Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Etienne »

Het viel me vanochtend op dat lijn 387 een omleiding rijdt via de A2, omdat de A27 afgesloten is vanwege werkzaamheden. Dit kost echter zoveel rijtijd dat het stadstraject naar Dalem dit weekend helemaal niet bediend wordt.

Kon daar niet iets vervangends ingezet worden middels een Roşero of zo? :s
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Hans
Berichten: 716
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hans »

ALS je een tekort aan chauffeurs hebt zal dat moeilijk gaan (geen idee hoe ze in DMG zitten met chauffeurs).
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ArrivaBas »

Dat leden van Provinciale Staten plaatsvervangende schaamte voelen bij het logo van de provincie op de achterkant van de bussen zegt genoeg over de prestaties van Qbuzz, lijkt mij (hierover stond enkele dagen geleden een Premium-artikel bij het regionale AD). Er zou op enkele dagen ongeveer 3% van de ritten zijn uitgevallen door personeelstekort, en dat was nog binnen de vakantiedienstregeling... :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

3% klinkt nog als weinig vergeleken met Syntus Utrecht... Maargoed, zeker in het oosten van DMG gaat het natuurlijk hard met de wachttijd als er slechts één rit uitvalt. Dus de overlast kan best behoorlijk uitpakken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Vinny »

Meltrain schreef: za 30 jul 2022, 10:41
WSM schreef: vr 29 jul 2022, 21:55 Reizigers waren toch ongewenst? Dan verdwijnen ze ook.
Tijdens het hoogtepunt van de pandemie was reizen en op kantoor werken ook ongewenst. Dat wordt nu weer langzaam beter.
WSM schreef: vr 29 jul 2022, 21:55 OV is geen sociale werkplaats waar maar oneindig belastinggeld ingesmeten kan worden.
OV is echter wel een sociale voorziening, waarvan zo veel mogelijk mensen gebruik moeten kunnen maken.
WSM is weer cynisch ;)
Hij wijst gewoon op de consequenties van afbraakbeleid.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hendrik »

Etienne schreef: vr 29 jul 2022, 21:45 Vanmiddag stond ik bij de halte Gemeentehuis in Middelharnis. In de tijd dat ik daar stond, liep al de hele tijd een vrouw heen en weer tussen beide haltes aldaar en na ruim een uur kwam ze eens een keer vragen waar de bus naar het Binnenhof bleef. Toen kwam uiteindelijk de aap uit de mouw, ze had een reis gepland met de 9292-app en daar kwam Ovopmaat uit, maar het was haar niet duidelijk dat de bus van tevoren gebeld moest worden. Hoe het verder afgelopen was weet ik helaas niet, maar ze stond nog steeds op de halte toen ik met de 436 verder reisde.
Ik ben geen fan van OV-op-maat, maar deze mevrouw heeft dan wel deze duidelijke melding van 9292 gemist:
Let op! dit is OV op Maat. Boek een rit minimaal twee uur van tevoren via OV-op-Maat app of telefonisch 088 6000987. Vertrektijd in dit reisadvies is fictief. Werkelijke vertrektijd volgt uit de boeking. Meer info https://www.connexxion.nl/ovopmaat/hwgo
Roeland
Berichten: 2248
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Roeland »

Etienne schreef: za 10 sep 2022, 20:33 Het viel me vanochtend op dat lijn 387 een omleiding rijdt via de A2, omdat de A27 afgesloten is vanwege werkzaamheden. Dit kost echter zoveel rijtijd dat het stadstraject naar Dalem dit weekend helemaal niet bediend wordt.

Kon daar niet iets vervangends ingezet worden middels een Roşero of zo? :s
Ik neem aan dat de 387, vanaf station Gorinchem, via de Newtonweg en de A15 naar de A2 reed?
Dan heb je voor Dalem toch nog lijn 47, en zijn (bijna) alle haltes in Oost goed bediend?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ODRAIL »

Arriva heeft in Zuid-Holland nu ook bussen rijden in de serie 844X. Heb de afgelopen week de 8449 zien rijden op de lijnen 175, 190 en de 383. Ik sluit niet uit dat er meerdere bussen uit deze serie (844X) actief zijn in Zuid-Holland (hoewel ik alleen de 8449 heb zien rijden).
Speedmaster
Berichten: 180
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Speedmaster »

Gaat om 1 bus op de vestiging Gouda, welke tijdelijk wordt ingezet omdat een aantal bussen weg zijn voor reparatie/schade
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ODRAIL »

@Speedmaster: Dank voor de informatie :pos: ;) .
TheAgedGamerYt
Berichten: 213
Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door TheAgedGamerYt »

Op dit moment rijden de Citeas 8737 en 8758 op lijn 470, waarschijnlijk door het tekort aan Volvo 8900's.
MetroRET
Berichten: 3799
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MetroRET »

Men wisselt toch niet van bus door de stakingen.
Speedmaster
Berichten: 180
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Speedmaster »

Dat dus, je kan zelfs groene streekbussen op RNET 497 tegen komen, gisteren, vandaag en morgen
Vrokky
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 08 nov 2019, 10:17

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Vrokky »

https://www.zuid-holland.nl/onderwerpen ... geling-ov/

Ik las het bovenstaande artikel, daarin staat een Google maps link met de locaties waar nieuwe DRIS's worden geplaatst
Kan iemand mij (met behulp van fotos) de verschillen tussen de DRIS's uitleggen?

Hoe ziet de Dris_klein eruit? En hoe de TFT? Etc.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hendrik »

Ik weet niet precies het verschil tussen alle verschillende types, maar wellicht heb je iets aan de info in de DRIS-visie en een brief met de stand van zaken van de provincie Zuid-Holland
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door nvdw »

Zie pagina 25 van de DRIS-visie.

De meeste DRISsen (DRIS-groot, etc) zijn varianten van het standaard bord, maar dan met bijvoorbeeld een vaantje eraan voor R-NET, waterbus, of een perronletter.

De DRIS-klein is een kast voor aan een haltepaal, en is de opvolger van de bestaande 'solar-kast'. Die kan bovendien haltevertrekstaten digitaal weergeven.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Vrokky
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 08 nov 2019, 10:17

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Vrokky »

Bijzonder dat Nieuw-Lekkerland over R-Net krijgt, op 2 plekken na. Jan van Nassauplein begrijp ik, want die heeft maar aan 1 kant een R-Net halte.

Schoordijk stapt nooit iemand in en krijgt wel een R-Net variant, terwijl sporthal de klipper en gondel plantsoen een kleine normale krijgen.
April064
Berichten: 668
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door April064 »

De chauffeur van de laatste rit van de 386 richting Gouda vandaag reed verkeerd, in Waddinxveen reed hij de route van de 382/384. Na een tijdje de verkeerde route te hebben gereden zag hij dat ik de enige was die nog in de bus zat en waar ik heen moest (nam een toeristieke route tussen Den Haag en Gouda, dus ik moest naar Gouda) en realiseerde hij zijn fout. Kan gebeuren :P.
zij/haar/hen/hun
TheAgedGamerYt
Berichten: 213
Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door TheAgedGamerYt »

Het nieuwe lijnennetkaart voor Arriva Zuid Holland Noord 2023 staat inmiddels Online, ik zie helaas geen Routewijzigingen.

https://www.arrivapdf.nl/web/file?uuid= ... ntid=22277
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Etienne »

Nou ik wel:
- 56 niet meer via Groenoord, maar via de Houtmarkt.
- 45 en 400 weg uit de Breestraat
- 57 en 385 routewijziging in Voorhout

Verder blijft het allemaal vrij beperkt in deze hoek.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
UtrechtOV
Berichten: 135
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 20:02

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door UtrechtOV »

Er staat ook nog een losse lijnnetkaart Leiden tot April 2023.
Maar zie daar geen wijzigingen tov de hier gepubliceerde

https://www.arrivapdf.nl/web/file?uuid= ... ntid=22273
Roeland
Berichten: 2248
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Roeland »

Leuk dat de 385 in Voorhout niet meer door het centrum, maar over een rondweg door de weilanden gaat rijden. Zal vast extra reizigers opleveren :( .
Bijkomstig detail hierbij is dat het PvE voor de nieuwe concessie voorschrijft, dat er in Voorhout een bus stopt in de buurt van Nieuw Schoonoord. En de nu opgeheven 385-halte Kievitspark is de enige halte die daar in de buurt ligt...
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door nvdw »

Ja, dat wilde Voorhout/Noordwijk zelf, geen bussen meer door de Herenstraat. Misschien moet er een soort 'Schrödingerlijn' komen die tegelijkertijd wel en niet rijdt.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
TheAgedGamerYt
Berichten: 213
Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door TheAgedGamerYt »

Ik zie ook niks over Lijn 470 die bij het Brugrestaurant A4 stopt en de 723 die een keer per uur zal rijden zoals dat geadviseerd was.
bartjemestrom
Berichten: 1024
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door bartjemestrom »

470 stopt al enkele jaren niet meer bij Wegrestaurant ;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten