Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Michael
Berichten: 11037
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Michael »

Het slachtoffer is inderdaad de 4640.
Klaasje
Berichten: 6789
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Klaasje »

Wanneer is de begravenis?
MdJ
Berichten: 4387
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door MdJ »

Crematie, zou ik zeggen... :X
Bij twijfel: gebruik beton.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door OmniLezer »

Ik switch even naar een ander onderwerp in het Gooi. Is er een verschil tussen T90 en T100, want de Citea's gingen eerst van T100 naar T90 en toen T80.

Heb je ook gordels nodig in een T90 bus? Zijn er staanplaatsen in een T90 bus?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Stefan
Berichten: 3917
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Stefan »

T90 bestaat niet. Als de bus niet gekeurd is als T100, is de maximum snelheid maximaal 80 km/h en zijn de voorwaarden gelijk aan een 'standaard bus'. De begrenzer mag, volgens een EU-richtlijn, echter wel op (maximaal) 90 km/h gezet worden.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door regenmaker »

Begrenzing staat op 85 km/h als geen T100 is.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.

Dienstregelingswijzigingen NRW
Planning volgt.
Globetrotter
Berichten: 1506
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Globetrotter »

regenmaker schreef:Begrenzing staat op 85 km/h als geen T100 is.
O, ik dacht dat bijvoorbeeld de Amba's in Utrecht 96 km/h liepen.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Gekko123 »

Als ik het goed heb oorspronkelijk wel, maar die begrenzingssnelheid is later door Connexxion verlaagd naar de huidige 86 km/h.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 6132
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Milco »

Ik vraag me iets af over deze concessie. In de huidige concessie, die in juli 2011 is gestart en nog tot december 2019 loopt, is het wagenpark (behalve de Citea’s dan en ik laat de Procity's ook even buiten beschouwing) maar liefst twee keer vernieuwd. Weliswaar niet met nieuwe bussen, maar dat even ter zijde.

In de beginperiode van deze concessie reden er nog MAN Lion’s Cty T bussen van de vorige concessie, die van december 2005 tot en met juli 2011 liep. Na een aantal jaar in de huidige concessie werden de MAN’s, bouwjaar 2006, vervangen door Ambassadors uit Zuid-Holland van een jaar ouder! Nu heb ik wel eens gehoord en/of gelezen dat de MAN’s nogal konden zuipen, dus waarschijnlijk is dat een reden om bussen van 2006 te vervangen voor bussen uit 2005.

Nu net nog geen jaar terug zijn de Ambassadors uit 2005, op vier bussen na, vervangen door ex-Veolia Ambassadors die uit 2007 komen en iets meer luxe hebben. Dat klinkt allemaal wel mooi, maar volgens mijn waarneming hebben ze alleen wat luxere stoelen en zijn ze twee jaar nieuwer.

Kan iemand mij vertellen waarom in deze concessie al twee keer het wagenpark is vervangen, waarbij de tweede keer zelfs voor bussen van een andere vervoerder die zelfs nog de Connexxion-kleuren en apparatuur moesten krijgen en dat allemaal voor de huidige concessie die nog vier jaar duurt?
Medewerker Verloning bij USG People The Netherlands

Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 27-09-2020
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 01-08-2020
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 16045
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Meltrain »

De eerste vervanging is al eerder vermeld (volgens mij zelfs in dit topic): na het verlies van Zuid-Holland Noord (toen nog Duin- en Bollenstreek/Leiden Rijnstreek/Midden-Holland) had Connexxion Ambassadors over. Omdat MAN Lion's City's in het buitenland veel beter verkoopbaar zijn dan Ambassadors, kwamen de Ambassadors naar deze concessie en werden de MAN's verkocht.

De tweede vervanging zal wel te maken hebben met leeftijdseisen, daar is Connexxion (en Arriva trouwens ook) erg creatief mee.
Elke dag van de slaapkamer naar de woonkamer en terug.
Af en toe komt daar bovenop een reis van Rlb naar Dvd en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 44658
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Suus »

De voornaamste reden zal de afschrijving zijn.

Stel, Connexxion koopt een bus waarvan men weet dat deze tien jaar mee gaat, dan zal Connexxion de initiële aanschafwaarde van deze bus in een periode van tien jaar van de bedrijfsbalans afschrijven. Op het moment dat het voertuig niet meer nodig is en je hebt geen andere mogelijkheid om het voertuig in te zetten, dan is het idee dat de verkoop ervan in ieder geval gelijk is aan de waarde van het voertuig op de balans. Wordt de bus voor meer verkocht dan de balanswaarde, dan maakt het bedrijf winst. Wordt de bus voor minder dan de balanswaarde verkocht, dan maakt de vervoerder verlies.

MAN's hebben een hogere verkoopwaarde omdat ze ook buiten de Nederlandse markt erg interessant zijn, dus Connexxion zal eerst de bussen met de hoogste verkoopprijs in de markt geplaatst hebben omdat het risico op verlies hierbij het kleinste zal zijn.

Daarna zal Connexxion, dat met grote hoeveelheden overtollige bussen kampt, eerst de oudste voertuigen (die grotendeels afgeschreven zijn en dus de minste balanswaarde hebben) van de balans hebben willen verwijderen, zodat het eventuele verlies hierop zo min mogelijk is. De nieuwste voertuigen worden dan waar mogelijk in het bedrijf ingezet.
Rame à l'approche
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 6132
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Milco »

Super, nu begrijp ik het. Bedankt allebei voor de duidelijke verhalen! :pos:
Medewerker Verloning bij USG People The Netherlands

Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 27-09-2020
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 01-08-2020
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 6208
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door ArrivaBas »

*stoft topic af met slecht nieuws *
Tussen Almere en Lelystad rijden geen treinen meer na een aanrijding tussen 2 treinen.
2-10-2020: Trein 3.310 km, Bus 138 km, Trèm 0 km, Metro 0 km
2019: Trein 5.638 km, Bus 322 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 12823
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Wubbo »

Bron? Ik zie geen storingen op rijdendetreinen.nl of ns.nl
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 6208
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door ArrivaBas »

nufoto.nl
/edit: dit was op vrijdag (de 13e)
2-10-2020: Trein 3.310 km, Bus 138 km, Trèm 0 km, Metro 0 km
2019: Trein 5.638 km, Bus 322 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 6132
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Milco »

Er is nu geen aanrijding, als dat zo was, zou het echt wel op www.ns.nl en www.omroepflevoland.nl moeten staan.

De aanrijding van vrijdag was niet tussen twee treinen, maar een aanrijding met een persoon: http://www.omroepflevoland.nl/nieuws/12 ... ijden-weer
Medewerker Verloning bij USG People The Netherlands

Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 27-09-2020
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 01-08-2020
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 6208
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door ArrivaBas »

Het leek er op.
2-10-2020: Trein 3.310 km, Bus 138 km, Trèm 0 km, Metro 0 km
2019: Trein 5.638 km, Bus 322 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!
Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 9283
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Z2N »

Sowiezo is iets wat Nu.nl-gerelateerd is geen geschikte bron, voor niets, zonder uitzondering. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin dumonda.
Flickr!
Jurre
Berichten: 974
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Jurre »

Gister viel me in Hilversum op dat er net na het middaguur een 109 vertrok met als eindbestemming 'Baarn Zandheuvelweg'. Wist niet dat er zo'n dergelijke tussenrit bestond.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 34499
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Daniel »

Is ook vrij nieuw, hij is in december pas op onze wiki toegevoegd die rit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 6132
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Milco »

Volgens mij bestaat die korte rit al langer, maar is hij nooit op de wiki toegevoegd. ;)
Medewerker Verloning bij USG People The Netherlands

Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 27-09-2020
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 01-08-2020
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Bluearrow
Berichten: 284
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Bluearrow »

Ik wist ook niet dat die rit er (weer) is. Vroeger (zeg maar in de jaren '90 en '00) was dit heel normaal op lijn 136. Zal hoogstwaarschijnlijk te maken hebben met de afslostijden van personeel van Eemeroord (zoals wij dat hier nog gewoon noemen)...:)
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 6132
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Milco »

Op dit moment zie ik op ovzoeker dat Connexxion 5645 (Volvo 8700 van 14,5m) op lijn 160 rijdt, een lijn die voornamelijk met Ambassadors gereden wordt. Tijdens de afgelopen dagen zag ik op ovzoeker op verschillende dagen diverse ritten Volvo 8700's van 14,5m rijden op lijn 160 en een enkele keer ook op lijn 156. (Deze twee lijnen zijn regelmatig gekoppeld aan elkaar.)

Waarom zou men dit doen? Ik kan me niet voorstellen dat lijn 160 te druk is voor een 12 meter bus en zeker tijdens de avonduren lijkt een 14,5 meter bus me niet nodig. Ook kan ik me niet voorstellen dat er geen 12 meter bus beschikbaar is, zeker buiten de spitsuren lijkt me dat deze volop in de remise staan om ingezet te kunnen worden. Zou de inzet van Volvo's op lijn 160 te maken kunnen hebben om de kilometerstand op te hogen zo tegen het einde van de concessie Almere? De groene Volvo's worden doorgaans enkel in de spitsuren ingezet (lijnen 153 en 155).

Nog even een vraag hierover: waarom is een hoge kilometerstand zo belangrijk dan? Puur om te zorgen dat de bussen niet te weinig hebben gereden als ze uit dienst gaan?
Medewerker Verloning bij USG People The Netherlands

Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 27-09-2020
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 01-08-2020
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1045
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31
Locatie: Alkmaar

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Frank93 »

Regionale omroep NH heeft een document in handen waaruit blijkt dat de HOV-busbaan tussen Hilversum en Huizen opnieuw met een jaar vertraagd is. Zonder de vertragingen zou de eerste bus er in 2017 overheen moeten rijden, dat is nu 2021.

Hele bericht is hier te lezen:
http://www.rtvnh.nl/nieuws/186179/aanleg-snelle-busbaan-hov-gooi-opnieuw-vertraagd
TreinenFreak
Berichten: 161
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door TreinenFreak »

Grootste geldverspilling, niemand zit er op te wachten en dan ook nog vertraging :pos:
Laten we eerst beginnen te kijken met wat de burger wil en niet wat ze in Haarlem willen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten