Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

TCR heeft ook het een en ander aan lijnbussen die niet vast nodig zijn in de concessies die ze rijden. :p
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door PatrickM »

Hendrik schreef: di 21 mar 2023, 19:18 Voor sommige plaatsen neemt de reistijd enorm toe. Daar ontkom je helaas niet aan. Vanuit Oude-Tonge bijvoorbeeld ben je nu in een kleine 40 minuten op Zuidplein. Tijdens de afsluiting van de Haringvlietbrug wordt dat (afhankelijk van het tijdstip) 1:45 uur. Dat is echt heel fors... Vanuit andere plaatsen valt het wel mee.
De reizigers die normaal gesproken in Den Bommel op de 436 stappen komen er het slechtst vanaf, die gaan naast een uur extra reistijd van een kwartiersdienst naar een uurdienst..
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MetroRET »

Ben ook wel benieuwd hoe het busstation in Heinenoord zoveel busvervoer kan verwerken.
Met een snelle berekening kom ik al gauw uit op een kleine 80 aankomende en 80 vertrekkende bussen in de spitsperiode.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

Waarschijnlijk zal niet alles op de buffer staan op het busstation maar ook worden geparkeerd bij de garage Heinenoord, die is op 300 meter afstand van het busstation en als alles rijdt is het daar zo goed als leeg. ;)
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hendrik »

PatrickM schreef: wo 22 mar 2023, 00:56 De reizigers die normaal gesproken in Den Bommel op de 436 stappen komen er het slechtst vanaf, die gaan naast een uur extra reistijd van een kwartiersdienst naar een uurdienst..
Bij N59 P+R komen in die periode inderdaad behoorlijk minder bussen. Het is alleen niet helemaal een uurdienst: naast lijn 835 (Middelharnis - Oude-Tonge) ook lijn 869 (Willemstad - Oude-Tonge). De ene om :05, de andere om :21.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door PatrickM »

Dat is zelfs een halfuursdienst, omdat de 835 eerst nog naar Ooltgensplaat rijdt. Andere kant op is de vertrektijd in Oude-Tonge ongeveer hetzelfde voor beide lijnen.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door busfanNL »

Milco schreef: di 21 mar 2023, 20:41 Qua personeel zal er wel bijgehuurd worden, maar qua materieel zal het mij niets verbazen als de VDL's vanuit het Gooi doorschuiven als de Ebusco's daar binnenkort gaan rijden.
Als het goed is komt o.a. de 4xx serie van BusiNext weer van stal voor de pendels A, B en C, de reguliere lijnen zit het normale materieel op. Personeel wordt allemaal ingehuurd bij BusiNext.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door bartjemestrom »

Lijkt me niet dat de 4xx serie ingezet gaat worden gezien het overgrote deel afgevoerd of verkocht is.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

De 4xx-serie dan misschien niet, maar de 4xx-serie is nog wel beschikbaar. :mrgreen:
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ArrivaBas »

Die Ambassadors zijn inderdaad vervangen door een zwik tweedehands Citea's uit Berlijn.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door busfanNL »

Ik ben zelf chauffeur bij BusiNext dus het is niet zomaar luchtfietserij wat ik roep, dit heb ik van meerdere mensen gehoord. Een aantal bussen staan opgesteld op een terrein bij een boer in Oude-Tonge/Den Bommel en zijn dus nog aanwezig.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

Op dat terrein (tenminste, ik neem aan dat er niet zo veel boeren in die regio zijn waar oude bussen op het terrein staan) stonden vorig jaar ook ex Syntus Utrecht en groene ex Connexxion Amba's. Het zou wat zijn als andere wagens die daar staan weer in dienst worden gesteld hiervoor. *bus*

(Ik weet het, de kans daarop is heel klein)
aadvannijen
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 29 nov 2015, 17:28

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door aadvannijen »

Het is hetzelfde terrein waar enige tijd geleden een enorme brand is geweest. Volgens een regionaal krantje zou het eigendom zijn van Thijssen, een sloperij. Mogelijk staan ze daar via Womy om geplukt te worden en daarna de restanten verkocht cq. gesloopt ??
Rkl
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 11 jan 2017, 19:05

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Rkl »

Hoeveel extra bussen zouden er nodig zijn? De 3350-614 zou nu in IJsselmond rijden. Wellicht is de 3347-613 ook nog aanwezig? En de amba's uit Limburg?
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hendrik »

Volgens een nieuwsbrief van Rijkswaterstaat heeft Connexxion 60 extra chauffeurs nodig.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

TCR heeft aan lijnbussen die niet dagelijks voor de lijndienst nodig zijn (uit mijn hoofd):
- Een tiental gelede Citaro's
- Ongeveer 7 Integro's
- Drie Citea's
- Drie Intoruo's
- Rond de 20 Ambassadors
- Twee Volvo 8700'en
- Een paar Lion's Regio's

Deze zijn uiteraard niet allemaal beschikbaar voor de extra diensten, maar je zou een eind kunnen komen hiermee. :p
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Kan het niet zo zijn dat "TCR" enkel de chauffeurs levert en Transdev (een deel van) de bussen? Dan denk ik toch weer aan de Ambassadors en Citea's uit het Gooi mocht tegen die tijd de instroom van de Ebusco's in het Gooi begonnen zijn. Wellicht wordt rond Eindhoven nog wat vrijgespeeld?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door busfanNL »

Ik heb het eens nagevraagd. Dat laatste wat bericht is deels waar. Chauffeurs van TCR, in eerste instantie met TCR bussen, aangevuld met materieel van Connexxion. Dus het Ambassador verhaal van mij kan de prullenbak in :lol:
ray78
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 19 apr 2020, 07:20

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ray78 »

busfanNL schreef: vr 24 mar 2023, 18:27 Ik ben zelf chauffeur bij BusiNext dus het is niet zomaar luchtfietserij wat ik roep, dit heb ik van meerdere mensen gehoord. Een aantal bussen staan opgesteld op een terrein bij een boer in Oude-Tonge/Den Bommel en zijn dus nog aanwezig.
gisteren nog met eigen ogen gezien,staat nog wel wat,maar niet veel soeps...paar groene amba's 15 mtr citea en wat normale citea's
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Etienne »

Vanmiddag was de Ketheltunnel op de A4 afgesloten en tegelijkertijd nog een ongeluk op de A13 vlakbij het Kleinpolderplein. Dit zorgde voor een verkeersinfarct in de regio. Op diverse buslijnen zag ik flinke vertragingen voorbij komen, tot wel ruim +40 aan toe.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Speedmaster
Berichten: 180
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Speedmaster »

Kreeg van een chauffeur van de RET een foto met +60….😈
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MetroRET »

Op OVinfo zag ik op lijn 68 de rit van 15:48 vanaf de RDM Campus gemeld worden met +164 :mrgreen:
daandekrieger__
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 25 jan 2021, 11:41

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door daandekrieger__ »

Is er al meer zekerheid over de materieelinzet in HWGO in de eerste week van mei?
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door busfanNL »

Materieel van TCR aangevuld met wagens van Connexxion op de pendels. Lijnen in de Hoeksche-Waard zelf met bussen van Connexxion (deels gereden door personeel van TCR).
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Etienne »

Het was een behoorlijke puinhoop op en rond de Keukenhof vlak voordat het verkeer stilgelegd werd vanwege de Bloemencorso.

Mijn plan was om bus 162 naar Nieuw-Vennep te nemen van 12:00 bij de halte Lisse Centrum, wat dus nog ruim op tijd zou zijn. Bij de halte bleek echter dat lijn 162 de hele dag maar tot Lisserbroek zou rijden, waar dan weer niks van te vinden was bij Connexxion. Dus ben ik daarop naar Lisserbroek gewandeld voor de bus van een uur later en deze bus ging dus wel de brug over en bediende aldaar de 2 vervallen haltes. Door dat ook de brug nog een keer open gegaan was, was de vertraging inmiddels opgelopen tot +13 en uiteraard de treinaansluiting in Nieuw-Vennep weg. :')
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 61 gasten