Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door waldo79 »

sirvinniei schreef:Het probleem is ook dat sommige toeristische voorzieningen speciale lijnen hebben en andere niet. Bij Walibi of de Hoge Veluwe kan je makkelijk toeristen tegenhouden door de speciale lijnen niet te rijden, bij stranden en de Efteling is dat een stuk lastiger als je nog wel de andere mensen wilt bedienen.
Naar de Efteling rijden ook rechtstreekse bussen vanuit Tb en Ht, maar het pretpark wordt ook meer dan voldoende bediend met reguliere buslijnen.

Tot zover offtopic.
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door sirvinniei »

Dat zeg ik toch? Efteling en stranden hebben een reguliere busverbinding, maar Walibi en de Hoge Veluwe hebben alleen een speciale lijn.
Ik heb geen onderschrift
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door waldo79 »

Maar hoe wil je een afgelegen park als Walibi in een reguliere lijndienst integreren?
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door sirvinniei »

Wie zegt dat ik dat wil?

Ik heb alleen een feitelijke observatie gemaakt over attracties en hun huidige bereikbaarheid per OV (en de willekeur die daaruit ontstaat).
Ik heb geen onderschrift
Abus
Berichten: 439
Lid geworden op: do 25 okt 2018, 20:52

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door Abus »

Naar ik begrepen heb, wil Walibi zelf helemaal niet met het OV bereikbaar zijn. Walibi geeft er de voorkeur aan dat het beperkte aantal bezoekers dat mogelijk is, vooral uit gezinnen met kinderen bestaat. De parkeerinkomsten zijn voor Walibi nog belangrijker dan normaal nu er minder bezoekers mogen komen. Natuurlijk is dat discriminerend voor mensen zonder kinderen en mensen zonder auto. Maar de coronamaatregelen kenmerken zich zonder meer al door onderscheid op leeftijd, beroep/functie, woonplaats en mobiliteit. Vooral de fysiek gehandicapten zijn de klos van zo ongeveer elke maatregel (ook de beperkingen in de winkelstraten) doordat er in het OV geen ondersteuning meer was, geleidelijnen vol tafels en stoelen gezet worden, eenrichtingsverkeer voor gehandicapten niet zichtbaar is, routes te smal zijn voor scootmobielen enzovoorts.

Zo'n oproep om vooral in je omgeving een frisse neus te halen was ook niet overal in Nederland even realistisch, en vooral gunstig voor mensen die pal bij natuurgebieden wonen, en niet voor mensen die in een volle stad met smalle voetpaden wonen. Vergeet niet hoeveel parkeerterreinen en zelfs fietsenstallingen er bij stranden en bossen afgesloten waren, waardoor ook mensen met een auto er niet konden komen, maar alleen de rijken uit de directe omgeving. Maar weet Rutte veel, die woont in Den Haag naast het groen en strand.

Maar de bereikbaarheid van Walibi heeft weinig met Noord-Holland te maken.
En in Lelystad is er voldoende groen in de omgeving. In Noord-Holland zijn de meeste bewoners slechter af, gezien het beperkte aantal bossen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door trolly »

Noord-Holland heeft wellicht wat minder bossen dan pak 'm beet Drenthe, het heeft dan wel weer net wat meer strand. Ik weet het, dat is niet helemaal hetzelfde, maar het is crisis, en je moet roeien met de riemen die je hebt, nietwaar?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door Wubbo »

Ik ben de afgelopen maanden tot de conclusie gekomen dat je ook heel lekker kan wandelen en fietsen in de polder. Bij mij ligt die net buiten de stad, en ik heb me laten vertellen dat Noord-Holland er ook voldoende van heeft.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door trolly »

Je moet niet alles geloven wat ze zeggen, hoor. Maar in verhouding tot Limburg doen ze het inderdaad niet onaardig :')
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door Meltrain »

Ik kan beamen dat er wel wat polders in Noord-Holland liggen. :Y
Met onder andere de Loosdrechtse Plassen, Ankeveensche Plassen en het Naardermeer heeft Noord-Holland ook wel een paar fraaie meren grote wateroppervlaktes.
Edit: woordkeus veranderd n.a.v. opmerking van Suus.
Laatst gewijzigd door Meltrain op di 09 jun 2020, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door Suus »

Plassen zijn geen meren! Daarom heten ze plassen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door trolly »

Wat ook fijn is van Noord-Holland, is dat je polders hebt die meren zijn: Haarlemmermeer, Wieringermeer, Bijlmermeer — wat Aalsmeer eigenlijk is is dan weer niet zo evident :?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door dennistd »

Suus schreef:Plassen zijn geen meren! Daarom heten ze plassen.
En het Lonnekermeer dan? (A)

Nee, dat is geen Noord-Holland nee
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door umbusko »

En Zoetermeer dan? (A)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door Aking »

Suus schreef:Plassen zijn geen meren! Daarom heten ze plassen.
Maar, wat is het Noord-Hollandsche verschil precies dan? *O*
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door VIRM »

Morgen gaat de nieuwe AKO op station Zaandam open, waardoor de nieuwe winkelrij helemaal klaar is:
https://www.deorkaan.nl/station-zaandam ... -aantocht/

Overigens is op 20 juli de nieuwe fietsroute tussen het station en de stationswinkeltjes door geopend, en de nieuwe fietsenstalling dacht ik ook.
https://www.deorkaan.nl/de-slinger-klim ... more-90665
Beul van de blindegeleidelijn
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door Marc »

Connexxion ambassador 4222 reed vandaag op Texel op de tijden van de tussenboten. Het viel me op dat het ding erg veel lawaai maakte bij het rijden van 80 km/h. Het is ook te zien dat het rustig is op Texel door Corona: we vertrokken om 14:02 vanaf de Elemert in Den Burg en om 14:09 (met -14!) waren we al in de veerhaven.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door busfanNL »

Nou ik zat afgelopen week op Texel en één ding: het was absoluut NIET rustig. Het was veel rustiger als normaal. En dat - 14 zit standaard in de dienstregeling ter beveiliging zodat de boot zeker weten gehaald wordt. Lijn 28 is misschien iets rustiger maar de flexibele busjes rijden genoeg ritten hoor!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door Daniel »

De 4222 was er trouwens blijkbaar ook maar één dagje, op donderdag reden er gewoon weer twee Urbino18's.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door Marc »

busfanNL schreef:Nou ik zat afgelopen week op Texel en één ding: het was absoluut NIET rustig. Het was veel rustiger als normaal. En dat - 14 zit standaard in de dienstregeling ter beveiliging zodat de boot zeker weten gehaald wordt. Lijn 28 is misschien iets rustiger maar de flexibele busjes rijden genoeg ritten hoor!
Met rustig bedoel ik het autoverkeer op het eiland. Voorgaande jaren had lijn 28 10 tot 20 minuten vertraging richting veerboot, nu konden we gewoon doorrijden. Ook het aantal mensen in de bus vond ik meevallen ten opzichte van andere jaren.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door busfanNL »

Het autoverkeer viel mee omdat je er op die woensdag was. Met dat warme weer lag iedereen op het strand en met name de toeristen en als die op het strand zitten dan zijn ze niet te vinden in lijn 28. Tevens is het ook geen officiële wisseldag en dus zit lijn 28 altijd wat minder vol. Nogmaals: die - 14 in de dienstregeling is gemaakt om op drukke dagen alsnog de veerboot te halen. En tevens is lijn 28 wat leger omdat die enkel nogmaar de belangrijkste bestemmingen aan doet op het eilanden de rest wordt natuurlijk bediend met de flexibele hopper. :Y
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door MdJ »

Een nieuwe Ebusco, 2032, staat aan een laadpaal van Beverwijk te laden. Instructieritten?
Bij twijfel: gebruik beton.
Stadsbus
Berichten: 1123
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door Stadsbus »

Kleinere dienstregeling, minder personeel en bussen door bezuinigingen bij Connexxion

Een soort vooraankondiging dat Connexxion nu echt gaat schrappen, het is nog niet bekend welke lijnen en waar er wordt geschrapt.
bartjemestrom
Berichten: 1024
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door bartjemestrom »

MdJ schreef: wo 16 sep 2020, 14:28 Een nieuwe Ebusco, 2032, staat aan een laadpaal van Beverwijk te laden. Instructieritten?
Ik las dat de 2031 en 2032 de instructiebussen zijn idd
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1393
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door ovVeluwe »

In Haarlem heb ik laatst de 2007 gezien als instructiebus.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
omaylie
Berichten: 439
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door omaylie »

Over die Ebusco's gesproken: op de wiki zag ik aan de nummering van alle Connexxion Ebusco's dat ik maar uitkom op 122 bussen, terwijl het er volgens mij 156 moet zijn (dus ik mis nog 34 bussen). Want ik zag ook niet waar de nummers 2033-2048 zijn. Wel zag ik een bus 2033 op de Ebusco site, maar misschien is hier iemand die hier meer van afweet?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten