Ontwikkelingen Texelhopper

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
BusFreakRotterdam
Berichten: 949
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Bericht door BusFreakRotterdam »

Rondje Den Burg kan makkelijk weer ingevoerd worden als de bus op de heenweg weer voorrang krijgt bij het enige
stoplicht op het eiland, dat is niet meer het geval nu de boten groter geworden zijn. Overige voertuigen krijgen voorrang
op de bus. Hierdoor loopt de bus op het trajectdeel veerhaven-elemert teveel vertraging op.

Op de terugweg rijdt de bus standaard na Elemert met -10 tot -13 minuten. Leuk voor de chauffeur zoveel pauze
op de veerhaven vooral in de zomermaanden maar in deze tijd kan je ook het rondje Den Burg rijden.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Bericht door busfanNL »

Ja maar dan wordt de dienstregeling niet meer zeker. Die ruime tijd is juist ingebouwd omdat er anders met teveel vertraging gereden werd en mensen de boot niet haalden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Bericht door Daniel »

Dat argument van de boot niet halen hoor ik pas sinds de introductie van de Texelhopper, maar lijn 28 reed ook voordat die er was al exact de huidige route. Dan moet er toch nog iets anders zijn, want toen hoorde ik nooit wat over het niet halen van de boot.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Bericht door Meltrain »

Die routewijziging is er toch gekomen omdat de frequentie verhoogd werd? (En er dus geen extra bus nodig zou zijn.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Stijngeluk
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 21:37

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Bericht door Stijngeluk »

de routewijzeging was er gekomen omdat men idd geen 2e bus wou hebben voor het rondje door den burg en dus kostenbesparing meebracht(anders moest men in de zomer 4 bussen hebben staan op texel, ipv 2 nu), en men het lastig vond om maar 1 kant op de bus te laten rijden. Bij de dienstregeling die binnenkort ingaat wou men het rondje terugbrengen viel te lezen in het adviesaanvraag, alleen men kon het niet eens worden wanneer het rondje door den burg moest worden gemaakt(of naar de koog toe, of naar de boot toe), dus heeft men maar bedacht om het maar helemaal niet in te voeren en de dienstregeling zo te houden. Beide kanten op het rondje doen lukt echt niet weet ik uit ervaring als passagier op texel.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Bericht door Daniel »

Toch reed lijn 28 voor de Texelhopper kwam het rondje in twee richtingen en reed er toen ook een bus aansluitend op de tussenboot in de zomer. Het kan dus wel, maar men wil de minimale hoeveelheid materieel inzetten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stijngeluk
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 21:37

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Bericht door Stijngeluk »

ik denk ook dat daar vooral het inzit, kosten besparen....
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Bericht door huibf »

Kosten besparen. Zucht.

Heel het OV afschaffen. Das pas kostenbesparend.

Knettergek zijn ze.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Bericht door Meltrain »

Als de provincie maar een beperkt budget beschikbaar stelt en deze ingreep relatief weinig negatieve gevolgen heeft, kan ik me goed voorstellen dat Connexxion liever de route iets korter maakt dan de frequentie verlaagt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Bericht door huibf »

Beperkt budget.
Als je ziet wat je jaarlijks verbrassen aan geld dan zou je denken dat ze genoeg hebben. Maar goed das geheel offtopic.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Bericht door STF »

In de rustige wintermaanden kan ik op zo'n eiland (dat het grotendeels van het toerisme moet hebben) nog wel begrijpen dat die Texelhopper formule de beste oplossing is, maar de rest van het jaar (met name de zomer) toch niet...

Als ik vroeger een dagje naar Texel ging, ging ik als voetganger de boot op, tegenwoordig sinds dat Texelhopper gedoe neem ik de auto maar mee naar het eiland, wel redelijk prijzig in vergelijking tot het voetgangerstarief maar ben behoorlijk anti "belbus".
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Bericht door regenmaker »

Ik heb toch vrij positieve ervaringen met de Kolibrie op de Veluwe. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
TimoD
Berichten: 211
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 09:10
Locatie: Utrecht/Zeist

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Bericht door TimoD »

Het Texelhoppersysteem werkte tot vorig jaar ook echt wel goed.
BusFreakRotterdam
Berichten: 949
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Bericht door BusFreakRotterdam »

Het belbussysteem Texelhopper werkt alleen goed als je je heel goed inleest op de website hoe deze te gebruiken is.
Ik maak iedere keer weer mee als ik op Texel ben en met het OV reis dat toeristen niks, maar dan ook echt helemaal niks begrijpen van de Texelhopper. De chauffeurs op lijn 28 moeten iedere afvaart weer uitleggen dat mensen moeten bellen naar de centrale en dan wachten op een busje om bijv. naar Oudeschild of de Cocksdorp te gaan. De fietsverhuurder op de veerhaven draait goude tijden!

Belbussen werken inderdaad goed in het laagseizoen als er bijna geen toeristen op het eiland zijn. Inmiddels zijn er 4 hopperbusjes in de garage voor onderhoud en worden er andere bussen ingezet om iedereen vervoerd te krijgen.

Laat in de zomermaanden buslijn 29 en 827 weer rijden en het probleem is opgelost.

Verder las ik dat de gemeente Texel en Connexxion niet tot overeenstemming kwamen hoe het rondje Den Burg terug moest komen in de dienstregeling. Het antwoord is heel eenvoudig. Tussen 05:00 en 09:00 uur in beide richtingen. Tussen 09:00 en 13:00 uur richting de veerhaven.
Van 13:00 tot 18:00 richting de Koog en na 18:00 uur in beide richtingen. In het weekend kan je de tijden in beide richtingen iets oprekken.
In het laagseizoen, vakanties uitgesloten, kan je buslijn 28 gewoon de gehele dag in beide richtingen het rondje laten maken.
Komt soms met -5 minuten aan in de Koog en met -10 minuten op de veerhaven.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Bericht door huibf »

Eenvoudig is niet aanwezig in het vocabulaire van Connexxion. Volgensmij is de doelstelling om vooral zo min mogelijk bussen te laten rijden.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Bericht door STF »

De Nederlandse vervoersbedrijven zouden eens in goed gesprek gaan met de Luxemburgse, volgens mij kunnen beide landen een hoop van elkaar leren; in Nederland slaan ze onderhand door in besparen (als de reizigers niet tot op de schoot van de chauffeur zitten heffen we de lijn gewoon op) en in Luxemburg slaan ze sinds een poosje compleet door in geld verspillen (op zondag gaat er om 4.00 uur 's morgens echt niemand met de bus mee).
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Bericht door Chrysa »

Zondag om 4:00 zitten de bussen hier in Breda toch echt afgeladen vol. :p
BusFreakRotterdam
Berichten: 949
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Bericht door BusFreakRotterdam »

Gisteren is er een Hopper in de berm belandt bij een aanrijding. Door een groot tekort aan originele Texelhopper busjes rijden
er al een tijdje oude buurtbussen van Connexxion. Iemand een idee welke busje dit is geweest?

https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... a2gBoLN3NY
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Bericht door Lijn 45 »

Dit is de 48461. Hij reed in de zomer van 2017 ook op Texel.
Laatst gewijzigd door Lijn 45 op zo 17 jan 2021, 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Bericht door Daniel »

Heb vandaag zelfs maar één origineel blauw Texelhopper-busje zien rijden, de rest waren allemaal witte Connexxion-busjes.

De dienstregeling van bus 28 op de halteborden is ook wel verwarrend trouwens: die gaat er vanuit dat de tussenboot altijd tot 21.00 uur vaart en heeft dan nog een laatste rit van 20.47 uit De Koog tot Den Burg. Echter wanneer de laatste tussenboot zoals vandaag om 16.30 uur gaat dan rijdt die rit van De Koog tot Den Burg al om 16.47 uur, maar dat kan je dus alleen via een reisinfoapp zien (want alleen De Koog Nikadel heeft ook een display met actuele tijden)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
BusFreakRotterdam
Berichten: 949
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Bericht door BusFreakRotterdam »

Connexxion beloofd beterschap en 4 nieuwe busjes!

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/256951/c ... er-op-tijd

Van al het geld wat in deze bodemloze subsidie put is verdwenen hadden de buslijn 29 & 827 nog tot in lengte van jaren
kunnen blijven rijden!
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Bericht door Frank93 »

De provincie is tevreden over de Texelhopper en daarom is de voorwaardelijke boete van 2019 kwijtgescholden:
https://www.noord-holland.nl/Actueel/Ar ... er_op_orde
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Bericht door STF »

De februari-omzet van de Texelhopper zal wel vreselijk tegenvallen, ik heb namelijk begin deze maand vier personen even met de auto naar de boot gebracht terwijl ze eigenlijk van plan waren de Texelhopper te bellen. In november trouwens ook al twee, nog even en ze zijn failliet... :mrgreen:
BusFreakRotterdam
Berichten: 949
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Bericht door BusFreakRotterdam »

Mooi artikel in Texel Plaza nav een poll die ze gehouden hebben.

http://www.texelplaza.nl/nieuws/artikel ... GjErHDXMiM

In de ivoren toren maar blijven beweren dat alles goed verloopt.... reizigersaantallen zijn allemaal geheim, die komen
zelfs niet in het vervoerplan voor.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10487
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Bericht door trolly »

'Doet de Texelhopper het fantastisch?' — valt me nog mee dat ze daar 31% positieve reacties op krijgen. Een iets minder sturende vraagstelling — bijvoorbeeld respondenten een cijfer te laten geven — zou die poll zomaar enige waarde hebben kunnen geven. Nu is het net zo'n mislukt experiment als de gewraakte Hopper zelf.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten