Pagina 33 van 37

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Geplaatst: ma 30 jul 2018, 11:11
door BusFreakRotterdam
KM46 schreef:Hoelang gaat deze pilot nog duren?
2028

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Geplaatst: ma 30 jul 2018, 11:16
door ODRAIL
Dat kun je dan geen pilot meer noemen als het nog 10 jaar duurt :shock: :? .

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Geplaatst: ma 30 jul 2018, 11:28
door BrengMe
Het is ook geen pilot meer...

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Geplaatst: ma 30 jul 2018, 11:31
door ODRAIL
Het is zeker ongemerkt van tijdelijk naar definitief overgegaan (zoals bij zoveel dingen in ons land) :? ?

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Geplaatst: ma 30 jul 2018, 12:09
door BusFreakRotterdam
Texelse Courant roept nu ook mensen op hun ervaringen te delen. Op de facebookpagina van TC staan binnen een uur 50 reacties met de meest bizarre verhalen!

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Geplaatst: ma 30 jul 2018, 18:39
door Wubbo
huibf schreef: nietsnutten, nitwitten, beunhazen of anderzinds ongeschoold personeel? [...] een driesterrenmongool eerste klas.
Door dit soort termen te gebruiken maak je het punt dat je wil maken niet duidelijker. Sterker: hierdoor haken mensen af in een discussie. Jammer. Ik vind best iets van de inhoud, maar je ontneemt me nu de zin om een inhoudelijke reactie te typen.

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Geplaatst: ma 30 jul 2018, 18:43
door waldo79
Juist: speel op de bal. Iemand doet in jouw ogen zijn werk niet naar jouw maatstaven, dan is het fair het op het werk feedback te geven in plaats van het persoonlijk te maken :o

En ook het bovenstaande is weer in algemene zin bedoeld.

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Geplaatst: ma 30 jul 2018, 19:56
door Durashift
Kom op, je kan ook even over die termen heen lezen, denk ik dan. (A)

Hoezo persoonlijk? Er worden toch geen namen genoemd door huibf?

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Geplaatst: ma 30 jul 2018, 20:08
door huibf
Dat een bestuurder een Universiteitstitel voor zijn/haar naam heeft staan wil niet zeggen dat ie ook verstand van zaken heeft voor zijn/haar ambtelijke functie.
Sterker nog ik heb steeds meer het gevoel dat ze niets bijdragen en alleen maar een bak geld kosten. Er wordt beleid gemaakt zonder enig fatsoenlijke onderbouwing.
Ze hebben oogkleppen op en zien niet wat ze vernielen, in dit geval in het OV.

En men daardoor gekwetst voelt, dan is dat zijn probleem. Je doet er niets mee of je zorgt als je daar invloed op hebt dat men een radicale ander beleid gaat voeren. Men gaat er klakkeloos vanuit de 'de hogere' het beter weet. Tuurlijk.... not.
Menig bestuurder heeft nog nooit een bus gezien van binnen, behalve als weer een of ander verzinsel of proefballonnetje opgelaten moet worde.
Men zit daar maar op het pluche en zal nooit ter verantwoording worden geroepen.

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Geplaatst: ma 30 jul 2018, 20:11
door Durashift
^^^.. nou, ik denk dat mevrouw van Beek (ex. prov. Utrecht) over dat laatste toch iets anders denkt. :wink:

Maar, misschien doel jij met je kritiek nét op de ambtelijke laag daaronder.. die 'het werk' moeten doen maar juridisch lastig uit hun functie zijn te ontheven... :?:

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Geplaatst: ma 30 jul 2018, 20:52
door The best
Of hij probeert gewoon goedkoop te scoren.

Maar goed, je kan nog zo'n goed punt hebben, op het moment dat je iemand een driesterrenmongool eerste klas (wel origineel bedacht) noemt, kan ik het niet serieus nemen. Dan is vorm blijkbaar belangrijker dan inhoud.

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Geplaatst: ma 30 jul 2018, 21:21
door Wievank
Er wordt voor het gemak iedere keer ook maar even 'vergeten' dat er steeds minder geld beschikbaar gesteld wordt voor het OV vanuit de rijksoverheid. De provincies en vervoersregio's krijgen dit vanuit de BDU (Brede Doeluitkering), een pot met geld waaruit o.a. het OV betaald moet worden. In 2012 was dit nog zo'n 2 miljard voor heel Nederland, dit jaar nog maar 881,6 miljoen. Er is dus steeds minder geld beschikbaar, terwijl de kosten wel toenemen door o.a. inflatie.
Het gevolg zien we ook al jaren door het hele land: er wordt steeds meer gesneden in de zwakkere lijnen, en de verschillende overheden en vervoerders maken af en toe de meest rare sprongen in een poging met steeds minder middelen toch heel Nederland bereikbaar te houden met (een soort van) OV.

Als je dus wilt schelden: scheldt dan op het kabinet (en de paar ervoor).

En op de voorspelbare vraag: waarom dat wel al die peperdure infra projecten? Die worden vaak uit andere potjes betaald, en regelmatig uiteindelijk ook weer door de rijksoverheid. Om terug te komen op Texel: het is bijna makkelijker om geld bij elkaar te krijgen voor een hyperloop vanaf Amsterdam naar De Koog, dan om voldoende budget bij elkaar te schrapen voor een fatsoenlijk OV systeem op Texel.

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Geplaatst: ma 30 jul 2018, 22:45
door regenmaker
Wievank schreef:Als je dus wilt schelden: scheldt dan op het kabinet (en de paar ervoor).
Die van Rutte I, II en III dus. :roll: En dan hebben ze zo'n tekst op hun site staan: Rijksoverheid

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Geplaatst: ma 30 jul 2018, 22:54
door huibf
Dat er minder geld beschikbaar is, is duidelijk. Het is maar hoe je het uitgeeft.
Zonder bedragen en projecten te benoemen kan ik wel vertellen dat er projecten zijn die een signifikant lagere kostendekkingsgraad hebben en minder reizigers over het geheel generen tov het 'vorige' netwerk en dan he bben we jet over tientallen procenten!
Dus voor nog meer geld, met nog minder opbrengsten en over het geheel minder reizigers hebt, die vervolgens een nog duurder tarief betalen, kan je best stellen dat er iets niet goed gaat. Maatwerk is het hippe woord.

Maar om terug te komen op de Texelhopper. Lijn 28 krimpt men in voor wat betreft halten in Den Burg. Daartegenover staat de texelhopper die je voor hetzelfde tarief wel naar diezelfde halten brengt.
Door nu ineens een slecht product neer te zetten (oa langere reservatie) haakt men vanzelf af en zegt men later: Kijk die route voor 28 is echt niet nodig.

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Geplaatst: di 31 jul 2018, 07:23
door Vinny
Er wordt voor het gemak iedere keer ook maar even 'vergeten' dat er steeds minder geld beschikbaar gesteld wordt voor het OV vanuit de rijksoverheid. De provincies en vervoersregio's krijgen dit vanuit de BDU (Brede Doeluitkering), een pot met geld waaruit o.a. het OV betaald moet worden. In 2012 was dit nog zo'n 2 miljard voor heel Nederland, dit jaar nog maar 881,6 miljoen. Er is dus steeds minder geld beschikbaar, terwijl de kosten wel toenemen door o.a. inflatie.
Volgens mij had het openbaar vervoer op Texel best goedkoper en efficiënter gekund zonder het de nek om te draaien ;)

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Geplaatst: di 31 jul 2018, 07:33
door BusFreakRotterdam
Voor al het geld wat er in deze bodemloze put is gegaan had de "onredabele" lijn 29 nog tot in lengte van jaren kunnen rijden! :wink:

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Geplaatst: di 31 jul 2018, 07:43
door huibf
BusFreakRotterdam schreef:Voor al het geld wat er in deze bodemloze put is gegaan had de "onredabele" lijn 29 nog tot in lengte van jaren kunnen rijden! :wink:
Juist.

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Geplaatst: di 31 jul 2018, 07:56
door Meltrain
Tja, ik weet niet wat reizigers liever hebben: elk uur een grote bus die een beperkt aantal haltes aandoet of op elk willekeurig moment binnen een (half) uur een taxibusje die je naar elke willekeurige plek op het eiland brengt.

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Geplaatst: di 31 jul 2018, 08:08
door BusFreakRotterdam
Meltrain schreef:Tja, ik weet niet wat reizigers liever hebben: elk uur een grote bus die een beperkt aantal haltes aandoet of op elk willekeurig moment binnen een (half) uur een taxibusje die je naar elke willekeurige plek op het eiland brengt.
De reizigers hebben nooit geklaagd over de lijn 28,29 en 827... de provincie wilde graag van lijn 29 af, ik betwijfel of ze nog steeds zo blij zijn met het laten vervallen van deze lijn. Als je gisteren zelfs het NOS journaal haalt met de OV chaos op Texel....

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Geplaatst: zo 07 okt 2018, 15:10
door BusFreakRotterdam
Vandaag rijdt bus 4170 op lijn 28 (Veerhaven-De Koog v.v.) Weet iemand wat voor bus dit is?
Welke vloot staat er nu op Texel voor de dienst op lijn 28?

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Geplaatst: zo 07 okt 2018, 15:15
door Lijn 45
De 4170 is een ex-Provincie Utrecht Ambassador.

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Geplaatst: di 20 nov 2018, 12:31
door BusFreakRotterdam
In de Texelse Courant is deze week een artikel verschenen waarin staat dat men hard bezig is om vanaf volgend jaar juni het "rondje" Den Burg weer
op te nemen in de dienstregeling voor lijn 28.

Daarnaast gaat men ook weer over het oude reserveringssysteem omdat het aantal reizigers van de kleine Hoppertjes "drastisch" is gedaald en het vertrouwen in de belbusdienst totaal is verdwenen.

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Geplaatst: za 22 jun 2019, 09:09
door BusFreakRotterdam
Connexxion maakt excuses voor de niet foutloze start van de Hopper en belooft verbetering.

http://www.texelplaza.nl/nieuws/artikel/066708/

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Geplaatst: za 22 jun 2019, 21:44
door Vinny
Ze zijn heel erg voortvarend met hun excuses in ieder geval. Gaat de dienstverlening ook beter worden?

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Geplaatst: za 22 jun 2019, 22:22
door huibf
Als ze het rondje door Den Burg nu weer uitvoeren.
Gekkies zijn het. Zowel CXX als de Provincie