Almere en 't Gooi: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Pascal1998 »

Nou, Al een paar dagen ruzie met ^Noah omdat ik anders overzaken denk dan hij. Bepaalde dingen zinnen mij gewoon niet en de klantvriendelijkheid is ook ver te zoeken en zijn ze op het moment ook echt niet. Laat ik allereerst zeggen dat ik vind dat blokkeren om taalgebruik van mensen gewoon uit den boze is, want er werd door een passagier even gescholden met het K-woord, hem op zijn taalgebruik wijzen, prima. Maar niet op de manier hoe het gezegd werd: Taalgebruik! ^Noah, maar waar ik mij ook erg geirriteerd door voel is dat, als ik klachten heb, gewoon niet serieus genomen word, hele botte antwoorden krijg en er niks aangedaan wordt. Neem nou de WiFi in de bus, die doet het al voor het 4de jaar niet. Niemand kan er gebruik van maken. Bij een controle werd er 2 weken geleden aardig etnisch geprofileerd door de controleurs want 2 reden er zwart: een Marokkaan en een Nederlander, wie krijgt de boete? De Marokkaan. De Nederlander werd “gewoon”ingecheckt door de controleurs, hier klaagde ik over op Twitter. Krijg ik te horen “dat hij aka de Nederlander misschien vergeten was in te checken en mogelijk een abbonement zou hebben, maar heb je toevallig gevraagd waarom dit zo werd opgelost?” Dat had ik niet, maar denken ze nou echt dat ik in discussie wil met dat soort lui, dat wordt dan voor mij een enkeltje Politiebureau. Dienstverlening is er gewoon niet bij tegenwoordig.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Post »

Gelukkig is tot 10 tellen en relativeren er tegenwoordig nog volop bij _O-
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door dennistd »

Waar maak je je in godsnaam druk om? Even mijn persoonlijke mening:
- Begint iemand te schelden (en zeker als daarbij ook kanker gebruikt wordt) is het gewoon einde gesprek. Doe je dat in mijn bus dan geef ik je één waarschuwing (zolang het niet tegen mij gericht is tenminste) en anders vlieg je er gewoon uit. Ben ik heel snel klaar mee.
- Vervelend dat de WiFi niet werkt, maar denk je dat dat nog niet bekend is als het al vier jaar niet werkt? Het staat je vrij daarover een klacht in te dienen bij de gemeente als concessieverlener, zolang het in de aanbesteding is aangeboden tenminste.
- Over het algemeen is het bij dit soort controle-dingen 9 van de 10 keer zo dat je maar het halve verhaal meegekregen hebt. Daarnaast is het zo dat iedereen een mond heeft en bij zijn bezwaar best zelf kan aangeven hoe onterecht het al dan niet gegaan is. Daarnaast staat het je vrij bij de politie aangifte te doen van discriminatie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Milco »

Naar verluidt komen deze week de ex-Noord-Holland-Noord Citea's 3270, 3271 en 3272 in dienst op lijn 320 tussen Hilversum en Amsterdam.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Pascal1998 »

dennistd schreef: di 26 jan 2021, 18:22 - Begint iemand te schelden (en zeker als daarbij ook kanker gebruikt wordt) is het gewoon einde gesprek. Doe je dat in mijn bus dan geef ik je één waarschuwing (zolang het niet tegen mij gericht is tenminste) en anders vlieg je er gewoon uit. Ben ik heel snel klaar mee.
Laat ik vooropstellen dat ik het woord Kanker absoluut afkeur als scheldwoord, echter, als je bijvoorbeeld in de Albert Heijn loopt en je hebt een klacht en gebruikt dat woord, dan mag je echt even met de manager en/of teamleider van dienst gaan praten. Daar kan je je dan ook verexcuseren voor het woord. Dit leidt echter nooit tot winkelverboden, tenzij je achter het woord blijft staan, dan mag je tijdelijk de winkel niet in. Wat hier gebeurd is wat anders. Hier is het meteen: Pats, boem, paf. Taalgebruik als reactie en blokkade. Dat is buiten proportie, je kan toch ook gewoon zeggen van: Ik wil
graag uw klacht opnemen, maar alleen als u even op uw taalgebruik zou willen letten. Dat is niet wat er gebeurd is.
- Over het algemeen is het bij dit soort controle-dingen 9 van de 10 keer zo dat je maar het halve verhaal meegekregen hebt. Daarnaast is het zo dat iedereen een mond heeft en bij zijn bezwaar best zelf kan aangeven hoe onterecht het al dan niet gegaan is. Daarnaast staat het je vrij bij de politie aangifte te doen van discriminatie.
Over de controle zou ik willen zeggen, dat ik het hele verhaal ken. Ik zat op nog geen 5 meter afstand van waar het gebeurde en heb het volledig gevolgd. Dit doe ik bijna altijd wanneer er controle is
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Stefan »

Post schreef: di 26 jan 2021, 18:03 Gelukkig is tot 10 tellen en relativeren er tegenwoordig nog volop bij _O-
Neem even een kijkje op Twitter en je weet genoeg.... :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Post »

Pascal1998 schreef: di 26 jan 2021, 18:55 Laat ik vooropstellen dat ik het woord Kanker absoluut afkeur als scheldwoord, echter
Hier ben je mij kwijt.
Pascal1998 schreef: di 26 jan 2021, 18:55 Over de controle zou ik willen zeggen, dat ik het hele verhaal ken. Ik zat op nog geen 5 meter afstand van waar het gebeurde en heb het volledig gevolgd. Dit doe ik bijna altijd wanneer er controle is
Maar heb je ook gehoord wat er besproken is?
Stefan schreef: di 26 jan 2021, 19:05
Post schreef: di 26 jan 2021, 18:03 Gelukkig is tot 10 tellen en relativeren er tegenwoordig nog volop bij _O-
Neem even een kijkje op Twitter en je weet genoeg.... :')
Ik ben misschien een beetje wereldvreemd, maar dat Twitter niet het hoogtepunt van nuance is had ik meegekregen.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Pascal1998 »

Post schreef:
Pascal1998 schreef: di 26 jan 2021, 18:55 Over de controle zou ik willen zeggen, dat ik het hele verhaal ken. Ik zat op nog geen 5 meter afstand van waar het gebeurde en heb het volledig gevolgd. Dit doe ik bijna altijd wanneer er controle is
Maar heb je ook gehoord wat er besproken is?
Ja, ik heb het gehoord, bij controle gaat namelijk de muziek die ik op dat moment aan het luisteren ben uit. Dit zodat ik hun kan verstaan mocht er iets mis zijn met mijn OV-Chipkaart (Niet dat ik zwartrij, maar toch even voor de zekerheid)
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Post »

En de man die in jou ogen gediscrimineerd werd zei daar niks van?
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Pascal1998 »

Nee, pas achteraf toen het al gebeurd was, sprak ik zelf beide jongens aan. Toen bekende de Nederlandse jongen ook dat ie bewust zwartreed

EDIT: Ik heb Noah een DM gestuurd met mijn excuses, vind zelf dat ik een beetje kort door de bocht ging
Jonkervoort
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Jonkervoort »

Wat betreft "etnisch profileren", het kan natuurlijk zijn dat je iets gemist hebt, maar het is ook heel goed mogelijk dat dit wel is gebeurd. Overal waar in de samenleving onderzoek wordt gedaan hiernaar blijkt etnisch profileren, vaak op grote en systematische schaal, plaatsvindt. Valt mij hier ook op; sinds er een "probleemschool" bij station Vleuten staat, is hier af en toe controle.

Toen een keer iets mis was met de OV-kaartlezers in de 28, werd een groepje Marokkaanse jongeren met agressief taalgebruik de bus uitgegooid, en ervan beschuldigd zwart te willen rijden. Toen de jongedame daarna hetzelfde probleem had, mocht ze gewoon doorlopen.

De controleurs liepen mee naar de 11, waar de jonger het nogmaals probeerden. Daar konden ze wel gewoon inchecken, kregen ze alleen nog "nou, deze keer hebben jullie geluk" te horen.

Lijkt me dus zeker niet onterecht dat je hier melding van maakt, want iedereen moet natuurlijk gewoon gelijk behandeld worden, zeker als je handhaaft.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Pascal1998 »

Nou, het was zelfs zo, dat de Marokkaanse jongen al voordat de controle begon en de deuren nog dicht zaten alsnog incheckte, natuurlijk te laat, maar dat die Nederlandse jongen gewoon ingecheckt wordt door controleurs, komt het dus op hetzelfde neer en dan denk ik: Je kan het ook laten gaan of je kan ze allebei een boete geven
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Post »

Maar dat nog snel inchecken geeft aan dat je bewust aan het zwart reizen bent. Als ik controleur was kreeg je van mij dan ook een boete. Terwijl als ik bij je kom en het blijkt niet te kloppen, dan kun je mij nog overtuigen met een verhaal. En of je zo'n verhaal gelooft is dan afhankelijk van meerdere factoren.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Meltrain »

Pascal1998 schreef: di 26 jan 2021, 17:43 Nou, Al een paar dagen ruzie met ^Noah
Wie is Noah? Zit die persoon hier op het forum?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Bemined »

Zal wel iemand van de twitter helpdesk zijn gezien het accent circonflexe voor de naam.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Lijn 45 »

Was hij hier niet gebanned?
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door en-es »

Zijn noahjo3 en Noah dezelfde persoon? Ik vroeg me ook al af wie Noah is. Hij is dus al dan niet van de Syntus klantenservice.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door nvdw »

Lees het bericht: nee dus.

Ik ga een boek lezen of zoiets als ik niks anders te doen heb, maar een paar dagen ruzie zoeken met de webcare van Keolis is dus ook een optie begrijp ik.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Pascal1998 »

Nou die ruzie is bijgelegd, ik heb mijn excuses gisteren via PB naar het account van Noah gestuurd, zijn alias is volgens mij alhier MrNowie, maar is hier sinds 2018 inactief zie ik en van wat ik weet werkt hij sinds 2018 bij Keolis
TheAgedGamerYt
Berichten: 213
Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door TheAgedGamerYt »

De laatste tijd is Bus 3205 op Lijn 320 gaan rijden, is hier een reden voor? Of is er een Materieeltekort.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Milco »

Er is een vijftal Citea’s uit Haarlem en Den Helder overgeplaatst naar Hilversum om de Citea’s van Pouw te vervangen die nu in de Hoeksche Waard en Zeeland rijden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
MetroRET
Berichten: 3799
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door MetroRET »

3205-3206 uit Haarlem en 3270-3272 uit NHN (omgestikkerd voor R-NET; hadden ze beter de 3207-3209 in die kleuren kunnen houden, maar das mijn mening :mrgreen: )
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Milco »

Zilveren medaille voor bussysteem in Almere:
https://www.almeredezeweek.nl/article/d ... bussysteem
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Z2N »

Maar dat wat Keolis zelf heeft gedaan is voor verbetering vatbaar. Keurig. _O-
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Pascal1998 »

Het gaat om reisinformatie en halte infrastructuur, die laatste is een taak van de gemeente en nou is het zo, dat die een beetje laks zijn met het vervangen van bushaltes.

Er zijn nog tientallen haltes in de oude stijl en ondertussen ook haltes die sinds Keolis hier is gekomen een R-Net halte zijn geworden, maar geen R-Net abri hebben of juist geen R-Net halte meer zijn, terwijl de abri er nog wel staat. Tja, Het kan in Almere zeggen ze
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 34 gasten