Almere en 't Gooi: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
n-evo
Berichten: 3365
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door n-evo »

Metrobuslijnen. :')
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Milco »

Blijkbaar zijn er in Almere enkele Randstadnet-wagens in onderhoud. Deze week zag ik al geregeld een stadswagen van 12 meter op lijn 326 rijden en deze ochtend reden zelfs beide omlopen op lijn 326 met zo’n 12 meter pruttelbus.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Vistaus
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 10:52

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Vistaus »

Volgens de chauffeur op de 326 die ik gisteren sprak is het juist de bedoeling dat chauffeurs met die 'blauwe' 12-meterbussen rijden omdat de 326 geen echte R-NET-lijn is, maar dat veel chauffeurs zich daar niet aan houden en een 14,5m R-NET-streekbus pakken. Geen idee of dat de werkelijke reden is of dat 'ie gewoon een leuk verhaaltje ophield, maar dat is dus wat die chauffeur zei.
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Michael »

Volgens de website van R-net is lijn 326 weldegelijk een R-net lijn: https://www.rnet.nl/waar-rijd-rnet-nu/
Vistaus
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 10:52

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Vistaus »

Zoals ik al zei: ik citeerde alleen de 326-chauffeur die ik sprak, dus... ;)
mp623
Berichten: 60
Lid geworden op: di 27 mar 2018, 22:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door mp623 »

Michael schreef:Volgens de website van R-net is lijn 326 weldegelijk een R-net lijn: https://www.rnet.nl/waar-rijd-rnet-nu/
Bijzonder dat de 356 niet in de lijst staat
Roeland
Berichten: 2248
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Roeland »

Michael schreef:Volgens de website van R-net is lijn 326 weldegelijk een R-net lijn: https://www.rnet.nl/waar-rijd-rnet-nu/
R-net met een HOV-frequentie van 1x per uur en in de spits maar liefst 2x/uur :oops: .
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Meltrain »

Lijn 326 is de naam R-net inderdaad niet waard. :X
Milco schreef: zo’n 12 meter pruttelbus.
Pruttelbus? :|
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Milco »

De 12 metertjes hebben een staande motor in plaats van een liggende en maken een pruttelend geluid vergelijkbaar met de MAN CNG's. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door PHS »

Meltrain schreef:Lijn 326 is de naam R-net inderdaad niet waard. :X
Sterker nog, toen de gewone streeklijn 156 werd opgewaardeerd naar R-NET lijn 326 ging de frequentie omlaag en werd de route ingekort tot Blaricum :')
Klaasje
Berichten: 7125
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Klaasje »

Ja de 156 kon nogal wat extra ritten gebruiken voor het de naam HOV zou mogen dragen. Het stickertje is er nu wel maar de ontwikkeling is eerder de andere kant op. Naar opheffing. Zonde want na HOV in Hilversum had het een aardig vlotte lijn kunnen worden.

Nu is het een lijn met een onduidelijke functie. Hij bedient niet echt wijken van Almere als enige, in Blaricum hoeft niemand te zijn en voor een relatie Huizen-Almere v.v. kan de subsidie beter aan een fietsveer geven.
Vistaus
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 10:52

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Vistaus »

Ik reis regelmatig met de 326 van/naar Blaricum Carpool en hij zit altijd half vol tot driekwart vol, vooral tot 10:00 en na 15:00. De meeste mensen reizen van Blaricum naar 't Oor of Stedenwijk en ook Stichtsekant (momenteel lopen die werknemers naar Stichtse Brug tot de halte Stichtsekant weer terugkeert). En vice versa. Dus niks opheffing, er wordt wel degelijk gebruik van gemaakt.

Ben wel met je eens dat de route in Almere iets uitgebreider zou kunnen, al zou ik niet direct weten hoe. Misschien omwisselen met de 159 (en de 159 dus net als vroeger weer via 't Oor laten rijden) en dan dus via Walt Disney en Flevozkh naar Station Centrum sturen? Of gewaagder de andere kant op: nog eens bij Utrecht aankloppen om weer subsidie te krijgen voor een lijn naar De Uithof en dan i.p.v. de 150 te herstellen de 326 via Blaricum Carpool naar De Uithof te sturen?
Laatst gewijzigd door Vistaus op za 11 mei 2019, 20:28, 4 keer totaal gewijzigd.
Vistaus
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 10:52

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Vistaus »

Roeland schreef:
Michael schreef:Volgens de website van R-net is lijn 326 weldegelijk een R-net lijn: https://www.rnet.nl/waar-rijd-rnet-nu/
R-net met een HOV-frequentie van 1x per uur en in de spits maar liefst 2x/uur :oops: .
De 323 is ook R-NET, maar rijdt ook maar beperkt (zowel qua frequentie als dagen). Ben bang dat het R-NET-concept een beetje dood is omdat men teveel lijnen heeft willen toevoegen.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door isadora »

Ben ik absoluut met je eens.
Ook 320 is nooit echt HOV geweest. Stopt in Huizen zo ongeveer bij elke dikke boomstam.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Vistaus
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 10:52

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Vistaus »

Ja, en sommige haltes in Huizen langs de route van de 320 liggen ook bijna naast elkaar, sommige op 20-30 seconden loopafstand van elkaar, en zelfs eentje pal om de hoek van het busstation. Wat daar allemaal het nut van is...? Ze hadden zeker geld teveel en hebben toen willekeurig wat extra haltes ertussen geplempt... :lol:
TreinenFreak
Berichten: 232
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door TreinenFreak »

Toch heeft Connexxion afgelopen december lijn 107 tussen Tergooi en Huizen, Busstation opgeheven en zo de halte Aalberselaan laten verdwijnen onder het mom van dat lijn 320 een HOV-lijn is die vanwege deze functie niet deze halte zou kunnen bedienen :N
En dan als alternatief aanbieden dat lijn 100/101 dezelfde wijk aandoen, alleen dan compleet buiten beschouwing laten dat deze lijnen totaal niet Tergooi e.d. aandoen.
Vistaus
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 10:52

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Vistaus »

Huh? Maar de 100 en 101 stoppen veel verder in de wijk, niet bepaald op loopafstand. In dat geval kan ik ook zeggen dat de 121 Kerkelanden bedient omdat 'ie een halte aan de rand van de wijk heeft (Oscar Romerolaan)... rare logica :?

Ik begreep juist dat de 107 werd ingekort omdat De Trappenberg diezelfde maand verhuisde en het aantal reizigers daardoor flink zou afnemen op dat laatste stukje van/naar Huizen.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door dennistd »

Rijontzegging voor frontale botsing bussen

De buschauffeur die in Almere frontaal op een andere lijnbus botste, heeft woensdag een rijontzegging van acht maanden waarvan de helft voorwaardelijk gekregen. Daarnaast kreeg hij een werkstraf van 120 uur. Als beroepschauffeur is hij tekortgeschoten, vonniste de rechtbank in Lelystad.

Het ongeluk gebeurde in november 2017 op de busbaan langs de Muziekdreef, onder het viaduct van de Hogering. De buschauffeur reed volgens de rechtbank "aanmerkelijk onvoorzichtig en onoplettend", door op een onoverzichtelijk punt met zijn lijnbus de bocht af te snijden. Bij de botsing raakten twaalf buspassagiers gewond. Met de nodige ambulances werd een aantal van hen naar het ziekenhuis vervoerd.

De buschauffeur van de tegemoetkomende bus was er het ergst aan toe. De man raakte buiten bewustzijn en moest door de brandweer uit het voertuig worden bevrijd. Hij liep zware verwondingen op aan beide benen. Ook een 3-jarige jongen raakte zwaargewond: het kind liep een botbreuk en een hersenschudding op.

Uit een analyse van de politie bleek dat de buschauffeur vrijwel geheel op de linker weghelft reed in de bocht. Daarom kon hij de tegemoetkomende bus niet zien.

Bron: Omroep Flevoland
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door isadora »

Vanmiddag even naar Utrecht.
De reisplanner verrast me met het feit, dat Gooi en Vechtstreek nu door OV Regio IJsselmond bediend wordt (was ooit CXX):
Afbeelding
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Vistaus
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 10:52

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Vistaus »

Dat is een foutje: Connexxion is nog steeds de vervoerder hier en 320 wordt nog steeds gereden door CXX en Pouw. Heb het even gemeld aan ze.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door isadora »

Heeft tot dusver nog geen effect gehad.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Vistaus
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 10:52

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Vistaus »

Ik heb ook nog geen reactie terug ontvangen van ze. Als ik morgen nog geen reactie heb, ga ik ze nog maar eens porren.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Frank93 »

Het PvE voor de nieuwe concessie Gooi- en Vechtstreek is vastgesteld en daarmee is de inschrijving geopend:
https://www.noord-holland.nl/Actueel/Ar ... echtstreek
Vistaus
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 10:52

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Vistaus »

Vandaag voor het eerst meegemaakt dat er een Pouw-chauffeur op lijn 107 reed :)
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door isadora »

isadora schreef:Heeft tot dusver nog geen effect gehad.
En een maand verder ondertussen....... :(
Afbeelding
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten