoom nog tot 16.00 uur dicht. Alle lijnen rijden tot / vanaf Heinenoord busstation. Er rijden pendelbussen tussen Heinenoord busstation en Zuidplein.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door Nitein-Repart »

Ik zie dat de concessie Hoeksche Waard/Goerree-Overvlakkee per december 2023 eindigt. Is er al meer zich op een eventuele verlening van twee jaar of komt er nog een aanbesteding voor de nieuwe concessie die vanaf december 2023 ingaat?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door PatrickM »

De concessie is verlengd tot 2025, in lijn met wat in het transitieplan is beschreven.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door Hendrik »

Ik zie best veel bussen die een papier met "THT" achter de voorruit hebben. Waarvoor dient dat? Ervan uitgaande dat het in dit geval geen "ten minste houdbaar tot" betekent...
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door bartjemestrom »

Heeft te maken met de werkzaamheden bij de Heijenoordtunnel.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door PatrickM »

Hendrik schreef: wo 01 mar 2023, 23:37 Ik zie best veel bussen die een papier met "THT" achter de voorruit hebben. Waarvoor dient dat? Ervan uitgaande dat het in dit geval geen "ten minste houdbaar tot" betekent...
Ik ga er vanuit dat dat Tweede HeinenoordTunnel betekent. De bussen van lijn 395 hebben ook een ander papier achter de voorruit, daarop staat ook iets over de afsluiting van de tunnel.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door Hendrik »

Ah, dat klinkt heel logisch! Blijkbaar een soort toegangsbewijs voor de langzaamverkeerstunnel.
aadvannijen
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 29 nov 2015, 17:28

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door aadvannijen »

Het is inderdaad een toestemming om door de langzaamverkeertunnel te rijden. Je krijgt voor het inrijden een BHV´er in de bus mee, die eerst de bus rondom checkt of er mankementen zijn aan het voertuig, en stapt vervolgens in de bus om er aan de andere kant van de tunnel weer uit te gaan.
THT ( Tenminste Houdbaar Tot ) slaat in dit geval dus niet op het inmiddels op leeftijd rakende materieel, maar betekent ( zoals al terecht werd opgemerkt ) Tweede Heinenoord Tunnel.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door Durashift »

Is dat serieus, een BHV'er mee in de bus voor de tunneldoorsteek?

Zijn er minder vluchtwegen in die langzaamverkeer tunnelbuis of grotere drukte dat zo'n veiligheidsmaatregel moet?
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door Hendrik »

dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door dylanwild94 »

Durashift schreef: vr 03 mar 2023, 00:09 Is dat serieus, een BHV'er mee in de bus voor de tunneldoorsteek?

Zijn er minder vluchtwegen in die langzaamverkeer tunnelbuis of grotere drukte dat zo'n veiligheidsmaatregel moet?
Die tunnel is er natuurlijk helemaal niet op gebouwd om bussen doorheen te rijden.
Dat er extra maatregelen worden genomen lijkt mij niet meer dan logisch.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door Hendrik »

Veiligheid is heel belangrijk en er zal ongetwijfeld goed over nagedacht zijn, maar de maatregelen zijn op het eerste gezicht wel héél strikt... Waarom moet de bus visueel worden geïnspecteerd? Je mag er toch van uitgaan dat een bus überhaupt niet de weg op gaat als er iets geks te zien is?!
Vorig jaar zijn trouwens ook aanpassingen gedaan aan de Tweede Heinenoordtunnel, zoals het aanbrengen van ventilatie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door ArrivaBas »

De Tweede Heinenoordtunnel is een fietstunnel waar hulpdiensten minder makkelijk kunnen komen. Als je dan in de tunnel strandt met een bus...
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door PatrickM »

Correctie: de Tweede Heinenoordtunnel is de langzaamverkeertunnel. De fietstunnel is de Derde Heinenoordtunnel. De THT is volledig afgesloten voor ander verkeer als er busverkeer door de tunnel rijdt.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door Hendrik »

De naam 'Derde Heinenoordtunnel' is niet officieel. Meestal wordt gesproken van de Tweede Heinenoordtunnel, bestaande uit twee buizen: één voor landbouwverkeer en brommers en één voor fietsers.

Zeker tijdens de werkzaamheden is de THT prima bereikbaar voor hulpdiensten. Sterker nog: ook hulpdiensten maken gebruik van de THT.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door Z2N »

Alleen niet als er al een bus in de tunnel rijdt, omdat die elkaar dan niet kunnen passeren. Extra checken om zeker te weten dat de bus niet strandt in de tunnel is dan een kleine moeite.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door PatrickM »

Dat mag niet, er mag slechts een bus tegelijk de tunnel in en ook slechts in één richting tegelijk.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door Z2N »

Ik bedoelde dan ook bussen en voertuigen van hulpdiensten, het evacueren in de tunnel is door de beperkte ruimte erg lastig.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door PatrickM »

Maar dan is de vraag nog wel wat een BHV’er daartegen gaat doen. Heel gecompliceerde dingen kunnen die ook niet (ze hebben niks mee) en ik mag hopen dat de buschauffeurs ook wel enige eerste hulp kunnen verlenen. In de praktijk rijden ze heel snel een rondje rond de bus op een elektrisch stepje (sinds wanneer zijn die dingen legaal in NL?) en stappen dan de bus in. De tunnel is ook niet zó smal dat het heel lastig wordt om te evacueren.
En ze zullen er vast hun redenen voor hebben, maar die zijn mij helaas onbekend en daarnaast is het me onduidelijk op welke grond hiertoe besloten is.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door BusFreakRotterdam »

Die tunnel voldoet waarschijnlijk niet aan de EU-normen die gesteld worden om met zwaar gemotoriseerd verkeerd door heen te rijden.
Is niet voor niets een langzaamverkeertunnel. Maastunnel in Rotterdam mag bijvoorbeeld geen verkeer meer in vast staan (wat vroeger wel mocht). Zodra er een file is gaan de stoplichten niet meer op groen ... Ketheltunnel in de A4 idemdito.

Er zal vast een hele goede reden zijn waarom alles heel strikt opgevolgd wordt in de THT ;)
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door Durashift »

^^ Het zal allemaal wel een reden hebben.. de vervolmaking van de papieren werkelijkheid vervullen.. maar deze tunnel komt uit een bouwperiode dat de huidige tunnelwetgeving nog niet bedacht was én daarop dus niet van toepassing is, naar mijn weten.
PatrickM schreef: vr 03 mar 2023, 13:06 (..) In de praktijk rijden ze heel snel een rondje rond de bus op een elektrisch stepje (sinds wanneer zijn die dingen legaal in NL?) (..)
Was ook mijn eerste gedachte toen ik die jongen met de step in de bus zag..

Áls men dat tóch de (vele) regeltjes wil volgen/naleven.. doe het dan ook volledig. (A)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Het mooiste zou natuurlijk zijn als er dáádwerkelijk een bus in de langzaamverkeer tunnel kapot gaat. Haarscheurtje in een hydrauliekslang.. wát je van de buitenkant niet hebt kunnen zien. (A) Kan het veiligheidsprotocol mooi getest worden.. ;)
tripel7
Berichten: 69
Lid geworden op: di 22 apr 2014, 11:38

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door tripel7 »

Nou weet ik niet of de waterstof bussen ook door de tunnel gaan, maar ik kan uit ervaring vertellen dat de koelvloeistof leidingen van Solaris niet heel betrouwbaar zijn, bij ons begonnen ze allemaal massaal na zo'n 6 maanden te falen (A)
aadvannijen
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 29 nov 2015, 17:28

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Bericht door aadvannijen »

De Solarissen mogen door de "gewone" Heinenoordtunnel en ook door de Kiltunnel. Ze mogen dan weer niet, tijdens werkzaamheden in de Heinenoordtunnel, door de langzaam verkeer buis.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten