Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Etienne »

Veerdienst tussen Rozenburg en Maassluis stopt per direct met varen, provincie zet bussen in

De exploitant van de veerdienst tussen Rozenburg en Maassluis heeft het faillissement aangevraagd voor deze verbinding. Dat betekent dat het veer donderdagmiddag per direct uit de vaart is gehaald. Een woordvoerder van de provincie Zuid-Holland laat donderdagavond weten dat bussen onderweg zijn om gestrande passagiers op te vangen. Die waren er rond 19:30 uur nog niet.

Volgens exploitant Blue Amigo zit er niets anders op dan een faillissement vanwege stijgende kosten en tegenvallende inkomsten. Het aantal passagiers is sinds de coronacrisis afgenomen, reparaties aan de twee schepen die voor de veerdienst werden gebruikt, vallen duurder uit en ook de brandstofprijzen rijzen de pan uit. De provincie Zuid-Holland - verantwoordelijk voor de verbindingen voor auto's, voetgangers, fietsers, etc. tussen Rozenburg en Maassluis - springt volgens de rederij daarbij onvoldoende bij.

Lees meer
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Tja, die problemen met de schepen die de eerste aanleiding voor deze situatie waren hadden ze toch van te voren kunnen weten...

Ik heb zelf in 2008 nog enige tijd met dit veer geforenst om vanaf station Maassluis per fiets in de Botlek te komen en toen was al om de haverklap de frequentie gereduceerd omdat één van beide veerboten stuk was. Later dat jaar is er toen eentje gereviseerd, maar dat zal waarschijnlijk ook de laatste revisie geweest zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
verfmeer
Berichten: 779
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door verfmeer »

Zullen die bussen alleen vandaag rijden of willen ze een nieuwe snelbuslijn introduceren?
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hendrik »

Meer info staat op https://www.zuid-holland.nl/actueel/nie ... aquaswets/
Komende dagen een combinatie van een fiets-/voetveer en bussen.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door dennistd »

De lokale roeivereniging heeft haar eigen voet- en fietsveer ingezet om reizigers naar de overkant te brengen
Ik dacht even dat iedereen nu in een roeiboot moest stappen, maar blijkbaar is een roeivereniging in Rijnmond toch een ander soort roeivereniging dan ik in gedachten had _O-
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Roeiers maken de trossen van zeeschepen vast aan de bolders, vroeger met een roeiboot, tegenwoordig met motorboten.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Etienne »

Bij de Jumbo naast de vesting van Brielle stond vanmiddag een Solaris Urbino H2o van Connexxion Hoeksche Waard; die was een eind uit de richting.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door April064 »

Ik zag vandaag tijdens mijn werk een bus van lijn 3 op de N228 onder Gouda. Volgens OVinfo en de website van arriva zijn er geen omleiding. Op de terugweg van die bestelling ben ik door Gouda heen gegaan en daar was ook niks gebeurd waardoor de bus om moest rijden. Opmerkelijk.
zij/haar/hen/hun
Speedmaster
Berichten: 180
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Speedmaster »

Was dit na 20:00 uur, er is 2 avonden een omleiding ivm een afsluiting op de route van lijn 3
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door April064 »

Ah, dit was vandaag en na 20:00. Alsnog opmerkelijk dat ik niks erover kan vinden op de site en dat er over een deel van de route (Middenmolenlaan, Estafetteweg, en Sportlaan) sowieso wel gereden kon worden.
zij/haar/hen/hun
Speedmaster
Berichten: 180
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Speedmaster »

De straat “De Wissel” is wegens werkzaamheden afgesloten waardoor een deel van de route is vervallen.
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door April064 »

De Wissel was ik vergeten in dat lijstje ja, die verbindt kort de Estafetteweg met de Middenmolenlaan. Was ik ook overheen gereden en er was niks aan de hand, maar ach, het zal wel.
zij/haar/hen/hun
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

IVECO 6503 maakte vandaag in Nuenen een oroefrit
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door VIRM »

Onveilige overkapping busstation Alphen weggehaald
Het busstation van Alphen aan den Rijn heeft geen luifel meer. De onveilige overkapping is de afgelopen week verwijderd. Volgens de gemeente was de busluifel bij het station niet sterk genoeg om krachtige wind en storm aan te kunnen en daardoor kon de veiligheid niet worden gegarandeerd. Wat ervoor in de plaats komt, is nog niet bekend.

Bron en meer: Omroep West
Beul van de blindegeleidelijn
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Iveco 6517 maakte vanochtend een proefrit in Nuenen
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door April064 »

Heb vandaag een poging tot een rondje DMG gemaakt. Wat een ramp was dat.
Eerst ging ik met de 387 van Utrecht naar Gorinchem, wij stonden vast op de A27 en dus kwam ik met +25 in Gorinchem aan. Daarna wilde ik met lijn 74, maar die kwam niet opdagen omdat er net voor het station een erg lange file stond. (Bijna een uur na vertrektijd, toen ik in de trein naar Dordrecht zat, was hij er nog steeds niet). Dus ik ging maar met de trein naar Dordrecht en met de bus via Hendrik-Ido-Ambacht naar Kralingse Zoom. Was ook wel leuk, maar kort en niet wat ik gepland was.

De 74 van een uur later had ik wel kunnen nemen, die vertrok slechts met +3 vanaf het station (door een andere route te rijden), maar toen had ik het al opgegeven omdat hij er 3 minuten voor vertrektijd (toen mijn trein ging) er nog niet was
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Vanmiddag even lekker wezen varen... komende uit tram 7 kon ik aan de Willemskade vrijwel direct op de met een kwartier vertraagde Waterbus 20 naar Dordrecht stappen. Wat daar aan fietsers af kwam was niet normaal, het bleef maar doorgaan en er moest minstens zoveel de boot weer op. Vertrek dus ook met iets van +20.
Onderweg dus ook de nodige chaos op de tussenliggende haltes.

Na aankomst in Dordrecht keerde deze Waterbus op de rit van een half uur later en degene die er vlak achter zat voer leeg terug naar Rotterdam. Wel een heerlijk tochtje met die hitte. Overigens voer de Blue Singapore met opschriften van DeWaterbus.be en de provincie Vlaanderen. En die nieuwe DRIPs op de haltes zijn leuk, die tonen een bootje i.p.v. een busje :)

In Dordrecht reed lijn 10 niet dus ging het alternatief met de Blue Venice, de eerste elektrische Waterbus die in dienst is zo te zien, op lijn 21 richting Papendrecht. Die is echt heel stil, maar de kapitein stond bij het instappen nog te vertellen dat het even wennen was er mee te varen.
Vanaf de Veerdam vervolgens met lijn 14 terug naar station Dordrecht, waarbij de airco compenseerde voor de defecte filmbak. Een diepvries is warmer :p
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hendrik »

Daniel schreef: za 09 sep 2023, 18:02Een diepvries is warmer :p
OV-bussen waarin je ook echt iets merkt van de airco, bestaan die (nog)? :o
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Blijkbaar ja, deze Ebusco was de eerste in tijden waarin de airco echt koud was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Michael »

Hendrik schreef: za 09 sep 2023, 19:42
Daniel schreef: za 09 sep 2023, 18:02Een diepvries is warmer :p
OV-bussen waarin je ook echt iets merkt van de airco, bestaan die (nog)? :o
Jazeker, De Volvo's (Bravo Direct) en Mercedessen (BrabantLiners) in Brabant kunnen ook rijdende vrieskisten zijn. Van de week met die 30 graden buiten was het bij mij in een Volvo maar 20 graden. Alleen een Mercedes die ik vrijdag mee had was niet kouder te krijgen dan 26/27 graden. Maar dat was ook niet heel gek. Die had de halve dag op de stalling gestaan en toen ik hem meenam was het 43 graden binnen. En met het vol in de zon rijden op de snelweg krijgt die bus het ook niet goed voor elkaar om goed te koelen.
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Cas »

De Scanias in DMG ook, ik wil vaak weer een jas aan als ik daar in zit.
請勿靠近車門
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hendrik »

Ik ben bussen gewend waarin het binnen nog veel warmer is dan buiten... :X Echt niet te harden met de temperaturen van de afgelopen dagen! Het hoeft voor mij echt geen diepvries te zijn, maar iets van verkoeling zou toch wel heel fijn zijn!
buschauffeurDH
Berichten: 70
Lid geworden op: za 14 mar 2020, 13:38

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door buschauffeurDH »

Als je de Volvo's start staat de koeling naar ik meen standaard op 21 graden. Maar je kunt het handmatig of 18 zetten.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Michael »

Die temperatuur bij de Volvo's staat standaard ingesteld op 22 graden en kan handmatig aangepast worden. Chauffeurs hebben wel de instructie gekregen om de temperatuur nooit lager dan 20 graden te zetten ivm bevriezen van de airco.
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door April064 »

Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat lijn 101 tussen Woerden en Nieuwkoop nu met taxibusjes rijdt ipv de normale VDL Ambassador. Begrijpelijk met de reizigersaantallen daar. Wel heeft dat taxibusje volgens die bron geen OV-chipkaart lezer en ook geen apparatuur om kaartjes te kopen.
zij/haar/hen/hun
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten