Pagina 149 van 161

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: za 18 feb 2023, 16:25
door Meltrain
Is Connexxion in dat geval niet verplicht om die lijn zelf te rijden?

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: za 18 feb 2023, 19:08
door BusFreakRotterdam
Als Connexxion al geneens voldoende chauffeurs heeft voor de eigen diensten waarom zouden ze dan een lijn die vroeger door TCR gereden werd zelf moeten rijden? Lijn 635 rijdt ook nog en die wordt door TCR gereden.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: ma 20 feb 2023, 07:20
door Hendrik
Door uitgelopen werkzaamheden blijft de Heinenoordtunnel richting Bergen op Zoom nog tot 16.00 uur dicht. Alle lijnen rijden tot / vanaf Heinenoord busstation. Er rijden pendelbussen tussen Heinenoord busstation en Zuidplein.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: wo 01 mar 2023, 08:10
door Nitein-Repart
Ik zie dat de concessie Hoeksche Waard/Goerree-Overvlakkee per december 2023 eindigt. Is er al meer zich op een eventuele verlening van twee jaar of komt er nog een aanbesteding voor de nieuwe concessie die vanaf december 2023 ingaat?

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: wo 01 mar 2023, 09:16
door PatrickM
De concessie is verlengd tot 2025, in lijn met wat in het transitieplan is beschreven.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: wo 01 mar 2023, 23:37
door Hendrik
Ik zie best veel bussen die een papier met "THT" achter de voorruit hebben. Waarvoor dient dat? Ervan uitgaande dat het in dit geval geen "ten minste houdbaar tot" betekent...

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: do 02 mar 2023, 05:59
door bartjemestrom
Heeft te maken met de werkzaamheden bij de Heijenoordtunnel.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: do 02 mar 2023, 09:02
door PatrickM
Hendrik schreef: wo 01 mar 2023, 23:37 Ik zie best veel bussen die een papier met "THT" achter de voorruit hebben. Waarvoor dient dat? Ervan uitgaande dat het in dit geval geen "ten minste houdbaar tot" betekent...
Ik ga er vanuit dat dat Tweede HeinenoordTunnel betekent. De bussen van lijn 395 hebben ook een ander papier achter de voorruit, daarop staat ook iets over de afsluiting van de tunnel.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: do 02 mar 2023, 09:22
door Hendrik
Ah, dat klinkt heel logisch! Blijkbaar een soort toegangsbewijs voor de langzaamverkeerstunnel.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: do 02 mar 2023, 15:44
door aadvannijen
Het is inderdaad een toestemming om door de langzaamverkeertunnel te rijden. Je krijgt voor het inrijden een BHV´er in de bus mee, die eerst de bus rondom checkt of er mankementen zijn aan het voertuig, en stapt vervolgens in de bus om er aan de andere kant van de tunnel weer uit te gaan.
THT ( Tenminste Houdbaar Tot ) slaat in dit geval dus niet op het inmiddels op leeftijd rakende materieel, maar betekent ( zoals al terecht werd opgemerkt ) Tweede Heinenoord Tunnel.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: vr 03 mar 2023, 00:09
door Durashift
Is dat serieus, een BHV'er mee in de bus voor de tunneldoorsteek?

Zijn er minder vluchtwegen in die langzaamverkeer tunnelbuis of grotere drukte dat zo'n veiligheidsmaatregel moet?

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: vr 03 mar 2023, 06:18
door Hendrik

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: vr 03 mar 2023, 08:32
door dylanwild94
Durashift schreef: vr 03 mar 2023, 00:09 Is dat serieus, een BHV'er mee in de bus voor de tunneldoorsteek?

Zijn er minder vluchtwegen in die langzaamverkeer tunnelbuis of grotere drukte dat zo'n veiligheidsmaatregel moet?
Die tunnel is er natuurlijk helemaal niet op gebouwd om bussen doorheen te rijden.
Dat er extra maatregelen worden genomen lijkt mij niet meer dan logisch.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: vr 03 mar 2023, 09:11
door Hendrik
Veiligheid is heel belangrijk en er zal ongetwijfeld goed over nagedacht zijn, maar de maatregelen zijn op het eerste gezicht wel héél strikt... Waarom moet de bus visueel worden geïnspecteerd? Je mag er toch van uitgaan dat een bus überhaupt niet de weg op gaat als er iets geks te zien is?!
Vorig jaar zijn trouwens ook aanpassingen gedaan aan de Tweede Heinenoordtunnel, zoals het aanbrengen van ventilatie.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: vr 03 mar 2023, 09:16
door ArrivaBas
De Tweede Heinenoordtunnel is een fietstunnel waar hulpdiensten minder makkelijk kunnen komen. Als je dan in de tunnel strandt met een bus...

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: vr 03 mar 2023, 09:38
door PatrickM
Correctie: de Tweede Heinenoordtunnel is de langzaamverkeertunnel. De fietstunnel is de Derde Heinenoordtunnel. De THT is volledig afgesloten voor ander verkeer als er busverkeer door de tunnel rijdt.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: vr 03 mar 2023, 10:13
door Hendrik
De naam 'Derde Heinenoordtunnel' is niet officieel. Meestal wordt gesproken van de Tweede Heinenoordtunnel, bestaande uit twee buizen: één voor landbouwverkeer en brommers en één voor fietsers.

Zeker tijdens de werkzaamheden is de THT prima bereikbaar voor hulpdiensten. Sterker nog: ook hulpdiensten maken gebruik van de THT.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: vr 03 mar 2023, 10:23
door Z2N
Alleen niet als er al een bus in de tunnel rijdt, omdat die elkaar dan niet kunnen passeren. Extra checken om zeker te weten dat de bus niet strandt in de tunnel is dan een kleine moeite.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: vr 03 mar 2023, 10:48
door PatrickM
Dat mag niet, er mag slechts een bus tegelijk de tunnel in en ook slechts in één richting tegelijk.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: vr 03 mar 2023, 12:11
door Z2N
Ik bedoelde dan ook bussen en voertuigen van hulpdiensten, het evacueren in de tunnel is door de beperkte ruimte erg lastig.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: vr 03 mar 2023, 13:06
door PatrickM
Maar dan is de vraag nog wel wat een BHV’er daartegen gaat doen. Heel gecompliceerde dingen kunnen die ook niet (ze hebben niks mee) en ik mag hopen dat de buschauffeurs ook wel enige eerste hulp kunnen verlenen. In de praktijk rijden ze heel snel een rondje rond de bus op een elektrisch stepje (sinds wanneer zijn die dingen legaal in NL?) en stappen dan de bus in. De tunnel is ook niet zó smal dat het heel lastig wordt om te evacueren.
En ze zullen er vast hun redenen voor hebben, maar die zijn mij helaas onbekend en daarnaast is het me onduidelijk op welke grond hiertoe besloten is.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: vr 03 mar 2023, 16:51
door BusFreakRotterdam
Die tunnel voldoet waarschijnlijk niet aan de EU-normen die gesteld worden om met zwaar gemotoriseerd verkeerd door heen te rijden.
Is niet voor niets een langzaamverkeertunnel. Maastunnel in Rotterdam mag bijvoorbeeld geen verkeer meer in vast staan (wat vroeger wel mocht). Zodra er een file is gaan de stoplichten niet meer op groen ... Ketheltunnel in de A4 idemdito.

Er zal vast een hele goede reden zijn waarom alles heel strikt opgevolgd wordt in de THT ;)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: vr 03 mar 2023, 23:08
door Durashift
^^ Het zal allemaal wel een reden hebben.. de vervolmaking van de papieren werkelijkheid vervullen.. maar deze tunnel komt uit een bouwperiode dat de huidige tunnelwetgeving nog niet bedacht was én daarop dus niet van toepassing is, naar mijn weten.
PatrickM schreef: vr 03 mar 2023, 13:06 (..) In de praktijk rijden ze heel snel een rondje rond de bus op een elektrisch stepje (sinds wanneer zijn die dingen legaal in NL?) (..)
Was ook mijn eerste gedachte toen ik die jongen met de step in de bus zag..

Áls men dat tóch de (vele) regeltjes wil volgen/naleven.. doe het dan ook volledig. (A)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Het mooiste zou natuurlijk zijn als er dáádwerkelijk een bus in de langzaamverkeer tunnel kapot gaat. Haarscheurtje in een hydrauliekslang.. wát je van de buitenkant niet hebt kunnen zien. (A) Kan het veiligheidsprotocol mooi getest worden.. ;)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: wo 08 mar 2023, 16:06
door tripel7
Nou weet ik niet of de waterstof bussen ook door de tunnel gaan, maar ik kan uit ervaring vertellen dat de koelvloeistof leidingen van Solaris niet heel betrouwbaar zijn, bij ons begonnen ze allemaal massaal na zo'n 6 maanden te falen (A)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: wo 08 mar 2023, 18:22
door aadvannijen
De Solarissen mogen door de "gewone" Heinenoordtunnel en ook door de Kiltunnel. Ze mogen dan weer niet, tijdens werkzaamheden in de Heinenoordtunnel, door de langzaam verkeer buis.