Pagina 34 van 37

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Geplaatst: zo 23 jun 2019, 07:47
door BusFreakRotterdam
Rondje Den Burg kan makkelijk weer ingevoerd worden als de bus op de heenweg weer voorrang krijgt bij het enige
stoplicht op het eiland, dat is niet meer het geval nu de boten groter geworden zijn. Overige voertuigen krijgen voorrang
op de bus. Hierdoor loopt de bus op het trajectdeel veerhaven-elemert teveel vertraging op.

Op de terugweg rijdt de bus standaard na Elemert met -10 tot -13 minuten. Leuk voor de chauffeur zoveel pauze
op de veerhaven vooral in de zomermaanden maar in deze tijd kan je ook het rondje Den Burg rijden.

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Geplaatst: zo 23 jun 2019, 10:04
door busfanNL
Ja maar dan wordt de dienstregeling niet meer zeker. Die ruime tijd is juist ingebouwd omdat er anders met teveel vertraging gereden werd en mensen de boot niet haalden.

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Geplaatst: zo 23 jun 2019, 10:24
door Daniel
Dat argument van de boot niet halen hoor ik pas sinds de introductie van de Texelhopper, maar lijn 28 reed ook voordat die er was al exact de huidige route. Dan moet er toch nog iets anders zijn, want toen hoorde ik nooit wat over het niet halen van de boot.

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Geplaatst: zo 23 jun 2019, 11:49
door Meltrain
Die routewijziging is er toch gekomen omdat de frequentie verhoogd werd? (En er dus geen extra bus nodig zou zijn.)

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Geplaatst: zo 23 jun 2019, 12:09
door Stijngeluk
de routewijzeging was er gekomen omdat men idd geen 2e bus wou hebben voor het rondje door den burg en dus kostenbesparing meebracht(anders moest men in de zomer 4 bussen hebben staan op texel, ipv 2 nu), en men het lastig vond om maar 1 kant op de bus te laten rijden. Bij de dienstregeling die binnenkort ingaat wou men het rondje terugbrengen viel te lezen in het adviesaanvraag, alleen men kon het niet eens worden wanneer het rondje door den burg moest worden gemaakt(of naar de koog toe, of naar de boot toe), dus heeft men maar bedacht om het maar helemaal niet in te voeren en de dienstregeling zo te houden. Beide kanten op het rondje doen lukt echt niet weet ik uit ervaring als passagier op texel.

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Geplaatst: zo 23 jun 2019, 12:27
door Daniel
Toch reed lijn 28 voor de Texelhopper kwam het rondje in twee richtingen en reed er toen ook een bus aansluitend op de tussenboot in de zomer. Het kan dus wel, maar men wil de minimale hoeveelheid materieel inzetten.

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Geplaatst: zo 23 jun 2019, 12:34
door Stijngeluk
ik denk ook dat daar vooral het inzit, kosten besparen....

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Geplaatst: zo 23 jun 2019, 21:33
door huibf
Kosten besparen. Zucht.

Heel het OV afschaffen. Das pas kostenbesparend.

Knettergek zijn ze.

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Geplaatst: ma 24 jun 2019, 07:09
door Meltrain
Als de provincie maar een beperkt budget beschikbaar stelt en deze ingreep relatief weinig negatieve gevolgen heeft, kan ik me goed voorstellen dat Connexxion liever de route iets korter maakt dan de frequentie verlaagt.

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Geplaatst: ma 24 jun 2019, 07:32
door huibf
Beperkt budget.
Als je ziet wat je jaarlijks verbrassen aan geld dan zou je denken dat ze genoeg hebben. Maar goed das geheel offtopic.

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Geplaatst: wo 26 jun 2019, 03:54
door STF
In de rustige wintermaanden kan ik op zo'n eiland (dat het grotendeels van het toerisme moet hebben) nog wel begrijpen dat die Texelhopper formule de beste oplossing is, maar de rest van het jaar (met name de zomer) toch niet...

Als ik vroeger een dagje naar Texel ging, ging ik als voetganger de boot op, tegenwoordig sinds dat Texelhopper gedoe neem ik de auto maar mee naar het eiland, wel redelijk prijzig in vergelijking tot het voetgangerstarief maar ben behoorlijk anti "belbus".

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Geplaatst: wo 26 jun 2019, 07:06
door regenmaker
Ik heb toch vrij positieve ervaringen met de Kolibrie op de Veluwe. :)

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Geplaatst: wo 26 jun 2019, 08:32
door TimoD
Het Texelhoppersysteem werkte tot vorig jaar ook echt wel goed.

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Geplaatst: wo 26 jun 2019, 13:01
door BusFreakRotterdam
Het belbussysteem Texelhopper werkt alleen goed als je je heel goed inleest op de website hoe deze te gebruiken is.
Ik maak iedere keer weer mee als ik op Texel ben en met het OV reis dat toeristen niks, maar dan ook echt helemaal niks begrijpen van de Texelhopper. De chauffeurs op lijn 28 moeten iedere afvaart weer uitleggen dat mensen moeten bellen naar de centrale en dan wachten op een busje om bijv. naar Oudeschild of de Cocksdorp te gaan. De fietsverhuurder op de veerhaven draait goude tijden!

Belbussen werken inderdaad goed in het laagseizoen als er bijna geen toeristen op het eiland zijn. Inmiddels zijn er 4 hopperbusjes in de garage voor onderhoud en worden er andere bussen ingezet om iedereen vervoerd te krijgen.

Laat in de zomermaanden buslijn 29 en 827 weer rijden en het probleem is opgelost.

Verder las ik dat de gemeente Texel en Connexxion niet tot overeenstemming kwamen hoe het rondje Den Burg terug moest komen in de dienstregeling. Het antwoord is heel eenvoudig. Tussen 05:00 en 09:00 uur in beide richtingen. Tussen 09:00 en 13:00 uur richting de veerhaven.
Van 13:00 tot 18:00 richting de Koog en na 18:00 uur in beide richtingen. In het weekend kan je de tijden in beide richtingen iets oprekken.
In het laagseizoen, vakanties uitgesloten, kan je buslijn 28 gewoon de gehele dag in beide richtingen het rondje laten maken.
Komt soms met -5 minuten aan in de Koog en met -10 minuten op de veerhaven.

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Geplaatst: wo 26 jun 2019, 21:23
door huibf
Eenvoudig is niet aanwezig in het vocabulaire van Connexxion. Volgensmij is de doelstelling om vooral zo min mogelijk bussen te laten rijden.

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Geplaatst: do 27 jun 2019, 02:06
door STF
De Nederlandse vervoersbedrijven zouden eens in goed gesprek gaan met de Luxemburgse, volgens mij kunnen beide landen een hoop van elkaar leren; in Nederland slaan ze onderhand door in besparen (als de reizigers niet tot op de schoot van de chauffeur zitten heffen we de lijn gewoon op) en in Luxemburg slaan ze sinds een poosje compleet door in geld verspillen (op zondag gaat er om 4.00 uur 's morgens echt niemand met de bus mee).

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Geplaatst: do 27 jun 2019, 13:05
door Chrysa
Zondag om 4:00 zitten de bussen hier in Breda toch echt afgeladen vol. :p

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Geplaatst: di 23 jul 2019, 16:17
door BusFreakRotterdam
Gisteren is er een Hopper in de berm belandt bij een aanrijding. Door een groot tekort aan originele Texelhopper busjes rijden
er al een tijdje oude buurtbussen van Connexxion. Iemand een idee welke busje dit is geweest?

https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... a2gBoLN3NY

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Geplaatst: di 23 jul 2019, 17:19
door Lijn 45
Dit is de 48461. Hij reed in de zomer van 2017 ook op Texel.

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Geplaatst: di 23 jul 2019, 18:37
door Daniel
Heb vandaag zelfs maar één origineel blauw Texelhopper-busje zien rijden, de rest waren allemaal witte Connexxion-busjes.

De dienstregeling van bus 28 op de halteborden is ook wel verwarrend trouwens: die gaat er vanuit dat de tussenboot altijd tot 21.00 uur vaart en heeft dan nog een laatste rit van 20.47 uit De Koog tot Den Burg. Echter wanneer de laatste tussenboot zoals vandaag om 16.30 uur gaat dan rijdt die rit van De Koog tot Den Burg al om 16.47 uur, maar dat kan je dus alleen via een reisinfoapp zien (want alleen De Koog Nikadel heeft ook een display met actuele tijden)

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Geplaatst: ma 02 dec 2019, 12:15
door BusFreakRotterdam
Connexxion beloofd beterschap en 4 nieuwe busjes!

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/256951/c ... er-op-tijd

Van al het geld wat in deze bodemloze subsidie put is verdwenen hadden de buslijn 29 & 827 nog tot in lengte van jaren
kunnen blijven rijden!

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Geplaatst: wo 05 feb 2020, 15:06
door Frank93
De provincie is tevreden over de Texelhopper en daarom is de voorwaardelijke boete van 2019 kwijtgescholden:
https://www.noord-holland.nl/Actueel/Ar ... er_op_orde

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Geplaatst: ma 17 feb 2020, 04:54
door STF
De februari-omzet van de Texelhopper zal wel vreselijk tegenvallen, ik heb namelijk begin deze maand vier personen even met de auto naar de boot gebracht terwijl ze eigenlijk van plan waren de Texelhopper te bellen. In november trouwens ook al twee, nog even en ze zijn failliet... :mrgreen:

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Geplaatst: do 27 feb 2020, 09:52
door BusFreakRotterdam
Mooi artikel in Texel Plaza nav een poll die ze gehouden hebben.

http://www.texelplaza.nl/nieuws/artikel ... GjErHDXMiM

In de ivoren toren maar blijven beweren dat alles goed verloopt.... reizigersaantallen zijn allemaal geheim, die komen
zelfs niet in het vervoerplan voor.

Re: Ontwikkelingen Texelhopper

Geplaatst: do 27 feb 2020, 13:07
door trolly
'Doet de Texelhopper het fantastisch?' — valt me nog mee dat ze daar 31% positieve reacties op krijgen. Een iets minder sturende vraagstelling — bijvoorbeeld respondenten een cijfer te laten geven — zou die poll zomaar enige waarde hebben kunnen geven. Nu is het net zo'n mislukt experiment als de gewraakte Hopper zelf.