Pagina 140 van 160

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: wo 29 dec 2021, 13:23
door Education
Meltrain schreef: wo 29 dec 2021, 11:56 Dat Streefbeeld ziet er best goed uit. :pos:
Ziet er goed uit? Complete kernen zonder vast OV...lijkt mij niet wenselijk

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: wo 29 dec 2021, 13:31
door Meltrain
Goed, op Goeree-Overflakkee is het iets minder positief. In de Hoeksche Waard ziet het er wel mooi uit.
Maar als de reizigersaantallen te laag zijn voor een vaste buslijn, dan is maatwerk een goede oplossing.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: wo 29 dec 2021, 13:42
door Education
Mee eens.. wat zou het beste werken.. een buurtbus met vrijwilligers of de OV op maat.
In de spitsen zijn er nogal wat mensen die richting Rotterdam en terug reizen. Dus beide voorzieningen dienen redelijk vroeg beschikbaar te zijn. Of het een blijvend iets is zal de tijd leren. Wellicht dat men er voor kiest met de auto naar de Schaapsweg te reizen.
Of niet meer de bus in komt.. wat weer tot drukte kan leiden op de N59.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: wo 29 dec 2021, 13:54
door PatrickM
Milco schreef: wo 29 dec 2021, 12:55 Ik had begrepen dat de waterstof-Solarissen per 9 januari in dienst komen. Klopt dit en gaat dit stapsgewijs of meteen de hele serie?

Gaan deze bussen trouwens op alle "gewone" lijnen rijden? Ik had begrepen dat ze niet door de Kiltunnel mogen (dus 166 en 176 rijden ze niet), maar hoe zit het bijvoorbeeld met lijn 104 die deels door Connexxion zelf wordt gereden? Of worden de Solarissen enkel vanuit garage Heinenoord gereden?
Ze komen in ieder geval alleen vanuit Heinenoord te rijden en volgens mij gaan ze daar gewoon in het reguliere pakket meedraaien. Over het niet door de Kiltunnel mogen rijden heb ik niks meegekregen overigens.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: wo 29 dec 2021, 13:56
door OV Hoekschewaard
Milco schreef: wo 29 dec 2021, 12:55 Ik had begrepen dat de waterstof-Solarissen per 9 januari in dienst komen. Klopt dit en gaat dit stapsgewijs of meteen de hele serie?

Gaan deze bussen trouwens op alle "gewone" lijnen rijden? Ik had begrepen dat ze niet door de Kiltunnel mogen (dus 166 en 176 rijden ze niet), maar hoe zit het bijvoorbeeld met lijn 104 die deels door Connexxion zelf wordt gereden? Of worden de Solarissen enkel vanuit garage Heinenoord gereden?
De planning is nu nog dat we in januari voorzichtig beginnen met een paar waterstofbussen. Dat komt omdat nog niet alle collega’s instructie hebben gehad en dat duurt door de Corona maatregelen allemaal nog langer. Je kan in deze tijd niet met meer dan 5 mensen instructie krijgen en Connexxion is uiteraard weer te laat begonnen met instructie.

Alle waterstofbussen (ook de vdl’s) staan in Heinenoord waar de bussen volgend jaar ook getankt kunnen worden. Dat verhaal van de kiltunnel klopt trouwens niet daar mogen we gewoon door heen rijden met de Solaris.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: wo 29 dec 2021, 14:10
door Hendrik
En het verhaal dat de waterstofbussen niet over de Haringvlietbrug mogen, klopt ook niet (maar dat was ook al eerder gemeld).

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: wo 29 dec 2021, 14:14
door OVFlakkee
Dit had toch te maken met een iets andere route bij Oude-Tonge waarvoor nog geen vergunning is ontvangen?

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: wo 29 dec 2021, 14:17
door Hendrik
Dat werd gezegd ja, maar ik weet daar verder niets van.
Daniël S schreef: zo 17 okt 2021, 23:24 Er is nog een reden waarom de waterstofbussen niet rijden; zoals bekend is mogen de bussen bij Oude Tonge niet over DDM bussluis, dus rijden ze onder de N59 door, nu is blijkbaar naar boven gekomen dat ze daar geen ontheffing voor hebben, het is belachelijk voor woorden, maar dat kleine stukje wat wordt omgereden, mogen dus 4 bussen niet komen, dus ook mede hierdoor staan ze stil. :X

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: wo 29 dec 2021, 15:19
door marcel.nl
OVFlakkee schreef: wo 29 dec 2021, 14:14 Dit had toch te maken met een iets andere route bij Oude-Tonge waarvoor nog geen vergunning is ontvangen?
Wat een drama joh. En sindsdien staan die dingen verder op stal? Weet iemand of er nog iets wordt ondernomen -0-

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: wo 29 dec 2021, 15:57
door CamilleKreemers
Aanvragen voor veel verschillende routes dus in geval van omleidingen?

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: wo 29 dec 2021, 16:22
door OVFlakkee
Wel vreemd dat die ontheffing nog niet is verleend (als dat de enige reden is).

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: do 30 dec 2021, 08:51
door Milco
Ik zit een beetje in de dienstregelingen te kijken en ik zie dat de lijnen 164 en 174 achtereenvolgens een halte “Mijnsheerenland, Provincialeweg” en “Mijnsheerenland, Provinciale weg” hebben. Ik mag toch hopen dat dit niet klopt en dat een van de haltes officieel een andere naam heeft?

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: do 30 dec 2021, 09:18
door BusFreakRotterdam
Buurtbuslijnen 711 & 712 rijden met 2 bussen met 7380 en 7381, welke buurtbussen zijn dat? Zijn dat hun eigen bussen?

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: do 30 dec 2021, 10:14
door Stefan
Milco schreef: do 30 dec 2021, 08:51 Ik zit een beetje in de dienstregelingen te kijken en ik zie dat de lijnen 164 en 174 achtereenvolgens een halte “Mijnsheerenland, Provincialeweg” en “Mijnsheerenland, Provinciale weg” hebben. Ik mag toch hopen dat dit niet klopt en dat een van de haltes officieel een andere naam heeft?
De halte Provincialeweg ligt bij Westmaas, de halte Provinciale Weg bij Mijnsheerenland.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: do 30 dec 2021, 11:20
door Lijn 45
BusFreakRotterdam schreef: do 30 dec 2021, 09:18 Buurtbuslijnen 711 & 712 rijden met 2 bussen met 7380 en 7381, welke buurtbussen zijn dat? Zijn dat hun eigen bussen?
Het zijn MidCity's en het zijn de vaste bussen van die lijnen.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: do 30 dec 2021, 11:34
door Milco
Er zal binnenkort wel een buurtbusje bijkomen voor lijn 716 gok ik?

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: do 30 dec 2021, 12:38
door BusFreakRotterdam
Misschien wel busje 7340 voor lijn 716 die op dit moment op lijn 712 rijdt?

https://busposities.nl/voertuig/cxx_mbs ... edenritten

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: do 30 dec 2021, 13:04
door Etienne
Benieuwd of die dan nog Brengroze is of dat deze nu groen/wit is gemaakt

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: wo 05 jan 2022, 22:44
door Hendrik
Zondag gaat de nieuwe dienstregeling in, inclusief OV-op-maat. Maar OV-op-maat is nog niet terug te vinden in de reisplanner en de app van OV-op-maat is nog leeg. Ben benieuwd of men dat nog vóór zondag gefikst krijgt...

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: za 08 jan 2022, 17:47
door BusFreakRotterdam
Zag vandaag een Breng buurtbus met roze bovenkant door Barendrecht centrum rijden met op de voorruit een witte kaart met 716 erop. Waarschijnlijk instructieritten of lijnverkenning voor de vrijwilligers die de lijn gaan rijden vanaf maandag? In ieder geval weer een verbinding tussen beide gemeentes via de tunnel. Scheelt voor scholieren omreizen via Zuidplein.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: za 08 jan 2022, 20:03
door busfanNL
Ik hoop dat die buurtbus heel snel uitpuilt in de spits zodat de scholieren in ieder geval weer door CXX/TCR vervoert kunnen worden in een normale bus in plaats van zo'n klein busje. Al heel veel dorpsgenoten gehoord die dit soort vervoer (ook van de RET) vermijden vanwege de onbetrouwbaarheid van die buurtbussen. :Y

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: za 08 jan 2022, 20:18
door CamilleKreemers
Zou je die lijn dan in theorie binnen bestaande omlopen kunnen plaatsen?

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: za 08 jan 2022, 22:19
door busfanNL
Het zou inderdaad een extra bus kosten want dan moet je terug naar de oude situatie met lijn 680, die zat verknoopt met lijn 167 en 164. Maar er komen nog allerlei veranderingen rond Oud-Beijerland aan, de introductie van het R-NET, waarbij er een lijn 161 tot Heinenoord geïntroduceerd gaat worden. Dus dan zou dat probleem alweer opgelost zijn want dan kan die lijn natuurlijk gereden worden met die bus van lijn 161 in de spits.

Wat ik me ook afvraag is waarom lijn 180/680 niet eerst in de roosters van de lijntaxibusjes is gekomen. Daar moet moeite gedaan worden om de chauffeurs de uren te laten maken nu er OV op maat geïntroduceerd wordt in de avonduren.
Die uren zouden mooi ingevuld kunnen worden op de verbinding -Heinenoord-Barendrecht. Dan zou je die bus ook nog via het centrum kunnen doortrekken naar station Barendrecht (i.p.v. een rondje door Barendrecht zoals nu) en dan denk ik dat je met betaalde chauffeurs een hele aantrekkelijke lijn op kan zetten.
Vroeger was een buurtbus echt een laatste redmiddel voor het platteland, tegenwoordig het eerste waar naar gegrepen wordt in de regio Barendrecht, Ridderkerk en Albrandswaard. -0-

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: zo 09 jan 2022, 10:24
door BusFreakRotterdam
busfanNL schreef: za 08 jan 2022, 20:03 Ik hoop dat die buurtbus heel snel uitpuilt in de spits zodat de scholieren in ieder geval weer door CXX/TCR vervoert kunnen worden in een normale bus in plaats van zo'n klein busje. Al heel veel dorpsgenoten gehoord die dit soort vervoer (ook van de RET) vermijden vanwege de onbetrouwbaarheid van die buurtbussen. :Y
Onbetrouwbaarheid van de buurtbussen? Volgens mij zijn de CXX buurtbussen in HWGO gewoon realtime te volgen met actuele reizigersinformatie. Lijn 716 zal dat ook wel krijgen. Sinds RET een jaar geleden nieuwe buurtbussen heeft geïntroduceerd is er geen rituitval meer. Mijn buurtbus komt trouw elke dag op correcte vertrektijd voorrijden met vriendelijke chauffeurs die mijn stipt op tijd afzetten bij het metrostation... *O* ;)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: zo 09 jan 2022, 12:20
door busfanNL
Ik heb het inderdaad over die van de RET. Daar heb ik een behoorlijk aantal slechte ervaringen mee (m.u.v. de 602, die doet het prima).
Ik noem: veel te hard rijden (en dan heb ik het niet over een beetje maar echt exceptioneel hard, op de telefoon zitten tijdens het rijden), haltes overslaan en rituitval (ook met de nieuwe busjes). Betaalde chauffeurs zouden voor een aantal genoemde dingen enorm op hun falie krijgen en terecht want het gaat om veiligheid.
Vrijwilligers kunnen ongestoord daarmee doorgaan zonder dat daar enige consequenties aan zitten wat het dus onveilig maakt. Daarnaast snap ik ook niet helemaal waarom die busjes van de RET alleen maar een handheld hebben en niet gewoon vaste apparatuur of in ieder geval een handheld met real-time info.
Maar het gaat hier over HWGO, dus terug on topic. Is het OV op maat al geregeld in de app?