Juist, maar in Delft zitten de sprinters richting Dordrecht zoals gezegd op het buitenspoor, en die moeten dus naar binnen. Ze moeten dus ergens van spoor wisselen, en tenzij je de dienstregeling vast wil gieten in beton moet dat ongelijkvloers. Omdat je in Rotterdam sowieso een fly-over nodig hebt voor maximale gelijktijdigheid is dat twee vliegen in een klap.Wubbo schreef:Die hoef je toch helemaal niet om te wisselen, omdat alle treinen uit Delft in Rotterdam Blaak op de middensporen zitten?
Die wisseling in Rotterdam is juist bedoeld voor ruimtebesparing, je stelt zelf voor twee fly-overs aan te leggen, terwijl je op deze manier aan een voldoende hebt en tegelijkertijd nog meer gelijktijdigheid krijgt.Wubbo schreef:En als je deze wisseling echt heel belangrijk vindt stel ik (in alle gevallen) voor om dat ergens in het weiland tussen Delft en Schiedam te doen en niet in de buurt van Rotterdam Centraal, waar altijd wel iets in de weg ligt of je anders de grond beter kunt gebruiken.
In PHS gaan er 4 intercity's Den Haag Centraal - Rotterdam Centraal rijden, waarvan slechts 2 de HSL op gaan.Wubbo schreef:Vanuit Den Haag Centraal ga je de HSL op, dus die hoef je niet cross-platform met een HSL-trein te hebben.
Juist daarom is het een potentieel knelpunt, bij vertrek gaan ze hetzelfde spoor op, maar de HSL treinen staan eerst nog twee minuten stil. Bij de minimale opvolgtijd goederen<>HSL komen ze dus gelijktijdig aan in Rotterdam, waarbij goederentrein direct doorrijdt en HSL trein eerst nog stopt langs het perron.Wubbo schreef:Dat knelpunt met goederen lijkt me ook niet erg groot aangezien ze uiteindelijk hetzelfde spoor op moeten.