Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Z2N »

Er komt daar inderdaad geen OV in de buurt. Misschien kan je beter op station Rotterdam Alexander een fiets huren?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Dank voor je reactie. :pos: Dan moet ik aan mijn klas gaan vertellen dat we dadelijk waarschijnlijk moeten fietsen want we zouden met het OV gaan en ik ga er vanuit dat daarna niemand lang wilt lopen. :lol:
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Het is inderdaad een compleet geïsoleerde plek, half uurtje lopen vanaf metrostation Hesseplaats, wel prachtig uitzicht op de skyline van Rotterdam vanaf daar.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Voor de Vlinder in Alphen heb ik twee busjes gezien op het busstation, een in ZHN-kleurstelling met vlinder-tekst en logo en een in de nieuwe turquoise kleurstelling.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Roeland
Berichten: 2247
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Roeland »

Hoe staat het trouwens met de bezetting van de bussen in Zuid-Holland, nu de scholen, bedrijven en winkels enz. weer grotendeels geopend zijn?
Gaat die weer richting de bezetting in 2019 (pre-corona), of is die nu nog duidelijk lager?
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Z2N schreef: ma 14 mar 2022, 21:02 Er komt daar inderdaad geen OV in de buurt. Misschien kan je beter op station Rotterdam Alexander een fiets huren?
Dat Outdoor Valley hebben we maar moeten verplaatsen naar vandaag. We hebben toch maar gekozen voor dat half uur lopen. Gelukkig was dat, ondanks het frisse weer, nog te doen. :pos:
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

https://www.mediatv.nl/stadsbus-rijdt-t ... a-d-ijssel

Bus van Arriva tegen een lantaarnpaal op de oprit naar de Algerabrug.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Waarom heeft men het in het artikel over "stadsbus", terwijl het een bus van Arriva is? :s
Als men het verschil niet kent, kan men beter het neutrale "lijnbus" gebruiken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door umbusko »

Omdat het journalisten zijn. :') Niet touringcar = stadsbus. :')
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Roeland schreef: wo 23 mar 2022, 08:20 Hoe staat het trouwens met de bezetting van de bussen in Zuid-Holland, nu de scholen, bedrijven en winkels enz. weer grotendeels geopend zijn?
Gaat die weer richting de bezetting in 2019 (pre-corona), of is die nu nog duidelijk lager?
Qua bussen weet ik het niet, maar de bezetting van de Rotterdamse metro lijkt weer bijna op het oude niveau te zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

De Leidse 4809 was een proefrit aan het maken in Nuenen
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Een langdurige "defecte" bovenleiding op de MerwedeLingelijn vandaag blijkt veroorzaakt doordat bij Arkel niet alleen het gras maar ook een schakelkast gemaaid is: https://twitter.com/OvDRail_Joost/statu ... 8340856832
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Z2N »

Omdat de Wilhelminabrug dicht is heeft Arriva in Leiden de dienstregeling moeten wijzigen, er is een tijdelijke lijn 10 ingesteld die via de Breestraat en de Burggravenlaan naar Station Lammenschans rijdt, de rest van de lijnen over de Plantagelaan rijdt om via de Willem de Zwijgerlaan. An sich prima geregeld, ware het niet dat lijn 10 op zondagen in een halfuursdienst rijdt met een taxibusje. En dat bleek zonet te krap, de bus van 16:41 moest iemand achterlaten. Nou is het pas het tweede weekend van de werkzaamheden, maar ik heb er een hard hoofd in dat Arriva voor het einde van de werkzaamheden (14 augustus) hier iets aan gaat doen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door nvdw »

Is het busje vol omdat er meer mensen dan verwacht naar de Burgemeesterswijk moeten, of omdat er toch reizigers in klimmen die richting Breestraat willen? De voetnoot in de reisinfo ‘verbiedt’ dat weliswaar maar in 9292 komt hij gewoon als reisadvies naar voren.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Z2N »

Gezien de discussies in het busje die ik kon aanschouwen, de controle van de bestemming bij de deur, en het feit dat de achterblijver bleef wachten is er naar mijn inschatting geen Breestraat-verkeer. Daar staat tegenover dat instappers in het centrum hier dus ook niet meer bijpasten.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

De Leidse 4812 maakte vandaag een proefrit in Nuenen
omaylie
Berichten: 439
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door omaylie »

Weet niet of het al ergens is gemeld, maar ook Zuid-Holland krijgt vanaf eind dit jaar nieuwe DRIS schermen. En ja, met precies dezelfde vormgeving/schermindeling als in Utrecht, Flevoland, Gelderland en Overijssel: https://www.zuid-holland.nl/actueel/nie ... ltes-zuid/

Al vraag ik me wel af of de borden in het MRDH gebied ook mee worden genomen, want ze hebben het hier alleen over Zuid-Holland Noord, DMG en HWGO.
Stadsbus
Berichten: 1123
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Stadsbus »

Hier in MRDH worden ze ook vervangen, ik neem aan door de zelfde, bij de link van de MRDH staan geen foto’s.
https://mrdh.notubiz.nl/document/113311 ... 71dc9521d3
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

De MRDH heeft geldtekort dus daar is de vervanging enige jaren naar achter geschoven. De meeste panelen kunnen met een kleine investering nog een tijd mee.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
buschauffeurDH
Berichten: 68
Lid geworden op: za 14 mar 2020, 13:38

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door buschauffeurDH »

Ja, al hun geld zit in de metro naar Hoek van Holland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Er is een gapend exploitatietekort door verdwenen reizigers na corona, wellicht had je dat als buschauffeur al meegekregen ;-)

https://mrdh.nl/nieuws/rijksvoorstellen ... acceptabel
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Etienne »

Vanmiddag stond ik bij de halte Gemeentehuis in Middelharnis. In de tijd dat ik daar stond, liep al de hele tijd een vrouw heen en weer tussen beide haltes aldaar en na ruim een uur kwam ze eens een keer vragen waar de bus naar het Binnenhof bleef. Toen kwam uiteindelijk de aap uit de mouw, ze had een reis gepland met de 9292-app en daar kwam Ovopmaat uit, maar het was haar niet duidelijk dat de bus van tevoren gebeld moest worden. Hoe het verder afgelopen was weet ik helaas niet, maar ze stond nog steeds op de halte toen ik met de 436 verder reisde.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
WSM
Berichten: 1401
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door WSM »

Suus schreef: do 28 jul 2022, 12:28 Er is een gapend exploitatietekort door verdwenen reizigers na corona, wellicht had je dat als buschauffeur al meegekregen ;-)

https://mrdh.nl/nieuws/rijksvoorstellen ... acceptabel
Reizigers waren toch ongewenst? Dan verdwijnen ze ook.

Anyway, veel reizigers zullen nu met andere modaliteiten reizen en / of meer thuis werken. Daarnaast is een groot tekort aan personeel. Een mooie kans dus om de tering naar de nering te zetten en het OV in te krimpen.

OV is geen sociale werkplaats waar maar oneindig belastinggeld ingesmeten kan worden.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Durashift »

Tja, de sociale werkplaatsen zijn al gesaneerd tijdens het neoliberale bewind.. Of dat nu zo'n succes is voor de mensen die daar kansen in ontwikkeling hebben ?

Ik denk dat zo'n DRIS een systeem voor de leken is waar het idee heerst: ik zie een scherm met tekst en cijfers.. het werkt, dus dan is vervangen toch niet nodig, het is toch prima zo? Terwijl achter de schermen ;) verouderde techniek schuil gaat dat je wel moet vervangen om het niet kapot te laten gaan.. en dan zijn er helemaal geen letters en cijfer meer.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

WSM schreef: vr 29 jul 2022, 21:55 Reizigers waren toch ongewenst? Dan verdwijnen ze ook.
Tijdens het hoogtepunt van de pandemie was reizen en op kantoor werken ook ongewenst. Dat wordt nu weer langzaam beter.
WSM schreef: vr 29 jul 2022, 21:55 OV is geen sociale werkplaats waar maar oneindig belastinggeld ingesmeten kan worden.
OV is echter wel een sociale voorziening, waarvan zo veel mogelijk mensen gebruik moeten kunnen maken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten