Almere en 't Gooi: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1393
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Almere en 't Gooi: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ovVeluwe »

Dat is het systeemnummer, M1 is bijvoorbeeld 6701 en de 330 eigenlijk 6330.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Thijsjuh
Berichten: 45
Lid geworden op: di 23 jun 2020, 14:33

Re: Almere en 't Gooi: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Thijsjuh »

Meltrain schreef: vr 18 nov 2022, 16:56 Met als kanttekening dat lijn M8 voorlopig lijn 6708 genoemd wordt. (A)
Wordt aan gewerkt :X
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Almere en 't Gooi: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Pascal1998 »

Wat ik weet is dat de dienstregeling voor 2023 pas per 24 november naar buiten wordt gecommunceerd, maar goed dat ie al online staat in de OV Info app, maar ook op de Keolis site maakt mij wel nieuwschierig
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Almere en 't Gooi: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Er vinden ook een aantal perronwijzigingen plaats zie ik: op station Buiten gaat de 330 vertrekken van het perron waar nu nog de M7 naar Oostvaarders vertrekt, die op zijn beurt bij de halte naast het Globeplein gaat stoppen. Op ‘t Oor gaan de 327 en 330 vanuit Amsterdam achter de M1 naar Almere Centrum stoppen met de 327 en 330 naar Amsterdam daar weer achter. De 322 vertrekt in beide richtingen vanaf de twee perrons achter de M1 naar Haven.

Wat wordt trouwens de kleur en de naam van de M8?

Keolis kriigt het in ieder geval druk met het plaatsen van nieuwe en aanpassen van diverse huidige haltezuilen…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Almere en 't Gooi: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Qua naam lijkt "Nobelmetro" me het meest voor de hand liggend. Mogelijk moet de naam van M7 ook aangepast worden, aangezien "Parkmetro" straks niet meer onderscheidend genoeg is; M8 rijdt immers via dezelfde (snelle) route naar Parkwijk.

Op pagina 15 van het Vervoerplan staat een schematisch kaartje, waarop de lijn naar Nobelhorst een lichtgroene kleur heeft.
Het zou me dus niet verbazen als dat de kleur van M8 wordt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Thijsjuh
Berichten: 45
Lid geworden op: di 23 jun 2020, 14:33

Re: Almere en 't Gooi: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Thijsjuh »

Milco schreef: vr 18 nov 2022, 22:42 Wat wordt trouwens de kleur en de naam van de M8?

Keolis kriigt het in ieder geval druk met het plaatsen van nieuwe en aanpassen van diverse huidige haltezuilen…
De kleur heet "lime" maar is inderdaad een beetje groenig. Als je de kleur nu al wilt zien dan zou je kunnen gaan kijken op de bussen van lijn 25/525, die hebben inmiddels reclame voor de nieuwe M8. De oplettende kijker gaat overigens nu al wijzigingen zien in de zuilen of abri's. Dat gaat geleidelijk, met de grote klapper (R-net, M5 en M8) op het laatst. *O*
Pascal1998 schreef: vr 18 nov 2022, 21:18 Wat ik weet is dat de dienstregeling voor 2023 pas per 24 november naar buiten wordt gecommunceerd, maar goed dat ie al online staat in de OV Info app, maar ook op de Keolis site maakt mij wel nieuwschierig
Informatie op de website (inclusief uitleg per wijk en persbericht) start inderdaad 24 november.
Meltrain schreef: za 19 nov 2022, 13:10 Qua naam lijkt "Nobelmetro" me het meest voor de hand liggend. Mogelijk moet de naam van M7 ook aangepast worden, aangezien "Parkmetro" straks niet meer onderscheidend genoeg is; M8 rijdt immers via dezelfde (snelle) route naar Parkwijk.

Naam voor de M8 wordt de Nobelhorstmetro. M7 blijft parkmetro heten.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Almere en 't Gooi: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Ziet er allemaal veelbelovend uit :pos:

Ander vraagje: volgens de OVinfo-app gaat de M7 naar Oostvaarders bij station Buiten vanaf perron F vertrekken, voor het busstation ter hoogte van het Globeplein. Waar gaan de zaterdagnachtritten van de M7 vertrekken? Deze komen immers van de M2 af.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Almere en 't Gooi: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Pascal1998 »

Thijsjuh schreef: za 19 nov 2022, 13:38
Milco schreef: vr 18 nov 2022, 22:42 Wat wordt trouwens de kleur en de naam van de M8?

Keolis kriigt het in ieder geval druk met het plaatsen van nieuwe en aanpassen van diverse huidige haltezuilen…
De kleur heet "lime" maar is inderdaad een beetje groenig. Als je de kleur nu al wilt zien dan zou je kunnen gaan kijken op de bussen van lijn 25/525, die hebben inmiddels reclame voor de nieuwe M8. De oplettende kijker gaat overigens nu al wijzigingen zien in de zuilen of abri's. Dat gaat geleidelijk, met de grote klapper (R-net, M5 en M8) op het laatst. *O*
Nou, dat wordt voor mij dan opletten maandag, ben woonachtig in Tussen de Vaarten dus, daar kan men een foto van verwachten.

Over wijzigingen gesproken, ja dat viel mij vorig weekend al op, toen de routebordjes voor de chauffeurs vervangen waren, ik zat toen in de M5 richting Centrum en switch normaal over naar de M7 op Almere Parkwijk, echter lieten deze bordjes mijn hoofd al denken dat ik in de M8 zat en ja, toen bleef ik per ongeluk zitten bij Station Parkwijk... :oops:
Pascal1998 schreef: vr 18 nov 2022, 21:18 Wat ik weet is dat de dienstregeling voor 2023 pas per 24 november naar buiten wordt gecommunceerd, maar goed dat ie al online staat in de OV Info app, maar ook op de Keolis site maakt mij wel nieuwschierig
Informatie op de website (inclusief uitleg per wijk en persbericht) start inderdaad 24 november.
Dan hou ik dat in de gaten, al denk ik dat ik op 8 december als ik naar mijn werk moet toch op de halte ga roepen dat men even de reisplanner moet checken ivm de grote wijzigingen
Meltrain schreef: za 19 nov 2022, 13:10 Qua naam lijkt "Nobelmetro" me het meest voor de hand liggend. Mogelijk moet de naam van M7 ook aangepast worden, aangezien "Parkmetro" straks niet meer onderscheidend genoeg is; M8 rijdt immers via dezelfde (snelle) route naar Parkwijk.
Naam voor de M8 wordt de Nobelhorstmetro. M7 blijft parkmetro heten.
Hierin sluit ik mij gedeeltelijk bij Meltrain aan, NobelGo klinkt lekkerder en was de naam onder lijnen 25 en 525, het is namelijk ook geen Parkwijkmetro of Danswijkmetro... nee dat is ook Parkmetro of Dansmetro, dus Nobelmetro klinkt naar mijn idee beter, al moet ik wel zeggen dat mensen die namen toch niet of nauwelijks kennen en zeggen met enige regelmaat waar lijn 1 of 4 is, dat hele M... wordt niet echt begrepen, want men komt met antwoord dat het een bus is en geen metro en dan moet ik vaak uitleggen dat het hem in de dienstregeling zit en niet in het type vervoer
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Almere en 't Gooi: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door huibf »

Vervoerders die een M zetten voor een het lijnnummer hebben het duidelijk niet begrepen...

Maar vervoerders lijken steeds meer van de reizigers af te staan. Ze hebben nauwelijks enig reizigersbesef. Dat alles wordt ook aangewakkerd door de provincie die nog verder van de reizigers afstaan en hun beleid baseren op een 'glossy' onderzoeksbureau waarvan de zogenaamde onderzoekers nooit uberhaubt een bus van binnen hebben gezien tijdens ern dienst.
Wanneer ze deze wel van binnen zien zal het zijn tijdens een onderonsje met de provincie en vervoerder onder het genot van duur belegde broodjes, betaald door de burger.

Mocht je je nu enigzins gekwest voelen, vette pech en bedenk dat je je werk niet goed doet...
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Almere en 't Gooi: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door CamilleKreemers »

Ik vind binnen Almere de concessie nog rechttoe rechtaan, de stadsdienst oogt optimaal en R-net gaat redelijk snel naar Amsterdam. Ook zijn er geen haltes geschrapt.

Weten jullie toevallig of Keolis winst maakt voor corona begon? Connexxion was verlieslatend in de oude concessie.
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Almere en 't Gooi: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Maxim »

huibf schreef: zo 20 nov 2022, 22:33 [...] ongefundeerde en weinig gezellige inhoud [...]
Met het verkeerde been uit bed gestapt, Huib? Inhoudelijke kritieken worden door best wat OV-medewerkers hier heel serieus gelezen en opgepakt. Oneliners zijn meer voor Twitter zou ik zeggen :pos:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Almere en 't Gooi: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hainje »

Maxim schreef: ma 21 nov 2022, 10:10 Oneliners zijn meer voor Twitter zou ik zeggen
Nog wel 🙃
🍉
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Almere en 't Gooi: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door huibf »

Maxim schreef: ma 21 nov 2022, 10:10
huibf schreef: zo 20 nov 2022, 22:33 [...] ongefundeerde en weinig gezellige inhoud [...]
Met het verkeerde been uit bed gestapt, Huib? Inhoudelijke kritieken worden door best wat OV-medewerkers hier heel serieus gelezen en opgepakt...
Nee hoor. Het OV is echter veranderd in een 3de wereld organisatie. Dat is niet ongefundeerd maar de werkelijkheid.
Over ongefundeerd: Nagoenoeg alle projecten van Flex, HOV zijn gebaseerd op niets of verkeerde aanname en of metingen. Kosten/baten worden niet gerekend of als dat gebeurd steeds bijgesteld om met name flexvervoer maar te doen slagen alsof het de toekomst is.

De werkelijkheid is anders. Flex OV en ook teveel richten op HOV holt het OV alleen maar verder uit.
Thijsjuh
Berichten: 45
Lid geworden op: di 23 jun 2020, 14:33

Re: Almere en 't Gooi: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Thijsjuh »

huibf schreef: ma 21 nov 2022, 12:29
Maxim schreef: ma 21 nov 2022, 10:10
huibf schreef: zo 20 nov 2022, 22:33 [...] ongefundeerde en weinig gezellige inhoud [...]
Met het verkeerde been uit bed gestapt, Huib? Inhoudelijke kritieken worden door best wat OV-medewerkers hier heel serieus gelezen en opgepakt...
Nee hoor. Het OV is echter veranderd in een 3de wereld organisatie. Dat is niet ongefundeerd maar de werkelijkheid.
Over ongefundeerd: Nagoenoeg alle projecten van Flex, HOV zijn gebaseerd op niets of verkeerde aanname en of metingen. Kosten/baten worden niet gerekend of als dat gebeurd steeds bijgesteld om met name flexvervoer maar te doen slagen alsof het de toekomst is.

De werkelijkheid is anders. Flex OV en ook teveel richten op HOV holt het OV alleen maar verder uit.
En waarom precies reageer je dan in dit topic zo fel? Er zit géén flex in Almere en daarnaast kan je lezen in het vervoerplan dat dit wel degelijk allemaal gefundeerd is. Voor iemand die zit te klagen over ongefundeerd ben je op dit moment zelf nog al ongefundeerd, of in elk geval niet op de juiste plek in mijn ogen. :X
Thijsjuh
Berichten: 45
Lid geworden op: di 23 jun 2020, 14:33

Re: Almere en 't Gooi: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Thijsjuh »

Milco schreef: za 19 nov 2022, 15:12 Ander vraagje: volgens de OVinfo-app gaat de M7 naar Oostvaarders bij station Buiten vanaf perron F vertrekken, voor het busstation ter hoogte van het Globeplein. Waar gaan de zaterdagnachtritten van de M7 vertrekken? Deze komen immers van de M2 af.
Die zijn afwijkend en vertrekken vanaf de halte van de M2. Die komt ook nog mee met de nieuwe reisinformatie.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Almere en 't Gooi: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Pascal1998 »

Eerder vandaag ff met de 322 vanuit Poort naar Sallandsekant gereist en voila, ik was precies op tijd, want niet lang daarna kwam de 1812 vanuit Nobelhorst gereden en ja, hij had dus inderdaad de reclameaankoniging van de M8.

Afbeelding

Daarnaast had ik gister gezien dat er werkzaamheden zijn bij de bushalte van Almere Parkwijk in de richting van Verzetswijk en het lijkt erop dat de halte daar verlengd gaat worden, echter kon ik er gister geen foto van maken, vandaag lukte mij dat vanuit het treinstation wel.

Afbeelding
n-evo
Berichten: 3365
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Almere en 't Gooi: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door n-evo »

Qua contrast niet heel handig witte letters op een lichtgroene achtergrond. :s
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Almere en 't Gooi: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Gaat er eigenlijk bij allGo nog iets veranderen aan de inzet van het materieel? Ik ga er vanuit dat de MB Sprinters van lijn 525 eruit gaan, maar hoe zit dat met de Roseo’s? Worden deze wellicht nog doorgeschoven naar lijn 24 of blijft deze uiteindelijk met 12m rijden?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Almere en 't Gooi: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

De eerste Ebusco is geleverd.
omaylie
Berichten: 439
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Almere en 't Gooi: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door omaylie »

Ah, ze worden dus doorgenummerd vanaf de (nog te leveren) Eindhovense 12 m Citea's. Had eerder iets in de 77xx serie verwacht.
Lange_Dre
Berichten: 525
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Almere en 't Gooi: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lange_Dre »

Dan toch liever een Citea nieuwe generatie...
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Almere en 't Gooi: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Ik vind het wel een mooie bus. Ik ben vooral benieuwd naar de rijeigenschappen met een bus van composiet :pos:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Lange_Dre
Berichten: 525
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Almere en 't Gooi: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lange_Dre »

Het ziet er vooral aan de buitenkant uit als een Playmobil bus :X
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Almere en 't Gooi: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Pascal1998 »

Ondertussen heeft AllGo de dienstregeling bekend gemaakt, een dag eerder dan gepland, maar Haven is nu al in de zeurmodus nu defintief bekend is dat de 328 verdwijnt, heb ik al uitgelegd maar bij die uitleg legt men zich nu niet neer, teminste er is zo’n irritante “karen” die nu al loopt te stapvoeten en meteen over vrouwontvriendelijk begint, want ze zou ‘s nachts in de kou moeten wachten en dat vindt ze als vrouw niet kunnen, want ohwee dat er iets gebeurt op ‘t Oor (en nee, ik bedoel dit niet gemeen of seksistisch)
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Almere en 't Gooi: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Lekker laten gaan. Mensen vinden veranderingen nou eenmaal altijd HEEL ERG KUT! "Want ik moet... en ik moet... en ik WIL niet begrijpen dat..."
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten