Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Zouden de 411 en de 412 alleen in de Hoeksche Waard rijden?
Op Goeree-Overflakkee zie ik geen gelede bussen meer sinds de concessiewisseling.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door BusFreakRotterdam »

Dat het chaos is in en rond om Rotterdam op de weg wist ik wel, maar dat ik zelfs Connexxion bussen in Rhoon tegen kom die terugkeren naar Zuidplein is niet normaal! Net een bus van lijn 171 en lijn 436 in Rhoon tegen gekomen, die zijn een eind uit de richting!
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

BusFreakRotterdam schreef:Dat het chaos is in en rond om Rotterdam op de weg wist ik wel, maar dat ik zelfs Connexxion bussen in Rhoon tegen kom die terugkeren naar Zuidplein is niet normaal! Net een bus van lijn 171 en lijn 436 in Rhoon tegen gekomen, die zijn een eind uit de richting!
Wauw, jij ook al. Ik wilde even met de auto naar Barendrecht. Ik wist niet dat 10 minuten rijden opeens 30 minuten zou duren.
Pascalweg was een hel. Je kon de volgende bus al achter je en/of voor je zien.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Leverde mij uiteindelijk ruim 20 minuten vertraging op. Tja, de A29 en de Vaanweg zijn altijd al erg druk; als er ook maar iets gebeurt in de buurt, is het dus vaak gelijk goed mis...
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door dylanwild94 »

OVFlakkee schreef:Zouden de 411 en de 412 alleen in de Hoeksche Waard rijden?
Op Goeree-Overflakkee zie ik geen gelede bussen meer sinds de concessiewisseling.
Sowieso rijdt er een scholierenlijn vanuit zeeland naar Middelharnis geleed met de Van Oeveren 91. En op de 104 is er volgens mij een slag geleed die door Connexxion zelf wordt gereden vanuit Hellevoetsluis.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

In het eerste geval gaat het om een lijn die bij concessie Zeeland hoort. In het tweede geval weliswaar om een lijn van HWGO, maar wel gereden door/vanuit concessie Voorne Putten. Dus in HWGO zelf lijken niet echt geledes te zijn.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Hendrik schreef:In het eerste geval gaat het om een lijn die bij concessie Zeeland hoort. In het tweede geval weliswaar om een lijn van HWGO, maar wel gereden door/vanuit concessie Voorne Putten. Dus in HWGO zelf lijken niet echt geledes te zijn.
Een chauffeur van TCR zei vandaag over de 411 en 412 dat er eentje in Renesse staat en de andere in de Hoeksche Waard.
Ze worden voor alsnog niet op Flakkee gebruikt.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

dylanwild94 schreef:
OVFlakkee schreef:Zouden de 411 en de 412 alleen in de Hoeksche Waard rijden?
Op Goeree-Overflakkee zie ik geen gelede bussen meer sinds de concessiewisseling.
Sowieso rijdt er een scholierenlijn vanuit zeeland naar Middelharnis geleed met de Van Oeveren 91. En op de 104 is er volgens mij een slag geleed die door Connexxion zelf wordt gereden vanuit Hellevoetsluis.
Nope, de 91 rijdt vrijwel alleen 628 en 629. (Lijn 631 alleen in de zomerperiode).
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door dylanwild94 »

AfbeeldingFoto 9-12-2015 in Middelharnis gemaakt. Misschien met de nieuwe dienstregeling van 13-12-2015 nu anders.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door ArrivaBas »

OVFlakkee schreef:
Hendrik schreef:In het eerste geval gaat het om een lijn die bij concessie Zeeland hoort. In het tweede geval weliswaar om een lijn van HWGO, maar wel gereden door/vanuit concessie Voorne Putten. Dus in HWGO zelf lijken niet echt geledes te zijn.
Een chauffeur van TCR zei vandaag over de 411 en 412 dat er eentje in Renesse staat en de andere in de Hoeksche Waard.
Ze worden voor alsnog niet op Flakkee gebruikt.
Een van de twee bedwong net (15:15) de Crayensteynstraat in Dordrecht als MAT-rit.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

dylanwild94 schreef:AfbeeldingFoto 9-12-2015 in Middelharnis gemaakt. Misschien met de nieuwe dienstregeling van 13-12-2015 nu anders.
Dat is dan een uitzondering, normaal komt het niet voor. Er rijdt elke ochtend een touringcar mee omdat anders niet iedereen mee kan.
Nu we het toch over gelede bussen hebben, de 602 rijdt elke dag met geleed materieel (maar dan wel op de momenten dat het niet nodig is, als het wel nodig is rijdt TCR met een integro.)

Verder vanmiddag (tot mijn verbazing) een TCR sprinter (waarschijnlijk de 441) gezien op het gemeentehuis in middelharnis. Mag toch niet hopen dat die kleredingen weer gaan rijden?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Michael »

Hendrik schreef:Leverde mij uiteindelijk ruim 20 minuten vertraging op. Tja, de A29 en de Vaanweg zijn altijd al erg druk; als er ook maar iets gebeurt in de buurt, is het dus vaak gelijk goed mis...
OmniLezer schreef:
BusFreakRotterdam schreef:Dat het chaos is in en rond om Rotterdam op de weg wist ik wel, maar dat ik zelfs Connexxion bussen in Rhoon tegen kom die terugkeren naar Zuidplein is niet normaal! Net een bus van lijn 171 en lijn 436 in Rhoon tegen gekomen, die zijn een eind uit de richting!
Wauw, jij ook al. Ik wilde even met de auto naar Barendrecht. Ik wist niet dat 10 minuten rijden opeens 30 minuten zou duren.
Pascalweg was een hel. Je kon de volgende bus al achter je en/of voor je zien.

Dit was de oorzaak dat al het verkeer rond Rotterdam vast stond: http://www.omroepbrabant.nl/?news/24277 ... autos.aspx
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door MetroRET »

Eveneens door een totale file van 37 ! km op de A15 tussen Havens 4000-5200 (Afrit 15) en Gorinchem (Afrit 27).
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Michael »

En die file op de A15 kwam dus door dat ongeluk op de A16 bij de Moerdijkbrug. De omrijroutes konden het vele extra verkeer niet aan waardoor het overal vastliep.

Maar goed: Laten we weer on-topic gaan.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Meltrain »

henk1234 schreef: Verder vanmiddag (tot mijn verbazing) een TCR sprinter (waarschijnlijk de 441) gezien op het gemeentehuis in middelharnis. Mag toch niet hopen dat die kleredingen weer gaan rijden?
Tijdens de daluren rijden de lijnen 134 en 138 met een kleine bus, dus zeer vermoedelijk een Sprinter. (Tijdens de spitsuren rijdt lijn 138 ook met een kleine bus, maar komt dan niet in Middelharnis.)
Of heb jij eerder een ander type bus gezien op die lijnen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

De bussen die op de lijnen 134 en 138 rijden zijn de 287 en 288. Dat zijn 2 8-persoons sprinters en die zijn tijdelijk. In februari zouden er nieuwe komen. Deze busjes rijden in de TCR-taxi huisstijl.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

De kwaliteit van de informatie op de DRIS'sen is nog steeds om te huilen. Ik heb al meerdere fouten aan Connexxion doorgegeven sinds begin januari, maar ik heb nog geen enkele reactie (!) en er verandert ook niets...
Gisteravond zag ik nog een mooie (die ik al vaker gezien heb): toen ik om 18.56 uur langs de halte Dirksland Dorp liep, gaf de DRIS aan dat er na 2, 4 en 6 minuten een bus zou komen. In werkelijkheid zou er na twee minuten een bus komen en vervolgens pas weer 62 minuten daarna...

Het gaat onder meer om de volgende missers:
- In het weekend en op feestdagen wordt bij veel haltes de doordeweekse dienstregeling getoond.
- Ritten verdwijnen nogal eens als er met vertraging wordt gereden en de vertrektijd is verstreken. (En juist dan zouden de DRIS'sen zo handig kunnen zijn...)
- Sommige lijnen ontbreken op de DRIS'sen. Bij Rotterdam Zuiplein ontbreekt lijn 436 bijvoorbeeld op de hele grote DRIS. Lijn 135 ontbrak eerder bij Den Bommel P+R N59, maar ik weet niet zeker of dat nog zo is.
- Bij Dirksland Ziekenhuis worden alleen de vertrektijden ri. Rotterdam getoond.
- Bij sommige DRIS'sen worden slechts enkele regels gebruikt, ook als er binnen korte tijd veel bussen achter elkaar langs de halte komen. Dit is bijvoorbeeld het geval bij halte A op Zuidplein, waar bussen soms enkele minuten na elkaar vertrekken.
- De sneldiensten van lijn 436 worden niet weergeven als 'Dirksland Sneldienst' of 'Rotterdam Sneldienst', terwijl dit wel de bestemming is die op de bussen staat.
- Regelmatig staan meerdere DRIS'sen uit. Op dit moment functioneert bijvoorbeeld op Oude-Tonge Busstation de DRIS voor de lijnen ri. Dirksland al enige tijd niet.

En Connexxion laat niets van zich horen en lijkt ook niets te doen... :cry:
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door regenmaker »

Hendrik schreef:- Ritten verdwijnen nogal eens als er met vertraging wordt gereden en de vertrektijd is verstreken. (En juist dan zouden de DRIS'sen zo handig kunnen zijn...)
Dat zie ik overal in Nederland regelmatig.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Meltrain »

Hendrik schreef: - Sommige lijnen ontbreken op de DRIS'sen. Bij Rotterdam Zuiplein ontbreekt lijn 436 bijvoorbeeld op de hele grote DRIS. Lijn 135 ontbrak eerder bij Den Bommel P+R N59, maar ik weet niet zeker of dat nog zo is.
Bedoel je die DRIS als je vanuit de metro komt? Daar hangen namelijk aan de noordkant vier DRISen (aan de zuidkant maar twee) die allemaal een verschillende lijnengroep tonen. Ik heb lijn 436 al wel meerdere malen op de linker DRIS gezien.
- Bij sommige DRIS'sen worden slechts enkele regels gebruikt, ook als er binnen korte tijd veel bussen achter elkaar langs de halte komen. Dit is bijvoorbeeld het geval bij halte A op Zuidplein, waar bussen soms enkele minuten na elkaar vertrekken.
Wat bedoel je precies? Als de bus naar Stellendam bijna vertrekt heeft het niet zo veel zin om de bus die maar tot Dirksland rijdt van 10/15 minuten later ook te tonen. Andersom kan het natuurlijk wel handig zijn.
Bij de overige haltes worden gewoon altijd alle lijnen minstens één keer getoond (tenzij die lijn in de komende 60 minuten niet rijdt). Dat kan precies, omdat maximaal 4 lijnen een halte delen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
maarten83
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 09 dec 2015, 10:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door maarten83 »

De dris op Dordrecht Station geeft ook geen vertragingen weer. Hier verdwijnt na vertrektijd de bus bij vertraging. In het Arriva tijdperk werd de vertraging altijd aangegegven.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door regenmaker »

maarten83 schreef:De dris op Dordrecht Station geeft ook geen vertragingen weer. Hier verdwijnt na vertrektijd de bus bij vertraging. In het Arriva tijdperk werd de vertraging altijd aangegegven.
Arriva rijdt toch nog steeds in Dordrecht? :| Of bedoel je van de CXX bussen uit HWGO die in Dordrecht komen?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Ongetwijfeld bedoelt hij het laatste... :wink:
Meltrain schreef:Bedoel je die DRIS als je vanuit de metro komt? Daar hangen namelijk aan de noordkant vier DRISen (aan de zuidkant maar twee) die allemaal een verschillende lijnengroep tonen. Ik heb lijn 436 al wel meerdere malen op de linker DRIS gezien.
Ik bedoel inderdaad de DRIS'sen die je ziet als je vanuit de metro (of vanuit het winkelcentrum) naar beneden loopt. Ik kom eigenlijk alleen aan de zuidkant, maar daar heb ik lijn 436 toch echt nog niet gezien... Misschien staat die lijn er inmiddels op, maar dat is dan echt pas sinds deze week.
Hendrik schreef:- Bij sommige DRIS'sen worden slechts enkele regels gebruikt, ook als er binnen korte tijd veel bussen achter elkaar langs de halte komen. Dit is bijvoorbeeld het geval bij halte A op Zuidplein, waar bussen soms enkele minuten na elkaar vertrekken.
Meltrain schreef:Wat bedoel je precies? Als de bus naar Stellendam bijna vertrekt heeft het niet zo veel zin om de bus die maar tot Dirksland rijdt van 10/15 minuten later ook te tonen. Andersom kan het natuurlijk wel handig zijn.
Bij de overige haltes worden gewoon altijd alle lijnen minstens één keer getoond (tenzij die lijn in de komende 60 minuten niet rijdt). Dat kan precies, omdat maximaal 4 lijnen een halte delen.
Waarom zou je niet gewoon alle regels benutten? Gisteren stond ik er bijv. om 17.45 uur. Dan staan op de DRIS alleen de 436 naar Oude-Tonge van 17.48 uur en de 436 naar Ouddorp van 17.49 uur. Waarom laat je dan niet ook alvast de bus erna zien? Dan weet ik of het onverstandig is als ik nog even iets op Zuidplein ga halen... :P

Het lijkt er trouwens op dat er sowieso twee regels gebruikt worden. 's Avonds en op zondag (als lijn 436 met een uursfrequentie rijdt) wordt dezelfde rit daarom tweemaal weergegeven...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Daniel »

maarten83 schreef:De dris op Dordrecht Station geeft ook geen vertragingen weer. Hier verdwijnt na vertrektijd de bus bij vertraging. In het Arriva tijdperk werd de vertraging altijd aangegegven.
De DRIPs in de Drechtsteden zijn dan ook bijzondere dingen, die tonen namelijk alleen vertragingen van bussen met Albatros. Ook de lijn van RET (en in het verleden Qbuzz) heeft in Dordrecht geen actuele tijden op de DRIPs.

@Hendrik: Vast een standaard. Ook de DRIPs op Utrecht Centraal tonen maximaal twee ritten van een bepaalde lijn zoals bv. deze foto laat zien (65 vertrekt daar 8x/uur, je ziet er maar twee).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
maarten83
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 09 dec 2015, 10:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door maarten83 »

Overigens is de Dris in Dordt niet volledig want lijn 620 naar Werkendam wordt niet weergegeven.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

@Daniel: Dat zou goed kunnen. Maar bij haltes waar slechts één lijn komt, is dat niet zo zinvol...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten