Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door Durashift »

Of de multimodale machinisten stonden al ingeroosterd voor het rijden van tvv? :wink:

~@~

Maar ehm.. Ik zag vanmiddag bij het 'busstation' van Meerkerk (A27) wel een vreemde waarschuwing op tekstkarren staan: pas op, overstekende reizigers

:?: :shock:

Why? Het zijn toch gewoon voetgangers die van de ene halte naar de andere lopen..??

Lekker bedacht weer..
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door Daniel »

Dat is geen vreemde waarschuwing, automobilisten zijn nog niet gewend dat daar iemand oversteekt omdat er in het verleden eigenlijk ook niemand daar lopend kwam. Nu zijn er echter soms golven reizigers als er net een bus aangekomen is en ze moeten overstappen.
Naar het schijnt ging men op korte termijn nog wel een vluchtheuveltje in het midden maken zodat de oversteek naar de halte naar Meerkerk Dorp toe in etappes kan en de overstappers niet tussen het verkeer door hoeven te sprinten.
Frank93 schreef:Kan mij ook wel voorstellen dat het voor de NS wat lastiger is om alles weer aan te gaan passen. Qbuzz had natuurlijk hetzelfde kunnen doen maar ik denk dat het voor zo'n lijntje makkelijker is om wat rond te bellen naar machinisten of ze toch nog willen werken het weekend.
Sowieso had Qbuzz al maar beperkte aanpassingen in de dienstregeling gemaakt. Zo zou de [serie=Stoptrein|2019|Dordrecht - Gorinchem7100[/serie] eigenlijk tot Hardinxveld-Giessendam rijden, waardoor die simpelweg had staan keren in de tijd waarin hij normaal naar Gorinchem op en neer rijdt.
Hetzelfde is met de [serie=Stoptrein|2019|Dordrecht - Geldermalsen7200[/serie] het geval: die zou aan de ene kant tot Hardinxveld-Giessendam rijden en aan de andere kant vanaf Leerdam. Aangezien in Leerdam de aankomsttijd uit Geldermalsen gelijk is aan de vertrektijd naar Geldermalsen zou het materieel ook daar een lange kering hebben, waarin je precies heen en weer naar Gorinchem kunt rijden.

Samengevat: men had toch al evenveel materieel en personeel als voor een normale dienst nodig. Het zal dus vooral een kwestie van omzetten van de personeelsdiensten naar de reguliere roosters geweest zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door Frank93 »

Oh van wat ik begreep uit het artikel van het AD zouden er geen treinen rijden over het hele traject maar dat was dus niet het geval? Laat die complimenten dan maar zitten :lol:
WSM
Berichten: 1401
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door WSM »

Waarom? Het toont toch de flexibiliteit en de goede wil aan van Qbuzz?
Bij NS moet het niet-doorgaan van werkzaamheden in zevenvoud vier weken vantevoren worden aangevraagd, want het aanpassen van de dienstroosters is nu eenmaal een Heel Ingewikkeld Proces (HIP).
Behalve als er een halve millimeter sneeuw valt, dan is het niet meer HIP en kan het wel in een paar uur.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door Daniel »

Je kunt veel over NS zeggen, maar wat er nu bij de werkzaamheden op hun site staat is wel origineel...
Dordrecht-Geldermalsen
Wanneer
zaterdag 23 februari van 00.50 uur tot maandag 25 februari 05.50 uur
Oorzaak
vervallen werkzaamheden
Advies
U kunt gebruikmaken van de overige treinen
de eerder aangekondigde werkzaamheden op dit traject gaan niet door
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door Durashift »

Daniel schreef:Dat is geen vreemde waarschuwing, automobilisten zijn nog niet gewend dat daar iemand oversteekt omdat er in het verleden eigenlijk ook niemand daar lopend kwam. Nu zijn er echter soms golven reizigers als er net een bus aangekomen is en ze moeten overstappen.
(..).
Dat snap ik. Het gaat mij om de gebruikte tekst: voor automobilisten zijn het toch 'gewoon' voetgangers die de weg over moeten steken :?:
Nou herinner ik mij niet of daar nu wel of niet een vop gemaakt was. Indien ja, dan hebben de voetgangers voorrang. Anders wachten ze maar ff... op hun bus. (A)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door Suus »

Een buschauffeur van Qbuzz is gisteren mishandeld in Rotterdam: https://www.rijnmond.nl/nieuws/179604/Q ... gt-klappen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door Etienne »

Welke *** heeft verzonnen dat lijn 138 vanuit Herkingen totaal GEEN aansluiting biedt op de 436 naar Rotterdam in Nieuwe-Tonge. 58 minuten wachten op de halte 'Provincialeweg N215' in Nieuwe-Tonge is niet erg uitnodigend. Omgekeerd bedraagt die aansluiting dan weer een royale 23 minuten.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door Stefan »

Ik vind het sowieso al kansloos dat een R-Net lijn een frequentie van 1x/uur heeft op zondag. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
PatrickM
Berichten: 1976
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door PatrickM »

Etienne schreef:Welke *** heeft verzonnen dat lijn 138 vanuit Herkingen totaal GEEN aansluiting biedt op de 436 naar Rotterdam in Nieuwe-Tonge. 58 minuten wachten op de halte 'Provincialeweg N215' in Nieuwe-Tonge is niet erg uitnodigend. Omgekeerd bedraagt die aansluiting dan weer een royale 23 minuten.
Dat vroeg ik me dus ook al af en dat heb ik eens gevraagd aan de vervoerkundige. De overstap vanuit Rotterdam richting Den Bommel/Stad (135 is gekoppeld aan 138) is leidend (die is 3 minuten). Voor de rest zijn het allemaal aansluitingen van 57/58 minuten, vrij waardeloos dus. Ik zal er binnenkort weer eens om vragen.
Stefan schreef:Ik vind het sowieso al kansloos dat een R-Net lijn een frequentie van 1x/uur heeft op zondag. :')
Dat zie ik inderdaad ook graag naar 2x/uur gaan, en dat moet gezien het aantal passagiers ook wel kunnen denk ik.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door Stefan »

Ik dacht een R-Net lijn sowieso minimaal 2x/uur moest rijden, meen ik ergens een gelezen te hebben.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Provinciale staten maken zich zorgen om mogelijke afbouw van de waterbus

Bericht door Wannes »

Provinciale staten in Zuid-Holland zijn unaniem verontrust door de mogelijke afbouw van de Waterbus, die het openbaar vervoer over water tussen Dordrecht, de andere Drechtsteden en Rotterdam verzorgt.
Ze reageren daarmee op een artikel in het AD, waarin een zeer kritische reactie van het Drechtstedenbestuur aangehaald wordt. Daaruit blijkt dat gedeputeerde staten genoegen willen nemen met veel lagere vaarfrequenties. De lijn Dordrecht-Sliedrecht zou vervangen worden door belbootjes en de verbinding Dordrecht-Kinderdijk mag verdwijnen.
bron en meer
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door waldo79 »

Hmmm, die schepen lijken me een meerwaarde te hebben in het regionale vervoer daar.
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door Wannes »

In principe wel, maar ik snap de provincie ook wel.
Ik maak er graag gebruik van maar lijn 23 tussen Dordrecht en Sliedrecht maar de meeste keren dat ik ermee reis is de boot eigenlijk bijna leeg. Dus ik snap ook wel dat het niet rendabel is om die zo door te laten varen.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door Stefan »

De waterbussen van en naar Rotterdam zijn (zeker in de zomermaanden) altijd goed bezet eigenlijk.. De keren dat ik in Papendrecht met m'n fiets er niet meer bij kon, is niet meer op 1 hand te tellen. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door Daniel »

Ik las een tijdje terug al een artikel dat wat in het hier gelinkte artikel staat grotendeels ontkrachtte trouwens, maar weet niet meer waar ik dat las.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door Etienne »

Vanmiddag stond ik op de 107 te wachten bij de halte Kleine Betuwe, net buiten Haastrecht, en gezien de vele kijkers onderweg leek het alsof daar nooit iemand instapt. Overigens wel een onhandige halte, omdat de 107 vanuit een blinde bocht aan komt rijden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door ODRAIL »

Voor welke richting stond je te wachten?
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door Etienne »

Richting Gouda
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door ODRAIL »

Juist ... ja. Bij in die richting stappen er zeer weinig mensen op de bus. De meeste die daar op willen stappen richting Gouda lopen naar de volgende halte "Haastrecht Centrum". Heb het ooit (meer dan 20 jaar geleden) ook eens meegemaakt dat de bus de halte ("Kleine Betuwe") voorbij reed vanwege het late zicht op de halte vanuit de bus.
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door Wannes »

En ... de gemeente Molenlanden wil heel graag een rechtstreekse waterbusverbinding van Streefkerk (of verder _O- ) naar Rotterdam.
https://www.ad.nl/rivierenland/waterbus ... ~a5ca409d/
Roeland
Berichten: 2247
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door Roeland »

De provincie Z-H heeft een evaluatie (en voorstel voor 2020) van de extra ingekochte ritten in HWGO en ZHN gemaakt.
https://staten.zuid-holland.nl/DMS_Impo ... r_2019.org
De conclusie is (op hoofdlijnen):
* de extra ritten in HWGO (vooral op scholierenlijnen) doen het best wel goed en blijven deels gehandhaafd
* de extra ritten in ZHN (rond Hillegom en Boskoop) zijn een flop en kunnen vervallen
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door ODRAIL »

Roeland
Berichten: 2247
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door Roeland »

Tja, ook borden kunnen het blijkbaar even te heet krijgen op de warmste dag van het jaar...
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 25 jul 2019, 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: het vorige bericht hoef je niet te quoten
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door Suus »

Er staat een R-NET Citea op het goederenstation van Gouda. Ik denk dat het er een van Arriva is, maar het is wel een heel vreemde plek om een bus neer te zetten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 38 gasten