Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door Hainje »

Mooie zet.
🍉
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Al tien jaar niet meer de belangrijkste busvervoerder in Leiden en omstreken?

Wat gaat de tijd toch snel :')
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door Z2N »

Iets te snel inderdaad, ik heb in 2012 nog in een Connexxion-stadsbus naar Leiderdorp gezeten. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door Daniel »

Arriva nam afscheid van Dordrecht (en DAV) zoals we Arriva gewend zijn... vrijwel de complete stadsdienst in Dordrecht met streekwagens en dan ook zo krap in het materieel zitten dat op alle lijnen tenminste één omloop gewoon totaal niet reed.
Op lijn 5 kwam het aan het eind van de middag wat ongelukkig uit...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door Stefan »

Wat overigens wel bizar is, is dat er nu ineens wel weergegeven kan worden als er een rit uitvalt... Terwijl dat in de 5 jaar jaar tijd die ik bij Arriva gewerkt heb, nooit het geval is geweest. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door Daniel »

Een hele omloop die uitvalt is natuurlijk makkelijker vooruit te zien. Zijn de DRIP's in de Drechtsteden ook niet aangepast trouwens: die dingen waren altijd een beetje afwijkend en toonden nooit reisinformatie van andere vervoerders dan de plaatselijke concessiehouder. (Zelfs de 620 van Arriva stond bv. nooit op de DRIPs, terwijl die lijn wel gewoon in de reisinfoapps te volgen was)
Vandaag bleken ze echter redelijk probleemloos overgeschakeld op Qbuzz.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
maarten83
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 09 dec 2015, 10:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door maarten83 »

HGWO werd wel altijd getoond op het station, leerpark en Dordwijk. Alleen vertragingen werden niet weergegeven.
maarten83
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 09 dec 2015, 10:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door maarten83 »

Vandaag om 17.40 halte ASZ Dordwijk ook op display realtime hwgo lijn 175 ontbreekt alleen. Om 17.59 staat lijn 620 naar Werkendam aangekondigd.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door ArrivaBas »

Sowieso zijn er nog wat bugs te fixen in de digitale reisinformatie. Bij onder andere de haltes Indus en Halmaheiraplein (Beide Dordrecht) staan alle ritten dubbel op de digitale vertrekborden. Bij Dordrecht Zuid dan weer niet op de bushalte.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door Daniel »

Busreiziger loopt brandwonden op door vloeistof op bank
Een 23-jarige Delftenaar heeft maandag brandwonden opgelopen, nadat hij in een lijnbus in aanraking kwam met een bijtende vloeistof. Het goedje lag op de bank waarop hij was gaan zitten.
Het voorval gebeurde ’s ochtend vroeg in bus 57 van Leiden naar Nieuw-Vennep. Op het moment dat de man plaatsnam, kreeg hij een branderig gevoel. Het stapte uit in Sassenheim en liet zich met een taxi naar een ziekenhuis brengen.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Cas
Berichten: 874
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door Cas »

Vandaag een verdwaalde Qliner op de 195, ik geloof dat het 7740 was.
請勿靠近車門
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door Daelea »

Die Qliner lijkt op zich niet echt heel erg verdwaald te zijn, er reden vandaag en gisteren de hele dag aardig wat ritten op de 195 / 295 met een Qliner-Volvo. Ben benieuwd in hoeverre dit standaard gaat worden?
Cas
Berichten: 874
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door Cas »

Worden de Qliners in ZHN vaker ingezet op andere lijnen? Natuurlijk is Arriva's materieelinzet met de huidige verschuivingen sowieso veranderlijk, maar ik ben inderdaad benieuwd of dit iets standaards wordt.
Ik heb zeker geen probleem met de Volvo's, de ex-DAV-dingen vond ik altijd een verademing vergeleken met de Amba's. 195/295 zijn alleen nou niet echt Qliners, dus (zonder omstickering) lijkt het me niet de nieuwe standaard worden.

Overigens wel enigszins een vreemde gewaarwording: heb ik net afscheid genomen van de Qliners in DAV, toch verreweg mijn meestgebruikte bussen, staat er ineens alsnog Qliner voor m'n neus. Ook nog eens op een plek waar ze hiervoor (bijna) nooit kwamen en ik er zeker geen verwachtte.
請勿靠近車門
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door Daelea »

Ik kwam ergens op FB in een besloten groep (bericht ben ik kwijt, sorry) tegen dat de Qliners uit DAV verdeeld werden onder de verschillende stallingen, waarbij uit m'n hoofd Alphen en Leiden er beide een of twee kregen, en de rest naar Krimpen ging. Pin me er niet op vast, maar zoiets.

Momenteel rijden de ex-DAV-Qliners op lijn 147, 292, 361, 381 en 383.

Edit: op lijn 195 rijdt nu Volvo 7734 en ex-DAV-Amba 8324, op lijn 295 rijden nu de Volvo's 7761 en 7740.
De inzet van Volvo's is sowieso iets minder streng geworden: het ziet ernaar uit dat op de korte slag op zondag van lijn 187 Leiden - Oegstgeest ook standaard een Volvo zit (is de 365 die anders bijna een uur stilstaat op Leiden C.).
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door Daelea »

Creatief gebruik van stilstaand materieel in Leiden: de museumbus (0192) als extra scholierenbus op lijn 2 van Leiden Centraal naar de Dr. Lelylaan (vestiging van mboRijnland) :y:Afbeelding
maarten83
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 09 dec 2015, 10:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door maarten83 »

Het viel me vanmiddag op dat de haltedisplay op station Dordrecht de HWGO bussen niet weergeeft.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door ArrivaBas »

In Dordrecht rijden sinds 9:45 de lijnen 2, 7, 93, 166 en 316 om via het Halmaheiraplein. Vermoedelijk ligt de overweg op de Krommedijk in storing. Het treinverkeer verloopt echter normaal, zij het licht vertraagd.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door Daniel »

Reizigerstunnel Gorinchem deze zomer niet klaar door onverwachte ondergrondse putten op bouwterrein
De nieuwe reizigerstunnel onder het station van Gorinchem is deze zomer niet klaar. De aannemer is gisteren op twee ondergrondse putten gestuit die het plaatsen van de heistelling onmogelijk maakt. ,,We kunnen daardoor voorlopig niet verder werken’’, zegt Coen van Kranenburg, woordvoerder van spoorwegbeheerder ProRail.

,,Onder het werkterrein blijken op zo’n tweeënhalve meter diepte twee putten te liggen’’, vertelt Van Kranenburg. ,,De grootste van de twee heeft een afmeting van vijf bij drie meter en is zo’n vier meter diep. Daarboven kunnen we geen loodzware heistelling zetten: het risico dat die machine gaat verzakken en misschien wel omvalt, is veel te groot.’’ Waarvoor de putten hebben gediend, is op dit moment nog niet bekend.
Met het oog op de werkzaamheden zouden dit weekeinde het treinverkeer op de MerwedeLingelijn stil liggen. ,,Maar dat is nu dus niet het geval. Het is QBuzz gelukt om toch treinen tussen Dordrecht en Geldermalsen te laten rijden. Dat is daar in allerijl nog geregeld’’, aldus de woordvoerder van ProRail.

Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door Frank93 »

Goed geregeld van Qbuzz :pos:
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door SuperGhost »

:roll: _O-
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door Milco »

Inderdaad, goed geroggeld Qbuzz! Mag ook wel eens gezegd worden! (y)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door ArrivaBas »

De opmerking 'goed geregeld, Qbuzz' is voor het eerst niet sarcastisch. _O_
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door Daniel »

Alleen hoe zie je zo'n put van 3 bij 5 bij 4 meter over het hoofd? Zou me niks verbazen als het een oude waterput uit het stoomtijdperk is trouwens, maar kan zogauw geen oude foto's van station Gorinchem vinden waarop dat zichtbaar is (het huidige station staat op de fundamenten van het oude gebouw, maar foto's laten alleen maar bijbehorende gebouwen aan de kant van het huidige busstation zien)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door dennistd »

Frank93 schreef:Goed geregeld van Qbuzz :pos:
Ik kan me inderdaad nog iets herinneren van werkzaamheden ergens die ook geannuleerd werden maar waar NS alsnog niet ging rijden omdat de planning al gemaakt was.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door Frank93 »

Kan mij ook wel voorstellen dat het voor de NS wat lastiger is om alles weer aan te gaan passen. Qbuzz had natuurlijk hetzelfde kunnen doen maar ik denk dat het voor zo'n lijntje makkelijker is om wat rond te bellen naar machinisten of ze toch nog willen werken het weekend.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 50 gasten