Pagina 137 van 160

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: zo 17 okt 2021, 13:45
door Jamie
Geen idee, het enige wat in de nieuwsbrief staat die de chauffeurs krijgen is dat het van Rijkswaterstaat niet meer mag. Toch denk ik niet dat ze de bussen stil laten staan tot de maatregelen op de brug voorbij zijn.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: zo 17 okt 2021, 14:27
door PatrickM
Meltrain schreef: zo 17 okt 2021, 12:58 Zouden die bussen dan nu op andere lijnen (in de Hoeksche Waard) ingezet worden? Anders kunnen ze in het geheel niet meer gebruikt worden.
Dat ligt wat ingewikkeld: vanwege de aanhanger (die op ZZ-kenteken staat) hebben de bussen een ontheffing nodig voor de trajecten waarop ze rijden. Die is voor zover ik weet alleen afgegeven voor de route van de 436/437. Als je er in de Hoeksche Waard mee wil rijden zou er dus een ontheffing bij de gemeente Hoeksche Waard aangevraagd moeten worden.
Daarnaast hebben de bussen een vrij hoge defectenstand: volgens busposities zijn twee van de vier bussen al maanden niet op de dienst geweest en de andere twee reden altijd al bijzonder weinig.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: zo 17 okt 2021, 15:33
door Jamie
Het schijnt dat er iets geregeld is dat de bussen gewoon over de brug heen mogen, aldus een buschauffeur. Stond niet in de nieuwsbrief, daar stond alleen in dat ze niet meer over de brug mogen. Zo brengt Connexxion zelf ook wel veel verwarring voor de buschauffeurs. Wat is nu waar?

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: zo 17 okt 2021, 17:45
door OV Hoekschewaard
Nou ik ben zelf chauffeur in HWGO en in de nieuwsbrief stond nergens dat de bussen niet meer over de Haringvlietbrug mogen. Rijkswaterstaat doet alleen een beetje moeilijk als die waterstof citea’s ook maar een millimeter van de route afwijken.

Ook het verhaal dat de nieuwe Solaris waterstofbussen niet door de kiltunnel mogen is mij niks van bekend. Ons is verteld dat ze op alle lijnen in de Hoeksche Waard komen te rijden.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: zo 17 okt 2021, 23:24
door Daniël S
Er is nog een reden waarom de waterstofbussen niet rijden; zoals bekend is mogen de bussen bij Oude Tonge niet over DDM bussluis, dus rijden ze onder de N59 door, nu is blijkbaar naar boven gekomen dat ze daar geen ontheffing voor hebben, het is belachelijk voor woorden, maar dat kleine stukje wat wordt omgereden, mogen dus 4 bussen niet komen, dus ook mede hierdoor staan ze stil. :X

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: ma 18 okt 2021, 08:51
door waldo79
Lijkt me een probleem wat met goede wil valt op te lossen.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: ma 18 okt 2021, 13:55
door Hendrik
Tja, daar noem je wat: 'goede wil'...
De conclusie is trouwens wel dat die bussen-met-waterstofaanhanger een grote flop zijn. :X

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: ma 18 okt 2021, 16:18
door Lijn 45
Gelukkig kunnen ze worden omgebouwd naar reguliere e-Citea's. :p

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: ma 18 okt 2021, 20:30
door bartjemestrom
Hendrik schreef: ma 18 okt 2021, 13:55 Tja, daar noem je wat: 'goede wil'...
De conclusie is trouwens wel dat die bussen-met-waterstofaanhanger een grote flop zijn. :X
Een flop wil ik niet zeggen. Je moet ergens beginnen met ontwikkelen wil je verder komen.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: ma 18 okt 2021, 20:38
door Hendrik
Natuurlijk, je moet weleens iets proberen. Maar ik zie niet zo snel gebeuren dat men doorgaat met de ontwikkeling van de waterstofaanhanger...

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: di 19 okt 2021, 23:39
door Hainje
Volgens mij was dat ook helemaal het doel niet.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: di 19 okt 2021, 23:40
door Hendrik
Wat dan eigenlijk wel?

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: wo 20 okt 2021, 09:01
door Hainje
Leren over hoe waterstofmotoren werken, om uiteindelijk voertuigen zonder aanhanger op markt te brengen.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: wo 20 okt 2021, 09:35
door Stefan
Ik moest er in het eigenlijk om lachen, maar inmiddels denk ik dat het best een slim concept geweest is om zo te beginnen. Je hebt namelijk een werkend product (e-Citea) en als je in het 'groot' kunt beginnen met het waterstofdeel (in dit geval dus als aanhanger), kun je daarna als fabrikant verder ontwikkelen. In mijn ogen is het helemaal niet zo'n domme zet wat VDL hier gedaan heeft.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: wo 20 okt 2021, 18:34
door Durashift
^^ Kan, maar als je voertuigen geen (test) kilometers mogen maken om kleine, administratieve, zaken.. dan schiet de ontwikkeling ook niet op natuurlijk.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: wo 20 okt 2021, 19:34
door Stefan
Ja, daar ben ik het met je eens, uiteraard. :Y

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: do 21 okt 2021, 00:19
door TLP
Ik vraag me eigenlijk af of in zo'n geval niet afgekeken kan worden bij de concurrenten? Fabrikanten als Van Hool en Solaris kunnen al wel waterstofbussen maken zonder aanhangers.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: do 21 okt 2021, 18:45
door Hainje
Zijn die dingen van Van Hool niet ook een stuk langer? Of is die dubbele achteras echt alleen voor het gewicht?

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: do 21 okt 2021, 18:55
door omaylie
Die met dubbele achteras is ook echt ruim één meter langer (13.2m ipv 12m).

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: do 21 okt 2021, 22:50
door Lijn 45
De nieuwste van Qbuzz zijn 'gewoon' 12 meter.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: vr 22 okt 2021, 13:44
door Michael
waldo79 schreef: ma 18 okt 2021, 08:51 Lijkt me een probleem wat met goede wil valt op te lossen.
Rijkswaterstaat is nooit zo snel. Het heeft bijvoorbeeld ook al heel lang geduurd om geregeld te krijgen dat de bussen op de A2 richting Vianen bij file op de vluchtstrook mogen rijden op de Lekbrug.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: wo 27 okt 2021, 10:35
door Lijn 45
Volgens Transdev op Twitter gaan de eerste Solarissen vandaag rijden.

Welke bussen worden er eigenlijk door de nieuwe waterstofbussen vervangen?

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: wo 27 okt 2021, 11:05
door MetroRET
Test- en/of proefritten, of gelijk al de dienst op ?
https://busposities.nl/materieel/CXX/SolarisUrbino12H, zo ja... dan rijdt er nóg niks :mrgreen:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: wo 27 okt 2021, 12:01
door aadvannijen
In ben zelf chauffeur in Heinenoord en heb begrepen dat er eerst instructie zal worden gegeven, voor de bussen de dienst op gaan.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: ma 01 nov 2021, 21:24
door maarten83
Is er inmiddels al meer bekend over de dienstregeling 2022? Gaan de voorgestelde strekkingen nog door zoals in het concept vervoerplan staan?