Pagina 133 van 160

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: za 10 jul 2021, 23:49
door busfanNL
Dat zal dan TCR worden. TCR kan vast wel ergens iets vandaan halen om enkele spitsdiensten mee te rijden. *bus*

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: zo 11 jul 2021, 01:53
door CamilleKreemers
Ik zou de 680 dan als schoolbus inleggen op die momenten dat het ook goed aansluit op de schooltijden en de knoop Heinenoord en niet zoals nu aankomst rond the 745, terwijl de school om 830 begint of 845 + 9.20

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: di 13 jul 2021, 10:57
door BusFreakRotterdam
Ik lees dat de dienstregeling van lijn 680 niet goed was. Sloot deze "scholierenlijn" helemaal niet aan op de lestijden van de scholen in Barendrecht aan de Zichtwij? De leerlingen waren dus extreem vroeg of veel te laat op school als ik het goed begrijp?
Klopte de aansluiting op busstation Heinenoord ook niet?

Misschien gek idee maar waarom heeft deze buslijn 680 nooit doorgereden naar NS Station Barendrecht? Het is nu al een uursdienst en het kost slechts 6 minuten extra doorrijden wat te doen zou moeten zijn, of was buslijn 680 gekoppeld aan andere lijnen?

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: di 13 jul 2021, 13:39
door busfanNL
Dat heb je al eerder geopperd ergens op dit forum. Nogmaals er zit niks in richting Barendrecht NS. Dat hebben ze met lijn 180 al eens geprobeerd. Wat gebeurde er: leeg. Dat is de reden waarom er nooit naar het station is gereden.
Reizigers uit de Hoeksche Waard gaan wel vanuit hun dorp rechtstreeks naar Rotterdam. Dat is waar de meesten willen zijn en niet op een sprinter stationnetje.
De aansluitingen klopten prima kan ik je melden en ook de aansluiting op lestijden was goed. De scholen hebben een lokale functie, er zitten veel leerlingen uit Barendrecht. Er zijn dus niet zoveel leerlingen uit de Hoeksche Waard om een schoolbus voor te handhaven.
Aansluitingen op Heinenoord waren vanzelfsprekend goed want de bus reed bijna altijd door als 164 of 167.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: di 20 jul 2021, 21:28
door Suus
Suus schreef: do 01 jul 2021, 08:59 Flinke tegenslag voor het R-NET in deze concessie. De Haringvlietbrug in de A29 wordt tot de renovatie over een paar jaar versmald. Ook gaat de maximumsnelheid omlaag naar 50 km/uur. Dat lijkt mij files gegarandeerd.

Rijnmond bericht: https://www.rijnmond.nl/nieuws/1283957/ ... s-te-komen
Deze maatregelen gaan aanstaande maandag in. Wordt na de zomer spannend hoe erg dit uitpakt voor de 310, 395 en 436/437.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: wo 21 jul 2021, 08:36
door Hendrik
En voor alle andere buslijnen in de regio, want het zou zomaar kunnen dat de verkeersproblemen tot op grote afstand merkbaar zijn...
Hopelijk komt Rijkswaterstaat nog bij zinnen en worden de maatregelen nog aangepast!

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: wo 21 jul 2021, 10:40
door waldo79
Ik heb met de inwoners, ondernemers van Hoekse Waard, Goeree Overflakkee, Schouwen-Duiveland en West-Brabant te doen.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: wo 21 jul 2021, 11:16
door Roeland
Hendrik schreef: wo 21 jul 2021, 08:36 En voor alle andere buslijnen in de regio, want het zou zomaar kunnen dat de verkeersproblemen tot op grote afstand merkbaar zijn...
Hopelijk komt Rijkswaterstaat nog bij zinnen en worden de maatregelen nog aangepast!
Voordeel van ingang-nu van zulke drastische maatregelen, is dat vóór het einde van de vakantie er fatsoenlijke maatregelen genomen kunnen worden.
Bijvoorbeeld: de bus over de vluchtstrook, en een aantrekkelijke P&R-aanbieding voor lijn 436/437 vanaf Flakkee naar Rotterdam (i.c.m. een aantrekkelijke frequentie op de 436/437).

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: wo 21 jul 2021, 20:54
door maarten83
Vooralsnog is Rijkswaterstaat dat niet van plan om te doen. Zou me meevallen als men er iets aan gaat doen.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: vr 23 jul 2021, 16:49
door maarten83
De matrix borden op busstation Heinenoord geven aan dat er m.i.v. 29-8-21 een nieuwe dienstregeling ingaat en wordt er verwezen naar de website van Connexxion. Ik kom daar niets tegen. Iemand enig idee wat er gaat veranderen?

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: vr 23 jul 2021, 17:20
door omaylie
Ik denk dat dan de herfst/winterdienstregeling ingaat, aangezien de zomervakantie daar op 29 augustus eindigt. Dat is ook echt het enige wat ik kan bedenken.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: vr 23 jul 2021, 17:23
door Wannes
Op de site staat anders keurig een nieuwsbericht met toch wel wat veranderingen. Onder andere het terugdraaien van de uursdiensten op zaterdag en in de daluren op een aantal lijnen

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: vr 23 jul 2021, 20:41
door maarten83
Dank. Heb het nu ook gevonden. Ik had op de hoofdsite gekeken onder nieuws en daar stond niets.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: za 24 jul 2021, 12:08
door Suus
De maatregelen op de Haringvlietbrug zijn twee weken uitgesteld en gaan nu zeer waarschijnlijk op maandag 9 augustus 5:00 in. Daarvoor wordt de brug op zondag 8 augustus na 21:00 afgesloten.

https://www.rijnmond.nl/nieuws/1293445/ ... uitgesteld

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: ma 26 jul 2021, 13:04
door BusFreakRotterdam
Online is het vervoerplan 2022 te vinden met alle voorgestelde wijzigingen, google zoeken op concept vervoerplan 2022 hwgo.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: ma 26 jul 2021, 13:46
door PHS
Typisch dat vooral over de provinciegrens wordt bezuinigd, met het vervallen van lijn 104 tussen Ouddorp en Renesse en lijn 169 tussen Numansdorp en Willemstad. Het zou eigenlijk niet moeten mogen dat provinciegrenzen zo'n rol spelen in de kwaliteit van het OV; je ziet het in de rest van Nederland ook.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: ma 26 jul 2021, 14:59
door Etienne
Vooral het verdwijnen van de 104 veroorzaakt een gigantisch blinde vlek in het openbaar vervoer aan die kant. Zeker in de zomerperiode wordt dit stuk best goed gebruikt, oké...pre-corona, maar toch.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: ma 26 jul 2021, 15:56
door Chrysa
Ik blijf het prachtig vinden dat niemand in het OV-wereldje grafisch ontwerp snapt. Wat een heerlijke MS Paint-kaartjes. *O*

Het schrappen van lijn 104 zonder alternatief vind ik tamelijk absurd. Ze zeggen dat deze lijn vooral door scholieren gebruikt wordt en vervolgens komen ze met een alternatief dat een ruim uur langer (Voor Ouddorp - Middelburg) is aankakken. Laat dan tenminste nog wat ritten op schooltijden rijden.

Lijn 169 naar Willemstad valt ook weg. Daar reizen niet veel mensen, maar ook dit is weer een verbinding tussen landsdelen die wegvalt. Ben benieuwd of een snelweghalte langs de A29 voor lijn 310 BoZ - Rotterdam hier misschien een idee zou zijn. Hun half uurtje reistijd voor 10km fietsen vind ik ook bijzonder optimistisch.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: ma 26 jul 2021, 16:32
door Meltrain
Het inkorten van lijn 104 is inderdaad belachelijk.
Door die lijn aan de andere kant in te korten tot Hellevoetsluis en dor lijn 437 op te heffen, kun je waarschijnlijk wel voldoende bezuinigen om lijn 104 in stand te houden.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: ma 26 jul 2021, 17:06
door Milco
In hoeverre is dat vervallen traject van lijn 104 dan echt druk? Volgens mij speelt de echte drukte enkel in de zomer. Wellicht kun je dat prima opvangen met het recreatievervoer van Van Oeveren dat in de zomer vanaf Renesse rijdt?

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: ma 26 jul 2021, 17:13
door Suus
Het is inderdaad geen druk traject buiten de zomermaanden, maar het was voor Corona ook niet zo dat er niemand in zat. In Renesse was een mooie knoop met de 133.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: ma 26 jul 2021, 18:43
door OV Hoekschewaard
Dit concept vervoerplan is gemaakt in de tijd dat het nog niet bekend was dat de overheid financieel zou bij springen in 2022. Dus ik denk niet dat alle bezuinigen door zullen gaan.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: ma 26 jul 2021, 20:12
door CamilleKreemers
Chrysa schreef: ma 26 jul 2021, 15:56 Ik blijf het prachtig vinden dat niemand in het OV-wereldje grafisch ontwerp snapt. Wat een heerlijke MS Paint-kaartjes. *O*

Het schrappen van lijn 104 zonder alternatief vind ik tamelijk absurd. Ze zeggen dat deze lijn vooral door scholieren gebruikt wordt en vervolgens komen ze met een alternatief dat een ruim uur langer (Voor Ouddorp - Middelburg) is aankakken. Laat dan tenminste nog wat ritten op schooltijden rijden.

Lijn 169 naar Willemstad valt ook weg. Daar reizen niet veel mensen, maar ook dit is weer een verbinding tussen landsdelen die wegvalt. Ben benieuwd of een snelweghalte langs de A29 voor lijn 310 BoZ - Rotterdam hier misschien een idee zou zijn. Hun half uurtje reistijd voor 10km fietsen vind ik ook bijzonder optimistisch.
Kan de 639 niet in Renesse beginnen dan? Lijkt me dat probleem ook weer opgelost.
Ik heb niet de indruk dat de 104 tussen Hellevoetsluis en Spijkenisse zo laagbezet is. De aanwezige R-net 404 maakt het tot 6 ritten per uur.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: ma 26 jul 2021, 20:32
door OV Hoekschewaard
Lijn 104 is vast niet slecht bezet tussen Hellevoetsluis en Spijkenisse maar het is wel een verbinding van EBS die Connexxion nu aan het versterken is tot 6x per uur. Dat geld kan beter gebruikt worden voor het OV in HWGO zelf.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: ma 26 jul 2021, 20:46
door CamilleKreemers
Maar de MRDH en ZH hebben daar afspraken over gemaakt.