Ontwikkelingen Texelhopper
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december
Apart dat de ov-chipkaart op die eilanden goedkoper is en dus aangemoedigd wordt.
Ik heb geen onderschrift
Re: Ontwikkelingen Texelhopper
Weet iemand hoe het gegaan is met de proef in de meivakantie, of moet er nog een evaluatie komen?
Re: Ontwikkelingen Texelhopper
Bericht van de Facebookpagina van Texelhopper:
Kortom: proef mislukt ... goh! :')Bus weer over busbaan in Den Helder
Komende maandag 8 mei rijdt de bus in Den Helder de van boot naar NS-station weer over zijn vertrouwde route. De afgelopen twee weken is een proef genomen met een alternatieve route waarbij de busbaan niet werd gebruikt. Deze route leverde te veel hinder op voor de busreizigers. De aansluitende trein werd regelmatig gemist.
In overleg met TESO wordt gezocht naar mogelijkheden om de capaciteit van de huidige weginfrastructuur zodanig te vergroten dat laden en lossen van de schepen sneller kan verlopen.
Vanaf maandag moeten busreizigers dus weer rechts de boot af om snel richting de bus te gaan die daar op ze staat te wachten.
Re: Ontwikkelingen Texelhopper
Waarom kunnen ze die boot niet gewoon 5 minuutjes eerder laten varen? Die hoeft toch nergens op aan te sluiten.
Re: Ontwikkelingen Texelhopper
Dan mis je de aansluiting vanaf de trein (want van Texel 5 minuten eerder is ook naar Texel 5 minuten eerder).
Re: Ontwikkelingen Texelhopper
De IC komt nu aan om :26 en :56 in Den Helder, en de boot gaat om :30 (En soms om :00).
Lijn 33 vertrekt nu om :12 vanaf station Den Helder en komt aan om :22.
Genoeg tijd om zowel lijn 33 als de boot 5 minuten te verplaatsen lijkt mij.
Lijn 33 vertrekt nu om :12 vanaf station Den Helder en komt aan om :22.
Genoeg tijd om zowel lijn 33 als de boot 5 minuten te verplaatsen lijkt mij.
Re: Ontwikkelingen Texelhopper
Beetje jammer dat ik deze discussie helemaal een beetje gemist heb. Ik heb ook mogen "genieten" van de proef. Heb een boze brief gestuurd naar de provincie, Connexxion, TESO en gemeente Den Helder. Zij waren immers verantwoordelijk voor deze pilot. En naar mijn beste weten heeft lijn 33 helemaal niks meer te maken met Texelhopper (het Texelhopper project is gewoon deels teruggedraaid en de oude situatie van voor de pilot hersteld).
Opzich is boottijden aanpassen wel mogelijk, maar dan kun je niet meer lopend naar de boot. Bovendien moet je dan ook geen 15 minuten vertraging hebben met de trein, want dan ben je ook de sjaak (nu haal je hem, als je een beetje meedenkende buschauffeur hebt, wel nog namelijk). Het is trouwens ook wel gewoon handig om je boottijden op hele uren te zetten. Je zou ook gewoon de landelijke dienstregeling wat kunnen aanpassen natuurlijk (uiteindelijk kan alles, als er maar genoeg bereidheid is). Maar sommige dingen werken gewoon best wel prima zoals ze zijn en behoeven niet veel verbetering. De verbinding boot-station is er daar 1 van.
Opzich is boottijden aanpassen wel mogelijk, maar dan kun je niet meer lopend naar de boot. Bovendien moet je dan ook geen 15 minuten vertraging hebben met de trein, want dan ben je ook de sjaak (nu haal je hem, als je een beetje meedenkende buschauffeur hebt, wel nog namelijk). Het is trouwens ook wel gewoon handig om je boottijden op hele uren te zetten. Je zou ook gewoon de landelijke dienstregeling wat kunnen aanpassen natuurlijk (uiteindelijk kan alles, als er maar genoeg bereidheid is). Maar sommige dingen werken gewoon best wel prima zoals ze zijn en behoeven niet veel verbetering. De verbinding boot-station is er daar 1 van.
Re: Ontwikkelingen Texelhopper
Wat was het antwoord op je brief?
(of w8 je daar nog op?)
(of w8 je daar nog op?)
Re: Ontwikkelingen Texelhopper
De strekking was bij alle 4 eigenlijk hetzelfde: de boodschap was duidelijk, ze zagen zelf ook wel in dat het een zooitje was, en ze gaan nu op zoek naar andere verbeterpunten. Het viel me mee hoe lang de antwoorden hebben geduurd trouwens, alleen gemeente Den Helder was rijkelijk laat.
-
- Berichten: 961
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Ontwikkelingen Texelhopper
Kwam dit verslag tegen op Facebook op een nieuwe leuke pagina, niet al te positief wordt hier melding gemaakt van vertraagde bussen op Texel en een peperdure dag qua uitgave aan het OV. Projectleider praat in een reactie min of meer alles goed.... bijna 3 jaar verder en de dagjes mensen met kritiek worden niet gehoord....
https://www.facebook.com/permalink.php? ... 6045753542
https://www.facebook.com/permalink.php? ... 6045753542
Re: Ontwikkelingen Texelhopper
Ik was zelf 2 weken terug op Texel en wat mij ooviel is dat lijn 28 het wel goed doet qua passagiers maar se "Hoppers" meer leeg dan vol rondrijden....
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 04 sep 2017, 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
-
- Berichten: 961
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Ontwikkelingen Texelhopper
Ik las zojuist onderstaand bericht op Facebook pagina Stop de Texelhopper:
In de concessie eisen staat inderdaad dat Den Burg Elemert & Nikadel De Koog bediend moeten worden, de rest is geen verplichting en dus anders interpretabel.
Lijn 28 rijdt nu een rondje door Den Burg maar die lijkt dus te sneuvelen in de nieuwe Concessie 2018-2028. Dit betekend niets meer en niets minder dan een ordinaire bezuiniging en verder lopen naar een bushalte.Stop de texel hopper
21 uur ·
Het is alweer even terug dat jullie van ons gehoord hebben, maar vandaag kreeg ik en tip waar wij toch wel even onze vraagtekens bij hebben. Omdat veel Texelaars er direct bij betrokken zijn plaatsen wij het gerucht toch.
Voor de nieuwe consesie worden plannen gemaakt om lijn 28 alleen nog maar vanaf de Element naar de boot te laten gaan en terug.
Dit zou betekenen dat de rest van het rondje Den Burg wordt opgeheven met de lijnbus. Dit zou vanaf juli 2018 in kunnen gaan of eerder. Wat vindt jij daarvan?
Delen is lief!
In de concessie eisen staat inderdaad dat Den Burg Elemert & Nikadel De Koog bediend moeten worden, de rest is geen verplichting en dus anders interpretabel.
Laatst gewijzigd door Gekko123 op vr 22 sep 2017, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote gerepareerd
Reden: Quote gerepareerd
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
-
- Berichten: 961
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Ontwikkelingen Texelhopper
Interessante PDF file wat in een andere topic hier stond.
http://www.behoorlijkbestuur.nl/wp-cont ... omst-2.pdf
Texel krijgt CNG gelede bussen die getankt gaan worden bij TESO.
Verder gaan er bussen rijden op alle tussenboten.
Kleine hoppers hoeven mogelijk vanaf de Veerhaven niet meer gereserveerd te worden.
De kleine bussen gaan van 06:00 tot 00:30 uur, ieder half uur op afroep rijden.
Al met al een vooruitgang voor het gehele project!
http://www.behoorlijkbestuur.nl/wp-cont ... omst-2.pdf
Texel krijgt CNG gelede bussen die getankt gaan worden bij TESO.
Verder gaan er bussen rijden op alle tussenboten.
Kleine hoppers hoeven mogelijk vanaf de Veerhaven niet meer gereserveerd te worden.
De kleine bussen gaan van 06:00 tot 00:30 uur, ieder half uur op afroep rijden.
Al met al een vooruitgang voor het gehele project!
Re: Ontwikkelingen Texelhopper
En wat ook handig zou zijn.... het systeem van bijvoorbeeld breng/bravo/aml flex ook voor de texelhopper te gebruiken. Dus niet meer irritant die losse kaartjes vooraf te kopen maar ook gewoon met ov en pin in het voertuig te betalen. En een app zodat je je aankomsttijden ziet en hoe laat het busje komt etc. En als je vooraf wil betalen kan dat alleen met iDeal zoals dat ook bij andere flexnetten kan.
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Ontwikkelingen Texelhopper
Ik vind het Texelhopper systeem duidelijker dan het breng flex systeem. Bij breng flex is het maar afwachten wanneer de bus komt en kan je niet van tevoren reserveren.
Ik heb geen onderschrift
Re: Ontwikkelingen Texelhopper
Ja maar er staat ook niet in mijn bericht dat ik dat wil afschaffen. Ik heb het over de manieren van reserveren betalen en real time info. Dat is goed. Die vaste tijd ook. Dus als ze dat combineren dan heb je een geweldig systeem. *bus* En dat kan dan weer door heel Nederland worden ingevoerd bij andere CXX flex netten.
-
- Berichten: 961
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Ontwikkelingen Texelhopper
Wederom wordt er bezuinigd op het OV op Texel.
Lijn 28 gaat per 22 juli 2018 alleen nog naar bushalte Elemert. De lus door Den Burg vervalt.
Lijn 828 verdwijnt helemaal.
Haltes in lijn 28 die vervallen in Den Burg kunnen nog wel besteld worden een uur van te voren en per Texelhopper busje worden vervoerd naar Elemert.
http://www.texelplaza.nl/nieuws/artikel/nieuws/064904/
Lijn 28 gaat per 22 juli 2018 alleen nog naar bushalte Elemert. De lus door Den Burg vervalt.
Lijn 828 verdwijnt helemaal.
Haltes in lijn 28 die vervallen in Den Burg kunnen nog wel besteld worden een uur van te voren en per Texelhopper busje worden vervoerd naar Elemert.
http://www.texelplaza.nl/nieuws/artikel/nieuws/064904/
Re: Ontwikkelingen Texelhopper
En zo wordt het openbaar vervoer op Texel langzaam de nek om gedraaid :? .
Re: Ontwikkelingen Texelhopper
Waarom heet de Texelhopper m.i.v. de nieuwe concessie niet Overal Flex ?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Ontwikkelingen Texelhopper
Nouja, de keren dat ik op Texel geweest ben sinds de Texelhopper bestaat heb ik geen hond bij die haltes in Den Burg in zien stappen. Die haltes waren meer een restantje van de oude 29 wat nog een tijdje in de route van 28 gehandhaafd is.KM46 schreef:En zo wordt het openbaar vervoer op Texel langzaam de nek om gedraaid :? .
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 961
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Ontwikkelingen Texelhopper
Ik was een paar weken geleden op Texel. Lijn 28 had op alle haltes om 10:00 uur instappers richting de boot en niet 1 per halte maar na halte Sint Jan zat de bus helemaal vol. Vanaf de Koog was de bus nog niet half vol!
Laatst gewijzigd door Wubbo op wo 02 mei 2018, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Re: Ontwikkelingen Texelhopper
Dat vind ik nogal een misleidende zin in combinatie met het hele artikel.BusFreakRotterdam schreef:Wederom wordt er bezuinigd op het OV op Texel.
<knip>
http://www.texelplaza.nl/nieuws/artikel/nieuws/064904/
De frequentie op lijn 28 wordt verhoogd, waardoor lijn 828 kan vervallen, dus dat is geen bezuiniging.
Ook het vervallen van de route in Den Burg is niet echt een bezuiniging, maar een versnelling van de route, waar reizigers uit De Koog dan weer van profiteren.
Op het vasteland gaat de frequentie van lijn 33 omhoog, waardoor voortaan op elke boot wordt aangesloten (wat in 2016 tot mijn grote ergernis dus niet gebeurde).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 21:37
Re: Ontwikkelingen Texelhopper
lijn 828 is er eigenlijk niet voor reizigers van de boot naar den burg maar vooral andersom, de 28 doet alleen bij de heenweg het rondje door den burg omdat anders de overstap van bus naar boot te vaak niet gehaald gaat worden. 828 rijd hierdoor nagenoeg leeg naar den burg maar vult redelijk als deze weer van den burg naar de boot gaat. Hoor ook veel mensen in den burg die er nou niet helemaal blij mee zijn dat het niet meer door den burg gereden gaat worden, hun worden nu ook aangewezen op te texelhopper. door het rondje door den burg weg te halen hoeft er niet een extra bus te rijden waardoor ze met een uursdienst van teso nog maar 1 bus ipv 2 hoeven in te zetten en bij een halfuurs dienst 2 ipv 4.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 121 gasten