Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen
De bussen overnachten gewoon op het station. Het busstation in Huizen is ook heel lang een stalling/standplaats geweest.
- ThatPCDude
- Berichten: 465
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen
Heel simpel; de bussen staan op het busstation opgesteld (er staan ook op ieder perron een stekkerpunt om ze op te laden) en in het stationsgebouwtje zit een ruimte voor de chauffeurs. In het verleden schijnt er ook een daadwerkelijke stalling geweest te zijn in Beverwijk - aldus oude foto's - maar die is een ergens tussen 2005 en 2012 gesloopt. Is tegenwoordig nog te zien aan het schuifhek wat niks afscheidt op het parkeerterrein aan de Emplacementsweg
Neemt overigens niet weg dat er nog steeds veel bussen ook vanuit de stalling Haarlem naar Beverwijk en verder rijden dus het eigenlijk maar een kleine stalling is.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Re: Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen
Is een bus op een station stallen niet ontzettend vandalismegevoelig?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen
Er zijn vele stallingen waar niet eens een hek voor zit.
Voor de stalling Uithoorn (midden in een woonwijk) zat wel een hek, dat was al jaren defect en stond dus 24/7 open. Alleen met oudjaar werd dat met de vorkheftruck van de werkplaats weer dichtgezet.
In Huizen hadden de bussen een slot op de deur, dus je kon ze niet met de normale chauffeursknop openen. En met oudjaarsdag en nieuwjaarsdag maakte ik altijd speciale diensten om alle bussen bij een bevriend transportbedrijf te stallen en weer op te halen 's morgens.
Dat zal in Beverwijk ook wel zijn.
Voor de stalling Uithoorn (midden in een woonwijk) zat wel een hek, dat was al jaren defect en stond dus 24/7 open. Alleen met oudjaar werd dat met de vorkheftruck van de werkplaats weer dichtgezet.
In Huizen hadden de bussen een slot op de deur, dus je kon ze niet met de normale chauffeursknop openen. En met oudjaarsdag en nieuwjaarsdag maakte ik altijd speciale diensten om alle bussen bij een bevriend transportbedrijf te stallen en weer op te halen 's morgens.
Dat zal in Beverwijk ook wel zijn.
Re: Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen
Klopt, in Beverwijk gaan de bussen naar Haarlem om daar de jaarwisseling door te brengen
Re: Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen
Off-topic want geen Noord-Holland, maar bij mijn voormalige werkgever in Zwitserland (Auto AG Uri) stonden (en staan nog steeds) de bussen in een garage zonder overhead-deuren, op een terrein waar geen hek voor zat. Maar alle bussen hadden een contactslot en de sleutels werden 's nachts bewaard in een afsluitbare container. Wél met een glazen raam, dus als je écht wilde, kon je die sleutels prima te pakken krijgen
Re: Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen
De politie belde eens Connexxion (toen die daar nog vervoerder was) dat ze het raar vonden dat een lijnbus 's nachts in een woonwijk in Bunschoten stond.
Het bleek een bus van Qbuzz.
Die hadden gek genoeg wel een bus van Arriva op het terrein staan, en Arriva weer een van Cxx. Cxx mistte een bus.
Een eerder met drugsproblemen ontslagen chauffeur heeft deze driehoeksruil gedaan. Alle drie de garages kon hij probleemloos op, en veruit de meeste bussen in NL kan je openen als je weet waar de knop zit en starten als je weet waar de hoofdschakelaar zit.
Overigens ben ik ook eens met een chauffeuse (nota bene RC-lid) meegereden, op de eerste dag van de nieuwe concessie NHN. Ze stapte in de Solaris, ging zitten, keek rond, schoof het raam open, riep een collega en vroeg "Hoe gaat die aan?". Kennelijk is die hoofdschakelaar niet zó gestandaardiseerd.
De bussen van EBS (iig de Scania's op lijn 370) hebben wel een contactslot met sleutel, iets wat ik nog niet eerder gezien heb in NL (edit: niet bij standaardbussen. Taxibusjes en kleinere bussen hebben het wel vaker)
Het bleek een bus van Qbuzz.
Die hadden gek genoeg wel een bus van Arriva op het terrein staan, en Arriva weer een van Cxx. Cxx mistte een bus.
Een eerder met drugsproblemen ontslagen chauffeur heeft deze driehoeksruil gedaan. Alle drie de garages kon hij probleemloos op, en veruit de meeste bussen in NL kan je openen als je weet waar de knop zit en starten als je weet waar de hoofdschakelaar zit.
Overigens ben ik ook eens met een chauffeuse (nota bene RC-lid) meegereden, op de eerste dag van de nieuwe concessie NHN. Ze stapte in de Solaris, ging zitten, keek rond, schoof het raam open, riep een collega en vroeg "Hoe gaat die aan?". Kennelijk is die hoofdschakelaar niet zó gestandaardiseerd.
De bussen van EBS (iig de Scania's op lijn 370) hebben wel een contactslot met sleutel, iets wat ik nog niet eerder gezien heb in NL (edit: niet bij standaardbussen. Taxibusjes en kleinere bussen hebben het wel vaker)
Laatst gewijzigd door IIVQ op do 22 feb 2024, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen
Alle Scania OmniLinks van EBS hebben inderdaad een sleutel, ook de geledes. Of de Scania A30’s dat ook hebben geen idee. Het is wel bijzonder ja, totaal niet iets wat je zou verwachten in 2024.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen
De dubbeldekkers in GD hebben ook een sleutel. Heel irritant de eerste keren als je dat niet gewend bent
Grt. Stefan
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen
Ik vraag me af hoeveel bussen je kan parkeren in Beverwijk dan. Stuk of 10? Daarnaast is er een braak terrein aan de andere kant tussen de sporen en het P+R terrein, wat misschien ook voor bussen gebruikt kan worden.ThatPCDude schreef: ↑ma 19 feb 2024, 17:35Heel simpel; de bussen staan op het busstation opgesteld (er staan ook op ieder perron een stekkerpunt om ze op te laden) en in het stationsgebouwtje zit een ruimte voor de chauffeurs. In het verleden schijnt er ook een daadwerkelijke stalling geweest te zijn in Beverwijk - aldus oude foto's - maar die is een ergens tussen 2005 en 2012 gesloopt. Is tegenwoordig nog te zien aan het schuifhek wat niks afscheidt op het parkeerterrein aan de Emplacementsweg
Neemt overigens niet weg dat er nog steeds veel bussen ook vanuit de stalling Haarlem naar Beverwijk en verder rijden dus het eigenlijk maar een kleine stalling is.
Re: Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen
De bussen staan gewoon op het busstation, op de haltes en de buffers.
Er startten in een vorig pakket 11 omlopen op Beverwijk.
Dat kan makkelijk, je hebt er 10 perrons, 4 buffers langs het spoor. Er zijn ook 11 laders.
De truc zit hem in bussen op de juiste manier neer te zetten zodat ze elkaar niet in de weg staan.
Ik weet niet hoe dat in Beverwijk gaat, maar ik heb de omlopen voor Huizen gemaakt. Daar hadden de opstelplaatsen nummers (1-6 voor de haltes, 7-12 voor de buffers) en de omloopnummers gaven de plek aan waar de bus moest eindigen (ipv de volgorde waarin ze beginnen, zoals op de meeste stallingen). Het was de truc om de buffers als eerste vol te zetten, dan de achterste haltes, dan de middelste en dan pas de voorste, ik had daar een excel-sheet voor gemaakr die dat allemaal uitrekende. Ondertussen moesten de bussen daar ook nog eens door een chauffeur getankt worden, maar niet per sé de chauffeur die de laatste rit ermee reed (chauffeurs wilden niet tanken en daarna nog een dienstrit rijden, voor als ze morsten met diesel). Dat pakket afbouwen was een hele puzzel.
Er startten in een vorig pakket 11 omlopen op Beverwijk.
Dat kan makkelijk, je hebt er 10 perrons, 4 buffers langs het spoor. Er zijn ook 11 laders.
De truc zit hem in bussen op de juiste manier neer te zetten zodat ze elkaar niet in de weg staan.
Ik weet niet hoe dat in Beverwijk gaat, maar ik heb de omlopen voor Huizen gemaakt. Daar hadden de opstelplaatsen nummers (1-6 voor de haltes, 7-12 voor de buffers) en de omloopnummers gaven de plek aan waar de bus moest eindigen (ipv de volgorde waarin ze beginnen, zoals op de meeste stallingen). Het was de truc om de buffers als eerste vol te zetten, dan de achterste haltes, dan de middelste en dan pas de voorste, ik had daar een excel-sheet voor gemaakr die dat allemaal uitrekende. Ondertussen moesten de bussen daar ook nog eens door een chauffeur getankt worden, maar niet per sé de chauffeur die de laatste rit ermee reed (chauffeurs wilden niet tanken en daarna nog een dienstrit rijden, voor als ze morsten met diesel). Dat pakket afbouwen was een hele puzzel.
Laatst gewijzigd door IIVQ op zo 25 feb 2024, 08:38, 2 keer totaal gewijzigd.
- ThatPCDude
- Berichten: 465
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen
In theorie zou je er wel een stuk of 14 kwijt kunnen op het busstation alleen al. Meer is vziw ook niet nodig, en dat braakliggende terrein wordt niet gebruikt (dat is ook de plek van de voormalige NZH stalling waar ik het over had)
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Re: Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen
In de dienst staat vermeld bij welke halte/laadpaal de bus geplaatst moet worden (bijvoorbeeld: bus op A). De laatste dienst die in Beverwijk eindigt krijgt extra tijd om te checken of alle bussen goed laden, en om eventueel een volle bus bij een defecte lader neer te zetten.
- ThatPCDude
- Berichten: 465
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen
Een volle bus bij een defecte lader, geweldig hahaha Je zou toch verwachten dat die dingen altijd zo snel mogelijk gefixt worden?
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Re: Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen
Zeker. Die laatste dienst merkt dus dat er een lader defect is en belt gelijk de storingsdienst, die onmiddelijk komt aanfietsen om de betreffende lader ruim voor aanvang dienst weer heel te toveren, waardoor de bus die naast die eerst nog defecte lader stond de volgende ochtend weer met een vol batterijtje aan de slag kan.
Maar omdat het in de echte wereld dus anders gaat is voor een pragmatische oplossing gekozen.
Maar omdat het in de echte wereld dus anders gaat is voor een pragmatische oplossing gekozen.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen
De eerste bussen komen aan net na de avondspits, de laatsten na middernacht. Dus dan zijn die eerste bussen al volgeladen, zelfs als ze aan een langzaamlader stonden. Dus in principe kan je met veel minder laders dan bussen uit.
Re: Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen
In Amstelveen is de omgeving van het busstation ontruimd vanwege een verdacht pakketje in een bus:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1506173 ... sch-gedrag
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1506173 ... sch-gedrag
Re: Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen
Leuk artikel van OVPro: ondanks dat Rijkswaterstaat automobilisten het OV in probeert te krijgen bij de langdurige werkzaamheden aan de A7, zet NS geen langere treinen in...
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen
Nee, en het is een gotspe dat de 3900 niet ook in een van de Purmerenden halteert, daar is voldoende tijd voor in Hoorn.
Re: Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen
Is er ook voldoende tijd om allerlei bruggen onderweg nog te openen als de 3900 in Pmr stopt?
Qua verlengen van treinen zie ik allerlei berichten. Het ene nieuwsartikel zegt dat er wel langere treinen ingezet worden. Het andere artikel niet. Ik ben dan geneigd het laatste te geloven. =D
Qua verlengen van treinen zie ik allerlei berichten. Het ene nieuwsartikel zegt dat er wel langere treinen ingezet worden. Het andere artikel niet. Ik ben dan geneigd het laatste te geloven. =D
Re: Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen
Hallo allemaal,
afgelopen woensdag reed in Haarlem op lijn 3 een R-Net Ebusco.
Dat was mij zo ook nog niet bekend.
https://platesmania.com/nl/nomer24401947
afgelopen woensdag reed in Haarlem op lijn 3 een R-Net Ebusco.
Dat was mij zo ook nog niet bekend.
https://platesmania.com/nl/nomer24401947
Beste groeten uit Mülheim ruhr
Moritz
Moritz
Re: Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen
Dat gebeirt wel vaker bij defecten. Is niet planmatig zo.
Re: Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen
Een stel handschoenen geven was makkelijker, of niet?IIVQ schreef: ↑zo 25 feb 2024, 08:15 De bussen staan gewoon op het busstation, op de haltes en de buffers.
(..). Ondertussen moesten de bussen daar ook nog eens door een chauffeur getankt worden, maar niet per sé de chauffeur die de laatste rit ermee reed (chauffeurs wilden niet tanken en daarna nog een dienstrit rijden, voor als ze morsten met diesel). Dat pakket afbouwen was een hele puzzel.
Hoe wordt het schoonmaken (binnen en buiten) van de bussen op stalling station geregeld?
- ThatPCDude
- Berichten: 465
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen
Wat heb je aan handschoenen als je een dieselvlek op je pantalon of schoenen hebt zitten
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Re: Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen
Het gaat om de oude R-NET-Citea's, die hebben de tankopening behoorlijk hoog zitten (borsthoogte voor mij, bijna ooghoogte voor kleine chauffeusses) en als de afslag niet goed werkt wil die wel eens diesel over je hele uniform morsen. Huizense chauffeurs die het dagelijks doen weten dat, Hilversummers die heel af en toe een late dienst doen in Huizen vergeten het wel eens.Durashift schreef: ↑di 16 apr 2024, 21:45Een stel handschoenen geven was makkelijker, of niet?IIVQ schreef: ↑zo 25 feb 2024, 08:15 De bussen staan gewoon op het busstation, op de haltes en de buffers.
(..). Ondertussen moesten de bussen daar ook nog eens door een chauffeur getankt worden, maar niet per sé de chauffeur die de laatste rit ermee reed (chauffeurs wilden niet tanken en daarna nog een dienstrit rijden, voor als ze morsten met diesel). Dat pakket afbouwen was een hele puzzel.
Hoe wordt het schoonmaken (binnen en buiten) van de bussen op stalling station geregeld?
Gewassem of geveegd werden de bussen niet. Huizense omlopen eindigden in Hilversum zodat de wagenwasser ze daar kon uitvegen.
Hoe dat op Beverwijk gaat weet ik niet.
Op bijv Texel vegen chauffeurs tijdens het aardgas tanken op de veersteiger.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten